Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Płyn chłodzący i wspomagania - jakie?



jzl
19-01-08, 14:43
Czy Hanie lubią jakiś konkretny płyn chłodzący? Jaka jest w ogóle różnica między płynami w kolorze zielonym np. Castrol czy Petrygo a tymi w kolorze czerwonym np. Borygo czy Shell? Czy można je zmieniać dowolnie?

Jaki płyn do wspomagania możecie polecić oraz czy w Hondach jest podobnie jak w Mitsubishi, że płynu w całości nie wymienia się tylko uzupełnia?

Konrad84
19-01-08, 15:08
Ogólnie na wszystkie twoje pytania są odpowiedzi na forum. Możesz je i inne pożyteczne informacje uzyskać za pomocą szukajki !

Borygo zielone do chłodnicy. Przy całkowitej wymianie płynu od wspomagania może nastąpić rozszczelnienie. Najlepiej skrzykawką odessać tylko ze zbiorniczka i w jego miejsce zalać nowy.

wunat
19-01-08, 17:02
do wspomagania madre glowy mowia ze tylko orygnalny plyn.

abarth81
19-01-08, 17:18
do wspomagania madre glowy mowia ze tylko orygnalny plyn.
..dokładnie tak..dostępny tylko w ASO

Poli77
19-01-08, 21:00
i tu mam problem - swego czasu szukajac wszelkich info na temat wspomagania (zaliczylem wymiane pompy), na forach hondowskich praktycznie zawsze pojawialo sie odwolanie do plynu z aso (chyba PSF), na forach roverowskich znow mowi sie o "zwyczajnym" czerwonym plynie. Miedzy naszymi Civicami a Roverami serii 400 w tym temacie przeciez nie ma roznic - wiedz gdzie lezy prawda?

DamianPietras
19-01-08, 21:32
wg programu Autodata do hondy civic w dieslu(97-01) był wlewany płyn typu Dexron II ( 0,8l ) czyli klasyczny czerwony :) tak jak w roverze , natomiast do benzyniaków płyn :HONDA PAS (1,0l)


Natomiast Rover zarówno do diesli jak i benzyniaków daje DEXRON II :)

wniosek jest taki :

Hondy składane w angli = dexron II
Hondy składane w Japonii = Honda PAS (mogą być niemieszalne z innymi )

wunat
19-01-08, 21:50
skladany w angli w.g Ciebie = diesel?

jzl
20-01-08, 11:55
Konrad84 dzięki za odpowiedź. Szukajki używam zawsze jako pierwszej ale odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.

DamianPietras
21-01-08, 10:09
skladany w angli w.g Ciebie = diesel?

a co nie wiedziałeś ?, wszystkie z kodem vin rozpoczynającym sie od SHH......... to angliki :)

Konrad84
21-01-08, 10:26
skladany w angli w.g Ciebie = diesel?

a co nie wiedziałeś ?, wszystkie z kodem vin rozpoczynającym sie od SHH......... to angliki :)

Ale co to ma do diesla ?

DamianPietras
21-01-08, 17:00
ŻADEN DIESEL NIE WYECHAŁ Z JAPONII , WSZYSTKIE MONTOWANE BYŁY W FABYCE ROVERA , już rozumiesz ............ :klutnia: , niektóre benzyny tez pochodziły z wyspy

Cairo
21-01-08, 19:00
Wszystkie 5d VIg pochodzą z Wielkiej Brytani, MA,MB,MC

Poli77
21-01-08, 21:09
Czyli male co, male podsumowanie dla wlascicieli 5d (zarowno diesel jak i benzyna)?:
- do wspomagania zalecany oryginal hondowski, ale dopuszczalny jest rowniez dexron II - nie wymieniamy w calosci, lecz przez "dolewki" lub odessanie i uzupelnienie zbiorniczka
- do chlodnicy - w zasadzie dowolny do chlodnic alu
Oczywiscie staramy sie nie mieszac - chyba, ze nas potrzeba przymusi.
Czy takie podsumowanie jest akceptowalne? Bo chyba niechcacy wywolalem mala burze, a koledze nalezy sie odpowiedz.

