Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zdalne otwieranie bagażnika - bez dodatkowego pilota



abla
21-06-13, 00:54
Witam
Poniżej garść informacji o tym jak można w dość prosty sposób zrobić sobie elektryczne otwieranie bagażnika z wykorzystaniem oryginalnego pilota, który mamy w kluczyku, czyli pierwsze naciśnięcie przycisku otwierania odblokowuje zamki w drzwiach, a kolejne wciśnięcia tego samego przycisku powodują otwieranie bagażnika.
Poniżej filmik prezentujący jak to działa (przy okazji na filmiku widać również działanie kolejnej przeróbki, czyli automatyczne składanie lusterek po dwukrotnym naciśnięciu przycisku zamykania) - sorki za jakość i kiepskiego operatora kamery, budżet filmu był niski ;) :


https://youtu.be/Nschy9GYXvo

W zasadzie coś takiego można zamontować w każdym modelu, który jeszcze tego nie ma - kwestia tylko wpięcia się w odpowiednie przewody od zamykania, otwierania drzwi oraz wpasowania siłownika w klapę.
Zamocowanie siłownika przeze mnie widać na fotkach:

https://lh3.googleusercontent.com/-rMsX6lVqDyQ/VlyvPCyURfI/AAAAAAAAAGo/UFpBLPqCPlY/s144-Ic42/1.JPG (https://lh3.googleusercontent.com/l2sxzv6KDT2ilXClYy-Znj6_u0OkZKSF-qS0mfkjZmaaopekq_A=w911-h683-no)
Link do zdjęcia (https://lh3.googleusercontent.com/l2sxzv6KDT2ilXClYy-Znj6_u0OkZKSF-qS0mfkjZmaaopekq_A=w911-h683-no)

https://lh3.googleusercontent.com/-AhBh_IM5XqU/VlyvPMj2-II/AAAAAAAAAGs/--y0wbDI3Ho/s144-Ic42/2.JPG (https://lh5.googleusercontent.com/-AhBh_IM5XqU/VlyvPMj2-II/AAAAAAAAAGs/OTL0B5nKz4I/w1021-h766-no/2.JPG)
Link do zdjęcia (https://lh5.googleusercontent.com/-AhBh_IM5XqU/VlyvPMj2-II/AAAAAAAAAGs/OTL0B5nKz4I/w1021-h766-no/2.JPG)

Jest to zwykły siłownik uniwersalny typu SLAVE (2 przewody), który kosztuje ok. 10 zł (np. TUTAJ (http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=87&id=214#dol) lub TUTAJ (http://www.mastertrade.pl/silownik-slave-4kg-sila-uciagu-p-193.html), lub jeśli zamek pracuje ciężko i chcemy mieć pewność, że otworzy nawet jak przymarznie to taki o udźwigu 8 kg za parę złotych więcej, jak np. TUTAJ (http://www.xsonic.pl/silownik-samochodowy-uciagem-8kg-slave-p-1045.html?osCsid=86c9036563efc9eed735a7c6afb538e1) .)

Dało się go bez problemu zmieścić w klapie pod osłoną jednak do jego zamocowania w tym miejscu konieczne było wywiercenie dwóch otworów w klapie i odpowiednie wygięcie szyny montażowej, która jest w zestawie z siłownikiem (na poniższym zdjęciu strzałki od dołu wskazują miejsca mocowania siłownika i szyny montażowej do klapy, natomiast strzałki od góry wskazują gdzie szyna montażowa jest mocowana do siłownika, na jego oryginalnych otworach):

https://lh3.googleusercontent.com/-QV8IvUVu910/VlyvMpEfSaI/AAAAAAAAAGQ/DnV4khoaR3U/s144-Ic42/3_.JPG (https://lh3.googleusercontent.com/-QV8IvUVu910/VlyvMpEfSaI/AAAAAAAAAGQ/rymMKevaGNA/w1021-h766-no/3_.JPG)
Link do zdjęcia (https://lh3.googleusercontent.com/-QV8IvUVu910/VlyvMpEfSaI/AAAAAAAAAGQ/rymMKevaGNA/w1021-h766-no/3_.JPG)

Jeśli chodzi o układ, który go wyzwala to u mnie jest zamontowany następujący układ:

https://lh3.googleusercontent.com/-kAzKZRAJTFs/VlyvN86LvlI/AAAAAAAAAGc/dJ6nT5zA3i8/s144-Ic42/schemat_zamontowany_wat.jpg (https://lh6.googleusercontent.com/-kAzKZRAJTFs/VlyvN86LvlI/AAAAAAAAAGc/_xPdvmMjOag/w866-h442-no/schemat_zamontowany_wat.jpg)
Link do zdjęcia (https://lh6.googleusercontent.com/-kAzKZRAJTFs/VlyvN86LvlI/AAAAAAAAAGc/_xPdvmMjOag/w866-h442-no/schemat_zamontowany_wat.jpg)

Układ ten zbudowałem pod przekaźnik dwuczasowy 5DSP20, bo akurat taki miałem pod ręką, jednak gdybym miał to robić jeszcze raz, zrobiłbym to wg poniższego układu i na nim się skupię:

https://lh3.googleusercontent.com/-na8FEatWsJY/VlyvNU7rMmI/AAAAAAAAAGY/wIX6XlkIwCo/s144-Ic42/schemat_1przekaznik_zoom_wat.jpg (https://lh6.googleusercontent.com/-na8FEatWsJY/VlyvNU7rMmI/AAAAAAAAAGY/gUpl3sET1-k/w832-h593-no/schemat_1przekaznik_zoom_wat.jpg)
Link do zdjęcia (https://lh6.googleusercontent.com/-na8FEatWsJY/VlyvNU7rMmI/AAAAAAAAAGY/gUpl3sET1-k/w832-h593-no/schemat_1przekaznik_zoom_wat.jpg)

Zastosowane elementy:

D1 - D5: zwykłe diody prostownicze, np. 1N4007
Rel1, Rel2: dowolne przekaźniki sterowane 12V, ze stykami przełącznymi (wtedy łączymy styki wg schematu) albo jeśli przekaźniki z pojedyńczym stykiem to: Rel1 - normalnie otwarty, Rel2 - normalnie zamknięty
Edit:
- ja zastosowałem dwa przekaźniki HFKW12-1ZW Przekaznik-samochodowy-miniaturowy-12V-1-styk-przelaczny-20A (http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/HFKW12-1ZW-Przekaznik-samochodowy-miniaturowy-12V-1-styk-przelaczny-20A/17245), ponieważ napięcie pojawiające się po otwarciu auta zamierzam jeszcze wykorzystać w przyszłości, stąd zapas w obciążalności styków. Ale spokojnie wystarczą tu jakieś małe przekaźniczki.

Rel3: przekaźnik czasowy opóźniający włączenie 1TP5 http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p95,przekaznik-czasowy-1tp5

Jeśli ktoś zna się trochę na elektronice od razu powie, że po co przepłacać za ten przekaźnik czasowy 1TP5, skoro taki układzik czasowy można sobie zrobić na tranzystorze albo NE555 i wyjdzie dziesięć razy taniej. I będzie miał rację :) To jest wersja dla tych co się znają trochę mniej na elektronice :)

Działanie układu z grubsza:
zaznaczony przerywaną linią układ przekaźników Rel1 - Rel2 wystawia na swoje wyjście napięcie 12V gdy wciśniemy na pilocie przycisk otwarcia drzwi UNLOCK, natomiast po wciśnięciu przycisku zamknięcia drzwi LOCK układ się wyłącza i co było dla mnie ważne - cały układ nie pobiera wtedy prądu - 0 mA.
Przekaźnik Rel3 jest to przekaźnik, który po podaniu zasilania na cewkę (czyli wyżej wspomnianego napięcia 12V z układu Rel1 - Rel2) przełącza styk z opóźnieniem, które to opóźnienie ustawiamy potencjometrem w obudowie przekaźnika na ok. 1s (musi być to trochę dłużej niż podawane jest napięcie na zamki drzwi przy otwieraniu). Tym sposobem pierwszy impuls otwierający drzwi nie jest podawany na siłownik klapy bagażnika, następne już tak.

