PDA

Zobacz pełną wersję : Brak mocy na 5 biegu



kobas26
14-01-08, 20:51
Witam ponownie
generalnie od samego początku moje auto nie ma mocy na 4 i 5 biegu. Wiem że Hanie trzeba kręcić żeby dobrze "szła" ale irytujący robi się fakt , że przy wyprzedzaniu muszę rozkręcić silnik na 3 biegu - tak do 120-130 km/h żeby na 4 móc pojechać 175 km/h , 5 bieg służy mi tylko do utrzymywania prędkości i zmniejszenia zużycia paliwa :) nie ma w nim praktycznie wogóle mocy. Kurcze nie wiem czy wogóle ktoś to zrozumie - 5 jest i przyspiesza, ale nie da się na niej osiągnąć prędkości większej niż 140-150 :(

Nie pomogły zmiany filtrów , świec i przewodów napięcia

muzammil
14-01-08, 21:00
moze bys napisal jaki masz silnik chociaz. nie ma w sumie nic nienormlanego w Twoim opisie, takie uroki Hondy, ja tez jak wyprzedzam to na 3 i dopiero 130/140 kmh wrzucam 4 a jak jade spokojnie ze stala predkoscia to na 5. w d15b7 jest mega dluga skrzynia i do tego mamkymalny moment obr przy wysokich obrotach. jak chcesz wyprzedzac na piatce to kupuj golfa tdi. Honda to silniki sportowe, nie dla starszych panow z wasami:)

jesli chodzi o vmax to lecialem 190 na 4 biegu i musialem hamowac(mysle ze z 205-210 pojdzie). na piatce nie mam problemow z predkoscia 160-170 takze cos moze masz jednak skichane. co do wyprzedzania to zjawisko ktore opisales jest w hondach(a przynajmniej w silniku d15b7) mniej wiecej normalne.

Konrad84
14-01-08, 22:16
to jest nie ten dział. Ty zakładałeś już temat o tym problemie ? Bo jak to nie ty to użyj szukajki - było. Może wydech ? Kat zapchany ?

qba1983
14-01-08, 22:21
5 bieg służy mi tylko do utrzymywania prędkości i zmniejszenia zużycia paliwa :)
i wlasnie tak ma byc, bo 5 bieg jest wlasnie do tego.

miquelb3
14-01-08, 22:23
Tak jak kolega napisał. Honda ma wysoki moment na gornej czesci obr. Jesli wrzucasz piatke to obroty sa nizsze niz np. na trójce, czyli wszystko oczywiste. Poprostu dynamiczna jazda w hondzie to wysokie obroty i nic wiecej.

PS. napisz jaki to silnik albo poprostu uzupełnij profil (bedzie wszystkiem łatwiej odpowiadac).

kobas26
15-01-08, 08:57
kobas26,
Mój silnik to D14A4 czyli 1,4i 90 kmh
wiem że Hanie idą dobrze jak się je pokręci i tak jeżdże ale czy mogą być jakieś inne powody takiej pracy ??? ktoś pisał o zapchanym katalizatorze. Czy mogę coś mieć pop...nego z wtryskami paliwa ?? ??

Konrad84
15-01-08, 09:12
Bez przesady, może piątka jest mułowata, ale nawet jak miałem 1.4 to mogłem się ze 110 do 180 km/h rozpędzić ! Wg mnie coś ma nie tak. Skoro sprawdzał filtry i prądowe elementy to na myśl przychodzi wydech.

sylipp
15-01-08, 23:26
Nie bardzo się chce rozpędzać na 5. Na 4 idzie nawet nieźle, ale na 5 to trzeba kilku pasów startowych aby 180 osiągnąć. Zapchany kat? Ja swój wyciągnąłem po przebiegu 160tyś km i wyglądał w środku jak nowy - żaden otwór nie był zapchany. To niestety nie V - TEC i nie będzie się kręcił tak dobrze. Mój na 5 przy serii 75 km to tylko do 130 na 5 się rozpędzał. :/

