Zobacz pełną wersję : Datalogging d14a3 ECU P3X
Witam, ile z Was chciało zrobić sobie datalogging w seryjnym ecu szczególnie w d14a3 których to wiele jezdzi? Pewnie każdy :) żaden problem, zmieniasz silnik wstawiasz modyfikowany P28 czy co kto woli, ładujesz mape z odblokowanym datalogiem np: Crome i tyle ! No właśnie ale to kosztuje i czasami nie chcesz zmieniać silnika ale go tylko delikatnie zmodyfikować: dolot, 4-2-1 czy co kolwiek w tym stylu, fajnie by było wiedzieć co sie wtedy dzieje z parametrami? Pewnie ze tak! Jestem tego przykładem i cóż zabralem sie za szukanie wszelakich info na ten temat.
Seria ? I jedna odpowiedź nic sie nie da zrobić :( a jednak trafilem na różne programy pierwszy to niezwykle nie dostepnny w sieci Hondacomm który to przez złącze DLC 3 pin potrafi to ogarnąć, ale schemat interfejsu ?... nie ma wiec rożnego rodzaju tworzyłem w warsztacie, nic nie zadziałało, dobrze wiedziałem ze magiczne złącze CN2 w ecu służyło do datalogu w strojonych ecu ale p3x ? To że ma to złącze nie oznaczało że da sie coś z tym zrobić, tej opcji nie brałem pod uwagę, i tu był błąd bo jak sie okazało po wyczerpaniu wszystkich pomysłów, wziąłem do ręki konwerter USB na TTL, wlutowałem złącze, kabelek na zewnątrz i tx do rx i rx do tx, odpalam jeden z programów i ??? O... działa :) zachwyt mnie ogarnął, myślę że te informacje mogą sie komuś przydać, chetnie podzielę sie doświadczeniami, teraz kolejne wyzwanie, moduł wykrywania spalania stukowego :) a na koniec mała prezentacja:
https://www.youtube.com/watch?v=4F7G0dbL-_M&feature=youtube_gdata_player
Pozdrawiam
no full wypas :D
w którą wtyczkę się podłączyłeś? tą 3pin niebieską? daj jakiś schemat co i jak bo kabel ttl mam ;P
i co to za soft radziecki ;)
jedna ruskie to wszystko ogarną :D
też bym prosił o schemat żeby u siebie pogrzebać :cool:
Odsapne po zlocie :) i jutro opisze ze zdjeciami i schematami co i jak :)
no full wypas :D
w którą wtyczkę się podłączyłeś? tą 3pin niebieską? daj jakiś schemat co i jak bo kabel ttl mam ;P
i co to za soft radziecki ;)
No właśnie próbowałem poprzez te złącze 3pinowe "niebieskie" ale nie udalo mi się nawiązać komunikacji, finalnie wykorzystałem złącze CN2 które znajduje się wewnątrz ECU, minus taki że trzeba lutować, a software to Honda OBD PC Scanner:
http://hondamotor.ru/board/index.php?act=attach&type=post&id=16051
Można go pobrać stąd: http://hondamotor.ru/board/index.php?act=attach&type=post&id=16406
a jak to podłączyć wszystko razem, na foto jest rozpisane co i jak, należy pamiętać że konwerter USB-TTL ma pracować na 5V bo są wersje uniwersalne czyli taka jak moja że pracuje także przy napięciach 3,3V oraz by podłączyć to w ten sposób by Rx Ecu był z Tx konwertera i Tx Ecu do Rx konwertera:)
http://www.iv.pl/images/63067063375926731774_thumb.jpg (http://www.iv.pl/viewer.php?file=63067063375926731774.jpg)
http://www.iv.pl/images/87340000452484892625_thumb.jpg (http://www.iv.pl/viewer.php?file=87340000452484892625.jpg)
*****ista sprawa, pewnie będzie to działało na wszystkich przedliftowych kompach. Sprawdzę to u siebie z kompem P2T, bo faktycznie przez to serwisowe złącze 3-pin komunikacji nawiązać nie idzie.
Obadałem sprawę. Przez 3 pinowe złącze DLC też da się podpiąć i nie trzeba się dobierać do kompa. Ten programik "gada" protokolem Hondy wiec jest tylko potrzebna odpowiednia przejściówka RS232 - K-Line.
Można ją zrobić na podstawie schematu
http://d.a.d-cd.net/2ba2d8s-480.jpg
lub kupić adapter RS232 VAG K-Line
ja użyłem takiego: http://viaken.pl/pl/vag-k-line-max232-we-wtyku-obd2.html
+ przejścówka OBDII -> Honda 3-pin
Udało mi się tym nawiązać łączność z kompami P30JDM OBD1 oraz P2T Obd2a.
Więcej info tu: http://www.drive2.ru/cars/honda/civic/civic_ferio_5th_generation/mayhem74/journal/1463475/
lucasSNC to jedziesz z tutorialem :P jeszcze niedawno rękę bym sobie dał uciąć, że bez sprzętu serwisowego nie da rady takiego bajeru zrobić na seryjnym kompie p2t :)
próbowałeś możne z przejściem obd2 vag z usb?
vox2003 mógłbyś wrzucić fotki na inny hosting? bo te coś nie banglają...
EDIT
czyli wystarczy cokolwiek z K-line? :) obadam bo może interfejs stag'a zagada.
interfejs staga teoretycznie może zagadać tyle tylko że pracuje na 12V a nie na 5V
tak, już doczytałem, nie będzie działać :) poza tym, że inne napięcia, to nie obsługuje K-line, ma osobne TxD i RxD.
Można ją zrobić na podstawie schematu
w tym schemacie bc945 można czymś zastąpić jak w sklepie takie tranzystora nie mają ?
może to pomoże
http://obrazki.elektroda.net/83_1281191975.jpg
Ja tego schematu nie testowałem, znalazłem to u ruskich na stronie i tam piszą że działa. Wolałem kupić gotowy interfejs VAG K-Line.
ktoś próbował logować dane z OBD1 czyli z seryjnego P06 P28
ja spróbuję połączyć się za pomocą interfejsu AutoCOM, dokupię tylko przejściówkę z OBD2 na Honda 3 pin, i z ciekawości spróbuję się połączyć, myślicie że jest szansa?
ktoś próbował logować dane z OBD1 czyli z seryjnego P06 P28
próbowałem z p30 obd1, wiec z p06 i p28 tez powinno gadac
a miałeś seryjnego kompa ?
P30 Seryjny
Wrzuciłem filmik jak to wygląda u mnie:
http://youtu.be/e_Zqsz_4Fgg
Napisałem do autorów programu i wysłali mi źródła- jeśli ktoś ma czas, zna Visuala to mogę je udostępnić i można zrobić polską/angielską wersje programu
Próbował ktoś może z komputerem seryjnym P9K? Da radę przerobić?
civic9413 a potrzeba tam jakieś dodatkowe biblioteki? W czym toto pisane jest?
Nie zagłębiałem się w kod, nie mam na tą chwilę na to czasu, ale jeśli chcesz zerknąć to masz link do źródeł:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/105870441/HondaProgramSource.rar
pisane w c# do otwarcia potrzebujesz visual studio 2008
Dokładnie. I chyba jakichś ruskich czcionek bo jak ja otworzyłem w Visualu to miałem dziwne krzaczki, które nawet nie przypominały rosyjskiego. Przynajmniej w komentarzach. No ale powodzenia.
Bawiłem się ostatnio FreeLogiem w logowanie danych ale z przerobionego kompa z mapką zrobioną w Crome. Zauważyłem że we FreeLogu jest też opcja logowania parametrów po standardowym protokole Hondy a w opcjach połączenia można ustawić K-Line. Także teoretycznie powinno to działać z seryjnymi kompami Obd1 i Obd2a po złączu serwisowym 3-pin. Niestety nie mam jak sprawdzić w praktyce bo mam już przerobionego kompa.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/34/2yjp.jpg (http://imageshack.com/i/0y2yjpj)
Panowie,
Dawno nie było mnie na forum, Civic poszedł do ludzi ale jest Preluda 5 gen f20a4
Pewnie podobnie jak wielu z Was, nas, przekopywałem zakamarki internetu, blisko 4 lata, aby odnaleźć sposób żeby połączyć się z ECU, w moim przypadku obd2a, dlc 3 pin i dzięki temu wątkowi nareszcie udało się!
