Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolka rozrzadu - jakie roznice ?



Mystek
17-01-08, 14:05
Witam, pytanie nastepujace jakie roznice pomiedzy tymi kolkami :

AEM Tru-Time Cam Gears za 169 fuli

http://www.funkypower.co.uk/catalogue.php?make=HONDA&model=INTEGRA&year=1995-01+DC2+INTEGRA+TYPE+R&level1=ENGINE&level2=CAM+GEARS&level3=&id_product=1124

oraz

Spoon Adjustable Cam Gears - B-Series za 220 fuli

http://www.funkypower.co.uk/catalogue.php?make=HONDA&model=INTEGRA&year=1995-01+DC2+INTEGRA+TYPE+R&level1=ENGINE&level2=CAM+GEARS&level3=&id_product=2849

Czy ta roznica cenowa to z powodu marki/producenta czy moze sa jakies znaczace roznice ? :kirczak:

!markos
17-01-08, 15:38
roznica zadna

vision kosztuje 80$ i tez nie widze wiekszych roznic

to do seryjnego silnika?

Motyl
17-01-08, 15:42
ale ceny to widze na grubo mają

s2Pro 200$i tez różnicy nie widze :d, poza tym, że są na 6 śrub

Mystek
17-01-08, 15:56
roznica zadna Dzieki ziomie, tyle chcialem wiedziec.


to do seryjnego silnika?

Powiedzmy ze kompletuje narazie graty :piwo2:

qba1983
17-01-08, 17:34
tak nie skromnie zapytam... :speszony:
do czego stosuje sie te regulowane kolka, skoro przestawienie rozrzadu o jeden zabek czesto powoduje obnizenie osiagow?
szukalem na forum, w google i nic nie znalazlem(pewnie kiepsko szukalem) nie musicie odpowiadac, ale prosil bym o jakiegos linka z jakas sensowna lektura na ten temat.
dzieki
pozdrawiam

!markos
17-01-08, 17:40
do czego stosuje sie te regulowane kolkado przestawiania walkow nieco dokladniej niz o jeden zabek. do nieseryjnych walkow rzecz niezbedna, szczegolnie do wszystkich hardkorowych typu toda c itp.

Motyl
17-01-08, 21:27
przestawienie rozrzadu o jeden zabek czesto powoduje obnizenie osiagow?
najwyraźniej może też te osiągi poprawić ;)

nitro20
17-01-08, 21:44
Kopiując po Markosie, zakupiłem visiony, wcześniej obadałem je w necie i nie było skarg, także wydaje mi się że będą bardzo dobre.

!markos
18-01-08, 00:14
papuga ;)

Octane
18-01-08, 11:26
Zasada jest jedna im więcej śrub tym lepiej, tym większa pewność że nic się nie poluzuje. TEraz jak bym kupował to też visiony, to połowa tego co za AEMa

Mystek
18-01-08, 18:29
Zasada jest jedna im więcej śrub tym lepiej, tym większa pewność że nic się nie poluzuje

Czyli wiekszych osiagow czy lepszych ustawien sie nie wyciagnie spoonem niz aem rozumeim tak ?

W takim razie co bys wybral ziomie z tego :

http://www.funkypower.co.uk/catalogue.php?make=HONDA&model=INTEGRA&year=1995-01+DC2+INTEGRA+TYPE+R&level1=ENGINE&level2=CAM+GEARS&man=

Octane
18-01-08, 18:51
ziom berz visiony to połowa ceny Aema, po co przepłacać, a do tego markos już je ma i są spoko wykonane z tego co pisał.

!markos
18-01-08, 19:11
Czyli wiekszych osiagow czy lepszych ustawien sie nie wyciagnie spoonem niz aem rozumeim tak ?a czym mialoby sie wyciagnac? kolorem kolka? regulowanymi kolami od grabowskiego tez wyciagniesz tyle samo, ale beda brzydkie, beda kosztowaly prawie tyle co inne markowe i prawie napewno wiecej niz vision.