qba1983
21-01-08, 22:03
nie wymieniamy w calosci, lecz przez "dolewki" lub odessanie i uzupelnienie zbiorniczka
nie wiem z kad wam sie to wzielo??
w manualu jest jasno i wyraznie napisane ze:
-zdejmujemy przewod powrotny ze zbiorniczka
-odpalamy silni, zlewamy caly plyn(krecac kierownica od oporu do oporu)
-nalewamy nowego plynu(znow krecac kierownica od oporu do oporu i dolewajac braki)

Cairo
21-01-08, 23:31
Kuba wzięlo się to pewnie stąd, że wielu osobom nawet na forum padła pompa po takiej operacji.

wunat
22-01-08, 00:41
ŻADEN DIESEL NIE WYECHAŁ Z JAPONII , WSZYSTKIE MONTOWANE BYŁY W FABYCE ROVERA , już rozumiesz ............ :klutnia: , niektóre benzyny tez pochodziły z wyspy

ktore benzyny w 6g pochodzily z "wyspy" ?

Cairo
22-01-08, 07:59
ŻADEN DIESEL NIE WYECHAŁ Z JAPONII , WSZYSTKIE MONTOWANE BYŁY W FABYCE ROVERA , już rozumiesz ............ :klutnia: , niektóre benzyny tez pochodziły z wyspy

ktore benzyny w 6g pochodzily z "wyspy" ?
Coś rozmowa przeszła nie na temat, na dodatek robicie problem z oczywistych rzeczy

VIg:
5d, aerodeck - Wlk.Brytania
3d,4d - Japonia
2d - USA

Nie ma tu żadnego podziału na benzyny czy diesle.

jzl
22-01-08, 08:12
Dzięki Poli77 ładne podsumowanie.


Oczywiscie staramy sie nie mieszac - chyba, ze nas potrzeba przymusi.

A tu miałeś na myśli mieszanie zielonego z czerwonym czy markę płynu?

Poli77
22-01-08, 08:43
w sumie jestem za tym zeby nie mieszac ani kolorow, ani marek - tylko konsekwentnie uzywac jednego typu, jednej marki, a jak zmieniac to w calosci. Wiem jednak jak jest, jak musisz uzupelnic, nie masz czasu, ani kasy na zmiane wszystkiego, a nie wiesz co bylo wczesniej. Plyn w chlodnicy zawsze mozesz uzupelnic woda i skontrolowac temp. zamarzania, a przy okazji wymienic na jednorodny. Po wymianie pompy wspomagania przeszedlem na dexron II, cena hondowskiego jest niesympatyczna, ubytki w starszym autku zawsze sie moga zdarzyc (nie musza, a moga), a dostepnosc duzo wieksza.

Lukash1
10-02-08, 22:22
czytam tego posta ale nie znajduję konkretnej odpowiedzi mozna mieszać czy nie płyn chłodniczy?!?!?!? Ja mam jakiś płyn koloru niebieskiego - nie wiem jaki taki już był w tym aucie- teraz trzeba by dolać ale nie wiem co. kto odpowie?

skolopendra
11-02-08, 08:41
mozna mieszać czy nie płyn chłodniczy?!

nie polecam ,często bywa tak ze powstaje piana ,wymień całość

MrUkAs
11-02-08, 15:33
I ja sie dolacze. Mianowicie po zakupie Hanki plyn chlodniczy byl praktycznie zerowy (byl ponizej minimum).Podjechalem do warsztatu i wlali mi jakies 5l Petrygo (Orlen) i bylo pol zbiornika (czyli miedzy min i max). Dzis spogladam i zas jest ponizej minimum :( Na stanie mam jakis litr plynu chlodniczego K2 Kuler - moge go wlac? Czy jest przyczyna ubywania plynu? Po wstepnych ogledzinach wycieku wiekszego nie widze, wiec raczej nie przez wyciek. Sprzedajacy mowil, ze chlodnicy jest uszkodzona i nie dziala klimatyzacja (aby dzialala trzeba wymienic chlodnice). Czy to przez to? Czy od klimatyzacji jest jakas inna chlodnica i od wody tez? Jak to wyglada?

