Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : blok D16Y2 na głowice D16Z6



rojass
18-01-08, 23:03
Heja,
kilka pytań,szukam obecnie kompletnego bloku od D16Z6 - D16Z9 - nie jest jednak łatwo.
Mam możliwość kupna bloku od D16y2,z tego co mi wiadomo,to również Sohc Vtec, niestety na tym moja znajomość tego silnika się kończy.
Czy będą jakieś problemy podczas zakładania tego bloku na głowice od Z6 ? Oba są pod OBD1 (sprawdziłem używając szukajki :aloha: ), więc problem jakichkolwiek wtyczek odpada, zastanawia mnie tylko kwestia mocowania, czy łapy pasują od B7,czy coś trzeba zmieniać.
Dzięki za każdą KONSTRUKTYWNĄ odpowiedź.
pozdr

Grzesiek(H)
17-03-08, 14:18
Podepne się pod ten temacik a mianowicie chodzi mi o głowice z d16y2.

Kupiłem silnik d16z6 :/ komplet swap po założeniu okazało sie jest straszna zamuła i odcina na 6000rpm okazało sie ze głowica i klawiatura jest od d15z1 :/ teraz szukam głowicy od d16z6 Mam do kupienia głowice z d16y2 pytanie tylko czy to jest to samo co d16z6 i czy podejdzie do bloku z d16z6
gościu mówił ze 98 rok silnika.proszę o jakieś info w tej sprawie

sz3rsz3ń
17-03-08, 17:05
D16 to oznaczenie bloku logicznie więc myśląc każda głowica od silnika z takim blokiem powinna podchodzić.

rafalb33
17-03-08, 18:02
D16 to oznaczenie bloku logicznie więc myśląc każda głowica od silnika z takim blokiem powinna podchodzić.
Nie, bo glowice d-serii dohc nie wejda na blok sohc (bynajmniej nie plug&play).
Wszystkie glowice d-serii na jednym walku sa przemienialne

sz3rsz3ń
18-03-08, 00:25
Więc wyszła na jaw moja niewiedza.... bo nie wiedziałem że w Dseriach były głowice z dwoma wałkami. sorry... muszę się bić w piersi. :hinczyk:

barytosz
18-03-08, 00:28
D16Z6 i D16Y2 to są silniki SOHC!!!

Grzesiek(H)
18-03-08, 08:26
A zna ktoś może oznaczenie głowicy d16y2 bo nie :/ chcem drugi raz sie władować na mine

Efyr
18-03-08, 17:08
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=33607

sz3rsz3ń
18-03-08, 20:28
No tak właśnie myślałem, że w D-serii nie było dwuwałkowych głowic.... więc chyba miałem rację. :hinczyk:

sz3rsz3ń
18-03-08, 20:28
No tak właśnie myślałem, że w D-serii nie było dwuwałkowych głowic.... więc chyba miałem rację. :hinczyk:

Efyr
18-03-08, 20:52
Były, tu jest przyklejony topic o silnikach...
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=25310

Efyr
18-03-08, 20:52
Były, tu jest przyklejony topic o silnikach...
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=25310

NasE
19-03-08, 10:39
byly patrz np. D16Z5 DOHC non VTECowy twor :)

NasE
19-03-08, 10:39
byly patrz np. D16Z5 DOHC non VTECowy twor :)

sz3rsz3ń
19-03-08, 15:48
Ok.... przyznaję .... nie znałem tych silników..... tylko oglądając schematy silników nie widzę różnic konstrukcyjnych w blokach. Te same średnice cylindrów, te same mocowania osprzętu, rozstaw łap identyczny..... czemu więc nie podchodzą zamiennie do głowic??

sz3rsz3ń
19-03-08, 15:48
Ok.... przyznaję .... nie znałem tych silników..... tylko oglądając schematy silników nie widzę różnic konstrukcyjnych w blokach. Te same średnice cylindrów, te same mocowania osprzętu, rozstaw łap identyczny..... czemu więc nie podchodzą zamiennie do głowic??

rafalb33
19-03-08, 16:12
Trzeba niektore kanaly rozwiercac itp bo sie nie pokrywaja. Zalozyc sie da tylko trzeba to troche stuningowac. Ale kompresja leci wtedy na pysk strasznie, wiec sensu to nie ma zabardzo.

rafalb33
19-03-08, 16:12
Trzeba niektore kanaly rozwiercac itp bo sie nie pokrywaja. Zalozyc sie da tylko trzeba to troche stuningowac. Ale kompresja leci wtedy na pysk strasznie, wiec sensu to nie ma zabardzo.

sz3rsz3ń
19-03-08, 17:49
i tu mnie właśnie kwestia dziwi .....bo wymiarowo bloki są identyczne ... przynajmniej na schematach z ASO

sz3rsz3ń
19-03-08, 17:49
i tu mnie właśnie kwestia dziwi .....bo wymiarowo bloki są identyczne ... przynajmniej na schematach z ASO