Zobacz pełną wersję : Budowa silnika pod turbo # D16Y8 aspiracje na 300 KM
Cześć. Nudzi mi się powoli NA i chciałbym spróbować drugiej strony medalu. Mam zamiar zabudować Del Sola turbodoładowanym silniczkiem. Chcę zostać przy SOHC, więc pacjentem będzie D16Y8 (na bloku D16Y7). Silnik mam zamiar poskładać na kutych korbach i mocniejszych tłokach. Streszczając wątek: chciałbym przygotować swój zamysł budowy i poddać go ocenie osób doświadczonych, zbierając sugestie co zrobić jeszcze, na co uważać itp.
Pytanie ogólnikowe brzmi: "Jak przygotować silnik i czy dobrze kombinuję?"
A teraz jedziemy z tematem. Chcę się zająć w tym wątku zebraniem wszelkich informacji dotyczących samego silnika (więc nie jest treściwym pisanie o rozmiarach intercoolera czy średnicy dolotu oraz rodzaju BOVa). Dzielę na etapy i słucham uwag. Przypominam, że zadowala mnie min. 300 KM z takiego silnika.
# GŁOWICA: D16Y8.
Czy seryjny wałek da radę? Seryjne sprężynki, talerzyki, zawory? Co do obróbki - poszerzę kanały dolotowe i wydechowe. Wydechowe w polerkę, dolotowe zmatowione, jakiś linearny układ "honu" w kanałach. Jedne i drugie poszerzone celem poprawy przepływu. Co jeszcze należy zrobić w głowicy w tym kierunku?
# BLOK: D16Y7.
Chcę go złożyć na kutych korbach H Beam z odkuwki 4340 (40CrNiMoA) o powierzchniowej twardości 35-40 HRC. Na to tłoki YCP Vitara w wymiarze 75,5 mm. Panewki ACL Race (zarówno główne jak i korbowe). Uszczelniacze w bloku HONDA OEM. Czy blockguard będzie potrzebny? Daje to coś ? Nie wydaje mi się, aby aluminiowy BG sprawdzał się w takich temperaturach i działających siłach... :)
Jaka średnica spływu pod turbo? Mam miskę i blok, chcę to już przygotować. Co jeszcze powinenem wiedzieć?
Skręcenie głowicy z blokiem śrubami OEM - chyba wystarczy? Szukać o wyższej klasie? UPG OEM da radę?
Macie jakieś uwagi? Jak się zabrać do tematu?
Arturvf500
22-06-13, 08:20
wszystko co napisales jest si, ale kup arpy do glowicy; ten zestaw testowalem wielokrotnie, wytrzymuje 400Nm
Poszerzanie kanalow w glowicy na pale nie poprawia przeplywu. Glowica do obrobki tylko do doswiadczonej osoby. Ale czy w turbo do potrzebny mod, przeciez jak bedzie malo to zwiekszasz cisnienie i juz. Nie zawracal bym sobie tym glowy. Mozna sie pokusic o inny walek, pod turbo - jaki nie wiem. Tloki vitary i ich pasowanie jest gdzies na forum- powzukaj Fawor na pewno cos pisal na ten temat. BG- nie jestem przekonany. Akurat 300km to blisko granicy wytrzymalosci tuleji, sa projekty bez bg i jest ok. Sruby do glowicy i korb tylko.i wylacznie ARP, oem nie da rady. W y7 podobno jest slabsza pompa oleju - temat do przemyslenia.
Moze sie przydac jeszcze msd i chlodnica oleju ;) szykuj worek kasy + troche na ewentualne fakapy ;)
Czy seryjny wałek da radę? Seryjne sprężynki, talerzyki, zawory?
W zupełności wystarczy
poszerzę kanały dolotowe i wydechowe. Wydechowe w polerkę, dolotowe zmatowione, jakiś linearny układ "honu" w kanałach. Jedne i drugie poszerzone celem poprawy przepływu.
W sumie to nie ma to większego sensu, szkoda czasu i nakładu środków - ale Twoja wola
Co jeszcze należy zrobić w głowicy w tym kierunku?
