Zobacz pełną wersję : Civic EG 4WD (4x4 AWD) - Kilka pytań
Witam
Dosłownie przed chwilą znalazłem u kumpla na szrocie Honde Shuttle 4WD i teraz mam nieczyste myśli co do swojego EG4. Ogólnie przeczytałem kilka tematów na ten temat i słyszałem że jest to możliwe tylko pytanie za 100 punktów, co mam z tego auta wyciągnąć żebym miał wszystko potrzebne do przeszczepu?
Na pewno pasuje wykręcić:
- wahacze tylne wleczone
- tylne półosie
- tylny most
- wał pędny
- skrzynia biegów
Co tam jeszcze będę musiał z niego wykręcić żebym miał wszystko?
Będę wdzięczny za każdą poradę
Pozdrawiam
Kuba
Swap ten nie jest plug & play i naprawdę sporo roboty trzeba włożyć w to... skoro się pytasz co potrzebujesz to tematu raczej nie ogarniesz, nie ukrywajmy ;)
Jak koniecznie chcesz myslec o napedzie na tyl to szukaj przeszczepu od sedana RTSi.
ale warto brac do 4g sedana fajna sprawa. jeszcze belke tył ta nad dyfrem
Młody ŁDZ, spokojnie ;)
Poradzę sobie, czytałem wiele tematów na ten temat ale bardzo dawno temu. Teraz trafiła się możliwość dorwania części dlatego temat ruszył. Na forum jest tylu chłopaków którzy są w porządku i podpowiadają ze na pewno sobie poradzę z waszą pomocą ;)
Ale wracając do tematu części to będę musiał pamiętać o belce tylnej. I tyle wszystkiego?
Swap ten nie jest plug & play i naprawdę sporo roboty trzeba włożyć w to... skoro się pytasz co potrzebujesz to tematu raczej nie ogarniesz, nie ukrywajmy ;)
Jak koniecznie chcesz myslec o napedzie na tyl to szukaj przeszczepu od sedana RTSi.
x2
Młody ŁDZ, spokojnie ;)
Poradzę sobie, czytałem wiele tematów na ten temat ale bardzo dawno temu. Teraz trafiła się możliwość dorwania części dlatego temat ruszył. Na forum jest tylu chłopaków którzy są w porządku i podpowiadają ze na pewno sobie poradzę z waszą pomocą ;)
Ale wracając do tematu części to będę musiał pamiętać o belce tylnej. I tyle wszystkiego?
bedziesz podloge rzezbil?Bak?Ja juz to chcialem u siebie robic...Ciezka sprawa albo worek hajsu albo gotowca z rtsi ale i to tez kosztuje :D
tak, podłogę będę rzeźbił ;)
Zbiornik paliwa tez jest inny do do 4wd :)
Zbiornik paliwa tez jest inny do do 4wd
Bez sporego przerobienia podłogi i tak nie będzie pasował.
Poza tym wałki półosi nie podejdą no i mocowanie poduszki skrzyni do przeróbki.
michale d6
16-06-13, 16:53
no to ja zmartwię kolegę bo jeżeli to jest na tym złomie o którym myślę i jest to jasno błękitny shuttle to napęd tam nie jest kompletny a właściwie to w aucie jest tylko tylna część napędu brakuje skrzyni i wału
Tak, to jest ten shuttle. Właśnie wczoraj szwagier sąsiada, Damian mówił mi że dwa dni temu był z kumplem tam na szrocie i widzieli że są braki w tym aucie. To ty jesteś tym kumplem, tak?
Ogólnie najbardziej mi zależy na właśnie tyle, jeśli ten tył się uda zrobić i zmontować to reszta pójdzie z górki ;)
Bez skrzyni i wału nie widzę możliwości montażu dyferencjału. Bo jak niby bez nich wyosiować przedni i tylny dyfer.