Pewną wadą tego rozwiązania jest to, że przy każdym otwieraniu bagażnika pracują też zamki drzwi, czyli odblokowujemy już odblokowane zamki. Nie ma to większego znaczenia dla zamków jednak komp interpretuje to jako dopiero co odblokowanie drzwi i standardowo jak przy każdym otwarciu załącza się funkcja zabezpieczenia przed przypadkowym wciśnięciem przycisku na pilocie, która powoduje, że jeśli w ciągu 30 sekund żadne z drzwi nie zostaną fizycznie otwarte to samochód się zamyka. Może być to problemem bo jeśli otworzyliśmy sobie bagażnik pilotem, grzebanie w bagażniku zajmie nam więcej niż 30 sekund, wszystkie drzwi będą w tym czasie zamknięte a my odłożymy kluczyk gdzieś w bagażniku i go zamkniemy, to w momencie zamknięcie bagażnika trzykrotne mrugnięcie kierunkowskazów zasygnalizuje nam, że mamy problem :)
No ale coś za coś - nie mamy dodatkowego pilota. Trzeba tylko wykuć sobie zasadę, że kluczyk wszędzie byle nie do bagażnika, NEVER :)
Tej wady można by się pozbyć odnajdując w instalacji przewód, który steruje zamkami i rozłączając go przekaźnikiem gdy załącza się nasz Rel3 - lub wykorzystując jego styk 4. Choć nie wiem, czy takie miejsce udałoby się u nas znaleźć.
Edit:Dobry pomysł na rozwiązanie problemu:

Jeszcze mi jedna sprawa przyszła do głowy w sprawie tej blokady zamków.
Można by z klapy zrobić drzwi, w sensie założyć dodatkową krańcówkę i wpiąć ja równoległe do krańcówki którychś tylnych drzwi.
Inna opcja to dodatkowy przekaźnik, który na czas otwierania klapy zwierał by obwód krańcówki drzwi. Taka symulacja otwartych drzwi powinna oszukać MICU.

Podłączenie:
Cały układ mam schowany w bagażniku, pod materiałową osłoną bagażnika, niedaleko lampy tylnej.
Zasilanie układu +12V poprowadziłem z lampki oświetlenia bagażnika. Masa układu: śrubka obok lampy tylnej, miałem tam już podłączoną masę od czujników parkowania.
Z układu do klapy idzie tylko jeden przewód: + do siłownika (puściłem go po zawiasie klapy pod plastikową osłoną zawiasu). Masę do siłownika można wziąć z dowolnej śrubki w klapie (u mnie mocowanie ramki rejestracji - zielony przewód widoczny na zdjęciach).

I najtrudniejsze, czyli doprowadzenie sygnałów LOCK i UNLOCK.
Sygnały te odnalazłem w wiązce na słupku między drzwiami kierowcy a tylnymi, która idzie do tylnych drzwi. Żółty przewód - sygnał UNLOCK, niebieski przewód - sygnał LOCK. Wpięcie się w tą wiązkę jest dość trudne: trzeba zdjąć dolny plastik ze słupka oraz z progu pod drzwiami tylnymi (ten z progu pod drzwiami kierowcy też lub przynajmniej częściowo poluzować, żeby zdjąć plastik ze słupka) i na dole słupka widać kawałek wiązki, z której po odizolowaniu da się odseparować przewód żółty i niebieski, ale mamy je na odcinku może 2 cm więc ciężko się w to wpiąć i jeszcze to zaizolować.
UWAGA: w pobliżu znajdują się układy od wyzwalania poduszek bocznych więc trzeba zachować szczególną ostrożność.
Każdy wykonuje opisane tu przeróbki na własne ryzyko i nie ponoszę odpowiedzialności za usterki i błędne działanie układu.

Trochę postraszyłem na koniec ale jak widać na filmiku - da się :)

Tak jak napisałem układ pierwszy mam zamontowany i działa, układu drugiego nie testowałem ale jest prostszy i wg mnie będzie działał bez problemu, chyba, że ktoś widzi jakiś błąd. Uwagi mile widziane.

Pozdrawiam i powodzenia tym, którzy się za to zabiorą :)

abla

TRAFO
21-06-13, 10:52
Noo, szczena mi opadła :)
Kapitalna sprawa, gdyby jeszcze dołożyć mocniejsze siłowniki to klapa sama by się uniosła do góry...
Jestem pod wrażeniem, następna pozycja wchodzi na moją listę kolejkową :)

Dave_PL
21-06-13, 11:52
O, super :) Ja co prawda zamierzam zrobić małe PCB właśnie z NE555, ale Twoje rozwiązanie też bardzo fajne.

Co do kabli to z tego co widziałem tutaj: http://ehdex.com/documents/Civic%20FD%20Boot%20Release%20Installation%20Instr uction.pdf na stronie 2, to nie widziałem niebieskiego kabla (chyba, że on jest bardziej schowany?)

Aaa i powiedz jeszcze jak zrobiłeś lusterka - też świetna sprawa :)

TRAFO
21-06-13, 12:38
A jak zrobiłeś tę chopkę klapy? Jest tam jakaś sprężyna, odbojnik... czy sedany tak mają że klapa sama podskakuje?
Co do zatrzaskiwania bagażnika, to wydaja mi się, że w 5D (właśnie nie wiem jak jest w 4D) klapa ma krańcówkę która blokuje sterowanie zamkami po jej otwarciu i chyba zamki nie powinny się pozamykać.
Rozumiem, że pierwszy klik otwiera zamki a drugi klapę, czyli przy otwartych zamkach, otworzenie klapy powinno być sygnałem że jedne z 5u drzwi (przynajmniej dla 5D) się otworzyły więc zamki nie zamkną się bez wciśnięcia zamykania w kluczyku.
Ale to tylko gdybanie, bo może rzeczywiście układ tak oszukuje komputer że ten zamyka zamki jeszcze raz, chyba że 4D w tej kwestii różni się od 5ki.
Mam nadzieję że uda mi się to kiedyś przetestować :)

Dave_PL
21-06-13, 12:56
A jak zrobiłeś tę chopkę klapy? Jest tam jakaś sprężyna, odbojnik... czy sedany tak mają że klapa sama podskakuje?Sedany tak mają :)

TRAFO
21-06-13, 13:37
Jeszcze mi jedna sprawa przyszła do głowy w sprawie tej blokady zamków.
Można by z klapy zrobić drzwi, w sensie założyć dodatkową krańcówkę i wpiąć ja równoległe do krańcówki którychś tylnych drzwi.
Inna opcja to dodatkowy przekaźnik, który na czas otwierania klapy zwierał by obwód krańcówki drzwi. Taka symulacja otwartych drzwi powinna oszukać MICU.

abla
21-06-13, 19:31
Co do kabli to z tego co widziałem tutaj: http://ehdex.com/documents/Civic%20F...nstruction.pdf na stronie 2, to nie widziałem niebieskiego kabla (chyba, że on jest bardziej schowany?)

Aaa i powiedz jeszcze jak zrobiłeś lusterka - też świetna sprawa

Kurna, gdybym wcześniej widział tego pdf-a to zaoszczędziło by mi to trochę czasu na szukanie miejsca skąd wziąć sygnały i jak zamontować siłownik... Ale widać, że wykminiłem bardzo podobnie :)
Niebieski kabel znajdziesz w tej wiązce i prawdopodobnie jest to właśnie ten zielony :D tzn. on ma taki odcień, chyba, że będzie tam głębiej bardziej niebieski od tego zielonego hehe ale coś mi się kojarzy (robiłem to ponad miesiąc temu więc już się pamięć zresetowała... ;) ), że u mnie też wchodził w zielony odcień.

Jeśli chodzi o składanie lusterek to zainspirowany przeróbką wykonaną przez TRAFO (http://www.trafo.za.pl/honda/) i z jego wsparciem zrobiłem podobny układ jak do otwierania bagażnika, czyli też na przekaźniku dwuczasowym. Postaram się w wolnej chwili naszkicować czytelny schemat i zapodam tutaj.