Nic
Czy blockguard będzie potrzebny?
Fabryczna tuleja po bezpiecznej wytrzyma ok 1.2bar w D serii. Powyżej bym dał. Na 0,7 bar powinieneś mieć 250KM+ . Na Twoim miejscu raczej bym dał, gdyż fantazja z doładowaniem może Cię ponieść a nie ma sensu rozbierać silnika od nowa.
Jaka średnica spływu pod turbo?
Zależy od turbo
Co jeszcze powinenem wiedzieć?
Aby zakupić do całego zestawu świece o niższej ciepłocie przynajmniej o 1 stopień i żadne wymysły, tylko zwykłe, jedno elektrodowe, po czym sklepać je na 0,65 aby nie zdmuchiwało iskry. Wbrew różnym przesądom wzmacniacz zapłonu itp nie będą potrzebne. Fabryczne przewody także wytrzymają, aczkolwiek jeśli się uprzesz to zapodaj sobie niebieskie NGK np.
W y7 podobno jest slabsza pompa oleju - temat do przemyslenia.
Prawda. Zarzuć z z6
Sruby do glowicy i korb tylko.i wylacznie ARP
x2
UPG OEM da radę?
Da
fantazja z doładowaniem może Cię ponieść a nie ma sensu rozbierać silnika od nowa.
Dlatego zaczynam od budowy silnika :)
Sruby do glowicy i korb tylko.i wylacznie ARP
Mają być po prostu wyższej klasy? Znajdę tańszy zamiennik :) Korby będą skręcone na ARP :)
Podpora wału wystarczy na śrubach OEM?
W y7 podobno jest slabsza pompa oleju - temat do przemyslenia.
No właśnie, ale kminię, czy nadrobię portingiem. Bo w sumie blok silnika mam - w bdb stanie, wał również. I szkoda tego nie "zużyć"....
Mają być po prostu wyższej klasy? Znajdę tańszy zamiennik Korby będą skręcone na ARP
Podpora wału wystarczy na śrubach OEM?
Nie wiem czy klase wyżej, wiem że ARP działa a OEM niekoniecznie.
Podpora na OEM śrubach.
Dlatego zaczynam od budowy silnika :)
Mają być po prostu wyższej klasy? Znajdę tańszy zamiennik :) Korby będą skręcone na ARP :)
Podpora wału wystarczy na śrubach OEM?
No właśnie, ale kminię, czy nadrobię portingiem. Bo w sumie blok silnika mam - w bdb stanie, wał również. I szkoda tego nie "zużyć"....
Pamiętaj, że obciążysz ją dodatkowo chłodnicą i turbiną. Ja bym nie ryzykował. Porting nic tu nie da.
Śruby nie koniecznie ARP ale o zwikszonej wytrzymałości od OEM. Wiadomo, że ARP płacisz za markę.
Śruby nie koniecznie ARP ale o zwikszonej wytrzymałości od OEM. Wiadomo, że ARP płacisz za markę.
No tak - a tego nie lubię :) Przejrzę temat, na razie czekam na korby i tłoki. I zaczynają się dywagacje z blokiem.... ech.
Tak patrzę po turbinach i chyba muszę po krótce poruszyć ten temat celem przygotowania miski oleju.
Turbiny TD04HL, róznią się numerami. Poczynając chyba od 13 w górę. Niuton w D-serii ma 16T - odpowiednie? Pod to się przygotowywać celem wydmuchania takiej mocy? Mam miskę, chcę wspawać spływ i oddać do lakierowania. Jaka więc średnica?
Yotomeczek86
22-06-13, 10:16
Niuton ma jakąś hybrydę zbudowaną, musisz go zapytać. Od siebie dodam tylko tyle że musisz splanować płaszczyznę bloku - niby pierdoła a wku... potrafi ;)
No tak - a tego nie lubię :) Przejrzę temat, na razie czekam na korby i tłoki. I zaczynają się dywagacje z blokiem.... ech.