W takim razie co bys wybral ziomie z tegoz tego to raczej nic, bo ceny to wyssali sobie chyba z tylka

aha.. chcesz wypas kola, to kup sobie ultra t unorthodox'a za jedyne 430$ :rolf12:

http://www.unorthodoxracing.com/Merchant2/0506009.jpg

nitro20
18-01-08, 19:31
Kółko to kółko, tak samo pokręcisz każdym regulowanym, tu bardziej rozchodzi się o to żeby po skręceniu one się nie przesuneły " na własną ręke" dlatego chłopaki mówią że te 5 śrub powinny mieć, zawsze to więcej trzymania niż tak jak w niektórych trzy. Visiony mają 5 śrub i są mocne i trwałe przynjamniej tyle wyczytałem, jak wezme swoje za jakiś czas do łapy to będe mógł napisac coś od siebie.



papuga ;)
Markos! ;)

Mystek
21-01-08, 00:46
Ok wiem juz ze marka w tym przypadku nie gra roli napewno nie takiej jak w przypadku kolektorow. Czy wymiana sama w sobie tyhc gratow to jest kolka i walki, daje jako taki efekt czy do wszystko zalezy od ustawienia ? Tzn czy jest jakies kokretne ustawienie do serii B tychze kolek ?

kivik
21-01-08, 01:15
gadanie, ze kółko to kółko jest chyba delikatnym nadużyciem bo:
- wazna jest jakosc wykonania i material tzn czy po 2 regulacjach sie nie wyszczerbia, pourywaja gwinty itp
- trwalosc i czy nam nie pęknął
- czy sie nie "ślizgaja"
- waga
- czy nie beda nadmiernie zuzywać paska rozrządu
- czy są dobrze wyważone
itp...
P.S. nie krytykuje żadnej w w/w firmy, po prostu stwierdzam fakt.

pHiZzz
21-01-08, 01:45
- waga
moze to miec jakies wiekszy wplyw ?

Mystek
21-01-08, 01:49
gadanie, ze kółko to kółko jest chyba delikatnym nadużyciem bo:
- wazna jest jakosc wykonania i material tzn czy po 2 regulacjach sie nie wyszczerbia, pourywaja gwinty itp
- trwalosc i czy nam nie pęknął
- czy sie nie "ślizgaja"
- waga
- czy nie beda nadmiernie zuzywać paska rozrządu
- czy są dobrze wyważone
itp...
P.S. nie krytykuje żadnej w w/w firmy, po prostu stwierdzam fakt.

Fajnie nareszcie inna wypowiedz, powiedz ziomie czy jest jakas marka kolek na ktorej sie przejechales czy moze od wielu osob slyszyales te same narzekania na dana marke i czy jest jakas ktora moglbys polecic bez wahania jesli tak to dlaczego ?

!markos
21-01-08, 01:54
Czy wymiana sama w sobie tyhc gratow to jest kolka i walki, daje jako taki efekt czy do wszystko zalezy od ustawienia ?a tloki gdzie? zapomniales? kola ustawia sie do konkretnego silnika.

czy jest jakies kokretne ustawienie do serii B tychze kolek ?nie ma. wjezdzasz na hamownie i gonisz sprzet 10x z rzedu z roznymi ustawieniami. najlepszy wynik dostrajasz w ecu i dopiero mozesz powiedziec, ze masz ustawione kola.

mystek marudzisz. kup sobie skunka, bloxa, aema, albo unorthodox'a i nie "ryzykuj" visionem. nie umiem ci niestety odpowiedziec czy zjadaja paski, czy pekaja, czy nie urywaja sie w nich sruby, poniewaz jeszcze ich nie zamontowalem i nie zrobilem na nich 10000km. zaryzykowalem jednak, a kola wydaja sie byc wykonane bardzo solidnie.

a.. jeszcze cos. nie wiem jak z kolami rozrzadu, ale nakretki do felg skunka i visiona robi ta sama firma. sa identyczne, natomiast bardzo mocno roznia sie cena...


ps.
oceniajac "na oko" te kolka, moge sie czepic tylko jednej rzeczy. nie wiem jednak, czy to bedzie mialo dla paska jakiekolwiek znaczenie.. to slady po skrawaniu. pod palcem jest to ledwo wyczuwalne. powierzchnia zebow wyglada tak:

http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/zeby.jpg


[edit]
w bloxie jest to samo

http://www.carbon-fiber-products.com/TunerzImage-NewPix/Blox/BLX-CG-B16-1.jpg


ktos mial w reku jakies "wypasy" i moze napisac czy tez tak bylo?

