Zobacz pełną wersję : Olej...!
Mam mały problem od jakiegos czasu...Ostatno sprawdzałem stan oleju i na bagnecie było 2mm tego płynu...;/ a 3 tygodnie wczesniej uzupełniałem...Dolałem 300ml i na bagnecie było oleju ponad stan...silnik nie przejawa objawów jakichś usterek...moc kompresja ...OK...zadnych stuków...próbowałem szukać jakichś wycieków...i znalazłem nad filtrem oleju..."puszke"- podbno odpowietrzacz silnika...z niego jest mały wyciek ...ale nie wygląda na to żeby z tego aż tyle oleju wyciekło...o co chodzi...moze ktoś miał podbnie..?...
HONDA CIVIC 95 1,5
SILNIK - d15b7
Poziom oleju sprawdza się na ciepłym silniku, po ok. 2 minutach po zatrzymaniu jego pracy, o płaskim podłożu chyba wspominać nie trzeba.
to tak na początek
Olej musi spłynać cały do miski więc się go sprawdza na zimnym silniku. 2min po zatrzymaniu pracy olej nie zdązy spłynać w całóści do miski.
co do sprawdzania oleju to dokładnie nie ma opcji poprawnego sprawdzenia po 2 min od zgasznia silnika...:-) a co do odpowietrzacza silnika nad filtrem oleju czy jest mozliwe zeby powodował naprzykład wyciek w danej chwili... i jesli woda w chłodnicy jesli jest troche tłusta od oleju oznacza ze moze byc walnieta gdzies uszczelka pod głowicą...ale czy to mogło by powodowac takie straty oleju..?
Sprawdzaj po około 20 min od zgaszenia silnika lub rano po nocnym postoju :)
Ja zawsze rano sprawdzam.
Popieram ja zawsze sprawdzam rano po nocnym postoju, lub jak kończę pracę wtedy jestem pewien że cały olej spłyną do miski olejowej.
Poziom oleju sprawdza się na ciepłym silniku, po ok. 2 minutach po zatrzymaniu jego pracy, o płaskim podłożu chyba wspominać nie trzeba.
to tak na początek
Zastanów się co piszesz ?? !!
Przecież to totalna bzdura sprawdzac olej na ciepłym silniku :/
skolopendra
14-01-08, 22:48
Popieram ja zawsze sprawdzam rano po nocnym postoju,
tak jest i ważne aby było równo ;)
ja zawsze staje w tym samym miejscu jak sprawdzam :aloha:
Olej musi spłynać cały do miski więc się go sprawdza na zimnym silniku. 2min po zatrzymaniu pracy olej nie zdązy spłynać w całóści do miski.
Zastanów się co piszesz ?? !!
Przecież to totalna bzdura sprawdzac olej na ciepłym silniku :/
http://images23.fotosik.pl/140/3190d140f1e78333.jpg
To by było na tyle.
skąd Ty to wziąłeś???? Też mnie od zawsze uczyli, że olej się sprawdza po minimum godzinie postoju...
skąd Ty to wziąłeś???? Też mnie od zawsze uczyli, że olej się sprawdza po minimum godzinie postoju...
"sam naprawiam"
W manualu jest:
1.Sprawdź poziom oleju przy wyłączonym silniku i wyrównanym podłożu.
2.Upewnij się, że poziom wskazanie poziomu oleju znajduje się między max a min.
3.Jeśli jest za mało dolej do poziomu max.
Gorący olej spłynie spokojnie w 2 minuty, śladowe ilości, kóre nie spłyną wyrówna zwiększona objętość oleju.
hmmm widze ze tu sprzeczka na temat sprawdzania stanu oleju... a czy ktoś ma jakies pomysły co jest przyczyną mojej usterki...?:-)
a moze ci poprostu lyka olej ??
hmmm widze ze tu sprzeczka na temat sprawdzania stanu oleju... a czy ktoś ma jakies pomysły co jest przyczyną mojej usterki...?:-)
http://images23.fotosik.pl/140/3190d140f1e78333.jpg
http://images24.fotosik.pl/142/6b25b15885567158.jpg
comprende?
Też posiadam tę książkę, jest bardzo pomocna lecz należy do tego podchodzić z rezerwą i nie wierzyć ślepo we wszystko co jest tam napisane. Bo jeśli tak to spalanie do litra oleju na 1k kilometrów można by uznać za "dopuszczalne", co jest kompletną brednią i w takim przypadku wymiana oleju co 10k kilometrów mijała by się z celem :) .
Wracając do tematu, miałem bardzo podobny objaw tuż po zakupie auta. Stan oleju był w ok połowie wysokości między dwoma otworkami na bagnecie. Po 2 tygodniach byłem przerażony, gdyż poziom spadł sporo poniżej minimum, a także nie zauważyłem żadnych wycieków.