Tak patrzę po turbinach i chyba muszę po krótce poruszyć ten temat celem przygotowania miski oleju.
Turbiny TD04HL, róznią się numerami. Poczynając chyba od 13 w górę. Niuton w D-serii ma 16T - odpowiednie? Pod to się przygotowywać celem wydmuchania takiej mocy? Mam miskę, chcę wspawać spływ i oddać do lakierowania. Jaka więc średnica?
Jak najbardziej. Sprężarka produkcji Mitsubishi, najtaniej wychodzi z Volvo. Oznaczenie TD04HL-16T spokojnie da radę. Spływ bodajrze 12/14mm. Nie pamiętam już. Jak będzie chwila to zmierzę. Kolega w D15z6 na 0,6bar co prawda w kreatorze https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1017091_468919539845488_1711654235_n.jpg .
Od siebie dodam tylko tyle że musisz splanować płaszczyznę bloku - niby pierdoła a wku... potrafi
Nie splanować a zebrać jakąś większą ilość, przy tłokach vitara i samym wyrównaniu bloku będzie strasznie niski stopień sprężania:D
Yotomeczek86
22-06-13, 10:29
Może inaczej - wyrównać powierzchnię bloku.. bo jeśli tego nie zrobi to mu UPG wywali.
Może inaczej - wyrównać powierzchnię bloku.. bo jeśli tego nie zrobi to mu UPG wywali.
kłamiesz.
Nie splanować a zebrać jakąś większą ilość, przy tłokach vitara i samym wyrównaniu bloku będzie strasznie niski stopień sprężania
Trzeba zebrać podobno ok 2 mm ;) I teraz mętlik, zaczynam szukać bloku D16Z6 w takim razie, liczę, że wał podejdzie z Y7...
Wał podejdzie, ale w gruncie rzeczy wolałbym kupić kompletne Z6 i mieć podejrzenia i niepewności z głowy. Jesli znajdziesz zamienniki ARP w klasie 12.8 to daj znać :) No i jesli masz zamiar zbierać tyle materiału z bloku to podstawą jest regulowane kółko rozrządu, żeby wyzerować centerline wałka. Obróbka głowicy i wałek? Mega dobre przyrosty. Oczywiście tylko wtedy, jeśli jest zrobiona poprawnie (co jest bardzo trudną, więc i kosztowną rzeczą..). Nie są to 'must have', bo Dseria na seryjnej głowicy i seryjnym wałku zrobi bez problemu 330KM. To juz jest Twój wybór. Można zrobić obróbkę i wałek, a tą samą moc osiągnąć na niższym booscie - czyli poprawiać sprawność napełniania i mniej obciążać układ, ale to oczywiście większe koszty.
podejrzenia i niepewności z głowy
Co masz na myśli? To, że może jednak w pełni nie podejść? Bo w sumie zależy mi tylko wtedy na bloku z podporą i pompie.
podstawą jest regulowane kółko rozrządu
Tak tak, to bardzo oczywiste, aż nawet nie wspominałem :)
jeśli jest zrobiona poprawnie (co jest bardzo trudną, więc i kosztowną rzeczą..)
Prawdopodobnie będę dążył do pozyskania takiej głowicy celem jej zeskanowania i następnie obróbki CNC.
Można zrobić obróbkę i wałek, a tą samą moc osiągnąć na niższym booscie - czyli poprawiać sprawność napełniania i mniej obciążać układ, ale to oczywiście większe koszty.
No właśnie. Will see :)
a taniej nie wyjdzie znalezienie takiego projektu , tzw gotowca , zrobienie remontu i po sprawie?
a taniej nie wyjdzie znalezienie takiego projektu , tzw gotowca , zrobienie remontu i po sprawie?
