Zobacz pełn± wersję : Brak kompresji
Spory problem
1cyl -0
2cyl -0
3cyl -0
4cyl -7
co najdziwniejsze głowica po remoncie. pierscienie wymienione.
go cylidnrow nalałem oleju nic nie sciekło nawet b±bla nie było
więc nalałem ropy-ten sam efekt .na głowicy to samo wiec gdzie ta kompresja?
ja mysle ze miernik mozna o dusze rozbic chyba ze blok popekal - testy robisz dobrze - tylko nie robi sie nich ani olejem ani ropa - tylko nafta - test ma trwac 24 godziny - ale zakladajac ze miernik jest dobry to przy takiej kompresji juz w 5-6godzin powinno wszystko splynac.
Wyglada jakbys zrobil remont - w sensie zmienil pierscienie na tlokach nie sprawdzajac owalizacji cylindrow - i pierscienie zniknely. Ciezko cos o tym w zasadzie napisac - daj wiecej informacji - i powodzenia :)
D15B2 ^^ głowica stała z ropa prawie 2 dni i po 1.5 dnia tylko z jednego sciekło. owalizny w sęsie?
Steve, przy wymianie pierscieni tlokowych samych bez honowania bloku jest ryzyk fizyk - znam jeden taki przypadek - kolega zmienil pierscionki, zalal olej - i za 2 dni zapial przyczepe i pojechal nad morze... ledwo dojechal spowrotem do krakowa - na powrocie auto palilo litr oleju na 100km, za nim nie bylo widac NIC i musial trzymac non stop na gazie by nie zgasl bo nie chcial pozniej zapalic - kompresja prawie 0 jak u ciebie.
Tloki jak i cylindry nowe sa okragle ale czasem po "wypracowaniu" cylindry robia sie jajowate.
Oszczednosc na honowaniu jest zludna bo ja za honowanie bloku + czyszczenie + polerowanie tlokow zaplacilem 200zl...
Ale moje byly wszystkie okragle - takie jak maja byc - jednak nauczony doswiadczeniami kolegi postanowilem nie szczedzic 200zl na honowaniu i to zrobic
a czy Ty zlozyles ten silnik, czy stalo sie to nagle ? Jezeli zalozyles glowice po remoncie to masz niewyregulowane zawory, sa otwarte i nie ma kompresji
Steve, przy wymianie pierscieni tlokowych samych bez honowania bloku jest ryzyk fizyk - znam jeden taki przypadek - kolega zmienil pierscionki, zalal olej - i za 2 dni zapial przyczepe i pojechal nad morze... ledwo dojechal spowrotem do krakowa - na powrocie auto palilo litr oleju na 100km, za nim nie bylo widac NIC i musial trzymac non stop na gazie by nie zgasl bo nie chcial pozniej zapalic - kompresja prawie 0 jak u ciebie.
Tloki jak i cylindry nowe sa okragle ale czasem po "wypracowaniu" cylindry robia sie jajowate.
Jak masz owal na cylindrach to samo honowanie nic ci nie da. Trzeba ocenić stopień owalizacji i wówczas robisz szlif pod nadwymiar potem wła¶nie honowanie i wkładasz pier¶cienie pod nadwymiar. Jak jest jajo totalne to albo nowy słupek lub sam goły blok albo tulejowanie. Honowanie robi się dla wykończenia by nadać powierzchni cylindra pewn± strukturę chropowato¶ci dzięki której utrzymuje sie film olejowy. Twój kolega zaliczył fuck-up na własne życzenie. Trzeba być skrajnie nieodpowiedzialnym żeby po zmianie pier¶cieni niedotartym silnikiem wybrać sie w tak± trasę i to jeszcze z podpięt± przyczep±. Już nawet nie wnikam jaki olej wlał.
Steven jeżeli pier¶cienie nie przepuszczaj± to prawdopodobnie jest to o czym napisał Smooth.
owali raczej nie mam . jezdziłem na tym silniku przed remontem i zaczoł dymi i brac sporo oleju. a zawory jeszcze dzisiaj sprawdze. czytałem tez ze mozliwa jest opcja ze UPG mi przewiało bo za lekko dokreciłem Czape . jak myslicie jest taka opcja?
stawiam na zawory;) innego wyjscia nie ma, co innego jakbys robil sama glowice bo mialem przypadek ze silnik stal z 3 dni bez glowicy i pierscionki stanely od wilgoci chyba, ale po odpaleniu odpuscily
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.