A jak zrobiłeś tę chopkę klapy? Jest tam jakaś sprężyna, odbojnik... czy sedany tak mają że klapa sama podskakuje?
Co do zatrzaskiwania bagażnika, to wydaja mi się, że w 5D (właśnie nie wiem jak jest w 4D) klapa ma krańcówkę która blokuje sterowanie zamkami po jej otwarciu i chyba zamki nie powinny się pozamykać.
Rozumiem, że pierwszy klik otwiera zamki a drugi klapę, czyli przy otwartych zamkach, otworzenie klapy powinno być sygnałem że jedne z 5u drzwi (przynajmniej dla 5D) się otworzyły więc zamki nie zamkną się bez wciśnięcia zamykania w kluczyku.
Ale to tylko gdybanie, bo może rzeczywiście układ tak oszukuje komputer że ten zamyka zamki jeszcze raz, chyba że 4D w tej kwestii różni się od 5ki.

Również potwiedzam, że sedany tak mają (z tą chopką) :)

Jeśli chodzi o zamki w 4D to właśnie zamykają się pomimo tego, że klapa jest otwarta - po 30 sekundach pstryk i poźniej jak zamkniesz klapę to już tylko kierunki w ciszy sobie mrugają informując, że auto jest już zamknięte. No bo to w końcu 4D czyli klapa to nie drzwi, w 5D nie ma klapy - są drzwi i tak to działa :)


Jeszcze mi jedna sprawa przyszła do głowy w sprawie tej blokady zamków.
Można by z klapy zrobić drzwi, w sensie założyć dodatkową krańcówkę i wpiąć ja równoległe do krańcówki którychś tylnych drzwi.
Inna opcja to dodatkowy przekaźnik, który na czas otwierania klapy zwierał by obwód krańcówki drzwi. Taka symulacja otwartych drzwi powinna oszukać MICU.

No i to jest świetny pomysł! Jednak co dwie głowy to nie jedna :) Chociaż wtedy będzie się włączało oświetlenie wnętrza tak jak przy otwartych drzwiach. Ale lepsze to niż przypadkowe zatrzaśnięcie kluczyków w bagażniku. No i da się to zrobić łatwiej niż szukanie takiego rozwiązania jak pisałem w pierwszym poście. A oświetlenie wnętrza można albo wyłączyć, albo wymienić na ledowe co by mniej prądu brało i żaróweczki się nie przepalały :)
No to znów mnie czeka grzebanie :) Ale to jak upały ustąpią...

TRAFO
21-06-13, 20:11
gdybym miał to robić jeszcze raz, zrobiłbym to wg poniższego układu:

http://img23.imageshack.us/img23/6536/p2qq.jpg

Mam pytanko co do tego schematu.
Nie jestem elektronikiem i nie bardzo rozumiem po co Rel 1 i 2 mają być na duży prąd skoro ich jedynym obciążeniem są cewki przekaźników?
Wg. schematu + z BAT przez Rel 2 i 1 idzie na cewkę Rel 1 i 3, a plus z UNLOCK na styk nr3 Rel 3. Wygląda na to, że to sygnał UNLOCK włącza przez styki 3 i 5 siłownik. Czyli ten sygnał ma na tyle mocy żeby uruchomić siłownik.
i jeszcze prośba, jeżeli możesz to wrzuć proszę schemat na „555”, albo wrzuć linka do stronki gdzie taki schemat można znaleźć, bo zrobić taki modulik to nie problem, ale wymyślenie od zera schematu do takiego układu to trochę mnie przerasta.

zyga502
21-06-13, 20:14
ale wymyślenie od zera schematu do takiego układu to trochę mnie przerasta.

samo czytanie tego mnie przerasta ;) zrobilbym sobie tego moda ,ale ....

abla
21-06-13, 20:24
TRAFO, masz rację z tymi przekaźnikami, tzn. w powyższym układzie nie ma potrzeby aby te przekaźniki były takie mocne. Zastosowałem takie przekaźniki bo napięcie z układu Rel1 - Rel2, czyli 12V występujące tylko po otwarciu auta wyprowadziłem sobie na zewnątrz układu pod przyszłe przeróbki, w których właśnie takie napięcie mi się przyda (choć nie wiem, kiedy je zrobię). Dlatego dałem przekaźniki z takim zapasem. No a teraz opisując układ rozpędziłem się i napisałem, że takie muszą być. Nie muszą, dzięki za cenną uwagę - już zmieniam opis.

Aha, jeśli chodzi o układ na NE555 to wiem, że można na tym zrobić różne czasówki ale w sumie nie myślałem nad szczegółami, ale mam nadzieję, że kolega Dave_PL się z nami podzieli pomysłem, ewentualnie można poszukać czegoś na elektroda.pl

Edit:
Np. w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1916217.html

TRAFO
21-06-13, 20:51
Dzięki za odpowiedź.
Tak sobie pomyślałem, że mniejsze przekaźniki razem z układem na 555 można by zmieścić na jednym PCB i wsadzić do jakiejś zgrabnej obudowy...
Pytam, bo trochę się zastanawiałem czy podanie napięcia na 3 cewki nie wymusi jakiegoś impulsu do którego są potrzebne mocne styki, ale o ile pamiętam to tak jest jak w układzie są pojemności a nie indukcja - kombinuję, bo zajęcia z podstaw elektroniki to miałem ostatnio w technikum, prawie 20 lat temu :)



Np. w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1916217.html

Dzięki, na pewno coś z tego poskładam...

Dave_PL
22-06-13, 00:00
Będę się z tym bawił dopiero w sierpniu jak wrócę z wakacji, ale jak coś wymyślę na NE555 to na pewno wrzucę tu schemat.

Jeszcze jedna kwestia co do 2 rozwiązania. Minusem tego jest fakt, że potem w każdej chwili będzie można otworzyć bagażnik (przynajmniej dla mnie to jest minus). Bezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby zamiast REL2 wstawić przekaźnik z rodziny 3SRPxx na którego wejście sterujące podać sygnał UNLOCK, a wyjście 4 podpiąć pod wejście + do REL1 (3SRP30 chyba by wystarczyła i wtedy wyjście z REL1 byłoby aktywne np. przez 30sekund).

abla
22-06-13, 00:43
Jeszcze jedna kwestia co do 2 rozwiązania. Minusem tego jest fakt, że potem w każdej chwili będzie można otworzyć bagażnik (przynajmniej dla mnie to jest minus).
No w sumie zależy kto czego oczekuje bo dla mnie to jest plus :) Akurat ja chciałem żeby tak to działało i z tego korzystam :)
Dlatego też w pierwszym rozwiązaniu jest przekaźnik Rel3, który sam się podtrzymuje i zasila cewkę Rel4 po wyłączeniu przekaźnika Rel5 - tego dwuczasowego. I dzięki temu też można otworzyć bagażnik w każdej chwili, gdy drzwi są odblokowane. jednym przyciśnięciem.

Jeśli z tego pierwszego rozwiązania usunie się Rel3 to bagażnik będzie można otworzyć tylko przez ok. 20 sekund od otwarcia auta (albo zamiast 5DSP20 można dać 5DSP200 i ten czas sobie dowolnie ustawić w przedziale do 200 sek.). Wtedy też to będzie działało tak jak byś chciał, a będziesz miał tylko jeden przekaźnik czasowy (w twojej propozycji byłyby dwa, a te czasowe troszkę kosztują w stosunku do pozostałych).

guutson
22-06-13, 08:21
Jeśli chodzi o składanie lusterek to zainspirowany przeróbką wykonaną przez TRAFO i z jego wsparciem zrobiłem podobny układ jak do otwierania bagażnika, czyli też na przekaźniku dwuczasowym. Postaram się w wolnej chwili naszkicować czytelny schemat i zapodam tutaj.
Kolego gdybyś znalazł czas i opisał co i jak z tym składaniem lusterek na pilot byłbym (chyba nie tylko ja) ogromnie wdzięczny. Strasznie brakuje mi tej funkcji, nie raz zdarzy się zgasić silnik i wyjąć kluczyki, a lusterka nie złożone.

wydma8
23-06-13, 12:50
Skladane lusterka rewelka, czekamy z niecierpliwoscia na instrukcje:)

Pozdrawiam

TRAFO
23-06-13, 14:05
Jeszcze pytanko mam takie.
Wg schematu impulsy sterujące są plusowe. Nie wiesz czasem jak długo trwa taki impuls? Konkretnie chodzi mi o impuls zamykający.
Robię przymiarki do domykania szyb, kupiłem już sobie modulik MPW4 tylko zastanawiam się czy da się takim impulsem go zasterować.

