PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty...



misiek1
18-01-08, 17:51
Witam. Mam problem tego rodzaju, że gdy autko jedzie na gazie podczas wrzucania na luz, czy wysprzęglania, wolne obroty spadają dużo poniżej normalnych, (zdarza się, że silnik zgaśnie :( ) ale po krótkiej chwili wracają do normalnych o ile oczywiście silnik nie zgaśnie. Czym to może być spowodowane? Posiadam gaz II generacji z emulacją lambda (ELPIGAZ VOILA PLUS). Mój silniczek to D14A5. Czy zamontowanie BLOSA pomoże w tej sytuacji??

Bassmaster
18-01-08, 19:47
Zakładam, że instalacja jest poprawnie wyregulowana, filtr gazu/powietrza wymieniany regularnie, świece/przewody WN w dobrym stanie jak i palec/kopułka rozdzielacza sprawne (dolot powietrza także nie był modyfikowany).

Jeśli tak, to sprawcą jest reduktor, który nie trzyma wolnych obrotów (zużyte membrany). Teraz podam na własnym przykładzie dwa rozwiązania:

1. Regeneracja i czyszczenie parownika za pomocą zestawu naprawczego (średnio 80zł zestaw + 50 lub aż 100zł za regenerację, zależne od gazownika = max. 180zł)
Jest to tani sposób na naprawę, niestety w moim przypadku parownik mimo 2 regeneracji w ciągu 2 lat nie trzymał wolnych obrotów (z początku było ok, ale potem problem powracał)

2. Kupienie nowego parownika na Allegro za 210zł (ja kupiłem BRC AT90E seria "ECO" 100kW) + przesyłka np. 15zł + 50zł za montaż u gazownika = 275zł.
Mimo, że drożej to gwarancja na parownik jest 2 letnia i jest on nowy.

Sam BLOS tutaj nie pomoże, gdyż i tak dostaje gaz z reduktora, który ma zużyte membrany (problem może wówczas wystąpić podczas regulacji, samochód albo będzie dostawał za bogatą albo za ubogą mieszankę).

Dodam jeszcze tyle, że zabójcze dla membran parownika jest odpalanie samochodu na gazie lub zbyt wczesne przełączanie na gaz zanim silnik zdąży się nagrzać.

ivan667
18-01-08, 20:35
podtrzymuje opinie mojego poprzednika, sam mialem to w ostatnich tygodniach. Silnik najpierw mial mega niskie obroty a po jakims czasie zupelnie przestal trzymac obroty jalowego biegu (tylko na LPG).
Po zmianie parownika problem nie istnieje. Tylko ze kupilem malo uzywany parownik od gazownika ze wzgledu na beznadziejna sytuacje w moim portwelu :(

aha i tak na marginesie, zmieniajcie czasem weze od plynu chlodniczego!!! mi na nowym parowniku weze wytrzymaly 24h i popekaly, przyczyna bylo to ze byly stare i sparciale a nowy parownik zostal zamontowany pod nieco innym katem, do tego doszly zlacza w innym polozeniu - efektem bylo to ze te stare sztywne i ulozone do starego parownika weze nie wytrzymaly nowych krzywizn, byly nieelastyczne i strzelily :/
nie musze chyba mowic jaki byl efekt, zamarzl parownik i bylem uziemiony poznym wieczorem, na szczescie nie na zadupiu. (dobra tasma izolacyjna jakos pozwolila dokulac sie do chaty)

misiek1
19-01-08, 00:54
Parownik został wymienony na wakacjach 2007 roku. Filtr gazu zmieniony wczoraj, dolot nie kombinowany, reszta filtrów, świece i przewody zmieniona kilka tygodni temu... A parawnik mam firmy Lovato tylko nie pamiętam jego nazwy :/ jest możliwe, że tak szybko wyzionoł ducha?? Miałem wczesniej autko też na gaz z tym że miało gaźnik, wieć było palone czy lato czy zima na gazie, zero benzyny praktycznie. Pojeżdziłem na parowniku (też Lovato) bez regeneracji 2,5 roku, bo zaczeły się właśnie problemy z wolnymi obrotami...

Bassmaster
19-01-08, 01:35
Jeśli to auto również odpalałeś na gazie jak poprzednie, to mimo młodego wieku parownika mogłeś uszkodzić w nim membrany (zwłaszcza w zimie).
Jeśli nie, to może masz złe ustawienia w komputerze gazowym, takie falowania nie biorą się znikąd (są najczęściej wynikiem podawania złego składu mieszanki)

misiek1
20-01-08, 00:00
Mojego Civica zawsze odpalam na PB i staram się nie przełączać od razu na gaza, dopiero po nagrzaniu. A ile kosztuje regulacja gazu u dobrego "gazownika"??