No i jeszcze na koniec wlewajac plyn wlewac przez ten otwor gdzie jest wezyk, czy raczej przez ten mniejszy otwor (bardziej po prawej stronie) ??

ziomal007
11-02-08, 15:44
Powinny być 2 chłodnice ( jak masz klimę )
Ja dolewam do zbiorniczka wyrównawczego .

Co do ubytku to przychodzi mi na myśl pompa wody ...
Jaki przebieg masz ?

Konrad84
11-02-08, 15:45
Masz dwie chłodnice jedną od klimy drugą od chłodzenia silnika (ta po lewej). Znikanie płynu może być spowodowane nieodpowietrzonym układem, płyn chłodniczy dolewaj do chłodnicy, potem zalej wyrównawczy.

MrUkAs
11-02-08, 17:37
No ale jest tylko jeden zbiornik z plynem. A jak wyglada z tym dolaniem, moge wlac spokojnie Kulera K2 jak wczesniej mechanik wlal Petrygo (Orlen)?? A jak odpowietrzyc uklad?

Konrad84
11-02-08, 18:19
Co do poprawnej wymiany płynu chłodzącego informacje uzyskasz za pomocą szukajki. Raczej nie powinno się mieszać, kup litr petrygo to tylko kilka PLN.

MrUkAs
11-02-08, 18:40
Nie powinno tzn. ze nie mozna czy jednak mozna, ale jest nie wskazane? I tak mi ubedzie plynu wiec szkoda mi PLN a tym bardziej, ze mam na stanie Kulera.

Co najlepiej sprawdzic, zrobic aby zapobiec ubywaniu plynu? Przebieg 187 tys. km, samochod sie nie grzeje. Jestem w tych sprawach laik, wiec wybaczcie ze glupio pytam a mechanik do ktorego jezdze bedzie dopiero w marcu...

Konrad84
12-02-08, 09:32
Dlaczego z góry zakładasz że ci ubędzie, może miałeś zapowietrzony układ, może nadal masz. Na twoim miejscu spuścił bym cały płyn do wiaderka, kupił litr tego samego na dolewkę, zalał zgodnie ze sztuką i obserwował co dalej. Sprawdził bym jeszcze bagnet, czy olej nie jest pomieszany z płynem chłodzącym, sprawdził bym też wzrokowo wszystkie rurki, połączenia i chłodnicę czy nie ma wycieków.

Jeżeli żal ci 15 zł na samochód to zalewaj czym uważasz.

MrUkAs
12-02-08, 10:50
Ok, dzis smigam kupic litr Petrygo i doleje, no i bede obserwowal czy ubywa, czy tez nie. Spuscic plynu nie potrafie (nigdy tego nie robilem). Bagnet z olejem jest OK - sprawdzalem wczoraj i nie bylo sladow plynu chlodniczego. Wycieku tez raczej nie ma, ale posprawdzam jeszcze dokladniej...Zobacze jak doleje czy ubedzie, czy tez nie.

Konrad84
12-02-08, 11:03
Otwierasz nagrzewnicę (pokrętło w kabinie na grzanie), otwierasz korek chłodnicy (ten od góry), podstawiasz wiaderko pod chłodnicę (potrzebny kanał lub podnośnik) i odkręcasz kranik (znajduje się na dole chłodnicy, w plastikowej obudowie zderzaka masz nawet wycięty kwadrat żeby łapę wsadzić). Gdy już wszystko zleci zakręcasz kranik, opuszczasz auto/wychodzisz z kanału, nalewasz płyn do chłodnicy (przez wcześniej otwarty korek) do pełna, po czym na ciągle otwartym korku odpalasz silnik, jeżeli płynu ubędzie po odpaleniu to dolewasz pod korek, zamykasz korek. Ostatnim krokiem jest zalanie płynem zbiorniczka wyrównawczego, chyba że jest lato to jeszcze ogrzewanie musisz wyłączyć :D
Zresztą opis znajdziesz na forum.

