PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana wszystkiego plus remont silnika Concerto D16A8



Punek
12-01-08, 22:50
Witam!

Sluchajcie.. mam problem.. nie wiem jaki uklad hamulcowy zrobić w swojej concerto.. Zaznacze ze odlaczylem abs przez bezpiecznik, natomiast będe go demontował calkowicie ( o ile będzie taka mozliwosc) Czeka mnie teraz sporo remontów i chciałbym zrobić je jak najbardzej z głową.. Do wymiany mam.. wszystko :/ i jeszcze trochę..

Zaznaczę, że lubie czuć te 124 koniki ale po torze nie jeżdzę, ;) (no i w ciągu dwóch lat chcę upchnąć do niej h22 lub ew b18) więc chciałbym dobrać części jak najlepsze, zaoszczedzając przy tym jak najwiecej (jestem biednym emigrantem który już za dwa tygodnie spieprzy z tego popieprzonego kraju jakim jest UK).. A więc po kolei..

Najlepiej gdyby czesci byly dostępne w Japan Cars bo brat ma sporo zniżek.

Do wymiany

Zawieszenie - (myslalem o seryjnych amorach i sprezynach jamex, czytalem na jakims forum ze koles byl zadowolony bardzo z takiej konfigracji w concerto, zachowal kompromis pomiedzy sztywnoscia a komfortem) tu jest kwestia rozwiazana wlasciwie.

Tylko nie wiem jakie te amortyzatory wybrac :/
-> olejowo-gazowe noname za 105zł/szt (widzialem tylko na tyl)
-> gazowe KYB 125zl/szt(nawet nie napisane czy tył czy przód)
-> gazowe NK-SBS 195zl/szt przod i 159zl/szt tył

Hamulce (tarcze mam do wymiany)

-> Ebc Turbo Grove ze zwyklymi klockami(Czy to ma sens) ? Zamierzam robić 20kkm rocznie, więc myśle że by tarcze dotrwały do tego swapa tym bardziej, że dużo hamuje biegami.. 195zł/szt tarcze, klocki około 75zł za komplet

-> Czy już lepiej plaskie Brembo z jakimis EBC. (300zł komplet 2 tarcze i 4 klocki)

-> Czy może jakieś zwykłe tarcze i dobre klocki? (tylko czy warto do tych 125 koni?)

Dodatkowo do wymiany mam przeguby 2x (130zł/szt), łożysko w prawym tyle (około 120zł, czy:

-> może wymontować i poszukać w sklepie z lozyskami po prostu? Czy to realne?), no i najważniejsze..

Czeka mnie remont silnika (brał ogrom oleju, a na koniec po dosyć ostrej jeźdze zaczęło coś stukać.. :/ (mech mówi że szklanka i ze niewarto robic i jezdzic az padnie, ja nie wiem ocb).

-> Jakie części kupić i gdzie?

-> Czy najpierw jechać rozkręcić silnik i sprawdzić co jest do wymiany (powtarzam, że już przed stukaniem zaczał pobierać 6-7l od wymiany do wymiany 10kkm), jeździłem na MobilS 10w40 (nie bijcie). (mam sekwencyjny gaz od około 40kkm, samochód ma 150kkm (w co smiem wątpić).

No i sprzęgło..

-> wybrać jakieś sachs za 500zł, czy nie warto do tych 125 koni i kupić coś tańszego (LUK) za 350zł, czy jakieś nipparts za 180zł w zupełności wystarczy? Czy może regenracja?

Zaznaczę, że sprzęgło moje straciło wszystko.. tzn.. w pewnym momencie zaczeło coś tak dziwnie w nim stukać (jakby nie było wyważone, z zewnątrz było słychać jakby to był diesel) Ale po pewnym czasie stuki ustąpiły a sprzęgo stało się "punktowe" od samego dolu długo długo nic dopiero pod samym koniec bach, praktycznie jak bym strzelał z tego sprzęgła, może z 0,5cm jest jakiegoś uślizgu, ogólnie muszę się starać, żeby płynnie ruszyć).

Mam nadzieję, że mi doradzicie. Pytam, bo chciałbym kupić wszystkie potrzebne części w jednym sklepie, może udało by się jeszcze uzyskać większy rabat.

To by było na tyle, wiem że długo ale dla znawców tematu to kwestia kilku minut.

