PDA

Zobacz pełną wersję : stag 300-6 plus zestrojenie pod 4 cyl.



Piterex
10-06-13, 13:24
Witam
Posiadam sterownik stag 300-6 czyli na 6 cyl. i mam pytanie czy idzie to wystroić pod 4 cylindry czy muszę kupować centralkę pod 4 cyl. :D
za wszelkie info będę wdzięczny bo na necie nie mogłem nic znaleźć :rolleyes:

ma1ster
10-06-13, 21:52
Stroi to się choinkę na wigilię... a wystroić, to się może jakaś kobieta na imprezę...

Sterownik stag 300-6 może obsłużyć dowolną liczbę cylindrów, nie przekraczając ich sześciu. Jedno cylindrowy też może zasilać, nie ma z tym problemu... jedyne co, to nie podłącza się przewodów kolejnych nie potrzebnych wtryskiwaczy, a w opcjach Parametry-> Parametry silnika-> Ilość cylindrów, zmieniasz na taka liczbę, jaką masz w swoim silniku...

Piterex
11-06-13, 00:14
No dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedz :D O to chodziło dziękuje też za poprawę moich mało kompetentnych sformułowań :p czytając inne posty spodziewałem się że to właśnie ty odp. mi na moje pytanie thx. :D
A to może jeszcze jedno mam wtryski Valtek 30 3 Ohm podoła to pod d15b7 albo d16z6 bo wszędzie różne rzeczy piszą ;) druga sparawa mam dysze 2.9 lub 3,5 nie są za duże a jeśli już to jakie były by optymalne .

snafu
11-06-13, 02:21
przy dyszach 2,5 mm i ciśnieniu 1,2 bar obsłużysz 140 konny silnik z mnożnikiem bardzo blisko 1

ma1ster
11-06-13, 12:50
Ja sam mam w tej chwili valtec 30 3ohm w b16a2, a zakładałem wiele instalacji do hond na takiej właśnie listwie... nie znam się na oznaczeniach tych silników, które wymieniłeś. Mój działa akurat na dyszach 2,4mm, ale ma wydłużony skok do 0,55mm zamiast fabrycznego zdaje się 0,45mm i na końcu obrotomierza przy obciążeniu już ma zapętlenie czasów... jest to mało eleganckie, ale ja prowadziłem badania tego silnika na ubogich mieszankach, więc się tym nie kieruj...

Z tego co pamiętam silnik hondowski 1.6 101KM działał koledze bardzo przyjemnie na dyszach 2.0mm, silniki 125KM to coś w granicach 2.2mm czy 2.3mm...
Najważniejsze żeby wyjść z mnożnikiem w odpowiedni zakres pracy listwy... bo, jak będziemy mnożyć czas wtrysku przez większą wartość, to niestety zapewne czeka nas pod koniec obrotomierza zapętlenie i niestety na hamowni od razu pojawi się spadek mocy...

A jeszcze gorszym jest jak będziemy mieli za duże dysze, a nasz kiepski valtec czasu mniej jak 2,5ms, to on raczej nie zrobi, przez co będziemy niepotrzebnie spalali większe ilości paliwa, przy małym obciążeniu...

Ogólnie, to trzeba sobie sprawdzić jakimi najmniejszymi czasami wtrysku pracuje nasz układ benzynowy... i wtedy dopiero możemy sobie oszacować minimalny mnożnik przy jakim nasza listwa będzie miała 2,5ms, bo mniej nie uda jej się zrobić... jak dostanie czas 1.6ms to i tak wrzuci 2.5ms... wiadomo, że pojedyncze krótkotrwałe czasy niższe i tak nam się pojawią, ale żeby nie stale, bo to będzie nie ładnie pracowało na wolnych obrotach, a i spalanie duże...

Tak, że te wtryskiwacze będą bardzo dobrze działały, natomiast większość warsztatów nie potrafi lub im się nie chce ustawić tego jak należy, przez co później jest opinia o źle pracujących silnikach i dużo spalających podczas zasilania listwą valtec 30...