Radziecki program jest MEGA, działa bez problemu, sprawdziłem u siebie oczywiście.
Dość podniecania, do rzeczy (chocaż jak podłączyłem PC do ECU, przez chwilę nie wierzyłem że wreszcie się udało :>>>)
1. Czy komuś udało się przetłumaczyć ten program?
Nie mam pojęcia o C# i Visualu, ale chętnie np bym posiedział nad ruskimi krzaczkami jakby ktoś podesłał mi konkrety do tłumaczenia (na ang lub pol)..
2. Połączył się ktoś FreeLogiem z seryjnym ECU? mi się nie udało, być może kwestia ustawień (podstawowe sprawy typu ustawienia com, baud etc sprawdzałem)
Hehe znalazłem inny radziecki program, w którym można sobie edytować język.
Edytować można interfejs ale też opis parametrów, pół godzinki i zrobione.
Nie wiem jak tu się dodaje załączniki, ale myślę że i bez tego dacie sobie radę.
http://hondamotor.ru/board/index.php?s=&showtopic=109788&view=findpost&p=1805860 "hope1.3.zip"
Endżoj!
Ok, to pytanie za 100punktów, czy ktoś podłączał się dokładnie tak, jak proponują Moskale? Tzn. usb->rs232->K-line(ze schematu)??
Gdyby kogoś interesowało, to udało mi się odpalić i skompilować programik w Visual C# Express (czyli free version). Dodatkowo trzeba dołożyć SandDock oraz TeeChart. Z tym ostatnim to zassałem najnowszą dostępną free wersję i jest kilka warningów przy kompilacji, aplikacja ma nieznacznie rozjechane zakładki, ale wygląda jakby chciała działać. Teraz tylko żmudne tłumaczenie i będzie eng. version niebawem ;)
świetnie, chciałbym pomóc ale nie mam o tym zielonego pojęcia, ale chwała Tobie że się tym zajmujesz, trzymam kciuki aby wszystko wyszło :D
Witam
Niestety mam złe wieści :P Komp p3x o którym mowa na początku tego wątku ma architekturę podobną do p28 i na nim datalogging przez złącze CN2 działa ("podłużne scalaki").
Sprawdziłem typowe obd2 czyli kompy PDT oraz P1J - brak połączenia. To samo przypuszczam będzie na każdym ECU opartym o "kwadratowe scalaki" a dokładniej mówiąc o mikrokontroler OKI MSM66507
Piny 1,3 są podłączone pod szeregowe złącze komunikacyjne kontrolera (jedno z trzech), złącze to współdzielone jest przez moduł immobilizera. Podczas normalnej pracy nie lecą tam żadne dane, przypuszczam że moduł immo wykorzystuje tą szynę jedynie przy programowaniu nowych kluczy.
Pod koniec tygodnia sprawdzę jeszcze złącze obd 5pin z zastosowaniem tranzystorów ze schematu
Na p2t (obd2a) działa przu użyciu kostki 3pin. W czwartek może uda się sprawdzić inne kompy:)
wersja eng. niedługo będzie gotowa, lipne tłumaczenie bo ruskiego ni panimaju, ale zawsze można poprawić :)
Na p2t (obd2a) działa przu użyciu kostki 3pin. W czwartek może uda się sprawdzić inne kompy:)
wersja eng. niedługo będzie gotowa, lipne tłumaczenie bo ruskiego ni panimaju, ale zawsze można poprawić :)
czy mógłbyś mi wysłać zdjęcie tego p2t ? może uda mi się znaleźć przyczynę niedziałania na p1j
Złącze 3-pin to złącze DLC a nie CN2 w kompie. W angielce jest 5-pin DLC
Ja sprawdzałem kompy i działało:
OBD1: P30 po CN2 i DLC 3-pin
OBD2a: P2T po DLC 3-pin
OBD2b: P2E po DLC 16-pin (tu trzeba w ustawieniach dać protokół OBD-II, wtedy jest wysyłana dodatkowo jakaś komenda że przełącza sie na interfejs Honda Native)
Apropo tych kodów źródłowych to jak do nich zaglądałem to są one od jakieś wsześniejszej wersji programu, bo nie ma tam wszystkich ustawień co są w tym ruskim skompilowanym programiku HOBD_PCScaner_124.zip
zgadza się, trzeba rozróżnić dlc (leci nim k-line) od złącza cn2 w kompie, gdzie lecą sygnały ttl. Zależnie od tego, gdzie się wepniemy, taki kabel trzeba, bo soft załatwia sprawę protokołu.
Jeśli chodzi o źródła, to szczerze nie porównywałem, wiem, że jest jeden więcej combo przy ustawieniach od ECU.
zgadza się, trzeba rozróżnić dlc (leci nim k-line) od złącza cn2 w kompie, gdzie lecą sygnały ttl. Zależnie od tego, gdzie się wepniemy, taki kabel trzeba, bo soft załatwia sprawę protokołu.
Jeśli chodzi o źródła, to szczerze nie porównywałem, wiem, że jest jeden więcej combo przy ustawieniach od ECU.
Panowie ja to doskonale wiem. Sprawdziłem dwa wymienione przeze mnie kompy obd2a i na żadnym nie udało się nawiązać komunikacji po CN2. Używałem dwóch konwerterów ttl - jeden dokładnie taki jak autor wątku, drugi na max232.
Odnośnie złącza 5pin to mam przelotkę hondowską 5pin na obd2 oraz interfejs vag k-line obd2 - również brak możliwości nawiązania komunikacji. Jedynie nie sprawdziłem jeszcze sposobu z k-line na tranzystorach, zrobię to w najbliższych dniach
Prosiłem o zdjęcie, bo p2t jest moim zdaniem na tym samym mikrokontrolerze, ogólnie bliźniacze pcb - szukam przyczyny
---
znalazłem chwilę - poprzez złącze 5pin zgodnie ze schematem na stronie ruskich też lipa :mad: wymiękam
A jestes pewien ze nic w tych kompach nie bylo grzebane? Ja miałem jedynie problem z p2t w ktorym zdezaktywowany był immo. Nie działała wtedy komunikacja ani po cn2 ani po dlc.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
A jestes pewien ze nic w tych kompach nie bylo grzebane? Ja miałem jedynie problem z p2t w ktorym zdezaktywowany był immo. Nie działała wtedy komunikacja ani po cn2 ani po dlc.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
PDT nie jestem pewien bo był kupiony, natomiast ten drugi jest w moim aucie od początku, na bank nie dłubany, immo jest z kompletem kluczy i działa. Może coś robię źle.
Podeślij mi proszę print-screen ze strony z konfiguracją programu - może coś mam przestawione nie tak jak trzeba, z rosyjskim u mnie słabo :p zerknij też na ustawienia portu com w windowsie jakie masz - może tu jest problem... sam już nie wiem
Tam nie ma żadnych szczególny ustawień, ustawiasz port com, wybierasz kompa z combo (obd0, obd1 lub obd2a) i powinno śmigać. Spróbuj pokombinować z różnymi ustawieniamy baud rate portu com w systemie.
sprawdź na początek czy w ogóle dostajesz sygnał:
1.Podłącz kabel
2.Odpal program, przejdź do zakładki z logami (taka tabelka)
3.kliknij połącz, będziesz widział koemndy wysyłane (PC->ECU)
4.przekręć stacyjkę, powinieneś dostać sygnał zwrotny (ECU->PC).
Jeśli tylko tyle i aż tyle, to złącze działa prawidłowo, problem z kablem.
ja tak miałem przy próbie podłączenia przez schemat (z 1 strony) rs232->k-line. Jak podłączyłem kabel z vaga to ruszyło.
Tam nie ma żadnych szczególny ustawień, ustawiasz port com, wybierasz kompa z combo (obd0, obd1 lub obd2a) i powinno śmigać. Spróbuj pokombinować z różnymi ustawieniamy baud rate portu com w systemie.
sprawdź na początek czy w ogóle dostajesz sygnał:
1.Podłącz kabel
2.Odpal program, przejdź do zakładki z logami (taka tabelka)
3.kliknij połącz, będziesz widział koemndy wysyłane (PC->ECU)
4.przekręć stacyjkę, powinieneś dostać sygnał zwrotny (ECU->PC).