Nie sztuką jest ruchać po koledze :D
Yotomeczek86
23-06-13, 12:19
Nie sztuką jest ruchać po koledze :D
Hahahahahahahh i kto to mówi :D :D Pomierz dobrze wszystko, głowicy nie ruszaj... będzie git ;) Dobre złączki trzeba kupić, cybanty.. Niby pierdoły, ale ważne ;)
Nie sztuką jest ruchać po koledze :D
a co za róznica ważne żeby nie straszyło po basenie
Hahahahahahahh i kto to mówi
JEGO poznałem jak z NIĄ byłem :) To raz. :P
Pomierz dobrze wszystko, głowicy nie ruszaj... będzie git
Z racji tego, że chcę zrobić to cacy i na spokojnie, głowica pewnie zostanie obrobiona. Nałapałem trochę schematów w sieci, do obrabiarek CNC dostęp mam, więc pewnie się nią zajmę :)
a co za róznica ważne żeby nie straszyło po basenie
Wolę zbudować "dziewicę" i mieć dumę, że pierwszy ją dmuchałem.... na jednym barze :)
michalkazanice
26-06-13, 12:37
Tuleje będą seryjne? Skoro wytrzymują do 330 KM przy większym apetycie później będzie trzeba drugi raz silnik rozbierać
Apetytu większego nie bedzie, bo mnie nie stać :)
Na razie kombinuję z blokiem silnika - myślę, aby D16Y7 nawiercić pod bagnet i wrzucić pompę z silnika z bagnetem na środku. I tak myślę i myślę... :)
dobrze myślisz z bagnetem;) działaj działaj panie zjeb... 1 lub 2 silniki i następny będzie dobry:cool:
dobrze myślisz z bagnetem
Już ustaliłem gdzie jest na to miejsce :)
działaj działaj panie zjeb... 1 lub 2 silniki i następny będzie dobry
Tzn?
Arturvf500
26-06-13, 14:39
Tuleje będą seryjne? Skoro wytrzymują do 330 KM przy większym apetycie później będzie trzeba drugi raz silnik rozbierać
moment, nie moc; mocy moze miec i 500KM jak bedzie w stanie zakrecic silnikiem do 10k bez spadku momentu; poza tym tuleje to nie panewki ze sie wyjmuje i wklada nowe...
tuleje to nie panewki ze sie wyjmuje i wklada nowe...
A panewki się wyjmuje i wkłada nowe? :>
A panewki się wyjmuje i wkłada nowe? :>
jak masz stare dobre to nie rob se dodatkowych kosztow i skladaj na uzywkach :P
jak masz stare dobre to nie rob se dodatkowych kosztow i skladaj na uzywkach :P
Nie pytałem o swoje panewki w swoim silniku tylko zapytałem ogółem.
W każdym razie tuleje zostają OEM.
poza tym tuleje to nie panewki ze sie wyjmuje i wklada nowe...
tzn.lepiej zostawić oem na moc około 300KM,czy robiąc z głową taki silnik lepiej dać jakieś mocniejsze tuleje,bo to mnie najbardziej nurtuje masz silnik zakuty panewki mocniejsze,wszystko dopracowane to wtedy najsłabszym ogniwem zostają tuleje. Czy dobrze rozumuje?
jak sie wymienia tuleje i na jakie, lub kto sie tym zajmuje?
wtedy najsłabszym ogniwem zostają tuleje
a jak wymienię tuleje to najsłabszym ogniwem będzie głowica, jak wymienię głowicę, to najsłabszym ogniwem będzie wał, jak wymienię wał to najsłabszym ogniwem będzie blok, jak wymienię blok, to ....... najsłabszym ogniwem będzie.... jak wymienię .... i tak do usranej :)
a jak wymienię tuleje to najsłabszym ogniwem będzie głowica
zakładam że obróbka głowicy jest zrobiona odpowiednio do projektu.
a jeśli chodzi o wał to pewnie i tak że to będzie następna czarna owca choć wydaje mi się że w odpowiednio dobrej kondycji i na odpowiednich łożyskach to powinien dać rade,
też próbuje się czegoś więcej dowiedzieć i zebrać graty,wcale Ci nie narzucam że masz robić tuleje pytam bardziej doświadczonych kolegów odemnie...
