PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z dokręceniem nakrętki na amortyzatorze



ogieniblask
05-06-13, 21:16
Zebrałem się do wymiany sprężyn w swojej hondzie.
Pierwsza tylna poszła bez problemu, niestety przy drugiej pojawił się problem, mianowicie okazało się, że pęknięty jest gwint na amortyzatorze, który blokuje dosyć mocno wkręcanie nakrętki i całkowicie uniemożliwia jakąkolwiek kontrę imbusem. Wkręciłem ile się dało i spod nakrętki wystają tylko dwa zwoje gwintu.

http://img96.imageshack.us/img96/7317/80364777.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/80364777.jpg/)

http://img17.imageshack.us/img17/796/56003599.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/56003599.jpg/)

Tutaj zamieszczam zdjęcie drugiego amora z prawidłowo dokręconą nakrętką

http://img855.imageshack.us/img855/8853/54388000.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/54388000.jpg/)

W wadliwym amorze nakrętka dalej nie wejdzie. Czy mogę zamontować taki zestaw i na nim jeździć?

civic_lsi
06-06-13, 08:58
W wadliwym amorze nakrętka dalej nie wejdzie.
nie wejdzie bo gwint dalej jest popsuty czy po prostu przez to, że nie można zablokować i nakrętka się obraca?

ogieniblask
06-06-13, 10:51
przez brak możliwości kontrowania przy kręceniu nakrętką obraca się razem ze "śrubą". gwint popsuty jest tylko na tych pierwszych zwojach w miejscu pęknięcia.

civic_lsi
06-06-13, 11:21
może spróbuj włożyć tak skręcony amortyzator do samochodu. przyłap śrubami i postaw na koło. wtedy sprężyna się ugnie i będzie lżej dokręcić.

ogieniblask
06-06-13, 12:12
myślałem czy nie wspawać na stałe w gniazdo śruby jakiegoś wygiętego pręta (a nawet poświęcić jakiegoś imbusa co by powierzchnie bardziej trzymały), w miarę mocnego, żeby umożliwić zdejmowanie nakrętki i innych tych pierdół, a jednocześnie mieć możliwość kontry.
Nie wiem kiedy to pękło. Mimo wszystko Bilsteiny k*r*a, a awaria jak przy najtańszych amorach :/

maciu$
06-06-13, 14:13
Spróbuj zakręcić to pneumatem, na jakiej długości pękł gwint na tłoczysku, mniej więcej tak jak idzie otwór na kontrę z imbusa?

ogieniblask
06-06-13, 19:16
pneumata to musiałem już użyć do wykręcenia nakrętki bo ręcznie się nie dało. to jest dokręcane pneumatem, a pęknięcie jest właśnie mniej więcej do dna otworu na imbus. dałem dzisiaj do serwisu amortyzatorów, bo upewniłem się w zasadzie, że tak jak na zdjęciu zostać to nie może.