Dave_PL
23-06-13, 20:09
@TRAFO
O długość impulsu ja bym się nie martwił. W prosty sposób możesz go wydłużyć za pomocą timera 555 (układ monostabilny).

TRAFO
23-06-13, 20:41
Dzięki, jak nie pójdzie z samego impulsu to poszukam schemaciku...

abla
23-06-13, 22:33
Jeszcze pytanko mam takie.
Wg schematu impulsy sterujące są plusowe. Nie wiesz czasem jak długo trwa taki impuls? Konkretnie chodzi mi o impuls zamykający.
Robię przymiarki do domykania szyb, kupiłem już sobie modulik MPW4 tylko zastanawiam się czy da się takim impulsem go zasterować.
Nie wiem dokładnie ile trwa taki impuls, na moje poniżej sekundy, ale te sygnały, które ja wykorzystałem (LOCK i UNLOCK) są to sygnały sterujące już bezpośrednio siłownikiem w drzwiach więc ich długość można ocenić na słuch :) Da się usłyszeć, kiedy siłownik dostaje zasilanie i kiedy "puszcza" :)

bart97
07-07-13, 01:36
Cześć

Abla czy mógłbyś przedstawić jak zrobić składanie samych lusterek?
Będę wdzięczny

morcin123
08-07-13, 18:03
Cześć,

jak dobrze rozumiem to zamiast "1TP5" mogę użyć tego: http://sklep.avt.pl/p/pl/482157/uklad+czasowy+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html ?

abla
09-07-13, 01:37
Cześć

Abla czy mógłbyś przedstawić jak zrobić składanie samych lusterek?
Będę wdzięczny

Wybaczcie, ale na chwilę obecną brakuje mi czasu na przygotowanie jakiegoś klarownego opisu i niestety nie wiem, kiedy będę w stanie to ogarnąć :(


Cześć,

jak dobrze rozumiem to zamiast "1TP5" mogę użyć tego: http://sklep.avt.pl/p/pl/482157/uklad+czasowy+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html ?

Nie wiem czy to się nada, z tego co na szybko przeczytałem to ten układ załącza się z opóźnieniem ale potem nie pozostaje włączony tylko generuje impulsy o regulowanym czasie trwania i przerwy. No chyba, że tak kombinowane, że czas trwania na maksa a czas przerwy na minimum.

TRAFO
09-07-13, 19:05
Jeżeli ktoś chce sam się pobawić w budowanie modułu do domykania lusterek w 5D, to proszę o kontakt na PRV, podeślę materiały z opisem co i jak zrobić.
Montaż opisałem na stronce TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/aut_skladanie_lusterek/aut_skl_lusterek.htm).
Istnieje też możliwość zrobienia przeze mnie takiego układu i wysyłka z opisem montażu. Tylko tyle że są teraz wakacje to ciężko z czasem.
Chociaż jeszcze jeden moduł leży gotowy na półce (ktoś kiedyś zamówił ale zrezygnował), więc kto pierwszy ten lepszy :) , tu też zapraszam na PRV.
Niestety sedana nie znam, więc trzeba będzie poczekać na opis od kolegów "sedanistów".

PS.
Modułu już nie mam, ktoś już był szybszy :)

Gallus
27-07-14, 09:17
siema.

ma ktos ten schemat do domykania lusterek z pilota? był bym bardzo wdzięczny ;)

TRAFO
28-07-14, 09:17
Jak pisałem wyżej min ja mam coś takiego. Podaj mi meila na PRV to ci wyślę.

ZakaMareK
16-10-14, 21:27
moduł domykania lusterek można tanio kupić w necie, info na priva bo tu raczej nie można reklamować takich serwisów. koszt coś ok 6 dolców z przesyłką na cały świat. sam się dziwię, jak im się to opłaca po tyle sprzedawać... w komplecie jest dokładna instrukcja podłączenia. mój moduł już leży i czeka na długie zimowe wieczory w garażu.

chodzi mi jeszcze po głowie pytanie, czy (oraz jak) da się przeszczepić elektryczne otwieranie klapy z Accorda kombi? inna sprawa to jego załączanie ale w sumie to mógłby być fajny mod w 5D.
macie jakieś pomysły, ktoś może próbował?

filipfm
16-10-14, 21:58
moduł domykania lusterek można tanio kupić w necie, info na priva bo tu raczej nie można reklamować takich serwisów. koszt coś ok 6 dolców z przesyłką na cały świat. sam się dziwię, jak im się to opłaca po tyle sprzedawać... w komplecie jest dokładna instrukcja podłączenia. mój moduł już leży i czeka na długie zimowe wieczory w garażu.

chodzi mi jeszcze po głowie pytanie, czy (oraz jak) da się przeszczepić elektryczne otwieranie klapy z Accorda kombi? inna sprawa to jego załączanie ale w sumie to mógłby być fajny mod w 5D.
macie jakieś pomysły, ktoś może próbował?

Mozna tez kupic modul od TRAFO :)

A co do klapy, to nierealne. W Accordzie (przynajmniej w 7g bo to sprawdzalem) mechanizm jest w zawiasie. Bardziej realne byloby przeszczepienie z aut, ktore to maja zrobione jako sterowany silownik. Nawet znalazlem co to bylo (Insignia?) ale odpuscilem temat, bo to bylaby wieksza rzezba :)

TRAFO
17-10-14, 08:56
U siebie będę chciał zrobić coś takiego ale tylko do otwierania.
Myślałem kiedyś nad układem zamykanie/otwieranie, ale używane siłowniki to koszt ok. 1000zł (te akurat były od Volvo). Do tego oczywiście mechaniczna rzeźba z ryzykiem że nie trafi się na wzmocnienia. Przykręcenie siłowników do zwykłej blachy karoserii pewnie mijało by się z celem bo ta pewnie długo by nie wytrzymał obciążeń.
W każdym razie temat mnie przerósł i mechanicznie i finansowo.
Na dziś jestem na etapie planów zrobienia samego otwierania pilotem i składania modułu sterującego (na podstawie schematu od Abla po zmianach zrobionych przez Ropika).
Jest jeszcze opcja przerobienia kluczyka i dodania do niego trzeciego przycisku z funkcją "Komfort" która mogła by działać tylko na klapę, ale do tego trzeba by zrobić inny moduł sterujący.
Na pewno obie opcje przetestuję a co w końcu z tego wyjdzie to się zobaczy :)

TRAFO
12-03-15, 09:34
Witam
Poniżej garść informacji o tym jak można w dość prosty sposób zrobić sobie elektryczne otwieranie bagażnika z wykorzystaniem oryginalnego pilota, który mamy w kluczyku, czyli pierwsze naciśnięcie przycisku otwierania odblokowuje zamki w drzwiach, a kolejne wciśnięcia tego samego przycisku powodują otwieranie bagażnika.
Poniżej filmik prezentujący jak to działa (przy okazji na filmiku widać również działanie kolejnej przeróbki, czyli automatyczne składanie lusterek po dwukrotnym naciśnięciu przycisku zamykania) - sorki za jakość i kiepskiego operatora kamery, budżet filmu był niski ;) :


http://youtu.be/pzfbaVFgInc

W zasadzie coś takiego można zamontować w każdym modelu, który jeszcze tego nie ma - kwestia tylko wpięcia się w odpowiednie przewody od zamykania, otwierania drzwi oraz wpasowania siłownika w klapę...