Jeśli tylko tyle i aż tyle, to złącze działa prawidłowo, problem z kablem.
ja tak miałem przy próbie podłączenia przez schemat (z 1 strony) rs232->k-line. Jak podłączyłem kabel z vaga to ruszyło.
W przypadku cn2 mam kompletną głuszę - żadnej odpowiedzi.
Poprzez 5pin jest tak że mam odpowiedzi ecu->pc ale jako passive w nawiasie i co jakiś czas timeout
Z jakiego kabla korzystasz do połączenia przez kostkę 5pin a z jakiego przez cn2?
Z jakiego kabla korzystasz do połączenia przez kostkę 5pin a z jakiego przez cn2?
CN2 próbowałem na dwa sposoby:
1) konwerter taki jak na filmiku w pierwszym poście tego wątku, identyczny, na układzie FTDI - usb->ttl 5v
2) konwerter ttl na max232 podłączany do portu com w laptopie bezpośrednio - dokładnie ten
http://elkom-serwis.com.pl/konwerter-rs232/554--interfejs-konwerter-rs232---ttl--zasilanie-z-portu-com-em211-modul.html
oraz 5pin:
1) przejściówka 5pin->obd2 + interfejs vag k-line
2) schemat na tranzystorach ze strony ruskich, podłączany bezpośrednio w port com w laptopie
A czy ktos probowal moze takiej przejsciowki i zwyklego czytnika OBD2 ?
http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-honda-3-pin.html
A czy ktos probowal moze takiej przejsciowki i zwyklego czytnika OBD2 ?
http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-honda-3-pin.html
oczywiście, zacytuje sam siebie
"
oraz 5pin:
1) przejściówka 5pin->obd2 + interfejs vag k-line
"
w tym przypadku 5pin czy 3pin nie ma znaczenia, bo jest wykorzystany ten sam przewód k-line. U mnie akurat jest wersja z 5
Efekt taki że na moich kompach nie działa, ale koledze działa - siódmy post na pierwszej stronie.
Może to kwestia jakiego interfejsu obd2-pc używamy, albo po prostu z niektórymi kompami nie bangla.
czyli ta przejsciowka
http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-honda-3-pin.html
plus taki interfejs
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetooth-obd2-programy-wysylka-24h-i3887082433.html
i na adroida Torque albo ScanMaster
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&hl=pl
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wgsoft.scanmaster&hl=pl
teoretycznie powinno dzialac ? :)
czyli ta przejsciowka
http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-honda-3-pin.html
plus taki interfejs
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetooth-obd2-programy-wysylka-24h-i3887082433.html
i na adroida Torque albo ScanMaster
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&hl=pl
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wgsoft.scanmaster&hl=pl
teoretycznie powinno dzialac ? :)
Pojęcia nie mam, cały wątek dotyczy softu ruskich a nie aplikacji na androida. Wydaje mi się że to nie zadziała, chyba że jest aplikacja która "zna" język ECU Hondy. Te od aut grupy VW nie zadziałają.
Co do samego interfejsu też może być różnie - trzeba sprawdzić
No właśnie, cały problem tu jest z softem a nie z kablami/interfejsami/przejściówkami, bo te powinny działać, u mnie działają.
Bo to, że we wtyczce jest sygnał k-line nie znaczy, że każdy program komunikujący się po obd2 zadziała. Znajduję w necie sprzeczne info, ale chyba Honda do 2000 roku miała swój protokół komunikacyjny, soft musiał odpowiednio interpretować sygnały, żeby coś z tego było.
Reasumując, torque będę badał, może dzisiaj się uda, sprawdzę też popularne softy do obd2 i dam znać co i z czym działa.
To nie zagada, kiedyś tak próbowałem. ELM nie działa po protokole Hondy.
Działający zestaw to:
ta przejsciowka
http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-honda-3-pin.html
ten interfejs
http://viaken.pl/pl/vag-k-line-max232-we-wtyku-obd2.html
i radziecki soft
Testowałem, elm nie działa z żadnym softem androido-ajfonowym dostępnym na rynku :)
Przy podłączeniu kablem (konieczne z chipem ftdi, ch-340 mi nie zadziałał) nie działa także freelog mimo zaznaczenia opcji 'Honda protocol' i 'k-line' ani żaden inny dostępny soft do komunikacji po obd.
tak jak pisał lucasSNC, jedyna opcja to interfejs (na ftdi) i przejściówka, ew. własnej produkcji, jak u mnie :) i ten ruski soft.
Ale ale ale....jest nadzieja:D
https://plus.google.com/+LinszterNet/posts
obecnie koleś ten pracuje nad kolejnym programem TunerView, który będzie obsługiwał protokół Hondy, takie info od niego dostałem:)
Sprawa dwóch kompów o których pisałem się wyjaśniła. Niestety brak definitywnie możliwości dataloggingu po złączu 5pin. To złącze w ogóle nie ma k-line podłączonego do ECU, jedynie do kontrolera ABS. Tak wynika zarówno ze schematu elektrycznego auta jak i tego co sam doszedłem po kolorach przewodów.
W związku z tym schematy podłączenia po złączu 5pin dostępne w sieci są błędne dla tych kompów w 5D z roczników 99 i 00. W tych rocznikach występuje dodatkowe złącze i tu Was zaskoczę - normalne ISO obd2 schowane przy lewej nodze pasażera za konsolą środkową. Po wpięciu się tam w k-line udało się nawiązać komunikację z P1J i PDT ;)
to dziwne, że nawet po CN2 działać nie chciało. Anyway dobrze, że się udało. To możesz potestować różne softy i napisać czy coś oprócz ruskiego softa Ci zagrało, bo może w tych kompach inna elektronika siedziała i inny protokół został zaimplementowany :)
Szczur, skoro masz dlc 16-pin to ELM powinien zagadać
Szczur, skoro masz dlc 16-pin to ELM powinien zagadać
Nie mam pod ręką żeby sprawdzić niestety. Tak czy inaczej teoretycznie każdy interfejs zawierający k-line powinien działać
Szczur, skoro masz dlc 16-pin to ELM powinien zagadać
A czym z tego elma chcesz czytac?
Bo ruscy napisali na swoim forum,ze ich soft tego nie obsluguje.
A jak juz pisalem,zaden inny soft nie czyta protokolu hondy.
To,ze ma zlacze 16 pin to znaczy tylko tyle,ze moze tam podlaczyc kabel bez przejscowek,kwestia softu pozostaje taka sama.
Wysłane z mojego LG-E610v za pomocą Tapatalk 2
tomson.CBR
15-02-14, 10:54
Jako że to mój pierwszy post, więc witam wszystkich!
Spędziłem wiele czasu, by połączyć się ze swoja Hanią poprzez złącze DLC5. I udało się!
Przejściówki 5pin--->obd2, które można kupić na Allegro, są źle skonfigurowane. Pin nr 5 przechodzi w pin nr 1 gniazda obd2, a powinien iść w pin nr 7 w odb2. Wystarczy z kostki DLC5pin auta, wypiąć pin 3 i 4, zaizolować, przepiąć pin nr 5 na nr 4 i będzie działać z każdym dobrym kablem do VAG. Życzę powodzenia!
Jako że to mój pierwszy post, więc witam wszystkich!
Spędziłem wiele czasu, by połączyć się ze swoja Hanią poprzez złącze DLC5. I udało się!
Przejściówki 5pin--->obd2, które można kupić na Allegro, są źle skonfigurowane. Pin nr 5 przechodzi w pin nr 1 gniazda obd2, a powinien iść w pin nr 7 w odb2. Wystarczy z kostki DLC5pin auta, wypiąć pin 3 i 4, zaizolować, przepiąć pin nr 5 na nr 4 i będzie działać z każdym dobrym kablem do VAG. Życzę powodzenia!
z którego roku masz auto i jaki komp ?
A czym z tego elma chcesz czytac?
Bo ruscy napisali na swoim forum,ze ich soft tego nie obsluguje.
A jak juz pisalem,zaden inny soft nie czyta protokolu hondy.