MrUkAs
12-02-08, 12:42
Dzieki za info, ale nie dam rady (nie mam nawet kanalu) i zreszta balbym sie sam to robic (moglbym wiecej popsuc, niz zrobic).

Dolalem okolo 0,6l plynu petrygo i jest teraz w wyrownawczym miedzy min a max. Ale martwi mnie to, ze nie ma zadnego wycieku (sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz dokladnie, bylo sucho) a ubywa plynu w wyrownawczym. Teraz jak dolewalem bylo chyba jeszcze mniej (tak mi sie wydaje) niz wczoraj. :-(

skolopendra
12-02-08, 13:59
a ubywa plynu w wyrownawczym.

po dolewaj jeszcze, aż się ten litr skończy,później zaczniemy sie martwić ,jak znikał dalej będzie

MrUkAs
31-03-08, 23:07
Problem jest taki, ze po zakupie auta zrobilem jakies 2,5 tys km. i ubylo mi juz okolo 0.7l plynu chlodniczego. Razem dolalem juz caly litr Petrygo. Co to moze byc, bo nie sadze zeby gdzies ten plyn sie spalal. Bardziej sklaniam sie ku temu, ze cos jest na wezach, ale nie wiem jak je zdiagnozowac, co zrobic...Wycieku zadnego nie ma, bo pod autem jest suchutko

Co robic?

jzl
01-04-08, 09:00
A jaki przebieg ma samochód, może już pora na wymianę pompy wody? Może być tak, że plamy pod spodem nie ma ale jest zapocenie na pompie i w ten sposób płynu ubywa.

Mishka
01-04-08, 10:03
po zakupie auta zrobilem jakies 2,5 tys km. i ubylo mi juz okolo 0.7l plynu chlodniczego

Ja mam podobny "problem" ale wystepujacy jedynie w okresie letnim gdy jest goraco.
Ubywa mi wtedy płynu w układzie chłodzenia - "wysycha" mi wyrównawczy i muszę go uzupełniać. Jak robi sie chłodniej, problem znika.
Nie wiem jaka jest przyczyna. Nic nie cieknie, pompa wody raczej ok - była sprawdzana przy wymianie rozrządu.
Może ten typ tak ma?

Pozdrawiam,

MrUkAs
01-04-08, 10:49
Ogolnie to czytalem, ze Hondy to maja problemy z chlodnicami...

Przebieg auta mam 189 tys. km (na liczniku) a ile faktycznie ma to trudno powiedziec. Nie wiem co robic, ale denerwuje mnie to dolewanie tego plynu...nie dosc ze koszty, to jeszcze trzeba pilnowac.

Jak sprawdzic czy pompa wody do wymiany, gdzie ona w ogole jest? A moze cos wezami ucieka (tak mi mechanik powiedzial, jak go sie pytalem) gdzies jakas nieszczelnosc na wezach. Tak patrzylem na te weze i nigdzie zadnej dziury nie widze, zlamania, etc. :/

qba1983
01-04-08, 23:52
hmm... hondy maja problemy z chlodnicami?? nie wiem, ale z mojego punktu widzenia ten problem nie istnieje... raz tylko mialem podniesiana temp, - powodu to zurzyty termostat. ale nigdy nie mialem histori typu ubywajacego plynu...

jzl
02-04-08, 10:30
Przebieg auta mam 189 tys. km

Czyli śmiało można wymienić pompę wody najlepiej przy najbliższej wymianie rozrządu.


Jak sprawdzic czy pompa wody do wymiany, gdzie ona w ogole jest? A moze cos wezami ucieka (tak mi mechanik powiedzial, jak go sie pytalem) gdzies jakas nieszczelnosc na wezach. Tak patrzylem na te weze i nigdzie zadnej dziury nie widze, zlamania, etc.

Myślę, że można zaufać producentowi, który zaleca wymianę po 200 tys. km. Pompa znajduje się na samym dole pod odsłoną paska rozrządu.
Tak jak pisałem wcześniej być może płyn odparowuje z jakiś zapoceń albo małych nieszczelności (możliwe, że na wężach), z których nie ma wycieku.
Dokładnie taki problem miałem w Mitsubishi Colcie 1.6: zero wycieków a płynu ubywa. Podejrzewałem pompę wody bo Colt maił 194 tys. km i pewnie pompa cały czas fabryczna. Dlatego jak kupiłem Hondę to przy wymianie rozrządu wymieniłem od razu pompę mimo, że przebieg dopiero 150 tys. km. Płynu nie ubywa w cale.