Arturvf500
26-06-13, 19:20
seryjne tuleje wytrzymuja 400Nm, głowica i wał ponad 500 - oczywiscie bez stukowego;)
seryjne tuleje wytrzymuja 400Nm, głowica i wał ponad 500 - oczywiscie bez stukowego
Tak, a ja tylko chcę, aby pękło 300KM/300NM a nie tuleja :) Dadzą radę. Elektroniką i strojeniem zajmie się Niuton, więc wiem, że będzie dobrze.
seryjne tuleje wytrzymuja 400Nm, głowica i wał ponad 500 - oczywiscie bez stukowego
czyli ruszanie tego mija się z potrzebami...
ja smigam d16z6 1,1 bar -tloki viatary , korby eagle, panewki acl race,szpilki arp . jezdze juz tak rok czasu i nic sie nie dzieje ;p jedynie co to UPG do wymiany bo wywala plyn chodzacy delikatnie to i odrazu wpadnie blockguard a reszta seria nie ruszana.
czyli ruszanie tego mija się z potrzebami...
Tak. Przy celowaniu w wyższe moce spodziewałbym się zbyt wysokich i kasochłonnych interwencji w układ paliwowy i zapłonowy, nie stać mnie, więc się nie podejmuję :)
Okej, następne pytanie: POMPA OLEJU
Wyczytałem, że fizycznie/rozmiarowo podejdzie pompa oleju od D16Z5 czyli DOHC, piszą też, że podobnież ma lepszy przepływ. Prawda to? Takiej szukać?
Yotomeczek86
01-07-13, 14:05
Nie kombinuj, zrób porting pompy od Z6 i będzie OK
Nie kombinuj, zrób porting pompy od Z6 i będzie OK
"Nie kombinuj - rób tak jak wszyscy i bądź jednym ze wszystkich" :) Bez sensu :) Pompa podchodzi, ma rotor o ok. 2mm szerszy. Należy ją zaadaptować razem ze smoczkiem z danej pompy. Smoki nie są wymienne.
"Nie kombinuj - rób tak jak wszyscy i bądź jednym ze wszystkich" Bez sensu
Za to sens będzie miało jak będzie płacił za to samo po kilka razy bo chciałeś być inny... To dopiero ma sens!
Za to sens będzie miało jak będzie płacił za to samo po kilka razy bo chciałeś być inny
Nie rozumiem? Pompę PM7 z DOHC mam "bezpłatnie".
pytanie czy jest już taki silnik jeżdżący bezawaryjnie na pompie z PM7 - ja o takim zabiegu nie słyszalem, aczkolwiek bardzo dlugo nie siedzę już w Dserii...nie mając pewności, że tam wszystko zabangla, nie odważyłbym się odpalić nowego silnika za ładnych kilka k pln z taka niewiadomą.
pytanie czy jest już taki silnik jeżdżący bezawaryjnie na pompie z PM7 - ja o takim zabiegu nie słyszalem, aczkolwiek bardzo dlugo nie siedzę już w Dserii...nie mając pewności, że tam wszystko zabangla, nie odważyłbym się odpalić nowego silnika za ładnych kilka k pln z taka niewiadomą.
Wrzucę najwyżej potem fotki. Konstrukcyjnie jest praktycznie identyczna. Różni się np rozmiarem rotora, wszystko inne jest również mniejsze/większe, ale w tym samym miejscu. Ma przepływ 65l/min wobec 45l w SOHC 92-95. Oczywiście z takiego samego napędu. Zegar ciśnienia oleju chyba zweryfikuje taki układ wtedy? Tak mi się wydaje.