To,ze ma zlacze 16 pin to znaczy tylko tyle,ze moze tam podlaczyc kabel bez przejscowek,kwestia softu pozostaje taka sama.
Wysłane z mojego LG-E610v za pomocą Tapatalk 2
Do ELMa dedykowana jest masa softu na różne platformy. Ja osobiście używam PCMSCAN v2.4.12
Oczywiście że ruski soft nie zadziała z ELMem, bo ELM obsługuje tylko ustandardyzowany protokół transmisji OBDII. A jeżeli masz złącze DLC 16-pin to najprawdopodobniej komp już obsługuje standard transmisji OBDII, a nie jak w przypadku złącza 3-pin tylko protokół transmisji Hondy.
tomson.CBR
15-02-14, 15:58
Hej. Komputer mam P9L. Trochę dokładniej, należy podłączyć z kostki DLC5 tylko trzy kable:
nr 1 (masa sygnałowa) z pinem 5 w obd2,
nr 2 (zasilanie 12V) z pinem 16 odb2,
nr 5 (linia RX/TX) z pinem 7 w obd2.
Gdyby ktoś z szanownego grona posiadał program do diagnostyki po angielsku, będę wdzięczny. Bo ten rosyjski fajnie że jest, ale jakoś mało czytelny...
Witajcie! Wlutowałem gniazdo CN2 (P9K) oraz podłączyłem się pod laptopa. Próbowałem logować się programem Freelog, lecz mam z tym problem. Pokazuje, że jestem połączony ale występuje problem z danymi. Wartości szybko się zmieniają nie mając odzwierciedlenia w rzeczywistości. Czy ktoś się może z takim problemem zmierzył? Może macie jakieś uwagi?
Witam, właśnie zrobiłem własnoręcznie przejściówkę z OBDII na Honda 3 pin. Tylko mam wątpliwości przed podłączeniem, nie chcę spalić ECU lub interfejsu. Więc mam prośbę do osób które takową przejściówkę posiadają i wiedzą że działa, aby sprawdziły połączenia pinów z OBDII na 3 pinowe złącze Hondy. W sieci znalazłem schemat wyprowadzeń na stronie http://viaken.pl/de/adapter-z-obd2-na-honda-3-pin.html ,proszę o potwierdzenie czy ten schemat jest prawidłowy, bo słyszałem o podróbkach przejściówek gdzie kable są pozamieniane. Chcę podłączyć się Autocom'em pod hondę po przez K-line i uruchomić program od bratków ze wschodu. Mam nadzieję ze zadziała :)
Ja zrobisz zwarcie to poleci Ci bezpiecznik, więc o spalenie bym się nie martwił. Co do samych pinów, nie wiem jak ta kostka jest opisana, ale ja podłączyłem tak:
sygnał K-line(pin1) ------ 7pin w kostce obd
+12 z kostki(pin2) ------- 16pin w kostce obd
masa z kostki (pin3) ----- 5pin w kostce obd
i u mnie działa ;)
Ja zrobisz zwarcie to poleci Ci bezpiecznik, więc o spalenie bym się nie martwił. Co do samych pinów, nie wiem jak ta kostka jest opisana, ale ja podłączyłem tak:
sygnał K-line(pin1) ------ 7pin w kostce obd
+12 z kostki(pin2) ------- 16pin w kostce obd
masa z kostki (pin3) ----- 5pin w kostce obd
i u mnie działa ;)
Dzięki śliczne za odpowiedź, też mi się tak wydaje że 3pin z kostki powinien być podpięty pod 5pin w OBDII (masa sygnałowa), a na stronce viaken jest do 4pinu w OBDII (masa akumulatora), możliwe że to nie robi różnicy, ale podepnę się tak jak piszesz do 5 pinu, to wydaje się bardziej logiczne :) dzięki za odpowiedź, w najbliższym czasie jak będę miał wolną chwilę to będę działał :D Pozdrawiam.
A ze tak zapytam.... caly ten zachod po co? Tylko do odczytow czy tez do modyfikacji kompa?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
nic tym nie zmodyfikujesz. Chodzi głównie o odczyty, więc wiesz np. że czujniki temp. masz sprawne, map sensor czy sondę też ;)
Możesz sobie zapisać odczyty z jazdy do dalszej analizy jak Ci np. przerywa czy masz jakiekolwiek klocki z silnikiem. Imho lepsze to niż jazda po mechanikach i wymienianie części na ślepo ;)
Dzisiaj próbowałem połączyć się z moim P2E, nic z tego, interface CDP Autocom zwyczajnie nie jest w stanie się aktywować przy podpięciu po przez wyżej wymienioną końcówkę, wygląda to na brak zasilania i nie widzi ECU, jest podpięty ale nie aktywny przez co Rosyjski programik nie udało mi się uruchomić. Próbowałem go również zmusić do aktywacji przez program Autocom na K-linii ale to też nic nie pomogło. Przejściówka jest ok, podpięta tak jak pisaliśmy powyżej nawet na dwa sposoby, do masy sygnałowej i później do masy akumulatora. Kupię interface VW na K-linię i będę próbował dalej, lecz będę potrzebował przejściówki z RS232 na USB, co polecicie?
a nie możesz od razu kupić interfejsu vaga na usb? tylko koniecznie na chipie ftdi ;)
A moze ktos nagrac dilmik jak to dziala, jak to wyglada itp ?
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
A moze ktos nagrac dilmik jak to dziala, jak to wyglada itp ?
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
czytaj od początku - jest i filmik
http://www.youtube.com/watch?v=R0agbNpT9kE
Czołem,
Odkąd napisałem w temacie, nieco ożył.
Mi z kolei w domowym zaciszu udało mi się przetłumaczyć na język angielski radziecki programik HOPE, no i połączyć się z 3pin złączem obd2a, własnoręcznie wykonanym interfejsem (złącze RS do kompa, 3 piny do auta, sygnalizacja LED 1x zasilanie i 2x transmisja).
Gdyby był ktoś zainteresowany, proszę o kontakt, mogę wykonać na życzenie (działąjący i sprawdzony) ten interfejs.
P.S. Nie handluję badziewiem z chin, nie zarabiam tym na życie, podzielam pasję Hondy i sam szukałem możliwości łączenia z ECU ok 4 lata :D
Udało mi się uruchomić programik, działa bez zarzutu, złącze 3 pin OBD2a, ECU P2E. Dzięki wszystkim za pomoc w tym temacie :)
Ktoś to w pełni przetłumaczył jakoś sensownie? Ja pa ruski ni panimaju, więc połowy znaczenia znie znam, nie znalazłem, google tłmuaczy na bzdury... ;)
bew2, mógłbyś wrzucić angielską wersję programu na forum?
Witam po długiej przerwie, nie zagladalem tutaj juz dawno, niestety po strzale moją 6g nie bylo jakos sposobnosci, widze ze temat rozwinął się dosyć mocno, nawet źródła do programu udalo sie zdobyć, a to nawet dobrze bo może uda mi sie poznać protokół komunikacji hondy, jak by sie udalo to by powstala wersja na androida, na ecu niewspierane przez ta co juz jest na sklepie play. Jak ktos zainteresowany to odszukam materialy z moich prac zdjecia itp.. Pozdrawiam
Czy jest możliwość połączeniu się z ecu w ek3 d15z6 poliftowym?
mam złącze od kompa 3+2 pin
no to sprawdź czy działa ;)
Ok, czyli wnioskując po wszystkich wypowiedziach - autocom/delphi + przejściówka 3-pin nie będzie działać - również w preludzie V gen h22a5, tak?
Dla pewności zapytam - interfejs vag kkl na ftdi usb będzie działał ze złączem 3 pin? Przeczytałem na ruskiej stronie że na moim kompie jest możliwość dataloggingu
będzie, ja tak mam, musisz wpiąć plus, minus i K
W EK3 polift - działa przez złącze 3pin, kupiłem w viaken.pl przejściówkę honda 3pin -> obd2 i standardowego fejsa vag kkl obd2.
W końcu mam możliwość podglądu korekt dzięki czemu można dokładnie wystroić gazownie :cool:
Pytanie co do ruskiego programu - czy przy każdorazowym łączeniu musi przeszukiwać adresy na których ecu się komunikuje? Jest możliwość zapisania tego jakoś?
