PDA

Zobacz pełną wersję : D16Y3 Miękki pedał hamulca?



makerson
15-06-13, 22:03
Witam,

Objawy:

Włączony silnik
- pedał po wciśnięciu łapie gdzieś w połowie (z tym że nie zawsze w tym samym punkcie, czasem niżej czasem wyżej), i gdy ciągle wciskam z tą samą siłą to powoli płynnie zapada się w podłogę, wydaje mi się że nie ma nigdzie widocznych wycieków... oczywiście samochód hamuje ale obawiam się np. stojąc pod górę dłuższą chwilę, czy jak pedał zejdzie do końca, to czy będą trzymały hamulce :/

Wyłączony silnik
-pierwsze wciśnięcie, pedał reaguje jak na włączonym silniku, przy kolejnych staje się sztywny

Mam nowe tarcze, klocki, wymieniony płyn..

Jakaś szybka, prosta diagnoza?

kazik1993
15-06-13, 22:09
pada ci serwo

makerson
15-06-13, 23:11
hmmm serwo? wydaje się że trzyma ciśnienie, bo po zgaszonym silniku i odczekaniu powiedzmy pół godziny, pedał hamulca za pierwszym wciśnięciem reaguje normalnie... a dopiero później sztywnieje

makerson
16-06-13, 16:29
Poczytałem trochę i znalazłem opinię że zapadający się pedał hamulca pod naciskiem ze stałą siłą, na pracującym silniku, gdzie nie zaobserwowano zewnętrznych wycieków płynu, oznacza uszkodzoną pompę hamulcową, a dokładnie wyciek wewnętrzny... czy to prawda?

felootno
28-03-15, 08:23
Mam taki sam problem co kolega.pompę hamulca regenerowalem i nic, dalej miękki, założyłem stoper hamulca i jest lepiej. Może te wersje tak mają...Ja już się przyzwyczaiłem

dejwid
28-03-15, 11:29
bardzo możliwe że przecieka Ci uszczelka w pompie między I a II sekcją pompy i przepuszcza płyn hamulcowy

felootno
28-03-15, 12:17
Ale gdzie przepuszcza?

tak wyglada pompa z gory. moze ktos wie go czego sluzy ta kulka przy flanszy?

http://images67.fotosik.pl/749/2fae50c019e10fb1med.jpg (http://www.fotosik.pl)

dejwid
28-03-15, 23:12
we wnętrzu pompy są dwie sekcje każda pracuje na osobnym tłoczku między nimi jest uszczelka często puszcza

makerson
29-03-15, 13:48
Widzę że mój temat odkopany więc i ja dodam co się u mnie działo.

Więc pierwsza interwencja to regeneracja pompy, czyszczenie i wymiana wszystkiego co tam możliwe :) Pomogło to trochę, tz. pedał stał się sztywniejszy, ale i tak delikatnie opadał przy długim nacisku. Tak pociągnąłem z pół roku.

Następnie wymiana na używaną pompę, która po oględzinach wyglądała lepiej niż moja stara. Fakt, poprawiło się ale w sumie tyle samo co po regeneracji starej pompy.
Aż przed tygodniem po wymianie płynu pedał znów zaczął wariować, tz. dzieje się to co w moim pierwszym poście, a dodatkowo już dwa razy zdarzyło się że przy próbie hamowania pedał spadł na podłogę praktycznie prawie wcale nie hamując, na szczęście bez fatalnych skutków (próba przyhamowania na trasie bez konieczności zatrzymania się czy ominięcia przeszkody) :(

Decyzja zapadła, kupię całkiem nową pompę hamulcową.

Więc do d16y3 z abs znalazłem taką oto: https://www.motointegrator.pl/produkty/209311-pompa-hamulcowa-abe-c94010abe
Rozumiem że będzie dobra. Tylko strasznie drogo :/

Czy można znaleźć tańszy pasujący odpowiednik (ja jakoś nie potrafię) ? Jeśli tak to poproszę o link.

