PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z uszczelką pod głowice - doładowany silnik



Kunis
12-06-13, 11:04
Dobra myślę, że warto spytać zanim rozbiorę silnik.
Sprawa ma się tak wyremontowany silnik, wszystko złożone zgodnie ze sztuką, odpalony, dotarty i do tego momentu wszystko było ok. Problemy się pojawiły na strojeniu. Pierwsze pałowanie - egt, temp oleju i wody w normie. Z wydechu nie wylatuje nic po za parą i spalinami. Żadnego dymienia i tym podobnych rzeczy. Po kilku przyśpieszeniach temp wody niepokojąco rośnie i nie spada. Silnik wyłączony patrzymy pod maske, chłodnica ochlapana płynem i pełny zbiorniczek płynu chłodzącego. Dolaliśmy płynu, odpowietrzyliśmy i test czy się powtórzy. 1, 2, 3 do odcinki stajemy na światłach - czuć specyficzny zapach płynu chłodniczego. Zaglądamy pod maskę - powtórka z rozrywki, komora cała w płynie i pełny zbiorniczek wyrównawczy (pod sam korek).
Pierwszy myśl - korek od chłodnicy. Wymiana na drugi 0,9b, test - to samo. Wymiana na kolejny 1,3b - test i jest jeszcze gorzej.
D16Z6, głowica splanowana, sprawdzona na szczelność, uszczelka głowicy OEM (najgrubsza seryjna - chyba z D14 - metalowa), nowe OEM śruby głowicy, dokręcona lekko mocniej zaleca manual ~ 80NM.
Chłodnica to chińczyk z ebay'a. Jest lekko pod kątem i chyba troche wyżej niż seria.

Co więcej, do oleju płynu nie dolewa, w płynie nie znajdzemy żadnych plam oleju (jest czyściutki) przy normalnej jeździe i wydaje mi się, że do 0,4b doładowania jest wszystko ok. Problem zawsze się pojawia gdy kończę biegi przy odcince. Po odpowietrzeniu przy otwartym korku żadnych bąbelków nie ma, przy dodawaniu gazu też nic nie bąbelkuje.

Po konsultacjach z kilkoma osobami mam już pewne tropy - nie będę pisał jakie żeby nie naprowadzać, jestem ciekawy czy ma ktoś jakąś alternatywe :)

Za jakiekolwiek odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. :zawstydzony:

Yotomeczek86
12-06-13, 12:44
Blok planowany ? Z Niutonem na ten temat gadałem, że jednak należy blok splanować aby wyrównać powierzchnię , nie tylko głowicę. Bo jeśli się tego nie zrobi to właśnie UPG poleci szybko - i to mi na Twój problem właśnie wygląda. I niema to aż takiego znaczenia w N/A, ale w doładowaniu owszem. Myślę że wie chłopak co mówi ;)

Kunis
12-06-13, 13:01
Blok nie planowany. Niuton już o tym mówił od razu, ale do cholery czy mi się zawsze musi trafić. Tyle jeździ turbo Hond i co, każda miała planowany blok?

Yotomeczek86
12-06-13, 13:08
Tyle jeździ turbo Hond i co, każda miała planowany blok?

Ciezko stwierdzic czy kazda, ale co do czego to powinno sie tak robic :)

airman
12-06-13, 13:43
Raczej UPG, byc może przez ten blok nieplanowany.

Fantazja mi jeszcze podpowiada, nieszczelny kanał wodny ssaka, ale raczej bzdura:D bo niemożliwe aby nawet przy doładowaniu pchało się tam powietrze :)

luchuma
12-06-13, 13:54
a jakie jest doladowanie przy odcince ?? tez 0.4b ?? glowica ile splanowana ? jakie jest cisnienie na cylindrach?

widze, ze z legionowa jestes to zagadaj do chlopakow boostperformance :D

Kunis
12-06-13, 14:13
Doładowanie to 0.7b. Do 0,4b jest wszystko ok. Zmienię dziś jeszcze chłodnice, żeby wykluczyć najtańsze rozwiązanie a później ściagam głowice.
Teza jest taka, że podnosi głowice - możliwe że wystarczy wymienić śruby na ARP i już powinno działać. Trzeba pamiętać, że nie pompuje w ten silnik ponad 1b żeby trzeba było planować blok.
W czym niby chłopaki z boostperformance mają pomóc, bo nie bardzo rozumiem? Wszystko składam razem z Haparts ;)

luchuma
12-06-13, 14:29
bo myslalem, ze masz blisko a znają sie na turbo ;]

za duzo dmuchniete i UPG przepuszcza

wiec albo 0,4 albo odprezenie silnika
z tego co pamietam Albertowi w d16Z6 na 0,4 tez UPG puscilo w koncu