Postanowiłem wymienić olej ( mimo zapewnień znajomego który sprzedał mi auto, że wymieniał olej tuż przed sprzedażą). Zrobiłem po wymianie ok 2k kilometrów i nie zauważyłem
ubytku oleju.
Zalałem go Motulem 4100 15w50.
Nie jest to może jakaś złota rada, lecz wydaję mi się że należy wymienić olej i sprawdzać często stan oleju i licznika by móc określić czy następuje zużycie.
PS - również sprawdzam poziom oleju na zimnym silniku :)
Przecież to totalna bzdura sprawdzac olej na ciepłym silniku no.. honda w manualu tez ta bzdure napisala. co za barany, mogli spytac ciebie.
Przecież to totalna bzdura sprawdzac olej na ciepłym silniku no.. honda w manualu tez ta bzdure napisala. co za barany, mogli spytac ciebie.
Tutaj bardziej chodzi o to zeby producent nie poplynal na naprawach gwarancyjnych w przypadku zwiekszonego apetytu na oliwe co sie moze zdazyc w nowych samochodach, stad taka zawyzona norma lecz akceptowana przez srodowisko motoryzacyjne
Nie chciałbym kupić auta który się mieści w normie. " Zużycie oleju w normni" heh sorry za małe ot
wg. mnie jest tak..ja mam civica D14Z2 1.4 wg licznika 114t moze prawdziwe,i po obserwacjach stwierdzam .że:przy "normalnej " jezdzie tzn spokojnie do 4 t obr. na 1000 km ubywa mi do 100 ml oleju, czyli bardzo malo ,a le jak katuje 7000 t/obr to ubywa tego duzo wiecej ,powiem az za duzo.Wydaje mi sie ze to specyfika silnikow wysokoobrotowych jakimi sa np. hondy i nie trza sie martwic ps.mam olej MOBIL1 pelny syntetyc
a propos sprawdzania oliwy....
jezeli gasimy silnik i zrozumiale ze po jezdzie jest on i tak cieplu, to ktore sprawdzenie oliwy bedzie bardziej miarodajne?to po 5minutach, czy po paru godzianch, gdy oliwa cala splynie do miski???
podam przyklad:
oddalem auto na przeglad podczas kampanii serwisowej w hondzie. jednym z punktow raportu odbioru byl niski poziom oliwy. jak postepujemy dalej???przeciez aso sprawdzilo poziom oliwy i ewidentnie jest jej malo!!! naturalnie kupujemy od razu litrowke i wlewamy ok 0.5 litra...i co??? i kupa!!! przed wyjazdem na przeglad sprawdzilem (jak co rano) poziom oliwy,a ze bylo jej pod stan max (rowne podloze , niedawna dolewka, regularne kontrole) to spokojnie przejechalem te 7km do aso hondy. gdybym wlal jej ten niby brakujacy stan max to realnie mialbym tego oleju grubo ponad 2cm ponad stan max wiec baja bongo wszystkie uszczelnienia silnika.na drugi dzien sprawdzalem oliwe i dalej bylo jej pod stan max NIECH MI NIKT KITU NIE WCISKA ZE OLIWE SIE SPRAWDZA 2-5 MINUT PO ZGASZENIU SILNIKA I ZE JEST TO LEPSZY POMIAR NIZ PORANNY!.
howgh!
nie podejmuje dyskusji na ten temat!
p.s
mam drugiego w karierze VTECA i oba potrzebuja wiecej czasu na splyniecie calej oliwy do miski niz 5 min.
Dokladnie tak powinno być ,zupełnie zimny, ostały silnik i dopiero można powiedzieć na 100% jaki jest poziom! :hinczyk:
Co do spalania rzędu 1l/1000km -Toyota ma też tak napisane w książce serwisowej.Kumpel jak kupił corollę to nie mógł uwierzyć ze takie coś Toyota napisała :d
to wystaw auto na 30stopniowy mróz i sprawdz stan :bicie:
tzn co? na mrozie olej w cigu nocy pozostanie w silniku, a nie w misce olejeowej? u nas takie temp to raczej nie czesto sa spotykane, rozumiem ze akcentujesz tu oleje o 10w, 15w,ktore to maga sie zrobic galareta w tej temp. nie wiem, ale wydaje mi sie ze i tak w tak niskiej temp bedzie wyrazny slad na bagnecie
silnik ma miec pelno jak pracuje, nie jak stoi. jak stoi to olej jest mu zbedny. dlatego sprawdza sie jakis niedlugi czas po zgaszeniu.