MrUkAs
02-04-08, 10:33
To chyba przy wymianie plynu chlodniczego (bede wymienial jesienia) wymienie pompe wody, tak jak piszesz...A jak jest nieszczelnosc na wezach, to tez weze mozna spokojnie wymienic??

Napisalem, ze Hondy maja problemy z chlodnicami, bo gdzies to wyczytalem, ze ludziska sie skarzyli. Ja gdyby nie ubytki plynu nic bym nie mowil, bo temperatura nigdy jeszcze mi nie podskoczyla wyzej niz 1/3 skali.

jzl
02-04-08, 10:42
Na wężach być może trzeba wymienić tylko opaski albo dokręcić. Same węże co prawda też mogą być sparciałe (jak się je powygina to widać) ale auto w miarę młode więc..... Moje 2 lata starsze i węże są ok.

MrUkAs
09-04-08, 12:31
Doradzcie co poobczajac, zeby zapobiec uciekaniu tego plynu chlodzacego. Od zakupu auta dolalem juz 1l plynu :( Wycieku zadnego nie ma, auto nie kopci, chodzi rowno, nie grzeje sie a plynu ubywa :(

qba1983
09-04-08, 16:32
a kontrolowales stan pompy wody ?? moze z niej ci cieknie...
bo jak nie masz wyciekow nigdzie, to jedyna mozliwoscia, droga wyjscia wody moze byc tylko wydech... czyli uszsczelka.

MrUkAs
09-04-08, 17:35
Gdzie ta pompa sie znajduje? (sorry za pytanie, ale nie orientuje sie). Jakby z pompy cieklo to chyba bylby jakis wyciek pod samochodem, a nie ma nic.

qba1983
09-04-08, 21:08
Gdzie ta pompa sie znajduje? (sorry za pytanie, ale nie orientuje sie). Jakby z pompy cieklo to chyba bylby jakis wyciek pod samochodem, a nie ma nic.
-ale z tego co cie rozumiem to nie jest tak ze wlewasz 1 litr i za 2 dni nie masz tego litra, wiec nie spodziewaj sie jakichs kaluz... :d
-pompa wody jest napedzana paskliem rozrzadu... wiec znajduje sie pod oslana paska.
- powiedz, ile masz kilometruw na blacie ??
- ja i tak obstawiam wyciek gdzies na laczeniu przewodow, lub z chlodnicy.... nie masz nigdzie takiego bialego nalotu(cos jak kamien w zelazku lub czajniku tlko bardziej biale :d ), na laczeniach lub chlodnicy ??

MrUkAs
09-04-08, 22:55
Poobserwuje czy tego nie mam... ale chyba nie. Na blacie mam 188 tys. (nie wiadomo ile cofane :P). Plynu ubywa tak 0.5l na 1,5 miesiaca.

mAgik
09-04-08, 22:59
Poobserwuje czy tego nie mam... ale chyba nie. Na blacie mam 188 tys. (nie wiadomo ile cofane :P). Plynu ubywa tak 0.5l na 1,5 miesiaca.Sporo bierze. Sprawdź stan oleju w silniku, jaką ma konsystencję.

MrUkAs
09-04-08, 23:25
No wlasnie mnie te ubytki martwia :( A olej to ma konsystencje taka jaka mial, czyli na bagnecie jest czarnawy (po dluzszym postoju) a po jezdzie i gdy sprawdze powiedzmy po 10-20 min jest brazowy. Jak wczesniej ogladalem przewody to nie widzialem by gdzies byl bialy osad, by gdzies byly przerwane, albo cos z tych rzeczy.