Czy są inne programy które będą gadać z kompem? Ruski HOBD sie czasem zacina.
Czy działa Wam w HOBD podgląd korekty długoterminowej? U mnie stoi na zero więc zapewne nie odczytuje stanu
Pozwole sobie to odkopać. Czy jest opcja, żeby to zadziałało z P1J?
Jak już odkopane to pozwolę sobie spytać. Tylko interfejsy z ftdi zadziałają? Posiadam prosty kkl 409.1 z układami ch340t i ez02841. Jeśli nie to myślałem o takim który ma układ na ftdi. http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kabel-obd2-kabel-piny.html
edit:Podłączyłem pod tego vaga, brak reakcji, niedługo zamówie ten od viaken i dam znać. Korzystałem z programu hope v1.03 i Honda PCScanner.
przemkowal
18-03-16, 21:55
Jakieś nowości?
Mam kompa POK lub POL, czyli nietypowy.
Mam przejściówkę 3 pin / OBD2 i będę próbował podłączenia, ale może w międzyczasie pojawił się jakiś programik którego można użyć z ELM 327 lub normalnie z kompem.
Może ktoś zrobić listę programów które oprócz HOBD powinny działać?
Czy HONDASH
http://www.hondash.net/p/e-shop.html
będzie działać?
Przyszło mi do głowy też połączenie przejściówki 3 pin - obd-2 - kabel kkl na USB - przejsciowka USB na micro USB próba skonfigurowania torque na USB. Niby opcję ma, tylko czy to zadziała?
ELM to interfejs do aut z siecią CAN,czyli standard euro obd. Takie coś mają auta dopiero po roku 2000 i to nie wszystkie.
Pomimo kompatybilności wtyczki ,nie ma prawa działać i żaden program tego nie obsłuży.
CAN w skrócie to taki niby internet w aucie ,po którym moduły gadają ze sobą,stare auta tego nie mają ,a każdy sygnał idzie po osobnym drucie.
Myślałem że pierwszy tą ruską stronę znalazłem,a tu widzę temat od dawna się kręci:)
Jak ktoś chce gotowca na 3 piny,to działa każdy interfejs gazowy,który obsłuży BRC Sequent24 -koniecznie 24, bo ten ma komunikację dwustroną przez pojedyńczą K-line
przemkowal
07-04-16, 17:57
Super, to pozostaje mi skołować przejściówkę z interfejsu BRC na 3 piny.
Możesz też podłączyć się przewodami według schematu, nie wydasz na przejściówkę ale jak źle podłączysz to spalisz interfejs ;)
Nie potrzebujesz jej,jeśli nie będziesz programował gazu,to wystarczy że odetniesz wtyczkę i zaprawisz konektory.
Możesz też zaprawić bezpośrednio wtyczkę Hondowską,tylko że wtedy ograniczysz się do uzycia tego tylko przy Hondzie.
Możesz też zostawić ori wtyczkę i przylutować rozgałęzienie na drugą.Ja mam przejściówkę,ale na igły,bo uzywam go do gazu i do
paru innych jeszcze rzeczy,miedzyinnymi do kilku innych starych aut (nie wymienię marek bo wstyd) albo niedawno do komunikacji z
bramą garażową z programowalnym sterownikiem:D
http://images78.fotosik.pl/485/d42f17a95133b636med.jpg (http://images78.fotosik.pl/485/d42f17a95133b636.jpg)
Koszulki termokurczliwe z klejem utrzymują to sztywne , nic się nie wygina ani nie ułamuje.
przemkowal
07-04-16, 20:51
Muszę tylko gniazdo zapodać bo programuję BRC. Przejściówkę 3 pin na obd2 mam więc tylko obetnę przejściówkę i dorobię jej wtyk do BRC o ile uda mi się dorwać taką. Albo dorobię do kabla BRC wtyk OBD2.
Będzie można obsługiwać oba bez problemów.
Wiesz może gdzie można dorwać gniazdo pod kabel BRC?
Ja mam od zaprzyjaźnionego gazownika.
ELM to interfejs do aut z siecią CAN,czyli standard euro obd. Takie coś mają auta dopiero po roku 2000 i to nie wszystkie.
Pomimo kompatybilności wtyczki ,nie ma prawa działać i żaden program tego nie obsłuży.
Wszystko się da ;)
https://github.com/kerpz/ArduinoHondaOBD
No tak:D Ale to nie ELM czyta sygnały z auta,a moduł Arduino,a potem podzszywa się pod ELM ze zgodnym dla niego standardem,a to trochę inna bajka-ba nawet całkiem inna,ale za to ciekawa.Myślałem już nad tym żeby przy pomocy przejściówki usb zaprogramować to
http://www.ebay.com/itm/4Pin-Bluetooth-RF-Wireless-Serial-Transceiver-Module-HC-06-RS232-With-backplane-/181825109371
Potem podłączyć do cn2 i spróbować przy pomocy wirtualnego Com logować dane na Windzie tylko bez drutów,ale nie wiem czy to hobd w ten sposób zadziała,czy potraktuje ten port jako normalny przewód.Nie jestem informatykiem i nie wiem,nigdy też nie próbowałem czegoś podobnego ,a wyczytać nie mogę.
Post pod poste,ale trudno.
;2205061']Sprawa dwóch kompów o których pisałem się wyjaśniła. Niestety brak definitywnie możliwości dataloggingu po złączu 5pin. To złącze w ogóle nie ma k-line podłączonego do ECU, jedynie do kontrolera ABS. Tak wynika zarówno ze schematu elektrycznego auta jak i tego co sam doszedłem po kolorach przewodów.
W związku z tym schematy podłączenia po złączu 5pin dostępne w sieci są błędne dla tych kompów w 5D z roczników 99 i 00. W tych rocznikach występuje dodatkowe złącze i tu Was zaskoczę - normalne ISO obd2 schowane przy lewej nodze pasażera za konsolą środkową. Po wpięciu się tam w k-line udało się nawiązać komunikację z P1J i PDT ;)
Było niejasne czy P1J lączy sie przez cn2 -sprawdzone i łączy się bez problemu.
Wszystko się da ;)
https://github.com/kerpz/ArduinoHondaOBD
ooo, ciekawe, idę wypróbować :P
ooo, ciekawe, idę wypróbować :P
Doszedłeś już :)
witam
udało mi się połączyć, cy u was też program nie pokazuje korekty długiej?
Pokazuje zawsze. Podlącz się jeszcze raz,bo pewnie tych korekt jeszcze nie bylo jak rozłączałeś kompa-trzeba polatac pare kilometrów.
przemkowal
02-07-16, 13:38
Czyli trzeba kupić moduł arduino uno, moduł bluetooth, jak ktoś chce to też wyświetlacz ale nie koniecznie. Potem zaprogramować i będzie działać?
Coś za proste to.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
A jak postawisz w domu PC-ta,to też potem programujesz i działa.:) To ze proste ,to się cieszyć trzeba
Pokazuje zawsze. Podlącz się jeszcze raz,bo pewnie tych korekt jeszcze nie bylo jak rozłączałeś kompa-trzeba polatac pare kilometrów.
Mi też nie pokazuje nigdy korekty długiej, i nie mam pojęcia dlaczego
A jak sę podłączysz i jedziesz,to po kilku kilometrach też nie pokazuje?
Staraj się nie wyłączać silnika po jeździe i przed odczytaniem danych,bo może masz coś sknocone i po wyłączeniu stacyjki na zero,komp nie ma podtrzymania pamięci.
nie ma po jeździe w trakcie jazdy w ogóle ani nie drgnie ten wskaźnik od długiej
torque pro czyta długa i krótką korekte
przy okazji spytam może ktoś zna program na pc który by potrafił z logów torque wygenerować kolorowy wykres rpm x podciśnienie z wartościami korekt?
torque pro czyta długa i krótką korekte
Ale to nie jest ani na kabel,ani na windę.
Może spróbować na innym lapku,bo możliwe ze w swoim masz jakiś konflikt i pewne rzeczy nie idą choć powinny.
Moze ściągnij program jeszcze raz.
