PDA

Zobacz pełną wersję : Zgasła w trakcie jazdy ,i już więcej nie odpala



symul
20-06-13, 10:37
Witam kolegów .
Problem z moją hanią wygląda następująco:
Trzy dni temu jechałem sobie do sklepu po browar , była wtedy nie za dobra pogoda lał mocno deszcz ,itp.
Po przejechaniu paru km nagle samochód zaczął się dławić ,i zgasł . Próbowałem go odpalić ,ale tylko kręcił się rozrusznik .
Sąsiad mnie zaholował do domu,myślałem że to może zalane kable ,ale jednak to nie było to .
Na następny dzień próbuje odpalić ,ale dalej to samo.
Chciałem sprawdzić czy jest iskra na świecach ,ale nie posiadałem takiego klucza, którym mógłbym odkręcić te świece.Więc wziąłem miernik i sprawdzałem czy jest jakieś napięcie w kablach WN.
Czerwony przewód włożyłem do kabla WN ,a czarny do masy . Napiecie na kablach WN przy próbie odpalenia wynosiło od 15V do 18V.
Następną rzeczą którą zacząłem sprawdzać,to była pompa paliwa.
Po przekręceniu kluczyka słychać jak pompa pracuje ,i po zgaśnięciu tej żółtej kontrolki wyłącza się.Odpiąłem także przewód który idzie od filtra paliwa do wtrysków i po przekręceniu kluczyka pompa podaje paliwo.
Nie wiem już co sprawdzać.Na elektronice i mechanice za dużo się nie znam,ale cokolwiek potrafię samemu zrobić

Jest to Honda Civic 1.4 90 km

Pozdrawiam

Młody ŁDZ
20-06-13, 11:30
Czerwony przewód włożyłem do kabla WN ,a czarny do masy . Napiecie na kablach WN przy próbie odpalenia wynosiło od 15V do 18V.
To nie sposob na sprawdzenie iskry.

Musisz wykreicc swiece aby je obejrzec w jakim sa stanie. W dodatku polecam zajrzec pod kopulke aparatu.

symul
20-06-13, 11:35
A co kolego byś myślał o przekaźniku od pompy paliwa ? Bo tak teraz zacząłem się nad tym zastanawiać

civic_lsi
20-06-13, 12:11
Dobrze byłoby jednak zobaczyć jak wyglądają świece, czy są suche czy mokre. I tak jak kolega wyżej pisze zajrzyj do kopułki aparatu zapłonowego,

symul
20-06-13, 13:48
A jaki jest potrzebny klucz do okręcenia tych świec ? 16 mm ?Postaram się załatwić taki klucz.
Ściągnąłem tą kopułke aparatu zapłonowego ,i przetarłem te cztery bolce lekko papierem ściernym . Więcej nie chciałem rozbierać ,bo jeszcze bym przestawił zapłon albo tego nie złożył z powrotem :D

Cyguś
20-06-13, 15:35
Też bym proponował zajrzeć do aparatu zapłonowego. Miałem kilka dni temu podobny problem z moja H. Kręciła, ale nie chciała zapalić, nie było iskry. Winna okazała się cewka w aparacie zapłonowym(ja za nową zapłaciłem 90zł-czy dużo czy mało nie wiem, autko potrzebowałem szybko, bo jest w ciągłej eksploatacji).
Możesz jeszcze sprawdzić czy przypadkiem nie wybiło Ci uderzeniówki(będziesz ją miał po lewej stronie jak zdemontujesz schowek jednak objawy które podałeś na to nie wskazują).

symul
21-06-13, 11:21
Witam ponownie
Zrobiłem samodiagnostyke. Po przekręceniu kluczyka świeci się przez cały czas ta żółta kontrolka od silnika i nie miga w żaden sposób.Czyli wychodzi na to ,że nie ma żadnego błędu. A kontrolka od SRS świeci przez parę sekund,po czym zapala się z powrotem i świeci już przez cały czas.

karwal128
21-06-13, 11:32
U mnie było podobnie i winna była cewka. Po jakimś czasie i tak skończył się aparat zapłonowy i był do wymiany.

symul
21-06-13, 11:35
A żeby dostać się do tej cewki,to trzeba ściągać paluch,itp.? Przestawi się wtedy zapłon ? Jak można zdiagnozować czy ta cewka jest dobra czy nie ?

mrn1810
21-06-13, 11:55
Podobnie miałem, wymieniłem i było git.

symul
22-06-13, 08:35
Gdy mieliście uszkodzoną tą cewkę ,to mieliście iskre ? Bo u mnie na każdym cylindrze jest dobra iskra ,i napięcie ok.18 000 V

probestic
22-06-13, 10:09
Może problem masz w wiązce aparatu. Z 5 lat temu miałem przygodę, że iskra była zaje**** ale Hanka nie odpalała - przyczyna - przetarty jeden z przewodów, już nawet nie pamiętam jaki. W każdym razie każdy z góry gadał że winny jest aparat - wcale nie był :]

symul
22-06-13, 12:23
Rozmawiałem z jednym z mechaników i mówił ,że może być problem z immobilizerem
Będę musiał pewnie oddać Hanie do jakiegoś fachowca ,bo sam raczej nie wykryje przyczyny

kyzer
22-06-13, 13:58
Co do immo to duża część samochodów odpala na sekundę i gaśnie i w tedy wiadomo,że immo blokuje.
Nie wiem jak jest w Hani bo nie mam u siebie ale może ktoś podpowie czy też tak wygląda sprawa.
Jeżeli tak a Tobie nie odpala w ogóle to można by pominąć immo.
Ciekawą sprawę miałem co prawda w renault 19 ale taki sam efekt, nie pali i koniec, iskra i paliwo oczywiście jest.
Kumpel mnie już miał za linke targać do garażu ale tak pomyślałem.. a wymienię. Wymieniłem kable zapłonowe i odpaliła i jeździła do sprzedania..
Iskra na starych była ;)

MikeFoto
24-06-13, 15:31
Napiecie na kablach WN przy próbie odpalenia wynosiło od 15V do 18V.

Padłem.

Jak napięcie na kablach WYSOKIEGO napięcią ma taką wartość to jestem wielbłądem :)
Nie bez kozery nazywają się wysokiego napięcia.

symul
24-06-13, 16:53
Kolego gdybyś przeczytał wszystkie posty ,to zobaczył byś że napisałem 18 000 tys.
Aaa wcześniej ,tak wyszło bo kolega źle odczytał .