Kurde nie wiem co robic, bo skoro pompa znajduje sie pod paskiem rozrzadu to tam raczej nie zajrze bo trzeba byloby z tego co sie orientuje sciagac pokrywe a do tego nawet nie mam kluczy :P

[ Dodano: Sro 09 Kwi, 2008 ]
Mam uszkodzona chlodnice klimatyzacji, ale to chyba nie ta para kaloszy, co nie?

[ Dodano: Czw 10 Kwi, 2008 ]
Jaki plyn dolewac, bo po zakupie nie wiedzialem co tam bylo wlane wiec dolalem Petrygo. moge teraz dolac Kulera? Albo dolac wody destylowanej?

Cairo
10-04-08, 13:11
do wspomagania lej albo oryginalny płyn z ASO, albo Dextron2 do przekładni automatycznych

Jeśli nie możesz zlokalizawać wycieku, i jesteś pewny, że z olejem jest wszystko OK, auto nie kopci, to wybierz się do mechanika, zawsze z doświadczeniem i kanałem lub podnośnikiem łatwiej jest stwierdzić taką usterkę.


Mam uszkodzona chłodnicę klimatyzacji, ale to chyba nie ta para kaloszy, co nie?
Może pomyliły Ci się chłodnice?
:bicie:

MrUkAs
10-04-08, 13:48
No plynu dolewam do zbiornika wyrownawczego i do chlodni (pod korek jesli trzeba). Auto nie kopci (poza dniami wilgotnymi, ale to chyba para). Olej tak jak pisalem jest czarnawy po dluzszym postoju, a po jezdzie i szybkim sprawdzeniu jest brazawy. Oleju nie przybywa. A co powinno dziac sie z olejem, jakby plyn sie przedostawal? Wyciekow zauwazyc rowniez nie moge, bo moze tak jak piszecie byc to jakis maly wyciek...

Kurde martwi mnie juz to ubywanie tego plynu:( dolalem petrygo (nie wiedzialem jaki wczesniej byl) czy moge teraz dolac (jak ubedzie) wody destylowanej badz Kulera??

Cairo
10-04-08, 14:00
0,5l na 1,5 miesiąca to naprawdę wyciek którego można nie zauważyć.

MrUkAs
10-04-08, 14:08
No naprawde nie idzie zauwazyc wycieku, pod autem jest sucho (teraz jak na parkingu jest sucho) to nic nie widac. Patrze pod maske tez nigdzie nie widze zadnych wyciekow, a plynu ubywa :( i najlepsze jest to, ze w zbiorniczku wyrownawczym jest plyn przez powiedzmy miesiac, po czym nagle po miesiacu i tygodniu juz jest mniej...

[ Dodano: Czw 10 Kwi, 2008 ]
moze to co pomoze - jak auto zapalam chlodne (szczegolnie po wilgotnych dniach) to przez pierwsze 5s nie chodzi na wszystkich cylindrach i dopiero po 5s jest OK

qba1983
10-04-08, 15:45
to przez pierwsze 5s nie chodzi na wszystkich cylindrach i dopiero po 5s jest OK
wymien swiece... moze i przewody wysokiego napiecia, przeczysc kopulke rozdzielacza. moze pomoc z tmi bolaczkami, ale do plynu to nic nie ma.

-wiem ze mozna dostac gdzies taki plyn chlodzacy(lub sam barwnik) ktory swieci w swietle UV, jak ci zejdzie to siwecisz i odrazu widzisz gdzie masz wyciek.

-jak by to byla uszczelka i woda dostwala sie do oleju, to najprawdopodobniej mial bys musztarde(taka gesa maz) pod korkiem od wlewu oleju(choc nie koniecznie)

MrUkAs
10-04-08, 16:16
Pod korkiem wlewu nic nie mam, suchutko...Poogladam jeszcze raz chlodnice, przewody (kurde juz ogladalem i nic nie znalazlem). Jak co to podjade do jakiegos warsztatu moze oni cos poradza bo juz nie mam sil...

A moge dolac wody destylowanej albo Kulera, bo w sumie nie wiem co tam za plyn byl wlany ale do tej pory dolalem litr Petrygo.