Sorki że post pod postem:)
Pomyślałem żeby zrobić listę tego co da się podłączyć przez cn2,bo podobno z niektorymi kompami są problemy,jak ktoś to robił to proszę o aktualizację.
p3x
p3y
p28
p06
p1j
p9k
Te podłączałem sam,wiec wiem na 100% że działają.Nie miałem okazji podłączać ej9 polifta,ani d15z6 a bardzo bym chciał wiedzieć czy gadają.
p1j
Nie wszystkie modele - p1j z d14z4 nie zadziała ale za to oryginalna wiązka ma gniazdo diagnostyczne obd2 z którym można nawiązać komunikację
;2725877']Nie wszystkie modele - p1j z d14z4 nie zadziała ale za to oryginalna wiązka ma gniazdo diagnostyczne obd2 z którym można nawiązać komunikację
Ale to jest trzypinowe łącze wypuszczone tylko w tą kość i nic więcej,żadna nowość (ostatnio w d15b7 się podłączałem ) Takie kombinacje to tylko utrudnienie, bo ciągle zapominam numery pinów.
A jak sę podłączysz i jedziesz,to po kilku kilometrach też nie pokazuje?
Staraj się nie wyłączać silnika po jeździe i przed odczytaniem danych,bo może masz coś sknocone i po wyłączeniu stacyjki na zero,komp nie ma podtrzymania pamięci.
Naprawdę dużo jeździłem z tym hobd i ani razu nie drgnęła nawet wskazówka
Przejdź się ze swoimi gratami do innego auta,to będzie wiadomo czy to w lapku czy w aucie jest problem.
Nie wiem czy te komputery chodzą bez zasilania podtrzymania pamięci.Moze nie ma napięcie jest jedynie to po kluczyku,dlatego nic nie zapisuje.
Odepnij kompa i sprawdź czy jest zasilanie bez włączonego kluczyka.
Mam też drugi identyczny ek3 (ten sam rok, buda, wyposażenie...) i również nie czyta korekty długiej.
Sprawdzane na 3 laptopach
Czyli "dziura" w programie jakaś :(
Albo interfejsu, posiadam VAG KKL od viakena i nie sprawdzałem na innym.
przemkowal
12-07-16, 09:58
Mi się udało połączyć z kompem przez gniazdo 3 pin, korekty są i długie i krótkie.
Używałem kabla BRC bodajże od promoto.
Komp to
37820-P0K-G10 lub
37820-P0L-G10
Takie były montowane ale do swojego nie zaglądałem jeszcze.
Czy jest ktoś, kto byłby w stanie przetłumaczyć co znaczy każdy z opisów ruskiego programu?
Bo korekty długie i krótkie to załapałem ale z resztą mam problem.
No bez jaj:D Przecież wiekszość jest po Angielsku.
położenie przepustnicy (procentowe + napięcie)....................................TPS (prawy górny róg)
ciśnienie w kolektorze .................................................. ........ MAP
temperatura płynu .................................................. ....................ETC (T ENG)
temperatura powietrza w dolocie........................................... ........IAT (T ATM)
obroty .................................................. .............................RPM
prędkość.......................................... ................................VSS
czasy wtrysków.......................................... ..........................INJ.TIME
korekty krótkoterminowe................................... ........................SHORT FT
sonda (ubogo/bogato)........................................... .............................TOPLIWNAJA SMIEŚ (O2)
korekty długoterminowe ................LONG FT
opierieżienije zażygania........................WYPRZEDZENIE ZAPLONU
Używałem kabla BRC
Widzę że zadziałał:)
ja sprawdzałem na kablu vag kkl od viakena i nie mam korekty długiej, ale czy to wina kabla czy kwestia podpięcia, komputera ja podpinam w złącze 5 pin
przemkowal
12-07-16, 22:15
No bez jaj:D Przecież wiekszość jest po Angielsku.
położenie przepustnicy (procentowe + napięcie)....................................TPS (prawy górny róg)
ciśnienie w kolektorze .................................................. ........ MAP
temperatura płynu .................................................. ....................ETC (T ENG)
temperatura powietrza w dolocie........................................... ........IAT (T ATM)
obroty .................................................. .............................RPM
prędkość.......................................... ................................VSS
czasy wtrysków.......................................... ..........................INJ.TIME
korekty krótkoterminowe................................... ........................SHORT FT
sonda (ubogo/bogato)........................................... .............................TOPLIWNAJA SMIEŚ (O2)
korekty długoterminowe ................LONG FT
opierieżienije zażygania........................WYPRZEDZENIE ZAPLONU
Widzę że zadziałał:)
No właśnie łączy się tylko hobd pc scanner a ta wersja którą mam jest po rosyjsku i nie da się języka zmienić.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160712/8d70a44b3820829eeb135e19fcca85ae.jpg
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
wersja którą mam jest po rosyjsku i nie da się języka zmienić.
Innej nie ma,każdy ma taką.No ale czego nie wiesz,przecież wszystko czego się używa jest nie po rosyjsku,albo jest na tyle jasne ze,nie da sie nie wyczaic co i jak.
http://img17.staticclassifieds.com/images_tablicapl/348304775_3_644x461_interfejs-diagnostyczny-honda-civicpodlacz-sie-do-komputera-osobowe.jpg
a tutaj wręcz niczego nie ma po rosyjsku
ja podpinam w złącze 5 pin
To jest to samo co 3 pin,więc może naprawdę winny jest interfejs.Akurat wlasnie econo nie podłączałem,ale wszystkie które działały przez 3 pin ,to działały w pełnym zakresie.
przemkowal
13-07-16, 07:50
No właśnie nie jest dla wszystkich oczywiste :(
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
to jakim kablem się łączycie że wam działa korekta długa
Ja się łączę tym co mam akurat pod reką,czyli jeśli jest wlutowana przejsciówka,to przez CN2 ,jesli nie ma to proponuje montaż,a jeśli nie CN2 to przez interfejs od BRC (omówiony wcześniej) i zawsze działały wszystkie parametry tak jak trzeba.
W koncu się pogubiłem czy tam jest transmisja K line 12 V czy TTL 5 V ?
TTL po cn2 jest na 5V
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
TTL po cn2 jest na 5V
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
jako że wchodzę w temat to nie wiem mam złącze 3 pinowe i sterownik P28 wiec jak mam się połączyć tym rosyjskim programem ? Ktoś może go przetłumaczył ? A czym robicie diagnostykę np T tec ?
witam mam problem przestał łączyć mi się interfejs vag z hondą kostka 5 pin, wszystko było ok aż po ponownym podłączeniu padło kabel wygląda na ok w takim razie co jakiś bezpiecznik ? samochód działa normalnie
W koncu się pogubiłem czy tam jest transmisja K line 12 V czy TTL 5 V ?
TTL jest na 5v a K line na 12.
oba standardy obsługuje ten program.
witam mam problem przestał łączyć mi się interfejs vag z hondą kostka 5 pin
Sprawdź czy jest masa i zasilanie,bo sam sygnał nic nie da.
zasilanie jest dioda na vagu się świeci, ale nie działał. chyba zainwestuję w interfejs tylko co brać vaga czy brc? czy każdy brc jest na k lini? 12v
Przeczytałes cały temat?Jest tam napisane wyraźnie że ma to być taki,który obsłuży Seqenta 24,w aukcjach jest to wyszczególnione.Inne też sa na K line,ale podwójną.
czyli co na podwójną linie K nie będzie działać?
A masz w tym aucie dwie linie k? Pytam ponownie czy prześledziłeś temat od poczatku,bo wszystko o co pytasz zostało już powiedziane i to nie jeden raz.
nie wiem czy mam 2 linie k w aucie, wątek czytałem, ale mam interfejs który obsługuje 2 linie K więc pytam czy też będzie
Interfejs posiadający 2 linie K obsłuży Staga, ale do Hondy tego nie podepniesz,bo nie ma do czego.
kolego m26 interfejs z 2 liniami również obsługuje hondę sprawdziłem osobiście, natomiast linią k nie podepniesz staga bo komunikacja z tego co wiem odbywa się na innych napięciach
komunikacja z tego co wiem odbywa się na innych napięciach
Sprawdziłem ,masz rację , jest tam 5v i K-L (TX-RX),budowa oparta o FDTI rs232.
