Zobacz pełną wersję : Honda civic 6 gen D14A3 - Problem z "odetkaniem"
Kondraktus
11-06-13, 16:37
Witam,
jestem posiadaczem hondy civic 6 gen (3 drzwi) z silnikiem D14A3.
Samochód kupiłem już jako odetkany na 90KM. Niestety śmiem ze smutkiem stwierdzić ze samochód dalej ma fabryczne 75KM. Do setki ciągnie w 13-sekund.
Komputer sam osobiście resetowałem ale nie wniosło to żadnych zmian.
Poza tym samochód jeździ normalnie,nie szarpie, nie łyka oleju, wymieniony był filtr paliwa, świece.
Czytałem sporo na ten temat. Ktoś napisał że ograniczenia może mieć komputer. Czy ktoś miał\przechodził taką historie? I jak ją rozwiązać?
Ale że co dokładnie? Masz zwężke? No i rozumiem ze na Twojego czuja ma 75koni...
Ja mierzyles te 13sek?
W jakim stanie jest auto?
Moze daj kumplowi sie przejechac, moze wtedy auto odzyje?
Tapatalk
Kondraktus
11-06-13, 17:12
1.Masz zwężke?
2.Jak mierzyles te 13sek?
3.W jakim stanie jest auto?
4.Moze daj kumplowi sie przejechac, moze wtedy auto odzyje?
Tapatalk
odpowiadam:
1.Zdjąłem filtr, otworzyłem przepustnice i nie ma tam żadnej zwężki.
2. Po prostu wziąłem stoper w rękę i kilka razy startowałem z około 5000 obr , na 1 biegu do 7000obr, na 2 do 7000obr i 3 bieg i dopiero setka wpadała, czas stop i mniej niż 13-sie sekund nie dało rady do setki wyciągnąć, nawet z dobrej górki.
3. Auto z 98 roku, nie miałem z nim żadnych problemów, ogólnie stan oceniam na dobry, ale jego moc nie daje mi spokoju
4.Kumpel ma prawie identyczną hondę tylko że z silnikiem D14A4 i do tego w gazie...jeździliśmy na zmianę raz moim raz jego, zmiana odczuwalna, wyraźnie czuć że moja jest słabsza
Masa rzeczy moze byc od zapchanego katalizatora poprzez trzymajacy hamulec az do zmeczonego zyciem silnika... zrob samodiagnostyke, moze cos pomoze. Sprzeglo nie slizga sie? Rozrzad , zaplon ok? Moze kompresje zmierz? Ogolnie pomiar stoperem jest niemiarodajny...
Tapatalk
Kondraktus
11-06-13, 17:39
Wymieniałem tłumik środkowy i końcowy, przy okazji oglądałem katalizator, wyglądał całkiem dobrze, nie jest wypalony.Planuje go wywalić i tymczasowo wrzucić rurkę. Ręczny działa prawidłowo. Zmiana biegów odbywa się normalnie wiec sprzęgło działa,nic nie zgrzyta. Samochód tydzień temu miał wymieniony rozrząd.
PS. Może ktoś jeszcze się wypowie?
przed rozrządem rozumiem ze podobnie jechal?
tak jak kolega wyżej pisze że powodów może być masa...dla przykładu dam Ci moje byłe d13b2 - seryjnie ma 11,3s do 100. Moje miało 14....po wywaleniu kata już 12 z groszem.Wszystko stoperem mierzone oczywiście ale chodzi mi w tym przypadku tylko o pokazanie jak jedna rzecz wpływa na przyśpieszenie
Ze sprzęgłem chodziło zapewne o to, że może się ślizgać. Jeśli wymieniony rozrząd, to może być źle ustawiony, ale nie piszesz nic o tym żeby przed wymianą było inaczej więc wykluczam.
Kondraktus
11-06-13, 18:01
przed rozrządem rozumiem ze podobnie jechal?
Wymiana rozrządu nic nie zmieniła.
Proszę konkrety, co zmienić, od czego zacząć?