...Pozdrawiam i powodzenia tym, którzy się za to zabiorą :)

abla


Faktycznie układ jest uniwersalny.
W moim przypadku, po zmianie przekaźników na "555" które zrobił Ropik, i przebudowie części wyłączającej moduł, udało się go wpasować w 5D:

Filmik:


https://www.youtube.com/watch?v=Ky1fte1CEAw

vitia
12-03-15, 20:31
Faktycznie układ jest uniwersalny.
W moim przypadku, po zmianie przekaźników na "555" które zrobił Ropik, i przebudowie części wyłączającej moduł, udało się go wpasować w 5D:


Trafo jestes mega z tym modzeniem podziwiam Cie musze sie kiedys wybrac chyba do Ciebie Tez chce takie cus w swoim 5d dobrze zaplace

TRAFO
12-03-15, 20:50
Opis montażu jest TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/dodatki/bagaznik_na_pilota.htm), i moim zdaniem nie trzeba nie wiadomo jakich umiejętności żeby go samemu zamontować. A co do modułu to nie ma sprawy, mogę ci zrobić, musiał byś tylko sam pomyśleć nad siłownikami i sprężyną.

jepek
12-03-15, 22:29
Po prostu rewelacja TRAFO...

abla
12-03-15, 23:25
TRAFO, muszę przyznać, że jak na Twoim filmiku klapa poszła do góry to moja szczena poszła na dół :)

No i oczywiście zapragnąłem mieć tak samo :) Zacząłem szukać, jak zamocować sprężyny gazowe w sedanie i oto co znalazłem :D :

https://www.youtube.com/watch?v=3VObO3tnYU0

Niezły patent dla właścicieli 4D hehe :D Muszę to sprawdzić. Co prawda nie idzie płynnie i nie wyhamowuje, ale jeśli u mnie klapa pójdzie do góry tak jak na filmiku to mi to wystarczy, biorąc pod uwagę, że to praktycznie bezkosztowe i 5 minut roboty :)

Edit:
Kolejny patent dla 4D:

https://www.youtube.com/watch?v=W0HwMmu5zCg

TRAFO
13-03-15, 07:52
Gdyby dobrze dobrać i zamontować gazówki to i z wyhamowywaniem nie było by problemu...
A na tym filmiku z gumą to jest nieźle naplątane, jakby to było auto Spidermana :) ale ważne że działa. W takim razie czekamy na kolejny filmik...

Miałem kilka pytań na PRV, więc może odpowiem zbiorczo; podnoszenie klapy da się zrobić na każdych sprężynach gazowych (nie tylko jak na moich przewymiarowanych). Ważne jest tylko to, żeby miały na tyle mocy, żeby dały radę od pewnego momentu same podnosić klapę. Problem jest tylko z odpowiednim doborem sprężyny podbijającej. Ta musi być na tyle mocna żeby chopnąć klapę do momentu, aż robotę przejmą siłowniki.

filipfm
13-03-15, 08:48
Kiedy produkcja seryjna? Bo bym byl zainteresowany :)

jepek
13-03-15, 09:02
+1

też się piszę ;-)

shinoda
13-03-15, 11:05
pro sytuacja :D
pro zakrycie ksztaltu kluczyka :)

czuje zakup grupowy :)
chociaz mnie akurat nie jest ta opcja potrzebna... - ale szacun za ogarniecie tematu. jakby byla na forum akcja pt. "forumowicz miesiaca" to marzec bylby Twoj :D

voyteck
13-03-15, 11:21
właśnie chciałem grupowca zaproponować bo sam bym się chętnie na coś takiego pisał :D

TRAFO
13-03-15, 12:58
No to ładnie :)
Skoro tak sytuacja wygląda, to postaram się w najbliższym czasie ogarnąć temat i zrobić jakąś wycenę - to co robiłem to były części z szuflady i nie wiem jeszcze ile jest warty.
Żeby tu nie robić zamieszania, to proponuję pisać do mnie na PRV a chętnym odpiszę co i za ile i sami zdecydują czy się opłaca czy nie.
Był by to oczywiście tylko moduł, całą mechanikę; sprężyny, siłowniki, śrubki, blaszki itd. każdy musiał by sobie ogarnąć we własnym zakresie.
Jeżeli ktoś się czuje na siłach to schemacik mogę podrzucić na meila i sam sobie zrobi.
Oczywiście układzik Abli z pierwszej strony też bez problemu można zastosować i będzie działał...

kobert
14-03-15, 02:19
trafo a jak bys zrobil takie ze sie wlasciciel krzyknie- otworz! I klapa do gory:) :) :) nie trzeba by rąk uzywac:)

TRAFO
14-03-15, 08:46
Nie ma sprawy, wystarczy stara komórka ze sterowaniem głosowym, jakiś wzmacniacz do mikrofonu i przekaźnik do sterowania. To wszystko trzeba wpiąć w instalację samochodu i działa. Na wieczór będę miał gotowe to puszczę jakiś filmik :)

PS
Tym razem w tle będą góry, a grot kluczyka będzie świecił jak miecz Jedi :)

mrozowski
17-03-15, 08:36
Jeśli pojawiłaby się możliwość zamówienia takiego zestawu to też bym się pisał :)

prz3mo
17-03-15, 09:05
Też byłbym chyba chętny :)

Saawrel
17-03-15, 11:55
To ja tez w kolejce stanę :) Świetna robota!!

mrozowski
18-03-15, 07:44
Trafo, musisz chyba na poważnie rozważyć zakup grupowy :-)

vitia
18-03-15, 15:21
trafo rob liste i lecimy :)

filipfm
18-03-15, 15:33
Juz wiemy mniej więcej ile kosztowałoby "wydłubanie" przez TRAFO układu.
Drugą, mniej trywialną część układanki jest mechanika - dobranie sprężynek itp. Ja chętnie widziałbym gotowy zestaw do montażu :) bo tych kombinacji przy aucie troche mam ostatnio dosyć ;) a jeszcze mam kilka "w drodze"

prz3mo
18-03-15, 16:07
Mnie też trochę ta mechanika tego "przeraża", ale może nie jest to takie trudne do ogarnięcia...

voyteck
18-03-15, 16:40
ja podobnie jak filipfm najchętniej przytuliłbym gotowy zestaw:rolleyes:

a jak z ryzykiem otwarcia bagażnika w czasie jazdy? bo w sumie chyba jest większa możliwość/ryzyko otwarcia z przycisku w drzwiach niż z kluczyka, więc może można to jakoś rozdzielić?

filipfm
18-03-15, 17:19
ja podobnie jak filipfm najchętniej przytuliłbym gotowy zestaw:rolleyes:

a jak z ryzykiem otwarcia bagażnika w czasie jazdy? bo w sumie chyba jest większa możliwość/ryzyko otwarcia z przycisku w drzwiach niż z kluczyka, więc może można to jakoś rozdzielić?

No wlasnie, moze jakos ograniczyc jakims przekaznikiem ze sterownik dzialalby tylko przy wylaczonym silniku? - najoptymalniej byloby ze tylko na postoju, ale to juz brzmi jak rocket science, ale jakby sie ograniczyc tylko do wylaczonego silnika to tez byloby dobrze

TRAFO
18-03-15, 17:37
Układ w czasie jazdy działa, czyli przez nieuwagę można sobie ten bagażnik otworzyć :(
Opcja jest taka, żeby masę modułu wpiąć pod wyłącznik ręcznego, wtedy będzie działał tylko jak ręczny będzie zaciągnięty.
Opisałem to na stronce (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/dodatki/bagaznik_na_pilota.htm) czerwonymi literami :)
Co do sprężyn, to trochę ciężko mi coś powiedzieć, bo moje gazówki są dość mocno przewymiarowane. Zamiast seryjnych 455N mam 570-ki i do podbijania wystarczała mi sprężyna od parasola automatycznego :)
Niestety ale po kilku tygodniach widzę że coraz gorzej daje sobie radę. Jest zrobiona z drutu o średnicy 2mm i już rozglądam się za takimi co mają 3mm.
Wydaje mi się, ale pewny nie jestem, że taka 3-ka powinna dać sobie radę z klapą, która po dźwignięciu o jakieś 10-15cm sama idzie do góry.
Jak będę miał nowe sprężynki to postaram się zrobić test ze starymi orginalnymi siłownikami i dam znać na ile klapa się uniosła.

filipfm
18-03-15, 18:16
Układ w czasie jazdy działa, czyli przez nieuwagę można sobie ten bagażnik otworzyć :(
Opcja jest taka, żeby masę modułu wpiąć pod wyłącznik ręcznego, wtedy będzie działał tylko jak ręczny będzie zaciągnięty.


