Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic EG 4WD (4x4 AWD) - Kilka pytań



HakerPL1
13-06-13, 17:05
Witam
Dosłownie przed chwilą znalazłem u kumpla na szrocie Honde Shuttle 4WD i teraz mam nieczyste myśli co do swojego EG4. Ogólnie przeczytałem kilka tematów na ten temat i słyszałem że jest to możliwe tylko pytanie za 100 punktów, co mam z tego auta wyciągnąć żebym miał wszystko potrzebne do przeszczepu?
Na pewno pasuje wykręcić:
- wahacze tylne wleczone
- tylne półosie
- tylny most
- wał pędny
- skrzynia biegów

Co tam jeszcze będę musiał z niego wykręcić żebym miał wszystko?
Będę wdzięczny za każdą poradę


Pozdrawiam
Kuba

Młody ŁDZ
13-06-13, 17:08
Swap ten nie jest plug & play i naprawdę sporo roboty trzeba włożyć w to... skoro się pytasz co potrzebujesz to tematu raczej nie ogarniesz, nie ukrywajmy ;)

Jak koniecznie chcesz myslec o napedzie na tyl to szukaj przeszczepu od sedana RTSi.

gruby1983
13-06-13, 17:16
ale warto brac do 4g sedana fajna sprawa. jeszcze belke tył ta nad dyfrem

HakerPL1
13-06-13, 19:14
Młody ŁDZ, spokojnie ;)
Poradzę sobie, czytałem wiele tematów na ten temat ale bardzo dawno temu. Teraz trafiła się możliwość dorwania części dlatego temat ruszył. Na forum jest tylu chłopaków którzy są w porządku i podpowiadają ze na pewno sobie poradzę z waszą pomocą ;)

Ale wracając do tematu części to będę musiał pamiętać o belce tylnej. I tyle wszystkiego?

Kori
15-06-13, 00:09
Swap ten nie jest plug & play i naprawdę sporo roboty trzeba włożyć w to... skoro się pytasz co potrzebujesz to tematu raczej nie ogarniesz, nie ukrywajmy ;)

Jak koniecznie chcesz myslec o napedzie na tyl to szukaj przeszczepu od sedana RTSi.

x2

Młody ŁDZ, spokojnie ;)
Poradzę sobie, czytałem wiele tematów na ten temat ale bardzo dawno temu. Teraz trafiła się możliwość dorwania części dlatego temat ruszył. Na forum jest tylu chłopaków którzy są w porządku i podpowiadają ze na pewno sobie poradzę z waszą pomocą ;)

Ale wracając do tematu części to będę musiał pamiętać o belce tylnej. I tyle wszystkiego?
bedziesz podloge rzezbil?Bak?Ja juz to chcialem u siebie robic...Ciezka sprawa albo worek hajsu albo gotowca z rtsi ale i to tez kosztuje :D

HakerPL1
15-06-13, 08:16
tak, podłogę będę rzeźbił ;)

Bashoo
15-06-13, 23:26
Zbiornik paliwa tez jest inny do do 4wd :)

lukasjuve
16-06-13, 11:55
Zbiornik paliwa tez jest inny do do 4wd

Bez sporego przerobienia podłogi i tak nie będzie pasował.

Poza tym wałki półosi nie podejdą no i mocowanie poduszki skrzyni do przeróbki.

michale d6
16-06-13, 16:53
no to ja zmartwię kolegę bo jeżeli to jest na tym złomie o którym myślę i jest to jasno błękitny shuttle to napęd tam nie jest kompletny a właściwie to w aucie jest tylko tylna część napędu brakuje skrzyni i wału

HakerPL1
16-06-13, 18:13
Tak, to jest ten shuttle. Właśnie wczoraj szwagier sąsiada, Damian mówił mi że dwa dni temu był z kumplem tam na szrocie i widzieli że są braki w tym aucie. To ty jesteś tym kumplem, tak?
Ogólnie najbardziej mi zależy na właśnie tyle, jeśli ten tył się uda zrobić i zmontować to reszta pójdzie z górki ;)

lukasjuve
16-06-13, 18:20
Bez skrzyni i wału nie widzę możliwości montażu dyferencjału. Bo jak niby bez nich wyosiować przedni i tylny dyfer.

michale d6
16-06-13, 19:00
zgadza się byliśmy tam z badzianem i przy okazji troszkę rozszabrowaliśmy tam jedno EG8, w szutlu jest tylko bak, dyfer, półosie wahacze z tym że stan dyfra nieznany i najważniejsze czyli brak skrzyni biegów co jest moim zdaniem największym problemem. Swap 4wd jest dosyć kłopotliwy z tego względu, że trzeba wahacze wzdłużne skrócić co powoduje problemy z wyosiowaniem dyferencjału z kołami przez co napęd wpada w wibracje przy wyższych prędkościach dodatkowo znacznie zmniejsza się prześwit ze względu na konstrukcję mocowania dyfra, ogólnie montaż 4wd wiąże się z dość mocną rzeźbą podłogi układu paliwowego i samego napędu

