PDA

Zobacz pełną wersję : CHECK ENGINE na PB i kręci do 3.5tys na LPG OK



zipszymek
19-06-13, 22:33
Na wstępnie witam wszystkich użytkowników japońskich autek.

Mam pewien problem, zakupiłem parę dni temu Hondę Civic 1.5 1994r. 66kW oznaczenie silnika chyba D15B2. Problem polega na tym że honda chodzi bardzo dobrze na LPG a na benzynie jest problem. Bardzo ciężko zapala na benzynie oraz kręci się tylko do 3.5tys. obrotów przy tym zapala się od razu check. Mechanik który zajmuję się hondami zaproponował mi wymianę kpl aparatu zapłonowego, powiedział że prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik halla który znajduje się w tym aparacie.

Czytałem temat:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?148168-Civic-1-5-90km-LPG-Kr%EAci-a-na-PB-odci%EAcie-przy-3-5tys-obr-pali-wtedy-na3CYL
Nie dowiedziałem się nic konkretnego jest tam pomieszane kilka różnych problemów i trudno się połapać.

Czy ktoś z was miał taki przypadek czy można sobie jakoś samemu z tym poradzić czy tylko wizyta u mechanika ?

piotreek23
19-06-13, 22:37
Jak się zapala check to zrób samodiagnostykę.

HEG8
20-06-13, 01:02
Włącza Ci się tryb serwisowy w kompie i masz odcinkę na 3,5 tyś obr. Zrób samodiagnostykę na benzynie i się dowiesz jaki błąd wywala komp i co jest uszkodzone/pomieszane ewentualne w kablach.

HG__wwa
20-06-13, 11:46
Mechanik który zajmuję się hondami zaproponował mi wymianę kpl aparatu zapłonowego, powiedział że prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik halla który znajduje się w tym aparacie.
i zmień mechanika, który od razu naciąga Cię na koszta niczego nie sprawdzając, a tymbardziej jaki błąd wywala.. i on się zajmuje hondami?:eek:

zipszymek
21-06-13, 11:13
Samodiagnostyka zrobiona kod który wyskoczył to:

16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)

Dodatkowe objawy które zauważyłem:
1. CHCECK zapala się tylko w wtedy gdy przełączę z gazu na benzynę na zapalonym silniku po zapaleniu następny razem auta na gazie lub paliwie check gaśnie.
2. Auto ciężko zapala na paliwie, trzeba długo kręcić jak już zapali to po dodaniu gazu obroty spadają i auto gaśnie (nie pali się wtedy CHECK), a jeśli odpale na LPG i przełącze na gaz pojawia się CHECK ale auto kręci do 3.5tys i nie spadają obory podczas dodawania gazu, do 3.5tys wkręca się normalnie potem odcina.

Sprawdziłem już pompę paliwa, nie jest mocno zanieczyszczona oraz wymieniłem filtr paliwa, brak efektów.

Czy mogę jakoś sam sobie zaradzić z tym problemem coś jeszcze pogrzebać czy do elektryka lub mechanika?

Muzyk-Grzes
21-06-13, 20:56
Dziwne że błąd wtryskiwacza wprowadza tryb serwisowy. Zazwyczaj jest to przy błędach z aparatu zapłonowego np: 7 czy 8 ,ale skoro robi to przy przełaczaniu z LPG na PB to podejrzewam błąd w instalacji LPG.

a jeśli odpale na LPG i przełącze na gaz
Nie bardzo rozumiem o co chodziło czy o LPG czy na PB
Ale do rzeczy spadanie obrotów i gaśnięcie na PB może mieć przyczynę w źle ustawionych obrotach na biegu jałowym (zazwyczaj gazownicy regulują gaz obrotami benzyny na zimnym silniku) A na gazie check może brać przyczynę w braku emulatora wtryskiwacza/czy benzyny potrzebnego przy silniku D15B2 ,który nie ma takich emulatorów w sterowniku (jak w przypadku sekwencji).

ps: Jest tu dział LPG ,może warto też tam zapytać.