Pablo575
12-06-13, 17:49
W niektórych egzemplarzach chłodnicy ebay było skopane mocowanie korka, które prowadziło do wzrostu ciśnienia w układzie. Był o tym temat nawet po zmówieniu grupowym chłodnic, jak to ludziom UPG siadała.

wwljohn
12-06-13, 23:58
za duzo dmuchniete i UPG przepuszcza


Bzdura



bo myslalem, ze masz blisko a znają sie na turbo ;]

Boostperformance to tylko N/A

U mnie wywaliło uszczelke. Blok nie planowany. Jedynie ładnie zaczyszczony przez złożeniem. Latam już 17 000czny km po złożeniu na 0,55 - 0,62bar pałowanie, autostrady ...i nic :)

Zdejmij korek z wyrównawczego i zobacz czy pojawiają się bąbelki. Jeśli tak..to sprawa wiadoma. Ja miałem mały przedmuch i przybywało w zbiorniczku płynu. Przelewałem i znów cały dzień jazdy. Wiem że nie powinno sie tak ale auto było potrzebne. Obecnie wszystko złożone na fabrycznych szpilkach ..zaznaczam nowych OEM i jest git.

Kunis
13-06-13, 09:48
W niektórych egzemplarzach chłodnicy ebay było skopane mocowanie korka, które prowadziło do wzrostu ciśnienia w układzie. Był o tym temat nawet po zmówieniu grupowym chłodnic, jak to ludziom UPG siadała.

Właśnie kiedyś o tym czytałem na passwordzie, ale już tematu nie ma i szczegółów nie pamiętam... Pamiętasz co robili, żeby problemu się pozbyć? Chyba kończyło się tylko na wymianie korka...




Bzdura




Boostperformance to tylko N/A

U mnie wywaliło uszczelke. Blok nie planowany. Jedynie ładnie zaczyszczony przez złożeniem. Latam już 17 000czny km po złożeniu na 0,55 - 0,62bar pałowanie, autostrady ...i nic :)

Zdejmij korek z wyrównawczego i zobacz czy pojawiają się bąbelki. Jeśli tak..to sprawa wiadoma. Ja miałem mały przedmuch i przybywało w zbiorniczku płynu. Przelewałem i znów cały dzień jazdy. Wiem że nie powinno sie tak ale auto było potrzebne. Obecnie wszystko złożone na fabrycznych szpilkach ..zaznaczam nowych OEM i jest git.

Nie ma bąbelków! Chyba nie wsadzę pod maske kogoś i pojadę na przejażdżkę, żeby sprawdził czy bąbelkuje - bo jak wcześniej napisałem dzieją się cyrki tylko na doładowaniu. Przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Też mam złożone na nowych oem szpilkach i jak widać nie dają rady...

Wczoraj zmieniłem na inną chłodnice i problem pozostał. Na 99% UPG, podnosi głowicę na doładowaniu i ciśnienie wali w układ chłodniczy.
Wsadzę ARP uszczelke na klej Loctite 3020 i będę się modlił żeby działało ;)

Arturvf500
13-06-13, 13:26
może najzwyczajniej w świecie masz problem z chłodzeniem? wlacza Ci sie wiatrak na chlodnicy? turbine masz chlodzona woda?

wwljohn
13-06-13, 15:02
Przy takim doładowaniu nie podniesie Ci głowicy. Ja bym zaczął od wydłubania kolektora i sprawdzenia czy nie ma tam przedmuchu do wody. Ludzi pisali o przypadkach po pałowaniu i problemy tak samo z wodą już przy N/A. Taniej i szybciej. Osobiście od tego bym zaczął skoro wykluczyłeś korek, chłodnicę itd. To czy turbo ma wodę podpiętą czy też nie nie ma znaczenia, bo to obieg zamknięty. Nie dostaje się tam żadne ciśnienie

Furious
14-06-13, 08:00
jakos też nie widze tego że podnosi glowice przy tym doładowaniu, zwłaszcza na nowych szpilkach.. termostat sprawdzony?

