ambasador
07-06-13, 17:48
Koledzy wiem, że było kilka tematów już o tym na forum, i wiem (mniej więcej) co oznacza kolor dymku z rury ale mam z tym problem.
Otóż przy 180 tyś km robiona była uszczelka PG - (wymieniono wtedy pierścienie na NPR, panewki korbowodowe UPG oczywiście OEM do tego filtr olej, planowanie, sprawdzenie szczelności, coś tam z głowicą robiono (prowadnice zaworowe chyba, uszczelkę pod miskę i tyle), mechanik nie ruszał uszczelniaczy bo powiedział, że są ok. Mniej więcej przy 195 tyś. km zaczął dymić lekko i brać olej. W sumie jeździłem z tym bo nie brał dużo, ale apetyt się zwiększył i teraz przy 220 tyś km postanowiłem wymienić uszczelniacze - wyszedłem z założenia, że pierścienie są ok to uszczelniacze pewnie winne (wsadzili mi Elringa - w sumie pare gratów z W mam pod maską, więc nie oponowałem, ale po odbiorze na 2 dzień zauważyłem przy schodzeniu z obrotów jak puszcza dymek. Skoro nie uszczelniacze to pierścienie teraz padły ?? Nadmienię, że mam do wymiany świece - ale nie wiem czy to ważna informacja.
Silnik D16y7 - jeździł na mobilu 10W40 -, zastanawiam się na przejście na motul lub vavoline 10w40, albo już na mineral???
Co o tym myślicie, ja ręce rozkładam ....
Otóż przy 180 tyś km robiona była uszczelka PG - (wymieniono wtedy pierścienie na NPR, panewki korbowodowe UPG oczywiście OEM do tego filtr olej, planowanie, sprawdzenie szczelności, coś tam z głowicą robiono (prowadnice zaworowe chyba, uszczelkę pod miskę i tyle), mechanik nie ruszał uszczelniaczy bo powiedział, że są ok. Mniej więcej przy 195 tyś. km zaczął dymić lekko i brać olej. W sumie jeździłem z tym bo nie brał dużo, ale apetyt się zwiększył i teraz przy 220 tyś km postanowiłem wymienić uszczelniacze - wyszedłem z założenia, że pierścienie są ok to uszczelniacze pewnie winne (wsadzili mi Elringa - w sumie pare gratów z W mam pod maską, więc nie oponowałem, ale po odbiorze na 2 dzień zauważyłem przy schodzeniu z obrotów jak puszcza dymek. Skoro nie uszczelniacze to pierścienie teraz padły ?? Nadmienię, że mam do wymiany świece - ale nie wiem czy to ważna informacja.
Silnik D16y7 - jeździł na mobilu 10W40 -, zastanawiam się na przejście na motul lub vavoline 10w40, albo już na mineral???
Co o tym myślicie, ja ręce rozkładam ....