CZyli praktycznie 50% więcej wydajności...pytanie czy przy takim przepływie i pasowaniach na wale dla SOHC (nie wiem czy różnią się w stosunku do DOHC) i nie będzie już kawitacji. Zegar zweryfikuje Ci wszystko - ale juz po odpaleniu. A silnik można zabić już na pierwszych kilkuset obrotach wału :)
Nie wiem jakie jest pasowanie na wale w DOHC, ale nie wydaje mi się, aby było większe - wały podobno przecież pasują, więc są identycznej budowy, co za tym idzie, ich założenia konstrukcyjne raczej nie powinny być różne, stąd i pasowania korb czy osadzenia wału pewno to samo :)
michalkazanice
02-07-13, 00:30
Będziesz dłubał dół od Y7 o ile się nie mylę, a teraz w Solce masz Y8. Nie lepiej iść w dół z Y8, zaoszczędzić trochę forsy z przeróbek Y7? Czy Twój motor już nie nadaje się do dłubania
Yotomeczek86
02-07-13, 02:05
Będziesz dłubał dół od Y7 o ile się nie mylę, a teraz w Solce masz Y8. Nie lepiej iść w dół z Y8, zaoszczędzić trochę forsy z przeróbek Y7? Czy Twój motor już nie nadaje się do dłubania
On ma dół od Y7
Arturvf500
02-07-13, 09:18
pytanie czy przy takim przepływie i pasowaniach na wale dla SOHC (nie wiem czy różnią się w stosunku do DOHC) i nie będzie już kawitacji
Faworku... co Ty piszesz?;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kawitacja
haha, w nocy o tym pomyślałem, że odjebałem niezłą chałę :D Dobrze, że ktoś jest czujny ;) Rozpatrując już kawitację w prawidłowym sensie pojęcia: czy aby jakieś geometrie kanałów przepływowych w głowicy lub all over gdzieś indziej nie mogą być na tyle różne w SOHC i DOHC, żeby 50% więcej przepływu narobiło trochę krzywdy? Moim zdaniem nie bez powodu SOHC ma obciętą wydajność, która notabene starcza na potrzeby 300++ nawet bez portingu.
Nie lepiej iść w dół z Y8, zaoszczędzić trochę forsy z przeróbek Y7?
Nie ma to chłopie sensu, bo te bloki różnią się tylko tłokami/korbami i to wszystko :)
michalkazanice
02-07-13, 10:37
Wiesz myślałem że w aucie masz dół y8 a drugi silnik na zewnątrz :)
Arturvf500
02-07-13, 11:07
haha, w nocy o tym pomyślałem, że odjebałem niezłą chałę Dobrze, że ktoś jest czujny Rozpatrując już kawitację w prawidłowym sensie pojęcia: czy aby jakieś geometrie kanałów przepływowych w głowicy lub all over gdzieś indziej nie mogą być na tyle różne w SOHC i DOHC, żeby 50% więcej przepływu narobiło trochę krzywdy? Moim zdaniem nie bez powodu SOHC ma obciętą wydajność, która notabene starcza na potrzeby 300++ nawet bez portingu.
de facto moc nie potrzebuje wiecej oleju, ale systematyzujac:
- jezeli po modyfikacjach (np pobor oleju dla turbiny) cisnienie na obrotach jaowych jest w pelni wystarczajace, wydajniejsza pompa jest zbedna
- ilosc oleju wtlaczanego do magistrali zalezy tylko i wylacznie od jej przeplywnosci (kanaly, filtr oleju) i cisnienia za pompa
- cisnienie maksymalne regulowane jest przez zawor w pompie
a dlaczego sohc ma mniej wydajna pompe? bo to nowszy silnik i widocznie po doswiadczeniach przy zc stwierdzono ze tak duza wydajnosc jest zbedna, wiec nie ma senu tracic mocy na tloczeniu oleju "z zapasem"
widocznie po doswiadczeniach przy zc stwierdzono ze tak duza wydajnosc jest zbedna,
a potem w -01`-05` wrócili do wydajniejszej pompy? :) I właśnie kminię - spadek ciśnienia przez T wskazywałby, że utrzymanie ciśnienia wymaga wydajniejszej pod kątem przepływu pompy. Z tego co widzę - zamiast nawiercać blok silnika, można nawiercić pompę oleju :)
I właśnie kminię - spadek ciśnienia przez T wskazywałby, że utrzymanie ciśnienia wymaga wydajniejszej pod kątem przepływu pompy.
ale po czym Ty stwierdzasz spadek ciśnienia oleju po zamontowaniu T? Bo sedan nigdy problemu z nim nie miał, również po powiększeniu układu o chłodnicę. Może po prostu nawet te 45l/h jest z zapasem pod to, co silnik potrzebuje i będzie potrzebował.
te 45l/h
to by zabiło każdy silnik, niecały litr na minutę :P
Dokładniej w D16Y7 jest mierzone jako 33l/min. I cholera wie, chyba zbyt duży przepływ nie zabije silnika?