Bassmaster
20-01-08, 21:09
Średnio kosztuje 30-50zł.
Najlepiej byłoby regulować przez odczyt sondy lambda i jeśli będą duże odchyły jej wartości, to winny jest temu parownik.

imm3
21-01-08, 21:07
Witam. Mam problem tego rodzaju, że gdy autko jedzie na gazie podczas wrzucania na luz, czy wysprzęglania, wolne obroty spadają dużo poniżej normalnych, (zdarza się, że silnik zgaśnie :( ) ale po krótkiej chwili wracają do normalnych o ile oczywiście silnik nie zgaśnie. Czym to może być spowodowane? Posiadam gaz II generacji z emulacją lambda (ELPIGAZ VOILA PLUS). Mój silniczek to D14A5. Czy zamontowanie BLOSA pomoże w tej sytuacji??

Mam takie same objawy ale gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok. Czy to tez parownik? Dodam jeszcze ze gdy jest wilgotno to praktycznie non stop ganie nawet na rozgrzanym.

Bassmaster
21-01-08, 22:12
Mam takie same objawy ale gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok
To znaczy, że przełączasz na gaz zanim silnik się nagrzeje?
Gdyby to był parownik, to na rozgrzanym również miałbyś kłopoty.

Dodam jeszcze ze gdy jest wilgotno to praktycznie non stop ganie nawet na rozgrzanym
Pamiętaj, że gaz jest bardziej wrażliwy na wszelkie niedomagania układu zapłonowego niż benzyna. Sprawdź stan świec i kabli wysokiego napięcia, może trzeba je już wymienić?

imm3
21-01-08, 22:21
Mam takie same objawy ale gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok
To znaczy, że przełączasz na gaz zanim silnik się nagrzeje?
Gdyby to był parownik, to na rozgrzanym również miałbyś kłopoty.

Dodam jeszcze ze gdy jest wilgotno to praktycznie non stop ganie nawet na rozgrzanym
Pamiętaj, że gaz jest bardziej wrażliwy na wszelkie niedomagania układu zapłonowego niż benzyna. Sprawdź stan świec i kabli wysokiego napięcia, może trzeba je już wymienić?

No zabiorę sie w najbliższych dniach do tego bo to świerzy nabytek a trochę w zaniedbanym stanie go nabyłem ale mam nadzieje ze doprowadzę go do najlepszego stanu :)

misiek1
25-01-08, 22:32
witam
Zamontowąłem Blosa w miom autku i problem z obrotami ustąpił :aloha:
Ale mam z kolei pytanie dotyczące jak ustawić tego Blosa?? Zakupiłem sobie również kabel do podłączenia centralki od gazu żeby mieć podgląd na podstawowe parametry pracy silnika. Dołączam zrzuty jak to wygląda u mnie:

-PARAMETRY PRACY SILNIKA NA GAZIE (WOLNE OBROTY)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24a5dc3048f79a28.html


-AKTUALNE PARAMETRY USTAWIENIA PRACY CENTRALKI OD GAZU:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abf10a49cedb140c.html

Co myślicie o wartościach lambdy na gazie?? Nie za bogata mieszanka?? Nie znam sie na tym więc proszę o radę? Co i jak regulować żeby wszystko było ok, którą śrubką w blosie i jak ustawić śrubki w parowniku??

Bassmaster
27-01-08, 22:23
Najlepiej jakbyś pojechał do gazownika na analizator spalin, ale skoro sam chcesz się bawić, to zachęcam do lektury (na dole jest opis regulacji parownika i BLOS-a):
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm

ajaxdg
29-01-08, 20:50
Ja też mam małe pytanko do Was :) otóż zamontowałem LPG w mojej 1.3.. wszystko niby spoko.. ale teraz wieczór przełączyłem sobie na benzynke zanim zostawie na noc autko i jałowe obroty gwałtownie spadły tak, że mi zgasła. Odpaliłem jeszcze raz.. tak samo niskie obroty, ALE po zgaszeniu świateł.. obroty się zwiększły.. a po zapaleniu znów spadły.. czy to normalne? czy może to wina kabli albo świec które nie były wymieniane?

Totalnie nie znam się więc sorki jeśli pytanie jest jakiejś rażącej treści.. bo nie wiem czy mam zainwestowac jeszcze w kable WN..

