Zobacz pełną wersję : benzyna w oleju ... wtryski ?
Ostatnio zamiast ubywać oleju zaczeło mi go przybywać :P
po zapachu i braku piany myśle że to benzyna, o ile się nie myle przybywa jej jak samochód stoi nieruszany a ubywa jak jade.
tak więc wykombinowałem że może wtryski puszczają bo sie szczelnie nie zamykają ale niewiem :/
ktoś juz miał podobnie ??
silnik d16z6, spalanie w normie
jeśli dobrze kombinuje to czy wystarczy przeczyścić wtryski czy trzeba wymieniać? jeśli przeczyścić to czym?
a nie walnęła Ci uszczelka pod głowicą ?? Nie ubywa Ci płynu chłodniczego ??
wtryski puszczają bo sie szczelnie nie zamykają
Jak silnik nie pracuje to wtryski nie mają czego puszczać, bo pompa nie pompuje paliwa. Poza tym nie wiem jak paliwo może się przedostawać do oleju. To musiałoby chyba nie spalone przez pierścienie puszczać do skrzyni korbowej.
Poczekajmy co inni napiszą.
jak silnik niepracuje to nadal w układzie paliwowym zostaje ciśnienie a ponadto działa siła grawitacji, a jak sie ma przedostawać do oleju to chyba oczywiste - śceka z wtrysków na zawory (niewszystkie przecierz są zamknięte) i z komory spalania przez pierścienie do miski (paliwo jest o wiele rzadsze niż olej więc raczej problemów z pokonaniem pierścieni nie będzie.
ty karpik masz d15b2 i wtryski w innyc hmiejscach a u mnie są zaraz nad zaworami,
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo to napewno nie płyn chłodniczy.
javor, szacuneczek dla Twojej teorii ale nie wydaje mi sie. Czy robisz czesto b. krotkie odcinki na zimnym silniku ?? Jesli nie to raczej Twoja teoria nie ma sensu. A tak wogole to jak duze wahania oleju obserwujesz ?? Moze faktycznie puszcza Ci uszczelka i zamiast paliwa to plyn z ukladu zwieksza Ci sztucznie ilosc oleju ?? Sprawdz to koniecznie bo jak tak dalej pojdzie tak rozrzedzisz olej ze po konkretnym palowaniu bedziesz mial sucho na bagnecie
wally: co do wachań to za pierwszym razem przybyo chyba z litr a po jakichś 2km i sprawdzeniu następnego dnia juz go niebyło, wtedy też wyraźnie było widać na bagnecie niżej olej gęstrzy i ciemniejszy a wyżej zadki i jasny. nie wygląda ja zmieszany z płynem którego ubywają mi bardzo małe ilości, a za to pachnie benzyną.
drugi raz po staniu 2 dni i zero odpalania przybyło z 0,4 litra (wczoraj) i niewidać było rozwarstwienia. dzisiaj spróbuje się przejechać pare km sprawdzając olej przed i po jeździe.
odcinków ostatnio miałem kilka krótkich że ledwo co sie silnik zdążył zagrzać ale jakie to ma znaczenie?
czekam na dalsze pomysły co to może być :)
skolopendra
16-01-08, 13:50
wtryski puszczają bo sie szczelnie nie zamykają ale niewiem :/
gdyby tak było to miał bys czarniusieńkie świece i spore trudności z odpalaniem i wolnymi obrotami
javor, no wiec chyba te 2L to chyba troche przesadziles - wylewaloby Ci sie pewnie z silnika :) O ile mnie pamiec nie myli to w przynajmniej w Hondach odleglosc miedzy MIN a MAX na bagnecie to 1L wiec jak zaobserowales 2L ?? Idac dalej tym tropem, jesli po 2km przybyly Ci 2L to podczas jazdy auto rowniez by strasznie sie zalewalo, mialoby czkawke, komp na podstawie wskazan sondy wywalal by checka i jak wspomnial skolopendra, swiece bylyby strasznie osmolone. Nie wspomne oczywiscie o strasznym dymieniu na czarno (zbyt bogata mieszanka ?) i monstrualnym wrecz spalaniu 20-50L/100km :aloha:
Moze powiesz po prostu ile mm/cm na bagnecie zauwazyles, gdyby oleju bylo o 1-2 L za duzo to pewnie odma by zygal ale az tak sie nie znam.
