Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja siły hamowania



strugar
04-06-13, 10:30
Witam.szukałem we wcześniejszych tematach ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
mianowicie w VI genie EJ8(coupe Y8) za szybko załącza mi się ABS.z przodu mam serię tj 262 a z tyłu swap na tę samą średnicę 4x100.gdy wyłączyłem ABS to zauważyłem że tył hamuje dużo szybciej niż przód.W praktyce oznaczało by to że ABS zaczyna popuszczać wszystkie koła bo czujniki odczytują że tylne koła się zblokowały.Serwo i pompa zostały ze "starej" opcji.wcześniej występował ten sam problem.Chciałbym się spytać, czy istnieje możliwość regulacji siły hamowania na tył?

strugar
05-06-13, 22:08
up

reaktor
05-06-13, 23:24
domyślnie nie, możesz sobie kupic regulowany korektor siły hamowania ale bym raczej odradzał zabawe tym i doprowadzil do stanu fabrycznego

strugar
05-06-13, 23:54
Co masz na myśli mówiąc "stanu fabrycznego"?fabryka dała z tyłu bębny a przodu nie ruszałem.zdecydowałem się na swapa bo przypuszczałem że to może rozwiązać problem ale niestety nie.może byś uszkodzona pompa albo serwo??

reaktor
06-06-13, 00:23
czy tylne koła sie faktycznie blokowały w wyłączonym absem ?

odpowietrzyłeś porządnie układ ?
przepłukałes przewody
pompa serwo raczej nie moze rozdzielnik siły hamownia

strugar
06-06-13, 08:30
Problemem jest to że w moim odczuciu droga hamowania jest dość długa.Wydłuża ją ABS który załącza się jak dla mnie za szybko.i rzeczywiście na wyłączonym ABS za każdym razem tył blokował się pierwszy, co przy włączonym ABS skutkuje tym że system popuszcza wszystkie 4 koła-nawet te przednie które notabene nie zdążyły się zblokować.TAK, układ jest odpowietrzony bo był kilka razy, zmieniony płyn i nie dało to rezultatu.przewody nie były sprawdzane, ale dopowiem że nie ma problemu żeby przód się zblokował,wystarczy mocniej wcisnąć hamulec.gdzie znajduje się ten rozdzielnik siły hamowania??

reaktor
06-06-13, 08:59
w ej8 nie mam pojecia sciagnij manula

piotrstrojek
06-06-13, 09:37
A czy przypadkiem nie jest tak że pompa ABS działa jako korektor siły hamowania w autach z ABS?

reaktor
06-06-13, 09:59
a jak wyłączysz abs?

chyba sa 2 układy

FaziRBK
06-06-13, 11:49
Korektor siły Hamowania jest za kolektorem ssącym na grodzi, zaś pompa abs pod akumulatorem przy sankach. Jeżeli chcesz się pozbyć absu to musisz kupić korektor siły hamowania z wersji bez absu. Sam u siebie obecnie wyrzuciłem cały abs, ale założyłem nowe przewody hamulcowe ze względu na to, że stare niestety są inaczej ułożone względem korektora z wersji bez absu. Swoją drogą problem może być spowodowany też tym, że serwo z pompą są za słabe.

spychu
06-06-13, 19:16
Fazi
skoncz pisac takie bzdury, chcac sie pozbyc ABSu wystarczy go wylaczyc, a to co nazywasz korektorem w ukladzie z ABSem nie jest zadnym korektorem tylko przelotka redukcyjna cisnienie do tylnych hamulcow.

W ukladzie z ABSem nie ma normalnego korektora jak w ukladzie bez ABSu bo funkcje korektora pelni pompa ABS a w zasadzie tez nie mozna powiedziec, ze pelni fukcje korektora bo daje cisnienie takie ile wlezie i zapobiega blokowaniu sie kol.

Do zalozyciela tematu, to, ze sie szybko wlacza ABS nie jest oznaka zlego balansu hebla a w pierwszej kolejnosci smieciowatych opon, ktore szybko traca trakcje.
ABS wlacza sie tak jak powinien, czyli w momencie jak opona gubi na tyle trakcji, ze nie jest w stanie dalej wyhamowywac auta tylko blokuje kolo.

Reaktor
Jak wylaczysz ABS to na przod idzie tyle ile wlezie a na tyl z redukcja cisnienia przez przelotke na grodzi tylko, ze ABS nie reaguje na blokujace sie kola.

marcin_1993
06-06-13, 21:14
Sprawdź wszystkie zębatki na piastach i przegubach w oplu miałem jedną pękniętą nie było błędu ABS a przy zwykłym hamowaniu słychać było włączającą się pompe

strugar
06-06-13, 21:47
spychu, oponki są git malina.nie nówki ale do kontrolki brakuje kilka milimetrów.odpada ta opcja.zębatki też bo były sprawdzane kilka krotnie, po za tym ta sytuacja ma miejsce po swapie jak i przed nim.zastanawiam się czy pompa może być za słaba.co prawda tył samochodu jest lżejszy ale czy jak podejdzie inna pompa czy sytuacja nie będzie się powtarzać...

a powiedzcie mi jeszcze czy system jakoś rozdziela ciśnienie w hamulce żeby przód/tył hamował pod wpływem tego samego ciśnienia?na przykładzie: jak mam załadowany bagażnik to tylne koła będą tak samo zbierać jak wtedy gdy mam pusty samochód?

może coś jest nie tak z tą przelotką redukcyjną cisnienia do tylnych hamulcow.wali za wysokie cisnienie.na logikę biorąc jak przód i tył będzie dostawał takie samo ciśnienie to pierwsze zatrzymają się tylne koła bo tył samochodu jest lżejszy w przeciwieństwie do przodu na który idzie większość ciężaru samochodu w tym silnik nad osią

spychu
07-06-13, 00:10
To, ze opona do znacznika ma jeszcze kilka mm nie znaczy, ze nie jest smietnikiem, nie tylko starcie opony do znacznika mowi o jej zuzyciu.

Po to wlasnie jest ta przelotka redukcyjna, zeby zmniejszac cisnienie na tylnej osi, wiekszej pompy nie potrzebujesz, jesli masz teraz 15/16" a zapewne taka masz to jest ona wystarczajaca do hamulca 262/240 bo taka przy nim byla seryjnie.

strugar
07-06-13, 08:52
czy w tej przelotce może się coś przytkać lub popsuć?nie słyszałem nigdy o tym klamociku z tąd moje pytanie.

spychu
07-06-13, 11:06
Teoretycznie moze, praktycznie jest to raczej liczone nawet chyba nie w procentach a promilach przypadkow :)