Bassmaster
29-01-08, 23:09
Najpierw sprawdź stan akumulatora (wyszukaj na forum, było o tym jakie powinien mieć napięcie) i alternatora zanim zaczniesz wymieniać: kable WN, świece, kopułkę i palec rozdzielacza.
Może (choć niekoniecznie musi) to być też wina silniczka krokowego od wolnych obrotów (nie tego od gazu), tylko nie jestem pewien, czy w D13B2 on w ogóle jest.

ajaxdg
29-01-08, 23:47
wielkie dzieki za odpowiedz, niebawem posprawdzam wszstko. Ale jeszcze sie zastanawiam czy to nie wina instalacji LPG ktora zalozylem niedawno...

w sumie autko mam krotko.. wiec jeszcze poobserwuje te wszystkie objawy

xt600
04-02-08, 14:28
W Hondzie LPG będę miał za kilka dni ale przerobiłem już kilka aut z gazem. Jeśli to nie to o czym piszą koledzy powyżej, przyczyną przydławiania lub nawet przygaśnięcia silnika może być zbyt duże ciśnienie powietrza dolatującego do kolektora. Czy im szybciej jedziesz, tym bardziej Ci przygasa ? Jeśli tak to zdejmij dolot powietrza ( nie wiem jak jest w Hondach ), tą rurę, która doprowadza powietrze z zewnątrz do filtra powietrza i zostaw ją wewnątrz komory silnika. Chodzi o to aby nie pobierał zimnego powietrza pod ciśnieniem z zewnątrz tylko wymieszane bez ciśnień wewnątrz komory silnika.

ajaxdg
04-02-08, 22:14
hmmm.. dzis na gazie... jadac sobie na luzie.. zgasl mi silnik :O coraz bardziej zaczyna mnie to draznic.. :( chociaz niedawno zalozylem, wiec chyba przejade sie do nich na regulacje..

jeszcze nie zmienilem kabli i swiec.. nie wiem czy to tez moze miec zwiazek z obrotami?

egrum
26-03-08, 10:31
mam ten sam problem autko gaśnie mi na wolnych obrotach na gazie. Czasami jak ma kapry to trzyma w granicy 800- 1000/min. Wymieniłem wszystko kable, świece instalacja ma nie cały rok. Pajace od gazu twierdzą żę to wina gaźnika i że należało by go wyregulować. jak ktoś wie cop może być tego przyczyną to będę wdzięczny za poradę. a i mam pytanko czy reguluje się gaźnik w d13b2. ?

EltorroOK
25-06-08, 12:23
Witam

Korzystam z tego tematu ponieważ traktuje on o obrotach a z nimi mam duży problem.

Moja Honda to Vgen D13B2 HB '95. Zasintalowana jest LPG 2 generacji (jak sądze). Od jakichś 4 tygodni mam problem z obrotami a konkretnie z wysokimi obrotami.

Silnik przy dodaniu gazu pozostaje na wysokich obrotach (ok 2000/min). Dodanie gazu powoduje tylko chwilowy wzrost (oczywiście) po czym chwilowy spadek i powrót do 2000 (to juz nie jest normalne). Problem pojawił sie 4 tygodnie temu po czym po regulacji gazu ustapił, żeby powrócić 5 dni później. I znowu po 4 dniach sprawa ucichła. Po kolejnych 4 dniach problem powrócił i jest cały czas. Szukałem informacji na ten temat i generalnie najczęściej pojawiają poniższe przyczyny:
1. Zabrudzony Silnik krokowy
2. Sonda Lambda
3. Zabrudzona Przepustnica
4. Brudne membrany parownika.

Każde wciśnięcię sprzęgła to powrót wysokich obrotów (czasami nawet 2500/min). Pozostaje tylko dlawienie biegiem 3 lub 4. Co ciekawe jeżeli wszystko jest ok z samochodem po odpuszczeniu sprzęgła samochód powinien sam zwalniać (silnik hamuje). W moim przypadku czuje, że samochód się rozpędza.