Dziękuje za pomoc.

dragon_mk1
29-03-15, 14:16
Pisz do Klocha. Ładuj calówkę od accorda albo preludy i masz za tyle całą pompę z serwem jak nową. Wydaje mi się że masz zapowietrzony układ hamulcowy bo te objawy mi do tego pasują

felootno
29-03-15, 14:37
Widzę że mój temat odkopany więc i ja dodam co się u mnie działo.

Więc pierwsza interwencja to regeneracja pompy, czyszczenie i wymiana wszystkiego co tam możliwe :) Pomogło to trochę, tz. pedał stał się sztywniejszy, ale i tak delikatnie opadał przy długim nacisku. Tak pociągnąłem z pół roku.

Następnie wymiana na używaną pompę, która po oględzinach wyglądała lepiej niż moja stara. Fakt, poprawiło się ale w sumie tyle samo co po regeneracji starej pompy.
Aż przed tygodniem po wymianie płynu pedał znów zaczął wariować, tz. dzieje się to co w moim pierwszym poście, a dodatkowo już dwa razy zdarzyło się że przy próbie hamowania pedał spadł na podłogę praktycznie prawie wcale nie hamując, na szczęście bez fatalnych skutków (próba przyhamowania na trasie bez konieczności zatrzymania się czy ominięcia przeszkody) :(

Decyzja zapadła, kupię całkiem nową pompę hamulcową.

Więc do d16y3 z abs znalazłem taką oto: https://www.motointegrator.pl/produkty/209311-pompa-hamulcowa-abe-c94010abe
Rozumiem że będzie dobra. Tylko strasznie drogo :/

Czy można znaleźć tańszy pasujący odpowiednik (ja jakoś nie potrafię) ? Jeśli tak to poproszę o link.

Dziękuje za pomoc.

Jak już pisałem mam identyczny problem.będę regenerowal tylne zaciski w tygodniu to dam znać czy coś pomogło

makerson
29-03-15, 15:28
Ładuj calówkę od accorda albo preludy...

Tz, jaki to ma być model pompy, bo szczerze to słabo to ogarniam. Możesz podać link do konkretnej?




Jak już pisałem mam identyczny problem.będę regenerowal tylne zaciski w tygodniu to dam znać czy coś pomogło


No właśnie ja jestem po regeneracji zacisków z tyłu (czyszczenie, szlifowanie, wymiana gum, okładzin, oraz tłoczków), miało to miejsce około tygodnia temu i od tamtej pory po zalaniu płynem wróciły cuda :P
Układ odpowietrzany chyba ze 3 razy :/
Ale dla pewności... jaka prawidłowa kolejność kół?

felootno
29-03-15, 18:24
Wyłączony zapłon i krzyżowe tylko nie pamiętam kolejności

jwp
29-03-15, 18:32
Panowie wpierw najdalsze od pompy czyli prawe tylne , później lewe tylne i identycznie z przodu tak jak z tyłu prawy przód i później lewy . - tak uczono mnie zgodnie ze sztuką w szkole .
nie wiem jak w civicu ale jeśli z tyłu masz bębny pamiętaj że korektor musi być sprawny inaczej będzie dupa .
i kontrola ilości płynu w zbiorniczku .

a i układ z ABS może potrzebować wykonania tego w inny sposób .

felootno
29-03-15, 20:14
Tak-civic z abs inaczej się wg manualna

dragon_mk1
29-03-15, 21:13
z absem zaczyna się od koła położonego najbliżej pompy. Może i być 3 razy odpowietrzane ale jeżeli jest to zrobione źle to mogą dziać się cuda. Nie masz w pobliżu jakiegoś warsztatu gdzie odpowietrzają układ pod ciśnieniem ? Ew jak masz kompresor to zakup sobie coś takiego http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-wysysarka-pro-i5180892450.html zrobisz to dobrze i jeszcze na tym sprzęcie będziesz mógł zarobić wykonując innym takie usługi :)