Diagnostykę już kiedyś robiłem, wyskoczył mi błąd który usunąłem( nie stykał jeden z czujników).
sprawdz sobie:
- cisnienie paliwa (230 - 270 kPa czyli 2,3 - 2,8 atm) na regulatorze paliwa powinno byc 160 - 210 kPa czyli 1,6 - 2,10 atm
- cisnienie sprezania
- filtr paliwa
- przewody i świece
- napiecie i stan akumulatora
- sprawdzic wszystkie polaczenia masowe
- wszystkie bezpieczniki
- rozlaczyc i polaczyc wszystkie zlacza odpowiednich ukladow (przeczyscic)
- sprawdz kopułke (styki i palec)
- luzy zaworow ( nie widzialem auta ale jak dla mnie to najpredzej)
To takie najprostsze powinienes cos znalezc.
-
-
Kondraktus
17-12-13, 22:29
- sprawidziłem cisnienie spreżania :wyszlo w przedziale 13,5 - 13,8 (nie pamietam ile dokladnie na każdym cylindrze)
- przejrzałem/przeczyściłem kopułke
- wymieniłem filtr powietrza ( koszt 25 zł)
- ustawilem zapłon - tutaj nastąpiła najwieksza poprawa, auto żwawiej się odpycha (koszt 30 zł)
- wywaliłem kata, a w jego miejsce wstawilem tłumik przelotowy (kat. byl jeszcze w bardzo dobrej formie)
Dzięki za podpowiedzi,
Pozdro
Dostaniesz jeszcze setkę podpowiedzi, co może być przyczyną niższych osiągów (zgodzę się z kolegami powyżej odnośnie wskazówek), wymienisz jeszcze przy okazji pół osprzętu silnika, wywalisz kolejny tysiąc, a prościej i taniej byłoby podjechać na hamownię i sprawdzić moc teraz, a później szukać przyczyn. Sam przesiadłem się z dwulitrówki na odmulone D14A3 i czuję, że jest o wiele mocniej, pewnie za rok przesiądę się na coś innego i znowu zdanie zmienię... Wydaj tą stówkę na hamowanie i się przekonasz... jedyne co mi przychodzi do głowy po tym, jak pisałeś, że porównywałeś z autem kumpla-sprawdź model skrzyni-może masz długą lub jakąś składaną z trzech innych celowo dla obniżenia spalania i przy okazji osiągów
ps. nie oczekuj od 1,4 ściganta, jeżeli chcesz przyspieszać rasowo rób swap lub zmień auto na B16, a może jakieś HEMI?
Kondraktus, no niestety, ten typ tak ma xD. Też jestem zawiedziony tym faktem, ale co zrobić. Ja w dodatku mam końcowy przelotowy i dalej czuć zamulenie. Może jakiś wpływ na to ma jednopunktowy wtrysk (w 90konnej był inny). Poczytaj też to: http://civic6g.pl/viewtopic.php?t=4482
Kondraktus
26-12-13, 11:16
Powstało sporo tematów na ten temat,czytałem je zawzięcie, ale chyba nikt do końca nie rozwikłał zagadki tej jednostki. Faktem jest że taki silniczek, gdy jest z nim wszystko okey, całkiem nieźle się wkręca. Kwestia tylko trafienia odpowiedniego egzemplarza.
Planuje zmienić autko na inny model hondy wiec, to będzie koniec tej historii.
2. Po prostu wziąłem stoper w rękę i kilka razy startowałem z około 5000 obr , na 1 biegu do 7000obr, na 2 do 7000obr i 3 bieg i dopiero setka wpadała, czas stop i mniej niż 13-sie sekund nie dało rady do setki wyciągnąć, nawet z dobrej górki.
100 km?h to ja mam na 2 :) około 7tys obr.
Kondraktus
26-12-13, 21:46
100 km?h to ja mam na 2 :) około 7tys obr.
U mnie do odcinki 7200 gdzies kręci, ale setki wtedy na zegarze nie ma.Brakuje tak około 5 km\h do tej wartości.
Dodam że ogólna max prędkość osiągnięta przeze mnie tym autem to 190km z lekkiej górki.
piotreek23
26-12-13, 21:52
Zważywszy że licznik przy tych prędkościach może przekłamywać do 10km/h w górę to jest błąd pomiarowy..