Johny88
19-01-08, 20:23
moja hondzina nie ma problemu nawet z przyspieszaniem na 5 jak lece 90 i wcisne pedal do konca to sie zbiera na poczatku mulowato ale jak zlapie 3500 to strzla ale vteca nie mam.
Aha mam przelot calkowity bez kata to tez duzo daje

Konrad84
19-01-08, 22:21
Oczywiście, uważam za mit stwierdzenie, że na 5 biegu 1.4 nie idzie ! Miałem 1.4 6 gen od nowości i przy przebiegu 130 kkm nie było najmniejszych problemów z przyspieszaniem na 5-tce. Nie był to bolid bo lepiej było zredukować, ale na piątce też przyspieszała !! Po co bzdury pisać ?

qba1983
20-01-08, 22:26
Oczywiście, uważam za mit stwierdzenie, że na 5 biegu 1.4 nie idzie
problem jest w tym, ze to jak przyspiesza 1,4 ty nazywasz ze idzie, a dla innego jest to mul...
mi chodzi o to w jakim czasie rozwija siedana predkosc na biegu, i ja nie nazwal bym tego ze IDZIE

Konrad84
21-01-08, 08:28
Oczywiście szykość przyspieszania jest dyskusyjna, ale nie uważasz, że skoro nie może jechać szybciej niż 150 na piątce to jest coś nie tak ? Poloneza z górki da się rozbujać do 150 km/h.

Furious
21-01-08, 09:04
Moze mowicie tu o tych samych silnikach (blizniaczych) ale roznych skrzyniach biegów co?

mizer
04-04-08, 19:32
To ja odkopie temat, silnik B16, prosta droga, nie ma wiatru i na 8 000 obr na czworce jest 180 km/h i to jest koniec biegu.
B16 nie powinno isc dluzej na 4-tym biegu ? ( bo juz na piaty raczej nie licze )

Pati
04-04-08, 21:55
a to na 4tym biegu mialby sie krecic do 12000 i ciągnąć do 250?
a zapinałeś piąty bieg? coś się działo jeszcze? przyspieszał?

kamil_S_c
06-04-08, 09:18
na 4 biegu okolo 190-200 a potem odcinka........

Greg_pl1
08-04-08, 17:44
Poloneza z górki da się rozbujać do 150 km/h.
bez przesady, nie potrzeba do tego gorki. Polonez to nie jest jakis trzeci swiat - troszke szacunku dla polskiej mysli motoryzacyjnej minionych lat :) bo dzis nie mamy zadnej...

Ja np. (czy raczej moj ojciec) mialem zeswapowanego poldka z silnikiem od fiata mirafiori (115 km, w czasach gdy nikt nie slyszal o silnikach rovera). Bardzo duzo niemieckich panzerwagonow (rozne vectry itp.) musialo uznac wyzszosc polskiej mysli technicznej :) 190 km/h to szlo, a i przyspieszenie mialo niczego sobie. A poczucie jazdy w czolgu - bezcenne :D nie to co te japonskie blachy robione chyba z puszek do konserw ;) :aloha:

ps. odnosnie zalozyciela tematu, to jesli masz D15B7 z seryjna skrzynia, no to masz cos nie tak. U mnie od 130, piateczka spokojnie daje rade, choc oczywiscie nie jest to tempo osiagane na IV, ale mimo wszystko czuc, ze idzie. Przy 150 jedzie sie juz calkiem fajnie na piatce, no wtedy rzeklbym, ze zaczyna juz calkiem dobrze ciagnac. (choc i tak, nie ma to jak popilowac na IV w zasadzie do odciecia)

patyk_lks
08-04-08, 18:21
na 4 biegu okolo 190-200 a potem odcinka........

U mnie tak samo 195 - 200. Może masz spore przekłamanie na liczniku lub za nisko krecisz :)