wally: za czytanie ze zrozumieniem byś chyba 1 dostałw szkole :P
przeczytaj jeszcze raz co napisałem ale powoli :)
niepisałem nic o 2 litrach tylko o litrze i było t ookoło 1cm ponad kropke MAX czyli nawet więcej niż litr bo powinno być ze 3/4 między min a max.
ponadto chyba wyraźnie napisałem że przybywa jak auto stoi a ubywa jak jeździ - jeszcze to dzisiaj potwierdze jak wróce do domu i sie przejade
javor, ok - cos mi sie poswiergolilo. Zauwaz jednak ze jesli cos cieknie Ci na postoju chlopski rozum powinno tez cieknac podczas jazdy, tyle ze jesli przyjmiemy ze Twoja teoria jest poprawna, podczas jazdy paliwko bedzie spalane a nie wylewane przez zawory.
Poza tym:
pierwszym razem przybyo chyba z litr a po jakichś 2km i sprawdzeniu następnego dnia juz go niebyło
co wg. Ciebie sie z tym stalo ?? Bo jak na moj gust albo spaliles oliwe z benzyna (albo plynem) albo olej z "ta ciecza" dostal sie do ukladu chlodzenia poprzez walnieta uszczelke lub co gorsze przez peknieta glowice (oby nie). Jesli juz teoretyzujemy to napewno wiesz ze przez pierwsze minuty samochod chodzi na malym obiegu cieczy chlodzacej - moze po przejechaniu 2km termostat wpuscil Twoj plyn do wiekszego ukladu ?? Sprawdzales jak wyglada plyn w chlondnicy i czy nie ma tlustych oczek jak w rosole ??
Jak wyglada spalanie, jak odpala, jak wyglada dymek z rury i czy szarpie - tego nie napisales a moze byc dosc istotne - moze nawet spaliny smierdza juz inaczej ?? Wiesz, ja tylko przypuszczam i moge sie mylic - najpierw sprawdz:
- plyn chlodniczy czy nadal jest klarowny i czy nie ma "oczek",
- swiece czy nie sa osmolone lub zaolejone,
- spalanie czy nie wzroslo gwaltownie.
Powodzenia
przejechałem sie dzisiaj ze 6km - stan oleju przed i po jeździe taki sam jak wczoraj czyli 1mm ponad max, a więc tym razem nic sie niezmieniło :bicie:
-płynu w chłodnicy nie przybywa ani nieubywa chyba że tak mało że niezauważyłem, a czy niema w nim tłustych oczek to sie musze upewnić za dnia a to jest spory problem :/
-dymienie jest w normie a może nawet mniej niż wcześniej ?? .... pewnie mi sie zdaje że mniej
-świec narazie niemoge sprawdzić bo niemam klucza :P ale pewnie są zasyfione bo oleju troche wchłania
-odpala i chodzi elegancko jak zawsze, nic nie szarpie, spalanie jak dotąd 6,5 w trasie czyli dobre a od czasu tych przybytków oleju przejechałem może z 15km więc niewiem jak teraz
teraz sie zastanawiam czy zaryzykować i zrobić w weekend 500km trasy czy też sobie to odpuścić i poczekać na remont :/
teraz sie zastanawiam czy zaryzykować i zrobić w weekend 500km trasy czy też sobie to odpuścić i poczekać na remont
przy rozsadnym sprawdzaniu oleju najpierw co 20km pozniej co 50 mysle ze mozesz zaryzykowac - moze to kiepski zbieg okolicznosci ??
hmm ... nie czaje tego ubywa przybywa może po prostu masz za dużo oleju na zimnym silniku będzie widać ponad stan a na ciepłym mniej. Normalne olej jest w całym układzie i na ściankach trochę mija zanim ścieknie w miske ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.