Arturvf500
14-06-13, 09:43
To czy turbo ma wodę podpiętą czy też nie nie ma znaczenia

ma kolosalne znaczenie bo przy wysokim EGT i malo wydajnym chlodzeniu moze gotowac plyn

Kunis
14-06-13, 09:47
Termostatu nie sprawdzałem... Gdyby się nie otwierał do końca to może powstać takie ciśnienie, że sika z korka i zbiorniczka? hmmm....
ARP już do mnie leci, Loctite też - ale gdyby się okazało, że to termostat to bym padł :)
Sprawdzę w niedziele, przed zdjęciem czapki - a co mi szkodzi :)


ma kolosalne znaczenie bo przy wysokim EGT i malo wydajnym chlodzeniu moze gotowac plyn

Nie mam turbo tylko kompresor Rotrex'a...

81saren
14-06-13, 11:23
Kuniu podmien ta swoja chlodnice na inną , obadaj . Jak nie pomoże to obstawiam krzywą powierzchnie bloku.

Młody ŁDZ
14-06-13, 11:29
Kuniu podmien ta swoja chlodnice na inną , obadaj . Jak nie pomoże to obstawiam krzywą powierzchnie bloku.
Chłodnica ponoc wykluczona juz :)

Arturvf500
14-06-13, 13:33
Nie mam turbo tylko kompresor Rotrex'a...
a jaka temperatura w dolocie przy palowaniu?

Kunis
14-06-13, 15:39
a jaka temperatura w dolocie przy palowaniu?

A to ma jakiś związek z tematem?
Nie pamiętam dokładnie ale dość niska w porównaniu do turbo.

81saren
14-06-13, 19:17
Jak chłodnica jest Ok , korek zmieniany , układ odpowietrzony , a nadal wywala płyn i niezasysa z powrotem , to pozostaje UPG ( ale jest nowe wszystko ) to silnik out i planowanie bloku .

Saiti
14-06-13, 20:47
to pozostaje UPG ( ale jest nowe wszystko ) to silnik out i planowanie bloku .

Mogliście chociaż pomierzyć równość powierzchni :P Teraz żaaaaałuj! ^^

wwljohn
14-06-13, 22:16
ma kolosalne znaczenie bo przy wysokim EGT i malo wydajnym chlodzeniu moze gotowac plyn

Ehh... Wysokie to dla Ciebie jakie? Widziałeś średnicę węży i kanałów w sprezarce że takie bzdury piszesz?

Sprawdź kolektor dolotowy zanim sciagniesz czapkę.

Igła
14-06-13, 23:02
z wlasnych perypetii wiem ze trudno jest przedmuchac uszczelke pod glowica w swoim turbo b16 siagalem czapke 3 razy i nigdy jej nie planowalem, co wiecej raz uzyłem tej samej uszczelki 2 razy i nie mialem problemów w prawdzie latalem na doladowaniu rzedu 0.5 bara...
W teorie z podnoszeniem glowicy nie wierze bo takie rzeczy to sie dziaja pod 1,5 bara w gore....

Mysle ze wwljohn moze miec dobry pomysl w ssaku jest zarowno cisnienie z doladowania jak i kanał wodny i oddzielone sa tylko i wylacznie papierowa uszczelka...
A chlodznice podniemiles na sprawny zestaw chlodnica + korek?? bo z tymi korkami bywa roznie po pierwsze to sa chyba z 3 rodzaje korków ( i nie mowie tu o cisnieniach przy jakich sie otwieraja)

Arturvf500
17-06-13, 10:38
Ehh... Wysokie to dla Ciebie jakie? Widziałeś średnicę węży i kanałów w sprezarce że takie bzdury piszesz?

chyba miales na fizyke pod gorke; wlasnie dlatego ze w Hondzie wpinajac turbine, chlodzisz ja goraca woda sprzed chlodnicy i wlasnie dlatego ze ma cienkie weze, gdy podgrzewa plyn o zaledwie 40st masz za turbina juz 140 przy palowaniu - i ta temperatura nie spada od razu po odjeciu gazu; reszte sam sobie dopisz

Kunis
17-06-13, 12:42
A chlodznice podniemiles na sprawny zestaw chlodnica + korek?? bo z tymi korkami bywa roznie po pierwsze to sa chyba z 3 rodzaje korków ( i nie mowie tu o cisnieniach przy jakich sie otwieraja)

