Zobacz pełną wersję : Jak naprawić lub wymienić nagrzewnicę (chłodniczkę)?
Witam, mam problem z ogrzewaniem w środku, tzn nie grzeje jak ma grzać. Na początku myślałem, że to termostat, ale wymieniłem i doszedłem do wniosku, że musi to być nagrzewnica wewnątrz autka. Sprawdziłem też wężyki wchodzące od silnika do wewnątrz i jeden jest gorący a drugi zimy, czyli ewidentnie nie ma obiegu w nagrzewnicy, no i teraz mam pytanko do expertów, czy ktoś już robił taki zabieg?, czy wystarczy ściągnąć tylko tunel środkowy by się do niej dostać i wymienić ? a może macie jakieś patenty by przeczyścić bez rozbiórki tylko korzystając z wężyków czy silniku i nie wymieniać ?
A jeśli kupić to gdzie ?
[ Dodano: Pon 21 Sty, 2008 ]
jeszcze jedno pytanko: czy może jest jakiś koreczek do odpowietrzenia nagrzewnicy ???, naprawdę nikt nie miał takiego problemu ???
rozbierz panel sterujący, dojdziesz po nitce do kłębka tzn. po drucie do zaworu który reguluje dopływ cieczy. to Ci sie zawiesiło.
Witam, mam problem z ogrzewaniem w środku, tzn nie grzeje jak ma grzać. Na początku myślałem, że to termostat, ale wymieniłem i doszedłem do wniosku, że musi to być nagrzewnica wewnątrz autka. Sprawdziłem też wężyki wchodzące od silnika do wewnątrz i jeden jest gorący a drugi zimy, czyli ewidentnie nie ma obiegu w nagrzewnicy, no i teraz mam pytanko do expertów, czy ktoś już robił taki zabieg?, czy wystarczy ściągnąć tylko tunel środkowy by się do niej dostać i wymienić ? a może macie jakieś patenty by przeczyścić bez rozbiórki tylko korzystając z wężyków czy silniku i nie wymieniać ?
A jeśli kupić to gdzie ?
[ Dodano: Pon 21 Sty, 2008 ]
jeszcze jedno pytanko: czy może jest jakiś koreczek do odpowietrzenia nagrzewnicy ???, naprawdę nikt nie miał takiego problemu ???
Ziom mi ta linka tez spadla ale Rem mi naprawil. Byla gdzies nad pedalami kierowcy, tam szukaj. postaram sie dopytac Rema dokladnie. w moim przypadku rozbiorka konsoli nie byla niezbedna.
Nie wiem jak jest w anglikach, ale w coupe nie ma kraników do odpowietrzenia. Układ chłodzenia raczej sam się odpowietrza.
Wszystko zależy czy masz klimę. Jeśli tak rozbiórka może być trochę bardziej skomplikowana. Przejrzyj manuala to na pewno wszystko rozjaśni.
podpinam sie do pytania..wymienial juz ktos nagrzewnice?znajomy mechanik mowil ze trzeba rozbierac cala deske rozdzielcza zeby sie tam wogule dostac..
W coupe trzeba było wyjąć deskę. Wszystkie plastiki, część przewodów, radio, kierownicę... Jak nagrzewnica jest w miarę dobrym stanie da się ją pospawać.
Jakub Skalski
04-10-08, 09:00
Jeżeli masz taki problem to trzeba zacząć od tego że gdy przewód od silnika do nagrzewnicy jest gorący to problem jest w dojściu gorącej wody do nagrzewniczki.Od strony silnika po otwarciu maski zawór otwierający dopływ jest pod filtrem paliwa poniżej umocowany na uchwycie.Dochodzą do miego przewody oraz linka która otwiera zawór.Sprawdz ten element(najlepiej w dwie osoby)jedna w kabinie rusza pokrętłem a druga patrzy od strony komory silnika.Gdy na kręcenie pokrętłem nie ma ruchu linki to mogła ona spaść lub pęknąć przy zaworze obok silnika lub w kabinie pod panelem sterowania na konsoli środkowej. Nagrzewniczka to ostateczność ale jej wymiana jest dość skąplikowana.Trzeba zdjąć deskę rozdzielczą.Powodzenia w pracy.
u mnie linka chodzi oki ,ma kto moze manuala to wymiany tej nagrzewnicy?
czy doszedł ktos do tego jak dostac sie do tej nagrzewnicy? ja potrzebuje ja przeczyscic. jak włącze cieply nawiew jest nieprzyjemny zapach z nawiewu. jakby, stary zakurzony mebel ktos grzał na piecu.. a moze sa jakies sposoby czeszczenia bez rozbierania?
Ja mam inny problem z nagrzewnicą, otóż jak ustawie na pełne grzanie to w pewnym czasie tak około pół godziny jazdy zaczyna lecieć zimne powietrze. Wystarczy ze się zatrzymam, zgaszę silnik następnie odpalę i od razu leci ciepłe.
Ktoś wie co to może być?
czy jest jakis zawór z termostatem albo innym sterowaniem do małego obiegu? jesli tak to zapewne on szwankuje. no bo co innego moze byc? jesli mały obieg jest otwary caly czas albo zawor jest ok, sterowanie ilościa powietrza jest mechanicze (jesli dziala i sie nie przestawia w czasie jazdy to musi dzialac) a moze poziom plynu chlodniczego ma na to wplyw...
Okazało się, że poszło łożysko na pompie wodnej, w związku z tym powstały luzy na pompie i łopatki ścierały się dekiel pompy.
Fragmenty tych łopatek krążyły po układzie chłodzenia zapychając wlot do nagrzewnicy.
Trzeba było wymienić pompę wodną, a że chodzi z rozrządem to i cały rozrząd, no i oczywiście przepłukać cały układ chłodzący
o popatrz , kto by pomyslał? taka zadyam z powodu głupich łopatek. a wydawało bysię ze związku nie mają ze sobą opatki pompy i nagrzewnica. człowiek sie całe zycie uczy :-)
No właśnie, sam bym nigdy na to nie wpadł
i co znalazł ktoś jak wymienić nagrzewnice
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.