:(
Jestem z Bełchatowa. Nie moge znaleźć tutaj nikogo kto mógłby się tym zająć. Prosze o namiary na jakiś zakład w pobliżu (np Piotrków Trybunalski) lub porady odnośnie tego co może być nie tak.

zdroyek
25-06-08, 15:10
witam, też mam problemy z niskimi obrotami, tzn po wrzuceniu luzu spadają do jakichś 200 zamiast pozostać w granicach 700. Pozostawienie na luzie na dłuższą chwilę skutkuje falowaniem obrotów (aż sie hanka trzęsie jak ma za małe). Po wizycie u gazownika i wymianie filtra gazu orzekł że nie może ustawić układu bo mam problem z silnikiem krokowym, czy po czyszczeniu silnika może sie poprawić czy też szukać dalej? Skoro gazownik orzekł że to silnik krokowy to po czyszczeniu przez mechanika powinno być chyba ok?


pozdrawiam

Bassmaster
25-06-08, 23:22
1. Zabrudzony Silnik krokowy
2. Sonda Lambda

Są to najbardziej prawdopodobne przyczyny takiego zachowania, jeśli masz za duże spalanie także na benzynie to 2.



czy po czyszczeniu silnika może sie poprawić czy też szukać dalej? Skoro gazownik orzekł że to silnik krokowy to po czyszczeniu przez mechanika powinno być chyba ok?

Przeczyszczenie silniczka krokowego na pewno nie zaszkodzi, czy pomoże...być może. Na pewno wykluczysz jedną z prawdopodobnych przyczyn (fotorelacja czyszczenia silniczka krokowego jest na forum, także możesz to zrobić sam).

EltorroOK
26-06-08, 08:15
Zapomniałem napisać co się dzieje na benzynie.

Silnik nie wchodzi na wysokie obroty - dziala poprawnie ale niestety niskie obroty dlawią silnik i często gaśnie.

KOlejna czesc zmagań.
Pojechałem do jednego pana któy zajmuje się instalacjami gazowymi. Prawie od razu stwierdził że to regulator wolnych obrotów (jak mniemam jest to silnik krokowy) i pokazał miejsce obok filtra powietrza. Jednak po 10 minutach zmienił zdanie - "Musi pan dołożyć elektronike do tego układu. On [samochód] nie wie, że ma odciąć dopływ paliwa gdy puszczam noge z gazu".

Gdy silnik wchodził na wyższe obroty łapał za wężyk łączący parownik z (czymś pod filtrem powietrza - sorki ale nie znam się). Wtedy silnik wracał do normalnej pracy.

Za dokładke eletroniki chce 350zł - zastanawia się tylko czy jest "styk minimum" (patrzył pod filtr paliwa) - jak nie ma to trzeba dorabiać.

Może te informacje pozwolą sprecyzować przyczyne?

Bassmaster
28-06-08, 22:26
Kolego EltorroOK w poprzednim poście piszesz, że masz instalację II gen. czyli z komputerem i silniczkiem krokowym (to jest elektronika w instalacji gazowej).
Gazownik chce ci dołożyć za 350zl elektronikę do II gen. LPG, którą już masz?
Coś mi tu nie gra, bo albo masz instalację I gen. (na śrubę a nie II gen. z "elektroniką") albo gazownik chce wydusić z ciebie kasę, bo się nie znasz.

czymś pod filtrem powietrzaJeśli masz filtr powietrza nad pionowo ustawioną przepustnicą, to jest to mikser.
Ściskając wężyk gazownik zubożył mieszankę, jeśli masz instalację II gen. to jest to kwestia wyregulowania jej (jeśli masz sprawny parownik).

icedawid1985
18-07-08, 18:28
Mam identyczny problem jak kolega EltorroOK...
Bassmaster napisałeś że problem może być w za bogatej mieszance gazu! Zakładając że to prawda to co w takim razie z obrotami na benzynie które są na tyle niskie, że samochód gaśnie?

Bassmaster
18-07-08, 22:50
Zakładając że to prawda to co w takim razie z obrotami na benzynie które są na tyle niskie, że samochód gaśnie?
Być może problem nie leży w instalacji LPG tylko np. w brudnym silniczku krokowym, zapchanym filtrze paliwa, katalizatorze lub tłumiku (to także może być przyczyną). Trzeba teraz metodą prób i błędów wykluczać po kolei wszystkie ewentualności zaczynając rzecz jasna od najtańszej i najmniej pracochłonnej, czyli od wyczyszczenia silniczka krokowego odpowiedzialnego za wolne obroty.

icedawid1985
13-08-08, 13:39
Udało mi sie w koncu pozbyć problemu wysokich obrotów na gazie i niskich na benzynie, które były na tyle niskie że samochód gasł-... otóż okazało się że wystarczy zaślepić śrubką przewód numer 8 -który po założeniu instalacji z mikserem ala"kuchenka gazowa"- sobie wisiał i hanka mruczy jak kociaczek, a Ja znów mogę czerpać radość z jazdy;)