Możesz podać jaki to interfejs którym się łączysz,bo to nie powinno działać? Choć teraz przypomniałem sobie,żepierwszy interfejs który miałem do BRC ,miał wewnątrz zwarte dwie linie i wyprowadzone jako jedno K,więc wszystko już chyba mozliwe :p
Zwierasz je,czy wykorzystujesz jedną?Ale wtedy musi być tam dodatkowy układ przełączający sygnały:confused:
taki interfejs od viakena z przejściówką na obd1
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski-adapter-obd1.html
A możesz luknąć po przewodach czy to jest zmostkowane w przejściówce?
przemkowal
15-08-16, 20:55
Właśnie testowałem kabel vaga z jedną linią K. Śmiga bez problemów.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Właśnie testowałem kabel vaga z jedną linią K. Śmiga bez problemów.
a na jakim programie i czy pokazuje ci korektę długą? i pod jakie złącze podpinałeś?
przemkowal
15-08-16, 22:18
3 pin
Program rosyjski
Jest korekta długa
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
A możesz luknąć po przewodach czy to jest zmostkowane w przejściówce?
z tej przejściówki pin lini K idzie na pin nr 7 w złączu obd
z tej przejściówki pin lini K idzie na pin nr 7 w złączu obd
To wiem,ale chodzi mi o to jak jest podłączony moduł z dwoma liniami K. Konkretnie o to która linia jest wykorzystana ,ew. czy linie nie są zmostkowane.
sam moduł to ciężko powiedzieć, interfejs jest nowy na gwarancji
sam moduł to ciężko powiedzieć
Z modulu wychodza dwie linie,wystarczy popatrzeć po przejściówkach ,gdzie która wychodzi.
na tej przejściówce z zestawu, linia K jest podpięta tylko na pin nr 7, przejściówka nie jest kostkowana z żadnym innym pinem
witam,
przetłumaczyłem program HOPE v1.3 na język ojczysty :) jeśli ktoś chce to udostępnie mu plik konfiguracyjny i plik językowy, dobrze by było jakby ktoś obeznany z tematem go przetestował i dodał swoje uwagi dotyczące tłumaczenia
https://images90.fotosik.pl/461/3558e4a551baa88bmed.jpg
strona programu https://www.drive2.ru/l/1463475/
link do spolszczonej wersji :) UP 15.05.2021
https://www.easypaste.org/file/vq37Im5F/softPL.zip?lang=pl
paczka zawiera jeszcze HOBD v124 tłumaczenia kolegi Szczur[R]
tutaj jeszcze link do chomika on nie wygaśnie ;p
https://chomikuj.pl/futurepanic/softPL,7680546046.zip
dzięki :) linka podwiesiłem w moim poprzednim poście pod grafiką :) wszelkie uwagi na PW ;p
przemkowal
28-02-17, 17:45
Coś nie chce się ściągnąć.
Jak ktoś ma wersje to tylko plik ze spolszczeniem wystarczy?
trzeba dodac plik językowy PL.ini i wstawic mój przerobiny set.ini , bo jak się wstawi tylko plik językowy to połowa programu i tak zostanie po czeczeńsku ;p plik sprawdziłem i się ściąga normalnie wrzuce jeszcze na jakies inne serwery
wrzuciłem na dodatkowe 2 serwery :)
fishmacfan
17-03-17, 20:43
Panowie mam pytanie apropos połączenia z ECM do PC. Mianowicie wlutowałem się poprzez CN do pinów 1, 2 i 4 i generalnie mam albo przekłamane odczyty (Honda OBD PC Scanner). Generalnie rezultat jest taki, że po minucie, dwóch jest ruch w programie chwilowy i wszystko się zatrzymuje na tych odczytanych wartościach. A wartości te są np:
https://drive.google.com/open?id=0B_K_DgU7N24DTS1FOVZaSFhaV0E
Nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania. Ma ktoś może jakieś pomysły? Czy możliwe jest, że przy lutowaniu uszkodziłem jakąś ścieżkę na SMD (choć nie wydaje mi się)? Może ktoś spotkał się już z takim problemem?
https://drive.google.com/open?id=0B_K_DgU7N24DLUZCVTVTYU9rSUU
https://drive.google.com/open?id=0B_K_DgU7N24DQmc5RWlyc2V2YkE
Witam. Mam problem ze nie spalaniem całego paliwa w d15z8. Komp P9L. Immo zainstalowane oryginalne.
Potrzebuję tej wtyczki 5cio pinowej z tego co tutaj wyczytałem i trzech pinów z niej.
Który konwerter jest mi potrzebny?
1. http://allegro.pl/konwerter-usb-ttl-uklad-ftdi-ft232rl-bte-452-i6753492809.html
2. http://allegro.pl/konwerter-usb-uart-ttl-cp2102-5v-3-3v-arduino-i6830852407.html
Czy coś muszę jeszcze prócz tego ogarnąć? Nie pytam o ten ruski program, bo jak wyżej napisałem temat przeczytałem cały.
Jeżeli potrzebuję zamiast tego konwertera K-line Vag to proszę mi dać jasną odpowiedź żebym mógł go zamówić od razu. Bo w sumie od początku tematu to trochę czasu minęło więc mógł ktoś taki konwerter wrzucić do obiegu już.
Cloudwalking
06-06-17, 13:10
Cześć,
Posiadam Accorda VI CG8 z 1999 roku. Udało mi się podłączyć do ECU benzynowego i działają wszystkie wskazania oprócz korekty długoterminowej (ta sama sytuacja na Honda OBD PC Scanner i Honda OBD Protocol Examiner). Wskazanie LTFT jest cały czas 0,0% i ani drgnie.
Korzystając z możliwości logowania w programie HOPE zrobiłem loga i tam w zakładce "bajty" jest taka tabelka, gdzie wg autora programu pokazywane jest wszystko co program sczytał z ECU. Niestety, ale nie umiał wskazać która komórka pokazuje LTFT w moim ECU. Może ktoś będzie miał pomysł jak tego szukać?
Link do pliku *.xlg
www.sendspace.com/file/lkqbh4
Będę wdzięczny za pomoc.
Potrzebuję tej wtyczki 5cio pinowej z tego co tutaj wyczytałem i trzech pinów z niej.
Tak, i do tego musisz zamienić kable we wtyczce. 1 i 2 zostawić, 3 i 4 wypiąć w ogóle, a 5 w miejsce 4 wsadzić.
Ja używam tego:
Interfejs VAG k-line (KKL u mnie nie działał)
https://viaken.pl/pl/vag-k-linemax-232-kabel-piny.html
Przejście Honda 5-pin na OBD2
http://allegro.pl/adapter-obd2-honda-5pin-i5740232300.html
i konwerter RS232 do USB
http://allegro.pl/konwerter-usb-rs232-com-na-ft232-rl-ftdi-i6717207030.html
wyglada na to że coś nie tak masz po stronie interfejsów.. przeczytaj jeszcze raz całe 15 stron i tam koledzy niektórzy też mieli problem z tą korektą własnie przez interfejsy
Cloudwalking
08-06-17, 21:54
Kontaktowałem się z autorem programu HOPE i on twierdzi, że jeżeli się łączy z ECU i pozostałe rzeczy pokazuje dobrze, to jest kwestia tego, że w moim ECU wartość długiej korekty jest zapisana w innej komórce pamięci niż spodziewa się tego program.
Jeszcze rzucę okiem na te 15 stron, ale wydaje mi się, że z interfejs jest OK. Typowy K-line, jedna linia K. Czy to będzie od VAGA czy BRC chyba mało istotne.
Podłączałem się też do fizycznego portu COM żeby wykluczyć kwestię, że miesza coś adapter RS232-USB i jest to samo.
boski jasiu
12-07-17, 00:36
Witajcie witajcie :)
Komp to P9K. Wiem że mam możliwość logowania danych po złączu CN2. Jednak czy po złączach diagnostycznych (5 i 2 piny) z zastosowaniem interfejsu VAG z FTDI, będzie opcja data-logowania ? :)
Czy pojawiło się może coś na platformę Android co poradzi sobie z datalogingiem po kablu ?
na android jest program co łączy się z kompem przez bluetooth
boski jasiu
13-07-17, 01:29
Zgadza się. Jestem na tyle w temacie :) Ale mam OBD które nie łyknie Bluetooth ( albo odwrotnie - Bluetooth nie łyknie mojego OBD ). Jedynie po złączu CN2, ale musiałbym mieć mapę na Crome. Bo póki co wszystko w serii.