Tz, jaki to ma być model pompy, bo szczerze to słabo to ogarniam. Możesz podać link do konkretnej?
Napisz do tego kolegi http://www.civicklub.pl/forum/member.php?51947-Kloch on Ci wszystko wyjaśni, pokaże fotki sprzedawanych produktów i wtedy zadecydujesz co i jak. Calowa pompa jest wydajniejsza niż ta którą masz w d16 więc hebel powinien lepiej pracować (tak w mega szybkim skrócie) :)

jwp
31-03-15, 23:39
z ABS zaczyna sie od pompy :P ,nie odpowietrzenie pompy może właśnie czymś takim skutkować mimo że koła bd odpowietrzane milion razy :)

felootno
01-04-15, 12:55
z ABS zaczyna sie od pompy :P ,nie odpowietrzenie pompy może właśnie czymś takim skutkować mimo że koła bd odpowietrzane milion razy :)

Coś może w tym być bo u mnie takie cuda zaczęły się dziać po wymianie pompy abs

felootno
09-04-15, 17:17
I jak kolego-kupiłeś pompę? Rozwiązałes problem?

felootno
11-04-15, 08:22
Wczoraj zarejestrowałem tylny zacisk który się zacinal i na jeździe próbnej pedał dalej był miękki, ale dziś jadąc do pracy był już twardszy.najbardziej przeraża mnie to że czasem wpada w podłogę i jakby na samym końcu załapał. Wsłuc****c się w pompę, serwo gdy kolega naciskał hamulec było słychać powietrze z serwa, jakby w środku...Może ktoś zobaczyć czy też tak ma bo już nie mam pomysłów

Dziś zrobię drugi zacisk

dragon_mk1
11-04-15, 13:22
Wsłuc****c się w pompę, serwo gdy kolega naciskał hamulec było słychać powietrze z serwa, jakby w środku...Może ktoś zobaczyć czy też tak ma bo już nie mam pomysłów

Po wymianie pompy mam to samo tylko że u mnie nie wpada pedał w podłogę. Łapie gdzieś w połowie przy 1wszym wciśnięciu a za drugim razem łapie z góry. Powietrze słychać w serwie ale myślę że po prostu pompa jest nieodpowietrzona odpowiednio. Trzeba klocha zaprosić do tematu niech zrobi jakąś foto instrukcję bo w tym temacie może pomóc

felootno
11-04-15, 15:11
Po wymianie pompy mam to samo tylko że u mnie nie wpada pedał w podłogę. Łapie gdzieś w połowie przy 1wszym wciśnięciu a za drugim razem łapie z góry. Powietrze słychać w serwie ale myślę że po prostu pompa jest nieodpowietrzona odpowiednio. Trzeba klocha zaprosić do tematu niech zrobi jakąś foto instrukcję bo w tym temacie może pomóc

Kiedyś jak go poprosiłem poprosiłem o pomoc to mi odmówił i chciał mi sprzedać pompę w promocyjnej cenie ponad 200...także nie wszyscy są tacy uczyni i pomocni ale za to wstawiają tysiąc zdjęć jak zmieniają pasek, albo koło..

Kloch
11-04-15, 16:53
Trzeba klocha zaprosić do tematu niech zrobi jakąś foto instrukcję bo w tym temacie może pomóc

Postaram się jak najszybciej ale proszę nie dzisiaj bo mam tak obsmarkany dzień od rana, że to masakra :/


Kiedyś jak go poprosiłem poprosiłem o pomoc to mi odmówił i chciał mi sprzedać pompę w promocyjnej cenie ponad 200...także nie wszyscy są tacy uczyni i pomocni ale za to wstawiają tysiąc zdjęć jak zmieniają pasek, albo koło..

Serio? o. O
Mi się wydawało, że chcesz, żebym zregenerował Twoją pompę a nie udzielił pomocy, być może źle zrozumiałem. Tak czy inaczej przepraszam, nie miałem złych intencji i zawsze kiedy mogę to staram się pomóc bezinteresownie, może miałem gorszy dzień czy choy wie co, sory w każdym bądź razie.