Ktoś gdzieś kiedyś pisał, że w DOHC domniemanym zapotrzebowaniem na większy przepływ stają się dwa osobne wałki rozrządu - dwa razy więcej powierzchni ślizgowych i takie tam :)
skoro Twój silnik nie bedzie się kręcił do 10k i nie bedzie miał 500km to wsadź pompe od z6 i zapomnij o problemie.
skoro Twój silnik nie bedzie się kręcił do 10k i nie bedzie miał 500km to wsadź pompe od z6 i zapomnij o problemie.
Problem jest taki:
- najbardziej pasująca (ma od razu miejsce na bagnet) jest z D16Y7
- mam w domu po portingu z D16Z5.
- pompa z Z6 to kolejne poszukiwania.
Dlatego tak "naciskam" na A9 - i chyba to ją właśnie przetestuję na moim silniku. W następny czwartek będą korby i tłoki :)
Na jakich korbach i tłokach składasz ?
Na jakich korbach i tłokach składasz ?
Kute H-Beam + Tłoki Vitara
pompa z6
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?182520-sprzedam-miske-oleju-i-pompe-oleju-Z6
Arturvf500
06-07-13, 08:41
nie ma czegos takiego jak pompa od Z6; prawie wszystkie pompy w d serii 4/5gen to P01, wiec takie same zaczynajac od d13b2 a na d16z9 konczac
nie ma czegos takiego jak pompa od Z6
Tak tak :) Tak już dla uogólnienia się przytakuje :)
nie ma czegos takiego jak pompa od Z6; prawie wszystkie pompy w d serii 4/5gen to P01, wiec takie same zaczynajac od d13b2 a na d16z9 konczac
jesli sprzedaje pompe, ktora jezdzila w z6 to mam napisac PO1 z d13b2 ??? :P
coś ucichło, poskładane ? Jaka pompa w końcu jest rozkminiona, Najlepsza była by od Y8 i porting zrobić i spokojnie by sobie poradziła...
Ogólnie sytuacja wygląda tak: korby wylądowały na sprzedaż, chyba ciągnie mnie do uprzedniego polakierowania samochodu najpierw. Kupiłem już tłoki (na tyle dobra cena, że nie sprzedaję) oraz rozwierciłem tuleje i spasowałem na osiem setek. Zamówiłem również panewki ACL RACE i śruby korb ARP.
michalkazanice
12-07-13, 12:05
Widziałem temat z korbami czyli jednak nie będzie T ?
Będzie na pewno. Ale prawdopodobnie nie teraz. I tak jest plan, że dopóki nie zgromadzę wszystkich części to nie ruszam tematu. Korby mają sporą wartość, dlatego myślałem, że ich sprzedaż pozwoli mi zwiększyć budżet na lakierowanie auta (chcę po sezonie obspawać samochód, polakierować, wrzucić większe hamulce, zrobić cały zawias i lepsze koła). Korby po prostu mogę kupić później :)
michalkazanice
12-07-13, 22:58
Wychodzisz z podobnego założenia jak ja :) jest trochę porobione, że jakoś jedzie, T będzie ale po tym jak auto zacznie hamować i wyglądać :)
Może po upływie czasu rozwiąże się kilka niewiadomych co do silnika także trzymam kciuki :D
jest trochę porobione, że jakoś jedzie, T będzie ale po tym jak auto zacznie hamować i wyglądać
Projekt idzie zgodnie z harmonogramem, silnik będzie wrzucany w zimę, do tego czasu zdążę kupić drugie korby :)
Nie bede zakładał nowego tematu, mam silnik dół d15.. czapka y8 czyli vtec kiedys w planach mam zamiar go ze swapowac i dać soft T ;) I mam pytanie, mam okazje kupic turbo od lanci lybry z silnika 2.4 jtd czy ta turbinka nadaje sie na softa do y8? prosze o odp.