A nie mozna zrobic jakos przekaznikiem, ktory by rozpinal zasilanie ukladu, w momencie pojawienia sie napiecia w jakims obwodzie, ktory jest zasilany tylko przy uruchomionym silniku.
Ja np nie zaciagam recznego praktycznie w ogole.

TRAFO
18-03-15, 19:12
Można, trzeba by coś pomyśleć...
Np. plus modułu pociągnąć zamiast z lampki w bagażniku to np. przez przekaźnik i przejściówkę prosto z jakiegoś bezpiecznika, który podaje napięcie tylko gdy silnik pracuje, albo kluczyk jest przekręcony na II.

http://pic.hkyrd.com/index.php?f=L3VwbG9hZHBpYy9TS1UvRzAvRzAxMDgvRzAxMD glMjAoMykuanBn&u=YnV5aXRub3dzaG9wMjAwOQ%3D%3D

Trzeba by poszperać i wybrać taki bezpiecznik który jest pod napięciem gdy działa silnik.

PS
Inna opcja to wpiąć się przez przekaźnik między gniazdo zapalniczki w bagażniku a plus lampki. Układ działał by wtedy, gdy auto było by wyłączone (pod warunkiem, że bezpiecznik gniazda w bagażniku nie byłby spalony).

Każdy musiał by sobie odpowiedzieć kiedy chce żeby otwieranie działało i wlutować się pod siebie, albo na stałe, albo przy ręcznym, albo po zgaszeniu silnika... do wyboru do koloru :)

zyga502
18-04-15, 15:29
zrobiłem dziś sobie tak jak ten koleś z Rosji
http://i58.tinypic.com/281ggg9.jpg

jedna sprężyna nie otwiera na 100%,z drugą jest troche za mocno,może z czasem jakoś się to unormuoje
koszt to zestaw od łady 30zł z przesyłka plus śrubki ,podkładki itp
ogólnie jest ok,jakbym ogarnął temat z otwierania z kluczyka to już wogóle super

mrozowski
07-05-15, 17:46
Od wczoraj jestem dumnym użytkownikiem automatycznie otwieranego bagażnika.
Moduł wraz z zestawem montażowym kupiłem od TRAFO. Po instalacji zestawu miałem problem, gdyż klapa nie chciała podnosić się do góry samoczynnie. Po zakupie i wymianie siłowników na te z KROSNA, od modelu Mercedesa klasy B wszystko działa jak należy ;-)
Siłowniki kosztowały mnie 71 zł wraz z wysyłką.
Gdyby ktoś miał problem ze zużytymi siłownikami to polecam "zamienniki" od Mercedesa, pasują bez przeróbek.

vitia
23-05-15, 18:13
siemanko Na wstepie chcialbym podziekowac TRAFO za pomoc w zamontowaniu od niego modulu do zdalnie sterowanego bagaznika
i tez moje spostrzezenia co do smego montazu a mianowicie jezeli bedziecie sciagac boki bagaznika u wazajcie na czujniki udezeniowe czy jak to sie tam nazywa bo czasem moze wam wywalic wiadomosc na kompie U mnie tak bylo niestety ale w pore udalo sie to naprawic a jak to joz wam tlumacze ( nie mialem wpietej kostki od czujnika udezenia i z tad ten blad na kompie ) hehe niezle sie nakombinowalem co moze byc nie tak A do sedna Wszystko dziala jak nalezy Dzieki TRAFO jeszcze raz

marcin001984
23-05-15, 18:49
Po zakupie i wymianie siłowników na te z KROSNA, od modelu Mercedesa klasy B wszystko działa jak należy ;-)
Siłowniki kosztowały mnie 71 zł wraz z wysyłką.
Gdyby ktoś miał problem ze zużytymi siłownikami to polecam "zamienniki" od Mercedesa, pasują bez przeróbek.

A nie chodziło Ci czasem o siłowniki z Mercedesa ML W163? Też kupowałem z Krosna i właśnie od ML'a

lozik
30-06-15, 09:51
Panowie, zamówiłem siłowniki od ML163 na tej aukcji - http://allegro.pl/show_item.php?item=5089589272
Niestety nie podnoszą one klapy po podbicu przez sprężyny. Czy ktoś kto ma działające z Krosna mógłby sprawdzić ich nr katalogowy i podać tutaj?
Miałem przez kilka dni sprężyny od TRAFO, ale mają 570N co było trochę zbyt ciężkie dla żony i narzekała ;)

Saawrel
30-06-15, 14:20
Ja mam 700N wsadzone z tym ze mam lotke od type r + klapa jest wygluszona matami wiec jest sporo cięższa o. Za to po naciśnięciu guzika ładnie idzie do góry. Z zamykaniem nie mam problemów. Trzeba tez pamietać ze siłowniki nowe po jakimś czasie trochę stracą swojej siły oraz w zimie ciśnienie w nich spada wie tez nie bedą tak mocne

filipfm
30-06-15, 14:22
Lukasz, a jak podlaczyles? Masz jakies zabezpieczenie przed otwarciem w trakcie jazdy (w sensie przypadkowe klikniecie guzika otwierania zamka?)

Saawrel
30-06-15, 14:39
nie mami nic takiego. moim zdaniem nie ma opcji aby klapa zostala otwarta podczas jazdy bo nie zamykam drzwi jak jade ani nie mam ustawionego automatycznego zamykania ani nie osobiscie nie dotymam tego guzika(urzylem go moze kilka razy w w ciagu 5 lat!) a podpinanie pod reczny tez nie bardzo jest opcja bo nie zawsze zostawiam samochodna recznym.

Mam ten uklada od miesiaca codziennie jezdze do pracy autem i nie zdarzylo mi sie otworzyc klapy podczas jazdy ani razu.

filipfm
30-06-15, 15:21
Ja nie uzywam recznego w ogole (no poza zima :cool: w trakcie jazdy) wiec ten warian odpada. Najchetniej bym zrobi jakis manewr, zeby wyczaic obwod, ktory dostaje prad dopiero po uruchomieniu silnika (cos z osprzetu silnika, moze wspomaganie kierownicy?) i nim wysterowac zasilanie - zeby po uruchomieniu silnika nie mozna bylo otworzyc :) guzikiem

lozik
30-06-15, 17:46
Z TRAFO podłączyliśmy mój moduł pod ręczny, bo i tak zawsze go zaciągam na postoju. Mam automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu.
Układ działa dobrze, mam tylko zbyt słabe siłowniki (510N)

szczepar
30-06-15, 20:00
Ja nie uzywam recznego w ogole (no poza zima :cool: w trakcie jazdy) wiec ten warian odpada. Najchetniej bym zrobi jakis manewr, zeby wyczaic obwod, ktory dostaje prad dopiero po uruchomieniu silnika (cos z osprzetu silnika, moze wspomaganie kierownicy?) i nim wysterowac zasilanie - zeby po uruchomieniu silnika nie mozna bylo otworzyc :) guzikiem

Może nie do końca zgodne z twoim zamysłem , ale np:
- sygnał z elektroblokady biegu wstecznego - czyli nie możesz otworzyć bagażnika kiedy jedziesz szybko ?

filipfm
30-06-15, 20:42
Może nie do końca zgodne z twoim zamysłem , ale np:
- sygnał z elektroblokady biegu wstecznego - czyli nie możesz otworzyć bagażnika kiedy jedziesz szybko ?

brzmi ciekawie :) gdzie znajde sygnal i jaka jest predkosc od ktorej dziala? :)

szczepar
30-06-15, 21:06
Sygnał biegnie do skrzyni biegów 2 żyłowym przewodem - skąd nie mam pojęcia - a gdzie do skrzyni biegów. :)
Prędkość przy jakiej się załącza nie jest mi znana - trzeba było by jakoś sprawdzić.

Ewentualnie możesz spróbować wykorzystać sygnał z impulsatora skrzyni biegów (tego od prędkości) , po dodaniu układu który by te impulsy wykrywał i przez określony czas od otrzymania impulsu nie podawał na was układ.