A moze byc czasem tak, ze mam zapowietrzona nagrzewnice (bo jak bylo zimno to cieple powietrze bylo, ale nie super gorace) i stad ubytki plynu i teraz jak dolalem (juz razem litr) sie skonczy??

qba1983
10-04-08, 16:27
hmm.. jak najbardziej jest mozliwe to ze masz zapowietrzony oklad chlodzacy a w szegolnosci nagrzewnice. sprobuj odpowietrzyc ukald.

Cairo
10-04-08, 16:39
może faktycznie, tak być, ale litr to już dużo, na uzupełnienie tego zapowietrzenia, więc jeśli znów będziesz musiał dolać to znaczy, że raczej nie to

MrUkAs
10-04-08, 16:57
No to czekamy czy zniknie plyn czy tez nie. Teraz auto stoi 3 dzien i zadnego wycieku nie widac, a nawet jakby malymi kropelka wyciekalo to powinno byc widac...

W razie uzupelnien (oby nie) to moge dolac wody destylowanej badz Kulera?

Cairo
10-04-08, 17:03
możesz dolać wody dystylowanej, tylko pamiętaj, że zwiekszasz tym sposobem temperaturę zamarzania (a wrzenia zmniejszasz), i płyn staje się mniej odporny na wysokie i niskie temperatury

MrUkAs
11-04-08, 20:18
Kolega doradza mi, aby dolac plynu (nie proszku) uszczelniajacego chlodnice. Co o tym myslicie. Warto w ogole sobie tym gitare zawracac?

skolopendra
11-04-08, 23:04
Co o tym myslicie.

kiedyś jak miałem opla to pomogło

Cairo
12-04-08, 11:07
Do LT też coś takiego zalałem, i było git, ale nie wiem czy to jest zdrowe dla układu.

MrUkAs
12-04-08, 11:58
Kurde juz nie wiem sam co robic :( Cos mi sie wydaje (wczoraj zrobilem 250km) i zas cos ubylo (tak mi sie wydaje). Dolalem do maxa i bede obserwowal. W chlodni bylo pod korek, ale w wyrownawczym chyba ubylo.

Boje sie dolac tego plynu, zeby cos sie z ukladem nie stalo :( Chociaz producenci pisza, ze nic nie powinno sie dziac. Ten plyn dolewa sie do chlodni czy do zbiornika wyrownawczego?

Cairo
12-04-08, 12:05
Pamiętaj, że poziom płynu w zbiorniczku zmienia się w zależności od temperatury więc wahania mogą występować.

MrUkAs
12-04-08, 12:14
Od temperatury zewnetrznej, czy silnika? Auto stalo po nocy i teraz podszedlem i sprawdzilem.

Jakbym sie zdecydowal dolac ten plyn uszczelniajacy to gdzie go dolewac do chlodni czy do zbiorniczka wyrownawczego? Ile plynu wchodzi do Hani? Trzeba dolac odpowiednia ilosc na ilosc plynu w chlodnicy. Kolega dolal za duzo i mu nagrzewnice uszczelnilo i nie mial cieplego powietrza zima...

Cairo
12-04-08, 16:01
Płyn uszczelniający do chłodnicy.

Płynu wchodzi ok 3,5l

Zależy od temp silnika, na zimnym będzie niższy poziom niż na gorącym

MrUkAs
12-04-08, 17:19
Takie cos podeszloby http://allegro.pl/item341306134_liqui_moly_uszczelniacz_do_chlodnicy _od_ss_.html ?? Moze znacie jakies lepsze firmy?

250ml starcza na 10l plynu chlodniczego, tzn. ze skoro w Hondzie jest okolo 3,5l to musialbym wlac kolo 100ml tego plynu, tak??

Cairo
12-04-08, 18:00
89ml ;)

MrUkAs
25-04-08, 12:23
Juz sam nie wiem co jest u mnie z tym plynem. Sprawdzalem kilka dni temu bylo OK. Sprawdzam dzis i juz jest mniej, a doslownie zrobilem tylko 2km. Pod autem sucho :(

Chyba musze wlac tego uszczelniacza... tylko teraz pytanie ktorego: http://allegro.pl/item345988282_liqui_moly_uszczelniacz_chlodnicy_26 76.html, czy moze http://allegro.pl/item350635982_stp_uszczelniacz_chlodnicy_300ml_026 .html, a moze http://allegro.pl/item351377812__k2_radiator_stop_leak_do_chlodnic_. html

Boje sie tych srodkow uzyc, zeby nie uszczelnic czasem nagrzewnicy...ale wyjscia chyba nie mam. Co myslicie o tym? Ktory srodek doradzacie?