Na razie bez fot ale po krótce.
Odpowietrzamy z włączonym zapłonem, możliwie jeśli ktoś może to w dwie osoby ponieważ jest to najpewniejsze rozwiązanie nie licząc automatycznych odpowietrzarek.
Po założeniu nowego serwa z pompą, obojętnie czy to odemnie czy nie odpowietrzamy samochód dokładnie tak samo jak w każdym innym przypadku. Jedna uwaga, nie walimy w pedał hamulca jak szaleni tylko lekko ale pewnie naciskamy, za każdym razem 3-4 razy aż do stwardnienia pedału a następnie poluzowywujemy odpowietrznik przy zacisku. Robimy tak KAŻDY zacisk 3-4 razy ponieważ ZAWSZE ale to KUR*A ZAWSZE zostaną jakieś bąbelki w układzie hamulcowym, które nie muszą być wielkie i nie zawsze musimy je zauważyć.

Jesli jednak nie robimy tego na spokojnie i coś jest nie tak z pedałem hamulca ( prosty przykład ostatnio Rafsio, który przecież nie ma pompy odemnie, wymieniał zaciski i pisze do mnie na FB, że choyoowo mu chodzi pedał hamulca i co jest grane? Odpowiedź jest prosta. Jesli mamy pewność, że wszystkie elementy układu hamulcowego są sprawne czyli: serwo, pompa, zaciski, przewody hamulcowe, pompa ABS - jeśli jest, to jedyną rzeczą powodującą kiepską pracę pompu hamulcowej to lekkie zapowietrzenie układu. Lekkie ze względu na fakt, że gdyby to było duże zapowietrzenie to pedał albo by wpadał albo samochód prawie nie hamował gdyż cała ściśliwość płynu skupiła by się na powietrzu, które jest w płynie hamulcowym.

ZATEM.
Jeśli pomimo ponownych kolejnych 2 odpowietrzeń nie przynosi to rezultatu to:
1. Jedna osoba siada za kierownicą
2. Druga osoba idzie w stronę pompy i odkręca przewód hamulcowy od sekcji tylnej ( czyli ten bliżej serwa, choć nie zawsze ale w naszych przypadkach tak jest )
3. Osoba pod maską zatyka palcem otwór po odkręconym przewodzie, gołym palcem bo palec w rękawiczce jest mniej szczelny.
4. Osoba za kierownicą pompuje delikatnie ( DELIKATNIE! ) 4-5 razy a następnie osoba przy pompie zwalnia palec kiedy osoba w środku zupełnie puściła pedał hamulca.
5. Powinno wytworzyć się podciśnienie, które dosłownie spowoduje wystrzelenie płynu hamulcowego z pompy ( UWAGA NA OCZY!)
6. Jeli chcemy być w 100% pewni to drugie podejście do tej samej sekcji robimy tak, że osoba za kierownicą pompuje delikatnie pedałem na odkręconym przewodzie tylko tym razem bez palca i kiedy naciśnie pedał troszke zatykamy otwór mocno, osoba w środku naciska pedał do końca a następnie puszcza i wtedy my też puszczamy palec.
7. Dokładnie tak samo robimy z sekcją przednią.

Nie ma bata jeśli wszystko jest sprawne, żeby nie był dobrze odpowietrzony układ. Sam miałem może na tryliard odpowietrzań, może z 5-6 takich sytuacji gdzie musiałem zrobić tak jak wyżej. W każdym innym przypadku odpowietrzałem normalnie nawet na nowych pompach powoli chodząc od zacisku do zacisku 3-4 razy i wszystko śmiga jak trzeba. Nawet u siebie jak zmieniałem to tak odpowietrzałem i było okej.