HakerPL1
16-06-13, 20:24
lukasjuve o ile dobrze kojarzę to ty miałeś już za sobą kilka takich civiców z AWD, tak? Teraz tak się zastanawiam i nie wiem czy czasem przez ciebie mi się to kombinowanie z AWD nie zaczęło, bo rok czy dwa temu widziałem na allegro czerwonego eg z napędem na cztery łapy i bodajże b18 i spodobało mi się ;)
Ogólnie nie chodzi o montaż na już tylko żeby powoli zbierać graty. Zawsze łatwiej znaleźć wał i skrzynie niż cały zestaw ze wszystkim. A mam jeszcze taką kwestie do poruszenia, wahacze z shuttle spasują do eg4? Coś czytałem gdzieś jak kolega wyżej napisał że trzeba skrócić o 3cm bodajże i tu pytanie, czy tak poza tym podpasują bez problemu?
Oraz kolejne ważne pytanie, da się zrobić napęd AWD z hamulcami tarczowymi na tylnej osi?

A w tym eg8 to nic ciekawego nie było ;) Mnie z niego interesowały przednie nadkola i spód pod silnik, ale nie miałem już czasu żeby wymontować. Mam nadzieję ze nie gwizdnęliście ich ;)
Jutro podskoczę tam i zorientuje się ile mi zaśpiewa za te graty.

gruby1983
16-06-13, 20:27
i obadaj ile za klape :) o ile zdrowa w miare.

HakerPL1
16-06-13, 20:52
spoko, będę pamiętał żeby cyknąć ci foto ;)

lukasjuve
16-06-13, 21:08
Obecnie składam już 3go civica z napędem 4WD.

Nie ma problemu z hamulcami tarczowymi z tyłu:

www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8108-EJ2-Civic-From-Hell/page17&highlight=procustom

W kwestii wahaczy to oprócz ich skrócenia po długości trzeba jeszcze przerobić mocowanie wahaczy górnych bo w innym wypadku wahacz będzie uderzał przy nacisku o budę w nadkolu.

HakerPL1
17-06-13, 11:38
Patrzę na to co robisz i jestem pod wielkim wrażeniem ;)
Powiedz mi tylko, piasty i wahacz masz z shuttle, z tym że dospawałeś tam mocowanie zacisku, tak? I mógłbyś podpowiedzieć jak trzeba przerobić to mocowanie wahacza górnego?
A i z tego co widzę po tablicach jakie masz na aucie to jesteś ze śląska, tak? ;)

lukasjuve
17-06-13, 17:38
Powiedz mi tylko, piasty i wahacz masz z shuttle, z tym że dospawałeś tam mocowanie zacisku, tak?

Tak, wahacz wzdłużny z Shuttle, tyle że mocowanie zacisku jest nie spawane tylko zaprojektowane w CADzie, wycięte na laserze i przykręcone pod piastą.
Mocowanie górnego wahacza należy obniżyć w stosunku do seryjnego mocowania na wahaczu z Shuttle. Jak porównasz ze sobą wahacze Shuttle i EG to zobaczysz o co chodzi.

HakerPL1
17-06-13, 19:04
Dzięki za pomoc :) To ze wycinane na laserówce to widać, myślałem że jest przyspawane do wahacza, a ty je po prostu przykręciłeś. Teraz będzie trzeba sobie przypomnieć jak to się cad-a obsługiwało ;)

a i mam foto klapy tył dla ciebie gruby1983, idealna nie jest, ale tragedii nie ma ;)

lukasjuve
17-06-13, 19:13
będzie trzeba sobie przypomnieć jak to się cad-a obsługiwało

Mogę podesłać gotowe pliki dxf.

HakerPL1
17-06-13, 20:50
Nie wiem jak ja ci się odwdzięczę :)
Leci PW do ciebie
ps. Ty masz te pliki pod tarcze 305, tak?

petro505
04-09-13, 15:07
Siemka, kiedyś rozglądałem się za tym ale widzę że już temat kopany na nowo. Też jestem ciekaw tego mocowania na jarzmo tylko pod tarcze 239-240mm, czyli seria z eg5 np. Jak widzę to była rozcinana podłoga bagażnika, czy to konieczne? Widziałem kilka projektów hb w których wystarczyło ją troszkę zmniejszyć wyciągnąć mocowanie wahaczy, które jest przyspawane do podłogi i pozbyć się baku lub go przerobić na wzór z BMW. Na pewno wiesz lepiej jeśli już w to bawiłeś więc pomoc w wyjaśnieniach mile widziana ;)
Edit:
Przeszukując możliwości natknąłem się na takie coś:
http://image.hondatuningmagazine.com/f/features/htup_1208_1992_honda_civic/38215298++w750+ar1/htup-1208-18-o+1992-honda-civic+custom-AWD-setup.jpg