Chłodzenie wyjąłem ze sprawnego samochodu. W porównaniu do chińskiej grubej chłodnicy jest przepaść. Oczywiście na korzyść chińczyka. Co więcej, termostat wczoraj pogotowałem i otwiera się tak jak powinien.
Czyli:
-uszkodzona chłodnica - wykluczone
-uszkodzony korek od chłodnicy - wykluczone
-termostat - wykluczony

Zostało sprawdzić uszczelkę pod ssakiem (będzie po wyjęciu jej coś widać że jest coś nie halo, czy trzeba ładować nową i sprawdzić? ) i oczywiście UPG. Szkoda mi jest rozbierać ten silnik, bo chodzi pięknie nic nie dymi, nie cieknie tylko na doładowaniu wywala płyn do zbiorniczka i się zapowietrza...



a nadal wywala płyn i niezasysa z powrotem

Po nocy cały płyn ze zbiorniczka wraca na swoje miejsce...

Karpiczek
17-06-13, 13:43
Wystarczy, że zdejmiesz ssaka i oglądniesz kanały dolotowe. Zauważysz kropelki płynu + będzie widać uszkodzenie/przedmuch na uszczelce. Tak miałem w swoim civicu, płyn mi uciekał do kanału dolotowego.

wwljohn
17-06-13, 15:59
chyba miales na fizyke pod gorke; wlasnie dlatego ze w Hondzie wpinajac turbine, chlodzisz ja goraca woda sprzed chlodnicy i wlasnie dlatego ze ma cienkie weze, gdy podgrzewa plyn o zaledwie 40st masz za turbina juz 140 przy palowaniu - i ta temperatura nie spada od razu po odjeciu gazu; reszte sam sobie dopisz

Panie fizyk... A gdzie to wysokie EGT? BO nie widzę...? Ile to? 800, 900..1000? Zanim ta przeogromna ilość gorącego płynu zagotuje cały układ to uuu... Podam Ci przykład. Chłodnica z D16y7 ogarniała mi to wszystko i jakoś auto się nie gotowało, a było pałowane w 30 stopniowy upał :). Wskazówka nawet nie drgnęła. Jakieś pytania jeszcze?

Arturvf500
18-06-13, 14:07
dalej nie rozumiesz; turbina nie zagotuje Ci ukladu tak szybko, ale blyskawicznie wode w CHRA; wystarczy by wyrzucic plyn ze zbiornika; poza tym to temat na inny watek, moze znajdzie sie kiedys odpowiedni;)

wwljohn
18-06-13, 16:37
Absolutnie nie zgodzę się z Twoją teorią. Jak dla mnie problem kolegi to uszczelka kolektora. Chłodzenie wpinasz w obieg grzania przepustnicy więc daleka droga..

Kunis
18-06-13, 17:13
Nie przeszkadzajac wam, to UPG.

Saiti
18-06-13, 19:38
Nie przeszkadzajac wam

xD



to UPG

Za brak zdjęć na następnym ślubie popsuję Ci kamerę. Więc wsio wrzucaj :)

Fawor
18-06-13, 19:49
Moim zdaniem sprawdziła się pośrednio moja teoria - sam początek był za słabo dokręcony. 56Nm na glowicę to za mało. Podniosło i wydmuchało kawałek uszczelki.

A te teorie o gotowaniu płynu w okolicy spręzarki w obecny temat ciut nie trafione, bo łożysko kompresora nie ma towarzystwa z 900C z głowicy :)

niuton
25-06-13, 16:06
A te teorie o gotowaniu płynu w okolicy spręzarki w obecny temat ciut nie trafione, bo łożysko kompresora nie ma towarzystwa z 900C z głowicy

a u Kunia jest Rotrex który tym bardziej niema kontaktu z cieczą bo ma własną chłodnice.


Moim zdaniem sprawdziła się pośrednio moja teoria - sam początek był za słabo dokręcony. 56Nm na glowicę to za mało. Podniosło i wydmuchało kawałek uszczelki.
wydmuchana była na 3 cylindrach dość znacznie wiec się sprawdziło.

Jednym na OEM śrubach śmiga, innym wydmuc****.

Wiadomo jak założysz ARP lub podobne wytrzymałościowo to masz spokój i tyle.