??? ale gdy silnik nie pracuje to co? mamy mu ten olej zlac? po to wlasnie jest miska olejowa do kroej ma splynac oliwa po wylaczeniu silnika, i w tej samej misce jest rowniez umiszczony bagnet , ktory pozwala nam sprawdzic jego poziom.
ktory pozwala nam sprawdzic jego poziom......w niedlugim czasie po wylaczeniu silnika.
jak zmieniasz olej, to po zmianie tez odpalasz na troche silnik, gasisz i praktycznie odrazu sprawdzasz poziom. ja tak robie. ty mozesz czekac do nastepnego dnia rano.
odpalasz by filtr zaciagnal sobie oliwe, a nastepnie robisz dolewke o ta wartosc.
ale dopelniasz do max poziomu nie? zaraz po zgaszeniu silnika? nieeee, to niemozliwe, przeciez poziom oleju sprawdza sie po calej nocy stania! ;)
dobra ja pasuje.nie kce mi sie juz...
marcos jest GUPI.... :aloha:
Powiem tak...pojechałem na urlop,na miejscu sprawdzilem olej i szok...na min a wczesniej mnialem troche nizej polowy...dolalem 0.6 l i co?...na drugi dzien rano mialem powyzej max i to grubo..nikt mi nie powie ze na bagnecie od kropy do kropy jest 0.5 l...czyli bylo przeklamanie a rano pokazalo prawdziwy poziom oliwy
Jakoś bardziej przemiawia do mnie to co inżynier konstruktor wpisał do manuala, niż prywatna opinia użytkownika polskiego forum Civica :aloha:
[ Dodano: Nie 27 Sty, 2008 ]
Powiem tak...pojechałem na urlop,na miejscu sprawdzilem olej i szok...na min a wczesniej mnialem troche nizej polowy...dolalem 0.6 l i co?...na drugi dzien rano mialem powyzej max i to grubo..nikt mi nie powie ze na bagnecie od kropy do kropy jest 0.5 l...czyli bylo przeklamanie a rano pokazalo prawdziwy poziom oliwy
Rozumiem, że temperatura pracy waszych silników to ta, która jest akurat rano??
bo przecież olej wcale się nie rozszerza...
ale dopelniasz do max poziomu nie? zaraz po zgaszeniu silnika? nieeee, to niemozliwe, przeciez poziom oleju sprawdza sie po calej nocy stania! ;)
Wg.twojej teorii gdybyś rano sprawdził poziom oliwy powinieneś miec ponad max. na swoim bagnecie - czy to wg.Ciebie jest prawdidłowy stan oleju ??
skolopendra
27-01-08, 20:05
grunt to, żeby bagnet nie był nigdy suchy
:aloha:
sialalaaaaaaaaaaaaaaallllaaaaaaaaaaaaaaaaalllaaaaa aaaaa LA! lejta lotto-sa!
sialalaaaaaaaaaaaaaaallllaaaaaaaaaaaaaaaaalllaaaaa aaaaa LA! lejta lotto-sa!
:rolf1: lotos to jest to ;) :aloha:
Ja to na ciepłym nawet nie mam co sprawdzać bo olej na całym bagnecie jest :)
Od 10 000 km jak kupiłem haneczkę (w międzyczasie zmieniłem już 2 razy oliwę) sprawdzam poziom rano i jest to wiarygodne bo silnika nie zatarłem ani nie rozszczelniłem :D
Jak praktycznie nie łykał oliwy tak nie łyka :)
Sprawdzajcie rano i na równym :aloha:
czy to wg.Ciebie jest prawdidłowy stan olejuprawidlowy stan oleju mam zaraz po zgaszeniu silnika. rano nigdy nie sprawdzam, bo i po co mi wtedy max, skoro po pierwszym zakreceniu pol litra idzie w gore?
To ja sie podepne do tematu oleju - od jakiegos czasu auto jak sie dobrze nagrzeje jest slabsze i troche wolniej sie wkreca, wiem ze sa miliony przyczyn takiego zachowania, ale czy jedna z nich moze byc fakt iz aktualny olej + filtr jest przejechany o jakies 1 000 km ?? :speszony:
skolopendra
28-01-08, 00:10
1000?? to nówka
sprawdzałeś kompresje ,może już dogorywa :)
1000?? to nówka
sprawdzałeś kompresje ,może już dogorywa :)
przejechany O
Ale to i tak bez znaczenia ;)
Rozumiem, że temperatura pracy waszych silników to ta, która jest akurat rano??
bo przecież olej wcale się nie rozszerza... chodzi o to,że zależy to podobno tez od ustawienia tłoków w cylindrach w danym momencie pomiaru idlatego czasem sa przeklamania
1000?? to nówka
sprawdzałeś kompresje ,może już dogorywa :)
E tam od razu ze dogorywa, kompresja ok, badanie spalin w aso tez wyszlo ok, oleju nie bierze, tak sie tylko pytam, wyreguluje zawory, wymienie sprzeglo niedlugo to moze cos bedzie lepiej :afro:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.