Pozdrawiam

P.S. Ile mechanik, może sobie policzyć za wymianę tego całego stuffu (chciałbym robić wszystko na raz, żeby uniknąć ponownych rozszczepień mojego samochodu :)


Zapomniałem dodać, że jeżdżę Concerto z 92r, z silnikiem D16A8.

Chcę przeznaczyć na ten cel 3500-4000zł mam jakieś szanse czy zero? :)
Przykładowe ceny pochodzą z allegro, brat ma około 20% zniżek w sklepie.

wunat
12-01-08, 23:28
Ziom wiec tak. Sprzeglo bierz od chlopakow ktorzy sciagaja graty z hameryki - exedy, zrob koniecznie przeguby, tu ktos musi podpowiedziec co i jak, ja wiem tylko ze zamienniki sa generalnie nei najlepszej jakosci i tarcze i kloce kup sobie jakies zwykle gladkie nie szalej tu nie wiadomo jak. i zabierz sie za ten silnik bo mysle ze to on pozre Ci duzo kasy.

Punek
12-01-08, 23:38
Zastanawialem się nad tymi tarczami i hamulcami bo ciężko mam zablokować koła (muszą sprzyjać warunki np. gorący gladki asfalt) więc wydaje mi się, że nie dają rady (hamulce są poprostu nienajlepsze). Możesz dać namiar na Ziomów od tej amerky? Chyba, że już przewody tak puchną.. Rozumiem, że tego exedy nie dostanę na spokojnie w sklepie? Dostanę fakturę u chłopaków? 20% bym sobie jeszcze obniżył wydatki :)

wunat
12-01-08, 23:45
Ziom masz exedy za 400-500pln (nie pamietam) i jeszcze chcesz fakture?

Punek
13-01-08, 00:01
Wiesz jak jest w życiu.. im taniej tym lepiej.. nie wiem jaką Ziomy działalność prowadzą dlatego pytam :) Bo gdyby była możliwość to za sprzegło wyłożył bym czysta pindziesiat a nie pincet :) zrozum mnie.. funt ciągle spada :D

Lcfr
13-01-08, 19:12
Zaznaczę, że lubie czuć te 124 koniki ale po torze nie jeżdzę, ;) (no i w ciągu dwóch lat chcę upchnąć do niej h22 lub ew b18) więc chciałbym dobrać części jak najlepsze, zaoszczedzając przy tym jak najwiecej (jestem biednym emigrantem który już za dwa tygodnie spieprzy z tego popieprzonego kraju jakim jest UK).. A więc po kolei..
będzie trudno - bo jedno z drugim jest mało kompatybilne...


Najlepiej gdyby czesci byly dostępne w Japan Cars bo brat ma sporo zniżek.
niestety nie wszystko z JC jest polecane ;/
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39865&highlight=remont



Hamulce (tarcze mam do wymiany)

temat obficie opisany
poczytaj a sam znajdziesz odpowiedz... (na swoją kieszeń)


Czeka mnie remont silnika (brał ogrom oleju, a na koniec po dosyć ostrej jeźdze zaczęło coś stukać.. :/ (mech mówi że szklanka i ze niewarto robic i jezdzic az padnie, ja nie wiem ocb).
zmień mechanika -na sam początek - w hondzie nie ma tzw. szklanek....
potem wpisz w "szukaj" słowo: "remont"/"pierścienie"/"swap" i znajdziesz odpowiedzi...
przykładowo: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=23809&highlight=remont+cena
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=32159&highlight=uszczelka
a u Ciebie może stukać też panewka....



-> Jakie części kupić i gdzie?
części polecane prze większość z forumowiczów: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=3315&highlight=uszczelka



No i sprzęgło..
-> wybrać jakieś sachs za 500zł, czy nie warto do tych 125 koni i kupić coś tańszego (LUK) za 350zł, czy jakieś nipparts za 180zł w zupełności wystarczy? Czy może regenracja?

marki polecanw skrócie: EXEDY DAIKIN/NKK/ASISIN reszta w :szukaj:




P.S. Ile mechanik, może sobie policzyć za wymianę tego całego stuffu (chciałbym robić wszystko na raz, żeby uniknąć ponownych rozszczepień mojego samochodu :)
od zera do nieskończonosci ;)