piszesz o turbo z diesla a to już z założenia ma zupełnie inną charakterystykę jak wysokoobrotowe silniki hondy, jest mnóstwo tematów o softach i tyle samo projektów dobrze opisanych więc jeżeli chcesz przecierać nowe szlaki to próbuj albo poczytaj trochę zanim coś zaczniesz działać.
dlatego sie zapytałem dzieki.
Rozgladaj sie raczej za turbo z volvo
http://imageshack.us/a/img200/4089/zfi5.jpg
chyba lepiej niż chropowate? To tłoki Arco z Suzuki Vitary, silnik G16B
Miało być YCP jest ARCO , jakaś konkretna różnica czy tylko cena ? Polerowałeś czy Ori są takie ? CR wypadnie w jakieś 7,5:1 trochę małe....
Miało być YCP jest ARCO , jakaś konkretna różnica czy tylko cena
Cena + od ręki. Poza tym nie mają tej magicznej teflonowej powierzchni, co przy moim pasowaniu na osiem setek i tak by nic nie dało.
Polerowałeś czy Ori są takie
Oczywiście polerowałem :) Na żywo wygląda dużo lepiej :)
CR wypadnie w jakieś 7,5:1 trochę małe
Słyszałem, a Ty skąd wiesz? Tzn pytam czy jakimś kalkulatorem się wsparłeś? Blok będzie planowany grubo :)
Cena + od ręki. Poza tym nie mają tej magicznej teflonowej powierzchni
a można wiedzieć gdzie kupiłeś?, na jebaju są podobno YCP dostępne nie kryte PTFE również, poszedłeś w pierwszy nadwymiar ?
Słyszałem, a Ty skąd wiesz? Tzn pytam czy jakimś kalkulatorem się wsparłeś?
Siedzę "trochę" w temacie silników odprężonych i doprężonych ale większość to teoria, praktykuje na swoim :) - http://www.zealautowerks.com/dseries.html (wielokrotnie się przewija ten kalkulator w necie, dziwie się że nie widziałeś)
Blok będzie planowany grubo
Będzie BG? Jeżeli tak, to pomysł o tym żeby BG założyć przed obróbką
w jakie CR chcesz celować 8,5:1 ? - trzeba będzie z ~1,5mm zebrać z bloku :)
a można wiedzieć gdzie kupiłeś?
Haparts.pl na własne życzenie ;)
na jebaju są podobno YCP dostępne nie kryte PTFE również
Możliwe :) W każdym razie miałem od ręki w Polsce, jedno i drugie to zamiennik, tylko ktoś YCP przypisał znamię tłoków do T w Hondzie :P
poszedłeś w pierwszy nadwymiar ?
Tak, dokładnie :)
http://www.zealautowerks.com/dseries.html (wielokrotnie się przewija ten kalkulator w necie, dziwie się że nie widziałeś)
Widziałem, nie patrzyłem teraz ;)
Będzie BG? Jeżeli tak, to pomysł o tym żeby BG założyć przed obróbką
Blockposting będzie.
w jakie CR chcesz celować 8,5:1 ? - trzeba będzie z ~1,5mm zebrać z bloku
Ugadam z Niutonem, ale właśnie w to będziemy iść ;)
Prawie 1,5mm z bloku trzeba zebra do tlokow z vitary?? Myslalem ze na tych tlokach wyjdzie okolo 8,5:1???
Nie wiem - nie liczyłem. W każdym razie słyszałem o tym od osoby, która składa na tym silniki. Niepotrzebnie sprzedałem korbowody - bo mam już wszystko oprócz nich by złożyć dół.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.