Pierwsze rozwiązanie to 2 przewody i przekaźnik :P
Drugie więcej rzeźby ale za to działało by od prędkości ustalonej przez konstruktora.

Na razie na tego typu zabawy nie mam czasu aby coś takiego wykonać bo właśnie rozgryzam elektronikę od czujników ultradzwiękowych - chcę zrobić konkretny tuning z nimi w Hondzie i muszę zaprojektować własną elektronikę. :)

TRAFO
30-06-15, 22:25
Ja nie uzywam recznego w ogole (no poza zima :cool: w trakcie jazdy) wiec ten warian odpada. Najchetniej bym zrobi jakis manewr, zeby wyczaic obwod, ktory dostaje prad dopiero po uruchomieniu silnika (cos z osprzetu silnika, moze wspomaganie kierownicy?) i nim wysterowac zasilanie - zeby po uruchomieniu silnika nie mozna bylo otworzyc :) guzikiem

A może układ do włączania DRL po uruchomieniu silnika?
Na końcu można założyć przekaźnik, który będzie blokował układ przy podwyższonym napięciu i łączył go po wyłączeniu silnika...

filipfm
01-07-15, 00:00
A może układ do włączania DRL po uruchomieniu silnika?
Na końcu można założyć przekaźnik, który będzie blokował układ przy podwyższonym napięciu i łączył go po wyłączeniu silnika...

To jest dobry kierunek :) przy okazji moglbym uzyc go do wysterowania DRL ;) tylko skad wziac taki, ktory faktycznie u nas dziala? Masz w szufladzie jakis? :)

TRAFO
01-07-15, 16:12
Masz w szufladzie jakis? :)

Niestety :) Póki co nie za bardzo mam czas żeby coś kombinować, może po wakacjach...
Trzeba by coś po allegro poszukać


Na razie na tego typu zabawy nie mam czasu aby coś takiego wykonać bo właśnie rozgryzam elektronikę od czujników ultradzwiękowych - chcę zrobić konkretny tuning z nimi w Hondzie i muszę zaprojektować własną elektronikę. :)

A cóż ty tam za moda kręcisz? Jakaś niestandardowa odcinka?
Z resztą nie było pytania :)

filipfm
01-07-15, 16:24
Niestety :) Póki co nie za bardzo mam czas żeby coś kombinować, może po wakacjach...
Trzeba by coś po allegro poszukać




Wlasnie kupilem na allegro taki, ktory mial dzialac. W opisie jest, ze sygnal sterujacy to 12V wiec pomyslalem, ze podlacze pod jakis bezpiecznik, na ktorym pojawia sie napiecie w ostatniej pozycji kluczyka. Ale okazalo sie, ze sterowanie jest sygnalem powyzej 13,3. Na razie testowalem w domu i zwykle 12V nie wlacza ukladu. Musze probnie podlaczyc w aucie i poobserwowac czy nie gasnie w trakcie jazdy. Za to ma fajna funkcje comming/leaving home :) W ostatecznosci zastosuje najprostszy uklad na przekazniku.

szczepar
01-07-15, 17:29
Niestety :) Póki co nie za bardzo mam czas żeby coś kombinować, może po wakacjach...
Trzeba by coś po allegro poszukać



A cóż ty tam za moda kręcisz? Jakaś niestandardowa odcinka?
Z resztą nie było pytania :)

Czujnik odległości :P żaden mod bezpieczeństwa :P
Stwierdziłem co następuje :
- żaden czujnik dostępny na rynku nie komponuje się z deską w Hondzie
- moduł wyświetlacza od radia prawdopodobnie jest oddzielnym modułem który komunikuje się po CAN-ie z radiem

Plan jest następujący :
- rozebrać i zanalizować chińskie czujniki ultradzwiękowe - > jestem w trakcie
- zaprojektować własny moduł ultradzwiękowy komunikujący się z nowym wyświetlaczem
- wymienić wyświetlacz na Graficzny pozwalający na sterowanie Radiem + Obsługę Modułu komunikującego :)

W tej chwili oczekuję na pozwolenie z działu eksportu USA na dostęp do dokumentacji układu PGA450-Q1 firmy TI celem analizy ichniego układu nadawczo-odbiorczego.
Zrobili durne obostrzenia eksportowe , że nawet dokumentacji nie mogę poczytać bez zgody federalnych.

Plan jest taki , zrobić układ do detekcji odległości na procesorze Cortex-M3 - płytka albo prototyp , albo wyśle się do zrobienia w fabryce.
Wyświetlacz mam nadzieję uda się dostać jakiś taki pasujący gabarytami zamiast naszego.
Wyświetlacz popędzić na Raspberry 2 - pozwoliło by to podłączyć Moduł kamery HD do tego wyświetlacza i mieć obraz z kamery cofania jak żyleta :).

Jak uda się za Rok całość odpalić to było by święto. Ale wszystko to kwestia ewentualnych problemów jakie napotka się z elektronika , i np z federalnymi :P

W ostateczności jak sie okaże że wyświetlacz nie pasuje - bede rzeźbił w wyświetlaczu obrotomierza :P

filipfm
01-07-15, 17:33
Brzmi jak rocket science! :D powodzenia i trzymam kciuki

djzdzisiu
14-01-16, 15:21
mowisz w dosc prosty sposob??? Pieknie to wyglada ale dla osoby nie majacej wiedzy elektronicznej to czysta magia niestety :(

honor 7 ®

zuli007
30-07-17, 00:45
Panowie może mi ktoś wyjaśnić po co ogólnie sekcja lock (Rel2) w układzie? Przecież po - załóżmy 2s impulsie napięcie ustępuje i układ wyłącza się.
Rel1 po ustąpieniu napięcia (2s) będzie przerywał zasilanie na Rel3. (jest NC).

Sekcja Lock jedyne co robi to przerywa na chwilę napięcie które jest podawane na rel1 (które jest NC).

Jeśli się mylę to proszę o korektę (nie jestem elektronikiem).

scareface
11-09-17, 21:42
Witam,
Również posiadam w swojej produkcji taki moduł który wpina się w kabelek od otwierania tylnej klapy czyli sygnał wyjściowy a sygnał wejściowy to ten z siłownika otwierania rygla drzwi i do tego + i - . Dosyć sporo tego sprzedałem na innym forum ponieważ miałem wcześniej R75. Po zamontowaniu innych siłowników i sprężyn których zleciłem produkcję oraz odbojników z E36 tak się to prezentowało.
https://www.youtube.com/watch?v=Ti0t3VqphHo

Do wyboru 2 opcje. Po naciśnięciu 2 razy guzika otwierania lub po 3 razach.
Będę testował to u siebie :)

bolek89
23-12-17, 19:38
Zakładał ktoś z Was może silowniki od Citroen C4 Picasso
roczniki: od X 2006? Mam dość niski garaż więc skrócenie o 5cm by mi odpowiadało. Pytanie tylko czy nie będą za mocne do auta bez lotki? Mam zamiar zamontować spoiler dlatego chciałem odrazu brać mocniejsze

19adamo88
25-12-17, 12:01
Zakładał ktoś z Was może silowniki od Citroen C4 Picasso
roczniki: od X 2006? Mam dość niski garaż więc skrócenie o 5cm by mi odpowiadało. Pytanie tylko czy nie będą za mocne do auta bez lotki? Mam zamiar zamontować spoiler dlatego chciałem odrazu brać mocniejsze

Siema, ja pare miesiecy temu wlasnie wymienialem na te siłowniki. Tak naprawdę po kliknięciu zamka klapa praktycznie sama się otwiera. Jest duża różnica w porównaniu z OEM. Na wiosnę będę montował spojler dlatego zdecydowałem się na te siłowniki. Nawet ze spojlerem będzie git :)

bolek89
25-12-17, 19:14
Siema, ja pare miesiecy temu wlasnie wymienialem na te siłowniki. Tak naprawdę po kliknięciu zamka klapa praktycznie sama się otwiera. Jest duża różnica w porównaniu z OEM. Na wiosnę będę montował spojler dlatego zdecydowałem się na te siłowniki. Nawet ze spojlerem będzie git :)

A jak z wysokością otwierania? Nie przeszkadza w załadunku/użytkowaniu?