michale d6
16-06-13, 19:00
zgadza się byliśmy tam z badzianem i przy okazji troszkę rozszabrowaliśmy tam jedno EG8, w szutlu jest tylko bak, dyfer, półosie wahacze z tym że stan dyfra nieznany i najważniejsze czyli brak skrzyni biegów co jest moim zdaniem największym problemem. Swap 4wd jest dosyć kłopotliwy z tego względu, że trzeba wahacze wzdłużne skrócić co powoduje problemy z wyosiowaniem dyferencjału z kołami przez co napęd wpada w wibracje przy wyższych prędkościach dodatkowo znacznie zmniejsza się prześwit ze względu na konstrukcję mocowania dyfra, ogólnie montaż 4wd wiąże się z dość mocną rzeźbą podłogi układu paliwowego i samego napędu
lukasjuve o ile dobrze kojarzę to ty miałeś już za sobą kilka takich civiców z AWD, tak? Teraz tak się zastanawiam i nie wiem czy czasem przez ciebie mi się to kombinowanie z AWD nie zaczęło, bo rok czy dwa temu widziałem na allegro czerwonego eg z napędem na cztery łapy i bodajże b18 i spodobało mi się ;)
Ogólnie nie chodzi o montaż na już tylko żeby powoli zbierać graty. Zawsze łatwiej znaleźć wał i skrzynie niż cały zestaw ze wszystkim. A mam jeszcze taką kwestie do poruszenia, wahacze z shuttle spasują do eg4? Coś czytałem gdzieś jak kolega wyżej napisał że trzeba skrócić o 3cm bodajże i tu pytanie, czy tak poza tym podpasują bez problemu?
Oraz kolejne ważne pytanie, da się zrobić napęd AWD z hamulcami tarczowymi na tylnej osi?
A w tym eg8 to nic ciekawego nie było ;) Mnie z niego interesowały przednie nadkola i spód pod silnik, ale nie miałem już czasu żeby wymontować. Mam nadzieję ze nie gwizdnęliście ich ;)
Jutro podskoczę tam i zorientuje się ile mi zaśpiewa za te graty.
i obadaj ile za klape :) o ile zdrowa w miare.
spoko, będę pamiętał żeby cyknąć ci foto ;)
Obecnie składam już 3go civica z napędem 4WD.
Nie ma problemu z hamulcami tarczowymi z tyłu:
www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8108-EJ2-Civic-From-Hell/page17&highlight=procustom
W kwestii wahaczy to oprócz ich skrócenia po długości trzeba jeszcze przerobić mocowanie wahaczy górnych bo w innym wypadku wahacz będzie uderzał przy nacisku o budę w nadkolu.
Patrzę na to co robisz i jestem pod wielkim wrażeniem ;)
Powiedz mi tylko, piasty i wahacz masz z shuttle, z tym że dospawałeś tam mocowanie zacisku, tak? I mógłbyś podpowiedzieć jak trzeba przerobić to mocowanie wahacza górnego?
A i z tego co widzę po tablicach jakie masz na aucie to jesteś ze śląska, tak? ;)
Powiedz mi tylko, piasty i wahacz masz z shuttle, z tym że dospawałeś tam mocowanie zacisku, tak?
Tak, wahacz wzdłużny z Shuttle, tyle że mocowanie zacisku jest nie spawane tylko zaprojektowane w CADzie, wycięte na laserze i przykręcone pod piastą.
Mocowanie górnego wahacza należy obniżyć w stosunku do seryjnego mocowania na wahaczu z Shuttle. Jak porównasz ze sobą wahacze Shuttle i EG to zobaczysz o co chodzi.
Dzięki za pomoc :) To ze wycinane na laserówce to widać, myślałem że jest przyspawane do wahacza, a ty je po prostu przykręciłeś. Teraz będzie trzeba sobie przypomnieć jak to się cad-a obsługiwało ;)
a i mam foto klapy tył dla ciebie gruby1983, idealna nie jest, ale tragedii nie ma ;)
będzie trzeba sobie przypomnieć jak to się cad-a obsługiwało
Mogę podesłać gotowe pliki dxf.
Nie wiem jak ja ci się odwdzięczę :)
Leci PW do ciebie
ps. Ty masz te pliki pod tarcze 305, tak?
Siemka, kiedyś rozglądałem się za tym ale widzę że już temat kopany na nowo. Też jestem ciekaw tego mocowania na jarzmo tylko pod tarcze 239-240mm, czyli seria z eg5 np. Jak widzę to była rozcinana podłoga bagażnika, czy to konieczne? Widziałem kilka projektów hb w których wystarczyło ją troszkę zmniejszyć wyciągnąć mocowanie wahaczy, które jest przyspawane do podłogi i pozbyć się baku lub go przerobić na wzór z BMW. Na pewno wiesz lepiej jeśli już w to bawiłeś więc pomoc w wyjaśnieniach mile widziana ;)
Edit:
Przeszukując możliwości natknąłem się na takie coś:
http://image.hondatuningmagazine.com/f/features/htup_1208_1992_honda_civic/38215298++w750+ar1/htup-1208-18-o+1992-honda-civic+custom-AWD-setup.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.