Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kalkulator kompresji - wynik, porada ( czy zawory spotkają się z tłokami)



Deiv1990
20-06-13, 15:42
Witam : )

minime, głowica splanowana 0,4 mm , chce wrzucić tłoki od d13.

Jeśli wynik w kalkulatorze wychodzi na minusie ( Piston to Deck height)

to znaczy że będą one wystawały ? czyli w tym przypadku 0.010 cala co daje 0,254 mm

Kompresja wychodzi 11.62 :1 Czy na takiej da sie jeszcze normlanie jezdzic na PB95 czy trzeba stroić ?

Zawory nie spotkają się z tłokami?

Link do zdjecia z kalkulatora http://img819.imageshack.us/img819/9510/lqma.jpg

Arturvf500
20-06-13, 18:06
zawoy? zalezy od walka; tloki - beda wystawaly, przy czapce y8 i wysokich obrotach moga nawet pukac o glowice; znacznie lepsze rozwiazanie to tloki PM7 i planowanie bloku

unique20
20-06-13, 23:11
tloki wystaja,m jezeli zostawiasz seryjny walek rozrzadu to spoko, nic sie nie powinno spotkac na wysokich. lepsze tloki jak kolega wyzej pisze i ciecie bloku. strojenia raczej nie ominiesz.

Deiv1990
22-06-13, 20:03
cięcie bloku ?;> po co ;> o takim czymś jeszcze nie słyszałem, tłoki PM7 sa chyba nizsze od tych z d13 wiec mniejsze prawdopodobienstwo spotaknia ale i mniejsza kompresja

Sheiva
22-06-13, 23:31
I tak na CR ~11:60 nie polatasz na PB95. Strojenie może uratować, ale trzeba będzie bawić się zapłonem, a cofając go będziesz tracić moc, co za tym idzie nie zawsze najwyższa możliwa kompresja, jest najlepsza.
Tłok z D13 nie ma garba 2,5cc, ma więcej, bo prawie 4cc. A to już wychodzi 12:1. Przy uszczelce z B7, zostałoby 11:62.
Btw. gdyby miały wystawać o to 0.010in, to masz jeszcze uszczelkę, która to ma 0.037in, więc nawet po spłaszczeniu jakiś tam zapas czysto teoretycznie powinien być.
A planowanie bloku po to, aby nie lizać nie wiadomo ile tylko i wyłącznie z głowicy. Kształt komory też ma jakieś znaczenie.

unique20
23-06-13, 01:17
tak jak Sheiva pisze, na takim CR juz 98 i strojenie. po co podbijac tak wysoko skoro chcesz 95??? zaplon cofiesz i tracisz moc jak wyzej. o szczelce kolega Ci juz napisal. tloki pm7 sa nizsze niz blok wiec dlatego tniesz zeby to wyrownac. juz to przechodzilem. ale nie musisz tego robic bo to z niczym nie koliduje.

zakit
23-06-13, 10:14
wolalbym zalozyc tloki pm7/p29 i lizac blok niż seryjne tloki z d13 i jak ma żreć olej.

Deiv1990
23-06-13, 13:51
a tłoków P29 nie ma chyba sensu ladowac bo wedlug kalkulatora podbija mi tylko o 0,31 z 10,64 na 10,95 a koszta jakies tam będa i wieksze prawdopodobieństwo stukowego

unique20
23-06-13, 14:12
zetnij blok to bedziesz mial nawet 12.5 :P

zakit
23-06-13, 19:11
za to żarcie oleju na poziome 1L/1000km odrazu po zlozeniu bloku ma sens...


zetnij blok, wloz te tloki i wtedy to bedzie mialo sens.
my zdjelismy w sumie 0.7 + uszczelka z Y8 i nic sie nie spotkało z tlokiem, a miejsca jeszcze duzo było

unique20
23-06-13, 19:22
ale jaki jest sens podbijania Cr jak autor pewnie bedzie chcial jezdzic na 95 ??? niech sam sie okresli

81saren
29-06-13, 12:25
nie ma opcji zeby taki setup sie spotkal ( no znaczy jest jak ktos nie umiejetnie zmontuje rozrzad badz pokreci za mocno kołkiem )
kilka dni temu wypuscilem podobny setup na compcamsie st2 , moc 170km . oczywiscie d15. i jakos jezdzi i ma sie dobrze .

Ale osobicie wolalbym zamontowac inne tloki , niz te kupy z d13.

paliwo 98 , dlamnie niema nawet sensu lac syfu tanszego o kilka groszy ,

Whiplash
02-07-13, 22:12
tak wygladaja tloki d13 w bloku b2/7

https://lh6.googleusercontent.com/-Alaf4_3E0sM/TfZSMfPGb7I/AAAAAAAAGd8/B9LTJjov6Ag/s912/DSC00034.jpg

to moj poprezdni setup ktory sprawial sie rewelacyjnie i wsumie dalej sie sprawia ale teraz buduje na p29