Zobacz pełną wersję : kalkulator kompresji - wynik, porada ( czy zawory spotkają się z tłokami)
Witam : )
minime, głowica splanowana 0,4 mm , chce wrzucić tłoki od d13.
Jeśli wynik w kalkulatorze wychodzi na minusie ( Piston to Deck height)
to znaczy że będą one wystawały ? czyli w tym przypadku 0.010 cala co daje 0,254 mm
Kompresja wychodzi 11.62 :1 Czy na takiej da sie jeszcze normlanie jezdzic na PB95 czy trzeba stroić ?
Zawory nie spotkają się z tłokami?
Link do zdjecia z kalkulatora http://img819.imageshack.us/img819/9510/lqma.jpg
Arturvf500
20-06-13, 18:06
zawoy? zalezy od walka; tloki - beda wystawaly, przy czapce y8 i wysokich obrotach moga nawet pukac o glowice; znacznie lepsze rozwiazanie to tloki PM7 i planowanie bloku
tloki wystaja,m jezeli zostawiasz seryjny walek rozrzadu to spoko, nic sie nie powinno spotkac na wysokich. lepsze tloki jak kolega wyzej pisze i ciecie bloku. strojenia raczej nie ominiesz.
cięcie bloku ?;> po co ;> o takim czymś jeszcze nie słyszałem, tłoki PM7 sa chyba nizsze od tych z d13 wiec mniejsze prawdopodobienstwo spotaknia ale i mniejsza kompresja
I tak na CR ~11:60 nie polatasz na PB95. Strojenie może uratować, ale trzeba będzie bawić się zapłonem, a cofając go będziesz tracić moc, co za tym idzie nie zawsze najwyższa możliwa kompresja, jest najlepsza.
Tłok z D13 nie ma garba 2,5cc, ma więcej, bo prawie 4cc. A to już wychodzi 12:1. Przy uszczelce z B7, zostałoby 11:62.
Btw. gdyby miały wystawać o to 0.010in, to masz jeszcze uszczelkę, która to ma 0.037in, więc nawet po spłaszczeniu jakiś tam zapas czysto teoretycznie powinien być.
A planowanie bloku po to, aby nie lizać nie wiadomo ile tylko i wyłącznie z głowicy. Kształt komory też ma jakieś znaczenie.
tak jak Sheiva pisze, na takim CR juz 98 i strojenie. po co podbijac tak wysoko skoro chcesz 95??? zaplon cofiesz i tracisz moc jak wyzej. o szczelce kolega Ci juz napisal. tloki pm7 sa nizsze niz blok wiec dlatego tniesz zeby to wyrownac. juz to przechodzilem. ale nie musisz tego robic bo to z niczym nie koliduje.
wolalbym zalozyc tloki pm7/p29 i lizac blok niż seryjne tloki z d13 i jak ma żreć olej.
a tłoków P29 nie ma chyba sensu ladowac bo wedlug kalkulatora podbija mi tylko o 0,31 z 10,64 na 10,95 a koszta jakies tam będa i wieksze prawdopodobieństwo stukowego
zetnij blok to bedziesz mial nawet 12.5 :P
za to żarcie oleju na poziome 1L/1000km odrazu po zlozeniu bloku ma sens...
zetnij blok, wloz te tloki i wtedy to bedzie mialo sens.
my zdjelismy w sumie 0.7 + uszczelka z Y8 i nic sie nie spotkało z tlokiem, a miejsca jeszcze duzo było
ale jaki jest sens podbijania Cr jak autor pewnie bedzie chcial jezdzic na 95 ??? niech sam sie okresli
nie ma opcji zeby taki setup sie spotkal ( no znaczy jest jak ktos nie umiejetnie zmontuje rozrzad badz pokreci za mocno kołkiem )
kilka dni temu wypuscilem podobny setup na compcamsie st2 , moc 170km . oczywiscie d15. i jakos jezdzi i ma sie dobrze .
Ale osobicie wolalbym zamontowac inne tloki , niz te kupy z d13.
paliwo 98 , dlamnie niema nawet sensu lac syfu tanszego o kilka groszy ,
tak wygladaja tloki d13 w bloku b2/7
https://lh6.googleusercontent.com/-Alaf4_3E0sM/TfZSMfPGb7I/AAAAAAAAGd8/B9LTJjov6Ag/s912/DSC00034.jpg
to moj poprezdni setup ktory sprawial sie rewelacyjnie i wsumie dalej sie sprawia ale teraz buduje na p29
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.