Uwaga odemnie. Zauważyłem, że pompy odemnie ( na swoim przykładzie ) na początku pracują trochę tępo. W tym sensie, że hamujemy albo słabo a za chwile już dużo mocniej. Sytuacja zmieniła się po ok myślę max 300km w mieście i wszystko śmiga jak trzeba, także jest to kwestia ułożenia się pompy. Działajcie, działajcie :)

dragon_mk1
11-04-15, 19:43
jasno i na temat !! trzeba wypróbować ten chwyt :)

makerson
14-04-15, 15:37
Zdam relację co u mnie....

Przypomnę dokładnie jakie dwie dolegliwości były u mnie:

Jadę sobie, koleś prze de mną zwalnia bo będzie skręcał w prawo, ja daje po heblu a ten w podłogę a samochód nie zwalnia, w ostatniej chwili omijam go lewym pasem ufff :P po chwili wciskam pedał i już łapie o_O ..... tak ze 3-4 razy mi się przytrafiło że wpadł w podłogę bez efektu hamowania...

Druga dolegliwość, to to że stojąc np. w korku pod górkę, trzymając nogę na heblu, musiałem go dociskać coraz bardziej aby samochód się nie staczał, a pedał opadał powoli do samej podłogi, i jeżeli długo tak stałem, to musiałem popuścić na szybko pedał i ponownie go naciskać aby trzymały hamulce...

Po wymianie pompy na tą zregenerowaną od Klocha, te dwa defekty na razie nie występują, z tym że wymiany dokonałem około 10 dni temu.... jedynie co to to, że pedał nie bierze od samej góry tak jak w innych autach którymi jeździłem... a gdzieś dopiero po wciśnięciu około 7cm do dołu (mniej więcej tak na oko, nie mierzyłem :P)....

Układ odpowietrzany chyba z 6 razy na każdym kole prawidłowo we dwie osoby :P, nowe klocki, zaciski po regeneracji :)

dragon_mk1
14-04-15, 17:57
jedynie co to to, że pedał nie bierze od samej góry tak jak w innych autach którymi jeździłem... a gdzieś dopiero po wciśnięciu około 7cm do dołu (mniej więcej tak na oko, nie mierzyłem :P)....
Może ten typ tak ma bo u mnie to samo. Albo pompy nieodpowietrzone dokładnie. O ile nic się nie zmieni to będę grzebał na weekendzie z hamulcami to dam znać czy coś się zmieniło

felootno
14-04-15, 21:56
Ciekawe czy honda na takie coś jak"skok jałowy",tzn że wciskać i dopiero po kilku cm "mechanizm" działa.taki luz na pedale

felootno
17-04-15, 16:38
oststnio zregenerowałem tylne zaciski i przez jakis czas-kilka dni bylo ok, a dzis jade do pracy i znowu nhamulec uciekl-pedał w podłoge wpadl. wstawiam zdjecia jak wyglada pompa hamulcowa od srodka i moze ktos mi wytłumaczy gdzie przecieka miedzy sekcjami i co moze byc uszkodzone ze mam takie problemy


http://images70.fotosik.pl/805/42236bb596e2289cmed.jpg[/URL]

http://images66.fotosik.pl/806/d93771fceedd7346med.jpg[/URL]

http://images66.fotosik.pl/806/af860493dea1a476med.jpg[/URL]

http://images68.fotosik.pl/806/19121a38395d0d37med.jpg[/URL]

http://images67.fotosik.pl/807/e3fc797f380832c2med.jpg[/URL]

http://images66.fotosik.pl/806/315e7556d0c67461med.jpg[/URL]

http://images69.fotosik.pl/806/6d1dc8643fd75aafmed.jpg[/URL]

http://images69.fotosik.pl/806/a2ccb9643255da80med.jpg[/URL]

dragon_mk1
26-04-15, 14:38
Można poczytać jak udało mi się takie coś ogarnąć
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?237475-Aerodeck-1-4-D14A8-problem-po-regeneracji-zacisk%F3w-hamulcowych/page2