19adamo88
26-12-17, 01:01
otwiera się wysoko, nie wiem czy nie wyżej niż oem

prz3mo
26-12-17, 15:09
Swego czasu polecano siłowniki od Merca, takie też kupiłem jakoś 2 lata temu... Na początku odbijały bardzo mocno, teraz po czasie słabną tak samo ja te fabryczne...

filipfm
26-12-17, 15:43
Ja mam siłowniki z pikusia C4 by Krosno. Po 2 latach już wyraznie osłabły i nie podnoszą bagażnika po obiciu sprężynki. Pytanie czy sprężyna się też trochę nie ugniotła :)
Ale sama klapa mimo akcesoryjnego spoilera nie opada. Tylko otwieranie z pilota nie działa jak na początku, a tylko lekko odbija klape.
na początku działało tak.

https://www.youtube.com/watch?v=jdL47uufjuc

bolek89
26-12-17, 19:43
otwiera się wysoko, nie wiem czy nie wyżej niż oem

Na stronie trafo było że 5cm mniej się otwiera. Stąd też moje pytanie.

filipfm
26-12-17, 20:07
Nie wiem o których siłownikach teraz piszemy, ale te z C4 picasso są o 1mm dłuższe niż do UFO więc nie ma opcji, żeby klapa była niżej niż w OEM

Nazwa produktu: Sprężyna gazowa 24612
Zastosowanie: Honda Civic VIII roczniki 09/2005- siłownik gazowy klapy bagażnika hatchback
Wymiary:
Lmax=639mm
Skok=258mm
Siła F1=465N
Średnica tłoczyska=8mm,
Średnica cylindra=18,5mm


Nazwa produktu: Sprężyna gazowa 24529
Zastosowanie: Citroen C4 Picasso roczniki 02/2007- siłownik gazowy klapy bagażnika z otwieranym oknem van
Wymiary:
Lmax=640mm
Skok=255mm
Siła F1=595N
Średnica tłoczyska=8mm,
Średnica cylindra=18,5mm


Nazwa produktu: Sprężyna gazowa 24530
Zastosowanie: Citroen C4 Picasso rocznik 02/07 klapa bagażnika bez otwieranej szyby-minivan
Wymiary:
Lmax=640mm
Skok=255mm
Siła F1=565N
Średnica tłoczyska=8mm,
Średnica cylindra=18,5mm

Ja osobiście wybrałem te słabsze. 565N. Na początku były nawet zbyt mocne i trzeba się było mocno zamachnąć, żeby zamknąć klapę, więc te 595 to raczej dla kogoś kto ma spoiler Mugena

Edit:
A dobra, widze, ze byly jeszcze jakies inne do C4 do 2006 i faktycznie byly krotsze
Cechy produktu
Producent KROSNO
Indeks KR24559
Długość [mm] 585
Długość maksymalna [mm] 585
Siła wyrzutu [N] 625
Strona zabudowy z tyłu
Suw [mm] 190
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze stałą tylną szybą
Średnica cylindra [mm] 19
Średnica tłoczyska [mm] 8

Infi
27-04-19, 21:28
a ma ktos ten mod w kalpie z lotka mugena? bo jak wiadomo bedzie to sporo ciezsze niz oem. a nie chcialbym przesadzic z silownikiem i jego moca a moze juz ktos ma sprawdzony model?

TRAFO
29-04-19, 19:07
Mam u siebie mniej więcej roczne 595N to gdyby się ktoś chętny z Mugenem znalazł w Krakowie albo okolicach, to możemy potestować.

MikeFoto
29-04-19, 22:29
Ja mam takie od 3.5 roku

MERCEDES ML W163 02.1998-07.2005
23921 KROSNO
Wymiary:

Długość [mm]: 640
Siła wyrzutu [N]: 510
Suw [mm]: 260

Przy fake spoilerze idealnie dobrane.
Przy Mugenie za słabe. Klapa sama nie idzie w górę. Trzeba ją lekko popchnąć aby sie otworzyła do końca.
Może to kwestia że się już wyrobiły i mają swoje lata ale muszę zamówić jakieś mocniejsze.

Infi
01-05-19, 14:09
Ja mam takie od 3.5 roku

MERCEDES ML W163 02.1998-07.2005
23921 KROSNO
Wymiary:

Długość [mm]: 640
Siła wyrzutu [N]: 510
Suw [mm]: 260

Przy fake spoilerze idealnie dobrane.
Przy Mugenie za słabe. Klapa sama nie idzie w górę. Trzeba ją lekko popchnąć aby sie otworzyła do końca.
Może to kwestia że się już wyrobiły i mają swoje lata ale muszę zamówić jakieś mocniejsze.

no mysle czy 595 Nm bedzie wystarczajace. czy tez nie bedzie za slabo.

MikeFoto
02-05-19, 11:39
no mysle czy 595 Nm bedzie wystarczajace. czy tez nie bedzie za slabo.

Też się waham. Bo moje niby mają 510N , ale ile tak faktycznie zostało po 3.5 roku niewiadomo. Na starym spoilerze nie zauważłem różnicy w podnoszeniu się klapy. Bez spoilera szła w górę jak dzika.
Z Mugenem nie opada, tak jaką ją otwartą zostawię tak podnosi się.

595N to chyba max co można mieć jesli chodzi o siłowniki tej samej (prawie) długości. Moniecjesze ale krósze (które będą powodować ze klapa nie będzie sie tak wysoko podnosić) siłowniki mnie nie interesują.

Infi
02-05-19, 12:51
Też się waham. Bo moje niby mają 510N , ale ile tak faktycznie zostało po 3.5 roku niewiadomo. Na starym spoilerze nie zauważłem różnicy w podnoszeniu się klapy. Bez spoilera szła w górę jak dzika.
Z Mugenem nie opada, tak jaką ją otwartą zostawię tak podnosi się.

595N to chyba max co można mieć jesli chodzi o siłowniki tej samej (prawie) długości. Moniecjesze ale krósze (które będą powodować ze klapa nie będzie sie tak wysoko podnosić) siłowniki mnie nie interesują.

no to nie zostaje mi nic innego jak tylko zamowic 595, jak bedzie za slabe na mugena to wystawie najwyzej na sprzedaz dla kogos kto ma oem lotke. Z Trafo juz rozmawialem i kompletuje mi elementy ukladanki i za 2 tyg ma wszystko byc i wtedy bede dzialac z klapa.

andkas
02-05-19, 17:32
no to nie zostaje mi nic innego jak tylko zamowic 595, jak bedzie za slabe na mugena to wystawie najwyzej na sprzedaz dla kogos kto ma oem lotke. Z Trafo juz rozmawialem i kompletuje mi elementy ukladanki i za 2 tyg ma wszystko byc i wtedy bede dzialac z klapa.

Tylko po co? Z tego co pamiętam pisałeś, że masz OEM Mugena. Ja po wymianie lotki, siłowników nie wymieniałem, wystarczyło, że delikatnie pchnąłem otwierając klapę a ta szła do samej góry bez żadnego problemu.

Infi
03-05-19, 14:36
Tylko po co? Z tego co pamiętam pisałeś, że masz OEM Mugena. Ja po wymianie lotki, siłowników nie wymieniałem, wystarczyło, że delikatnie pchnąłem otwierając klapę a ta szła do samej góry bez żadnego problemu.

no jednak oryginalny mugen jest troche ciezszy niz oem lotka typer. a chce zalozyc modul od trafo do otwierania z pilota. bo na oem silownikach to nie mam zadnych problemow z opadaniem, ale domyslam sie ze musi byc odpowiednia sila zeby wszystko dzialalo samo z automatu.

TRAFO
03-05-19, 22:08
Znalazłem, że są kalkulatory do obliczeń sprężyn, np. TAKI (https://www.sprezynygazowesklep.pl/sprezyny-gazowe-kalkulator/) albo TAKI (http://www.agat.elblag.pl/kalkulator_sprezyn_gazowych.php).
Trzeba by podać parametry i z grubsza coś policzy. Zakładam jednak, że pokaże siłowniki do utrzymania klapy a nie podnoszenia, ale jakiś ogląd można mieć.