Zobacz pełną wersję : Interpretacja pomiaru kompresji i próby olejowej
Witam,
Własnie przeprowadziłem pomiar cisnienia sprezania i próby olejowe na każdym z cylindrow. Czy ktoś mógłby mi pomoć w zinterpretowaniu?
Civic Vi gen, HB, silnik 1,4 (z LPG). Co go boli - coraz częściej rośnie temperatura sporo ponad norme. Subiektywnie odczucie delikatnego spadku mocy.
Pomiar ciśnienia Najwyższa wartość: 13,3
Nr cylindra Wartość Różnica od najwyższej wartości
1 12 -10,83%
2 12,5 -6,40%
3 13,3 0,00%
4 13 -2,31%
Proba olejowa Najwyższa wartość: 18
Nr cylindra Wartość Różnica od najwyższej wartości
1 15 -20,00%
2 17 -5,88%
3 16,5 -9,09%
4 18 0,00%
kompresja nominalna 9.1 dla d14a4 powody proste ktoś planował głowicę x razy albo nagar albo to i to...do oleju się nie wypowiadam bo nie robiłem tego nigdy.
Skad masz informacje, ze 9,1 to nominalna wartość?
EDIT. Podane przezmnie wartosci sa w BARach
Kompresja, a stopień sprężania, to 2 różne rzeczy.
Mea Culpa... poprawilem tytuł.
Kompresja, a stopień sprężania, to 2 różne rzeczy.
czekam na rozwinięcie i wytłumaczenie różnicy.
czekam na rozwinięcie i wytłumaczenie różnicy.
Stopień sprężania to stosunek objętości powietrza w DMP do objętości powietrz wGMP w cylindrze :cool:
Komprecha to nic innego jak ciśnienie :D pzdr :cool:
Ok, to jak to z tym jest... Nie moge nigdzie sie doszukac sie konkretnych wartosci dla mojego silnika. Najczesciej pojawiaja sie wartosci 13-15 barów dla dobrego silnika. Ja widac moje wartosci sa odrobine nizsze + dodatkowo na 1 cylindrze mam roznice 10% w stosunku do najwyzszego wyniku. Tutaj tez nie mam pewnosci czy dobrze mysle, liczyc sie roznica tylko vs sasiadujacy cylinder czy najwyzsza uzyskana wartosc? Tak czy inaczej, co sadzicie, jest zle, jest dobrze, silnik na smietnik? Remontu napewno nie ma co robic, koszty sa napewno wieksze niz kupno uzywki i swap. Tutaj kolejne pytanie - ile kosztowalaby podmianka oraz czy to, ze mam automatyczna skrzynie biegow (sic!) w jakikolwiek sposob mnie ogranicza co do wyboru silnika?
Stopień sprężania to stosunek objętości powietrza w DMP do objętości powietrz wGMP w cylindrze :cool:
Komprecha to nic innego jak ciśnienie :D pzdr :cool:
mhm nie będę się kłócił... niech będzie że są to super różne 2 rzeczy.
bierze Ci to olej?? jak nie to masz gaz a gaz najlepiej sprawdza się w kuchence w kuchni jak chcesz jeździć to dbaj o:
-świece
-odpowiedni luz zaworowy <gaz doszczelnia zawory wiec nie usłyszysz jak w benzynie stukania>
-uszczelkę pod głowicą
-i temp bo zagazowany silnik bardziej się nagrzewa
a co do tej temp to masz:
-termostat
-czujnik temp czy dobrze czyta
-chodnica może być za*****a jak i z zewnątrz jak od wewnątrz. Często ludzie płynu nie wymieniają a on traci swoje wartości czyszczące a raczej ochronę przed rdzewieniem układu chłodniczego
-pompa wody
ogólnie to tyle tak z tych info co podałeś...trochę jak wróżenie z kuli co się zepsuło.
Swap od 700-1200 różnie to bywa wiadomo zależy kto robi i kabelkologia.
Kiedyś od kogoś na spocie słyszałem że poduszka jest inna jak masz automat ale nigdy tego osobiście nie robiłem ani nie widziałem.
mhm nie będę się kłócił... niech będzie że są to super różne 2 rzeczy.
Wiec sie nie sprzeczaj, bo sa to super rozne dwa pojecia :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.