Octane
21-01-08, 12:10
Ja zrobie foto AEM'ów

!markos
21-01-08, 13:53
to prawdopodobnie slady po korekcji typu P. jest to jeden ze sposobow wyciecia zebow na kole. nie ma sie czym przejmowac
cokolwiek to znaczy :d

kivik
21-01-08, 14:00
Nie panikuj,
Vision to w mare znana firma, mysle, ze mozna jej zaufac.
Te moje punkty napisalem nie po to zeby siać panike ale zeby zwrócić uwage, ze te kółka musza być dobrze wykonane i być z dobrego materiału.

BARTAS998
21-01-08, 14:01
Nie chcialem zakladac nowego tematu dlatego zapytam tutaj: czy lekkie kolo pasowe cos na serio daje czy to jest tylko lans...? Jezeli cos daje to co i ile :) i czy to czuc.A jak to jest tylko lans to po kiego grzyba montowac lzejsze kolo?

!markos
21-01-08, 14:19
Nie panikujluzny jestem, fotke zebow raczej z ciekawosci umiescilem - tak jak pisalem jest to ledwo wyczuwalne pod palcem, wiec w sumie sie nie przejmuje. kola wydaja sie byc bardzo dobrze wykonane.

czy lekkie kolo pasoweto nie jest watek o kolach pasowych

Pati
22-01-08, 00:14
widzialem pęknięte kółko regulowane Tody... nie rozpadło się na zyliard kawałków, ale miało na jednym ramieniu pęknięcie grubości włosa.

crxd16
22-01-08, 00:51
nawiazujac do fotki markosa - ja na swoich aem nie widze tych oznak 'zuzycia', tak samo nie bylo ich na jun'ach pierwszej gen (rok produkcji 98)

Motyl
22-01-08, 11:47
ktos mial w reku jakies "wypasy" i moze napisac czy tez tak bylo?

może nie wypasy, ale też kółka :)
http://img526.imageshack.us/img526/662/hk004wq7.th.jpg (http://img526.imageshack.us/my.php?image=hk004wq7.jpg)
http://img526.imageshack.us/img526/3061/hk002lp8.th.jpg (http://img526.imageshack.us/my.php?image=hk002lp8.jpg)
http://img526.imageshack.us/img526/5060/ksk004nh2.th.jpg (http://img526.imageshack.us/my.php?image=ksk004nh2.jpg)

!markos
22-01-08, 12:55
może nie wypasy, ale też kółkajuz je widzielismy. pytalem o slady po obrobce zebow..

Motyl
22-01-08, 14:10
juz je widzielismy. pytalem o slady po obrobce zebow..
sorry, nie doczytałem; myślałem, że coś pomoge

!markos
22-01-08, 14:21
nie no, pomozesz.. tylko napisz, czy tez mialy takie slady po obrobce, czy sa gladkie :hinczyk:

wiemy juz, ze slady po obrobce niczemu nie szkoda, chcialem tylko porownac czy na czyms poza visionem i bloxem sa takie same slady.

Motyl
22-01-08, 15:56
sie nie przyglądałem, a ze zdjęć, które zrobiłem nie wiele można wycisnąc,

będę zdejmował czapkę niedługo to lookne

!markos
22-01-08, 20:20
podziekowal!

[edit]

Buddy Club ma take same :)

Octane
23-01-08, 19:12
http://img219.imageshack.us/img219/3985/pict0134fz0.th.jpg (http://img219.imageshack.us/my.php?image=pict0134fz0.jpg)
AEM nie ma takich znaków

krystian194
27-03-08, 02:53
AEM niema takich znaków bo jest inaczej wykonywany niż tamte kółka-wyglada na to ze AEM są ''przeciągane'' tak jak wykonuje sie np.rury lub frezowane w inny sposób ,te drugie kółka są po prostu frezowane frezem modułowym i stąd te ślady-wiem bo sam codziennie pracuje na frezarkach i robie podobne rzeczy-ja jestem pewien że te ślady po obróbce nie powinny mieć żadnego wpływu na zużycie paska