Takie testowanie od 0 do 100 i porównywanie z innymi można sobie wsadzić głęboko. Jak byś miał identyczne opony,sprawdzone ciśnienie w kołach i dwa auta na torze to wtedy można coś powiedzieć. A tak to jest bajanie..jak chcesz sprawdzić moc jedź na hamowanie ale w tym wiekowym już silniku (bo zapewne 3 lat to on nie ma) to 90KM to napewno już nie będzie.
Ja zaś miałem podobny problem jak Ty,kupilem Hanie z silnikiem a3 i chciałem ją odmulic na 90km,bez rozbierania przepustnicy kupilem uszczelke.Ku zdziwieniu podczas wymiany takowa uszczelka już pod przepustnicą siedziała :) Wsadziłem tą co kupiłem i tak,potem zresetowałem kompa i czekałem aż do załączenia się wentylatora.Nie wiem czy uroiłem sobie poprawe mocy ale czułem tak jakby autko pare kucyków wiecej dostało.Później wyleciał kat,przelotowy na tyl dalem i wsadzilem kolektor 4-2-1 od z6. I teraz zdecydowanie lepiej autko jedzie,czasu do 100 nie mierzylem;)
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
w tym wiekowym już silniku (bo zapewne 3 lat to on nie ma) to 90KM to napewno już nie będzie.
To że silnik ma ileś lat nie znaczy że będzie zajechany i nie będzie trzymał serii
Mało tego są silniki które mimo długich lat trzymają serię albo i więcej czego sam doświadczyłem i morda mi się cieszy że mam lepiej niż powinno być
Trzeba sprawdzić wszystko od początku do końca i zgodzę się że najpierw hamowanko i po zmianach ponownie wtedy widać co i jak
wiekowym już silniku (bo zapewne 3 lat to on nie ma) to 90KM to napewno już nie będzie. Malo widziales w zyciu ;]
piotreek23
28-12-13, 04:47
Trzeba sprawdzić wszystko od początku do końca i zgodzę się że najpierw hamowanko i po zmianach ponownie wtedy widać co i jak
I tak jak na hamowni mu wyjdzie równe jak w pysk strzelil 90KM to może mieć inne osiągi niż kolega z za rogu z takim samym silnikiem ;) Silnik to nie wszystko ;) a różnice sekunda czy dwie to spokojnie można w błąd pomiaru wrzucić. Bez pomiaru specjalnym "GPS-em" to można sobie wskazania licznika wsadzić ;) ze względu na jego dokładność.
Nie musisz mi tłumaczyć co i jak z licznikami bo się tego najadłem trochę
Mi chodzi o Twoje stwierdzenie
w tym wiekowym już silniku (bo zapewne 3 lat to on nie ma) to 90KM to napewno już nie będzie.
Możesz jakoś się do tego ustosunkować ?
Osobiście wiem co i jak ale chciałbym dowiedzieć się od Ciebie czemu tak myślisz ?
piotreek23
29-12-13, 08:00
@Kruczekvu a do czego się ustosunkowywać. Silnik się nie zużywa? Wtryskiwacze działają idealnie tak jak nowe?,reszta też się nie zużywa? w 15-20 letnim aucie? Zawsze parę koni będzie mniej.
skrętek159
29-12-13, 15:57
witam. dopiero zaczynam swoją przygode z hondą i usłyszałem że można w łatwy sposób przerobić silnik 1,4 75 KM na 90 KM. tu nasuwa się moje pytanie jak to zrobić?
Poszukaj na forum troche:D Jeśli masz silnik D14a3 musisz usunąć zwężke pod przepustnica.W dziale tematyczne masz fotostory.
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
witam. dopiero zaczynam swoją przygode z hondą i usłyszałem że można w łatwy sposób przerobić silnik 1,4 75 KM na 90 KM. tu nasuwa się moje pytanie jak to zrobić?
Proponuję najpierw się przywitać w odpowiednim dziale, a potem przeczytać nawet ten temat. Tylko dokładnie i wyłapiesz, że chodzi o zwężkę w dolocie. Potem szukajka i masz milion tematów.
Zawsze parę koni będzie mniej.
Nie zawsze i tylko mi o to chodzi ;)
piotreek23
01-01-14, 16:20
Wiesz to tak jak z człowiekiem z wiekiem robi się słabszy ale nie jest powiedziane że 40 latek nie bedzię miał większej krzepy niż zatuczony 20 latek :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.