Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Seryjna wysokość na sprężynach kyb a amorki koni z regulacją



TheWitcher
18-06-13, 14:21
Witam zakładam ten temat gdyz nic sensownego nie znalazłem na necie. Od mechaników tez sprzeczne informacje uzyskuję.

A zatem mam komplet amorków koni kupiłem okazyjnie ze sprężynami (model 8040 amorki i 2220 sprężyny(niebieskie) zestaw żółty z regulacją po wciśnięciu amorka w dół i przekręceniu tłoczyska) ale niestety sprężyny były w stanie co najwyżej średnim gdyż zwoje między soba były przerdzewiałe i delikatnie spłaszczone od uderzania o siebie. Wiec jak to ja kupiłem nowe ale już kyb które standardowo są jak seria (raczej nie są to takie jak siedziały w wersji protec civic 95 v gen coupe) i o takie mi chodziło gdyż docelowo chcę wstawić 17 cali felgę i - 35 to trochę dla mnie za nisko.
I teraz główny problem tył wszedł bez problemu mam zaciski i założyłem sprężynę. Ale z przodu sprężyny są o wiele grubsze i nie dam rady ich założyć i skręcić amorka. Mam oryginalny amorek kyb na przód (nówki ale chciałbym założyć przód i tył koni) i okazuje się że długość bolca tłoczyska koni jest o 4,5 cm niższy w koni niż w kyb. Dlatego spręzyna kyb nie chce mi wejść na amorek koni tylko czy nie ma jakiejś rady na to? I czy sprężyna nie rozwali gwintu nawet gdy uda mi się złożyć sprężynę kyb na amorek koni ?
Jedynym rozwiązaniem było by cięcie sprężyn ale trochę drastyczne posunięcie.

Czekam na jakieś propozycje, pomysły itp.

TheWitcher
18-06-13, 19:07
Czytałem że nie ma problemu z takim setupem. Ale jak widać internet kłamie
Mam seryjne amorki kyb i sprężyny przód i to by grało. Chodzi o to czy jesli założę sprężyny kyb do amorka koni bedzie problem z jazdą ?

spychu
18-06-13, 19:09
Wopo bez bzdur.

Oczywiscie, ze mozna sobie to tak zlozyc i bedzie dziala mega dobrze, duzo lepiej niz seryjna sprezyna z seryjnym amorem.

Majac koni z frezami mozna je zlozyc z seryjna sprezyna na seryjna wysokosc lub dac frez na nizszy, wtedy przy seryjnej sprezynie bedzie gleba 30mm.
Koni dopuszcza uzywanie tylko seryjnych sprezyn w polaczeniu z najnizszym frezem i obnizajacych sprezyn tylko z "seryjnym" frezem.

TheWitcher
18-06-13, 20:05
Tylko to nie są koni z frezem tylko z regulacją twardości.
Chodzi mi o to czy mimo że 4.5 cm jest krótszy bolec tłoka po ściśnięciu sprężyny i zakręceniu śruby mocującej nie wystrzeli mi to ? bo nie dałem rady same tego skręcić ;/ albo nie uciąć jeden zwój ze sprężyny czy lepiej założyć kyb sprężynę i kyb amor

spychu
18-06-13, 20:12
Z regulacja twardosci bez frezow, nie znam takich Koni :D

TheWitcher
18-06-13, 20:15
http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/honda-civic-crx-coupe-incl-vtec-89-06-92-amortyzatory-koni-seria-sport-model-8040-1103sport-lewy-tyl.html
coś ajkto oczywiście zdjęcie nie od tego modelu ale podobne

spychu
18-06-13, 20:20
Koni sport dedykowane do 5gena mialy frezy wiec dobrze popatrz, moze sa tak pordzewiale, ze ich najzwyczajniej w swiecie nie widzisz.

Koni Sport na przod powinny miec 2 frezy, na tyl 3 frezy.

Przod to odpowiednio przy OEM sprezynie, gorny frez seryjna wysokosc, dolny -30mm.
Tyl przy OEM to gorny frez +20mm, srodkowy seria, dolny -20mm.

TheWitcher
18-06-13, 21:14
heh nie nie ma frezów zostały dokładnie oczyszczone i pomalowane na oryginany żółty kolor Jest jedno mocowanie do sprężyny żadnych frezów jest ono zdejmowalne więc możliwe że jest ewentualność zamocowania colivera

spychu
18-06-13, 21:17
Wiec zapewne nie sa z 5gena

TheWitcher
18-06-13, 21:29
Heh skoro tak twierdzisz :P
Ale są identyczne jak oryginalne tylko krótszy bolec jest. Więc co proponujesz ? bo już sam nie wiem

spychu
18-06-13, 21:59
Skladac, nic sie nie stanie.

TheWitcher
19-06-13, 13:39
Dobra spróbuję oblukać oddam do mechaniora zobacze co powie i czy da radę