[ Dodano: Sro 30 Kwi, 2008 ]
Wlalem z mechaniorem jakies 80-90 ml uszczelniacza firmy wynn's. Teraz czekam i zobacze co sie bedzie dziac, czy nadal bedzie ubywac. Oby nie...

Boniar
27-06-08, 18:28
do wspomy tylko płyn z ASO - 70zł/l
uwaga przy wymianie - lepiej robi wszystko kropka w kropke wg instrukcji z forum bo można zajechać pompke

wunat
27-06-08, 19:24
wg programu Autodata do hondy civic w dieslu(97-01) był wlewany płyn typu Dexron II ( 0,8l ) czyli klasyczny czerwony :) tak jak w roverze , natomiast do benzyniaków płyn :HONDA PAS (1,0l)


Natomiast Rover zarówno do diesli jak i benzyniaków daje DEXRON II :)

wniosek jest taki :

Hondy składane w angli = dexron II
Hondy składane w Japonii = Honda PAS (mogą być niemieszalne z innymi )


tak, wiem ze to stary post, ale wynika z tego ze mozna sprobowac do wspomagania lac to samo co do niektorych skrzyn automatycznych?

MrUkAs
27-06-08, 19:33
Odnosnie plynu chlodniczego. Ubywa mi plynu w chlodnicy, dolewam co jakis czas (jak ubedzie). Ostatnio zauwazylem, ze przybylo mi plynu w wyrownawczym. Mialem miedzy min a max, a teraz mam ponad max. Co to moze byc?

wunat
27-06-08, 19:34
uszczelka pod glowica... grzeje sie?

MrUkAs
27-06-08, 21:30
Nic sie nie grzeje, wskazowka non-stop w tym samym miejscu. Oleju nie przybywa, nie kopci na bialo, etc.

fishman4
03-09-08, 10:56
ja jeszcze sie na koniec podlacze... ile wogole trzeba plynu do chlodnicy w przypadku wymiany? i ile moze kosztowac wymiana u mechaniora?

Xus
03-09-08, 12:51
po co do mechaniora jak auto jest zimne odkrecasz waz ktory idzie do chlodnicy po prawej stronie pod nim jakas miska zeby nie wylewac w glebe. po odkreceniu weza odkrec korek wlewu i pozjdzie. pozniej odpal silnik na chwile zeby wywalic stary plyn z silnika choc to nie jest super konieczne. pozniej wlewasz sobie plyn do chlodnicy dokladnie ci nie powiem bo nie wymienialem nigdy w hondzie i nie wiem ale mysle ze 3-4l starczy. odpalasz silnik i po chwile gasisz odkrecasz korek i dolewasz powienno byc ok za kilka dni sprawdz czy jest ok i pamietaj zeby przelewowy mial stan. szkoda pieniedzy jest to prosta czynasc a mechanior bedzie chcial jakies 30-40zl. zrobisz sam i bedziesz zadowolony

fishman4
03-09-08, 13:14
dzieki za informacje... wezme sie za to sam

b.negative
03-09-08, 19:27
Tylko niech silnik dobrze ostygnie (to chyba oczywiste). Ja jak wymieniałem to jeszcze ciepły był. Nowego weszło ok 4l. Trochę później dolałem i stan jest minimalnie ponad MAX w wyrównawczym.

grze
22-06-09, 13:10
Ja zalałem do swojej Hondy płyn do chłodnic Dynagel 2000

Chciałem zalać ori płyn ale dowiedziałem się od znajomego w ASO, że do 2002 r. Honda lała płyn GlycoShell, a ori płyn Hondy dopiero po roku 2002. Generalnie powiedział mi, że może być każdy płyn na bazie glikolu.