Pytam czy jest jakaś nowinka która pozwoli się połączyć po kablu do urządzenia z Androidem ? :)
ArduinoHondaObd.. Na 9 stronie tego tematu sie pojawia o nim wzmianka, konwertuje on sygnał na zjadliwy dla ELM oczywiście wykorzystując do tego ARDUINO
boski jasiu
23-01-18, 12:45
znowu odkopię... komuś udało się zrobić spolszczenie - chociaż w małym stopniu, do tego radzieckiego programu ? :)
Przecież jest.
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?179761-Datalogging-d14a3-ECU-P3X&p=2803461&viewfull=1#post2803461
boski jasiu
23-01-18, 22:15
To jest program Hope. A jest jeszcze drugi - też w tym wątku cytowany.
To w takim razie nie widzę sensu w jego spolszczeniu,skoro wartości są na wykresach po angielsku i w takiej postaci najczęściej je uzywamy,a na panelu z zegarami wszystko widać i jest to jasne.Zakładka konfiguracyjna "nastrojki" też chyba problematyczna nie jest
Ja go mam przetłumaczony w 90% ale cos jest pokićkane w samych źródłach i nie idzie go skompilowac do działającej postaci a z autorem nie mam kontaktu.. Pisałem do niego o najnowsze źródła ale bez odzewu.. Może miec tez wpływ ze na innych narzędziach to bylo robione..
przemkowal
02-02-18, 18:15
Wszystko się da ;)
https://github.com/kerpz/ArduinoHondaOBD
ooo, ciekawe, idę wypróbować :P
panowie - próbuję wrzucić ten soft na arduino i nie idzie. Wywala mi błąd
E:\Arduino\soft-do-elm\ArduinoHondaOBD-master\hobd_elm\hobd_elm.ino:19:42: fatal error: SoftwareSerialWithHalfDuplex.h: No such file or directory
#include <SoftwareSerialWithHalfDuplex.h>
Ktoś poradzi co zrobić?
SoftwareSerialWithHalfDuplex
tą biblioteke musisz dodać do arduino
przemkowal
10-02-18, 22:44
Dzięki wielkie.
Jeszcze w międzyczasie wyszło że zdublowane biblioteki ale poszło.
Teraz tylko testować.
przemkowal
16-02-18, 10:45
Pytanie do osób które używały modułu na Arduino.
Jaki wsad pakowaliście.
Bo u mnie nie do końca to działa. Np obroty pokazuje źle.
Wsad jest tylko dla elm a nie uni. Spróbuję jeszcze uni który jest niby najnowszy ale ciekaw jestem jakie wsady i wersje wrzucaliscie.
Obroty na lcd czy na smartfonie?
przemkowal
17-02-18, 16:51
Smartfon, nie instalowałem LCD
U mnie prawidłowo pokazywało w torqu pro a w jakiej apce jest zle i o ile?
przemkowal
17-02-18, 21:06
Torque pro
Wolne na zimnym 3000 a pokazuje 600
Na ciepłym jest 600 pokazuje 400
Przy dodawaniu gazu obroty spadają wg torque
Miało być 2000 zamiast 3000
przemkowal
26-02-18, 20:47
U mnie prawidłowo pokazywało w torqu pro a w jakiej apce jest zle i o ile?
A możesz dać znać którą wersją programowałeś?
Lub wysłać mi tą wersję?
Pytasz o apk na androida czy o kod arduino?
DamianPietras
01-03-18, 15:59
witam,
przetłumaczyłem program HOPE v1.3 na język ojczysty :) jeśli ktoś chce to udostępnie mu plik konfiguracyjny i plik językowy, dobrze by było jakby ktoś obeznany z tematem go przetestował i dodał swoje uwagi dotyczące tłumaczenia
http://i68.tinypic.com/ji2qgw.jpg
strona programu https://www.drive2.ru/l/1463475/
link do spolszczonej wersji :) http://www.filedropper.com/hopev103pl
http://www.megafileupload.com/26jj6/hope_v1.03_PL.zip
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=39168658801945865784
Można prosić o odświeżenie linków ;) ??
Done :)
poprawiłem teraz jeszcze pare wpisów żeby było czytelniej i żeby wyświetlały się poprawnie znaki bez ustawionej cyrylicy w windowsie i powinno być dobrze.. jedynie po kliknięciu w dziennik wyskakują "matrioszki" ale nie umiem tego zlokalizować ;p
przemkowal
01-03-18, 19:06
Pytasz o apk na androida czy o kod arduino?
Kod Arduino.
Done :)
poprawiłem teraz jeszcze pare wpisów żeby było czytelniej i żeby wyświetlały się poprawnie znaki bez ustawionej cyrylicy w windowsie i powinno być dobrze.. jedynie po kliknięciu w dziennik wyskakują "matrioszki" ale nie umiem tego zlokalizować ;p
Dorzucisz jakiegoś linka?
Bo te są dalej nieaktywne
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?179761-Datalogging-d14a3-ECU-P3X/page15 poprawione linki na 15 stronie tego tematu :)
przemkowal
01-03-18, 20:01
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?179761-Datalogging-d14a3-ECU-P3X/page15 poprawione linki na 15 stronie tego tematu :)
podziękował
Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc z kompiacją źródeł z programu HOBD, z tym ze musi to być osoba w miare obeznana z Visual studio , sanddockiem i jeszcze jakimś badziwiewiem o które pluje sie kompilator.. Jesli ktos ma chęci to podesle źródła do skompilowania, chodzi mi oto żeby zlozyc to do kupy przynajmniej rosyjskie a wtedy dorzucę moja spolszczona część :) bo juz rok mi to na kompie leży i mnie denerwuje bo naprawde Malo brakuje żeby bylo po polsku :)
o coś takiego chodzi ? :P
https://zapodaj.net/bead338c8dcd1.bmp.html
Szczur[R] trzymasz taką perełke tylko dla siebie ;p będziesz bity, poniżany i wleczony za autem jak tego nie udostępnisz szerokiemu forum :cool: Prosze :)
Archiwum mało zajmuje, a link w końcu wygaśnie - jeśli ktoś ma lepszy sposób niech podlinkuje
https://megawrzuta.pl/download/291d8efae3a4bf57a27fc5730bdc0162.html
Przetłumaczyłem tylko to co wiedziałem, ruski u mnie aby aby
DZięki koledze Szczur[R] mamy spolszczone HOBD więc ściągać i testować :) a koledze piwo stawiac ;p
;2883493]o coś takiego chodzi ? :P
https://zapodaj.net/images/bead338c8dcd1.bmp
Archiwum mało zajmuje, a link w końcu wygaśnie - jeśli ktoś ma lepszy sposób niech podlinkuje
https://megawrzuta.pl/download/291d8efae3a4bf57a27fc5730bdc0162.html (https://megawrzuta.pl/download/291d8...30bdc0162.html)
Przetłumaczyłem tylko to co wiedziałem, ruski u mnie aby aby
wrzucilem jeszcze na inny serwer up 01.08.2021
https://easyupload.io/7c9wjg
vehicleyard
01-07-19, 10:54
You Might want to check this guide (https://vehicleyard.com)out for your obd2 scanner needs, they also have a informational articles and car maintenance and bluetooth obd2 scanners too.
Hej, odświeży ktoś linki?;)
tak jak Ci pisałem na PW postaram sie to zrobic jak najszybciej ;p najpóźniej do weekendu bo mam te programy na hdd ktory juz dogorywał a do lapka wrzuciłem ssd'ka :) stary dysk musze znaleźć bo jeszcze na pudlach siedze ;(
Cześć wszystkim,
jest możliwość odświeżenia linka bądź przesłania programu Honda Obd PC Scanner w wersji polskiej?
Jeżeli ktoś bawi się w odczytanie danych z komputera np. w EK3 za pomocą Arduino i wspomianego wcześniej projektu to chętnie pomogę.
https://mega.nz/#!mMogFQrZ!2AXp-1oniAxAT10AKwGPId-MixU-3KzXFvKK8szFc7k
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.