Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zmiana silnika z 1.4 16v 90 km na 1.6 160 km



ŁukaszoF1
04-06-13, 00:22
Witam,

Słuchajcie napiszcie czy dużo przeróbek potrzeba, aby zmienić 1.4 16v 90 km na 1.6 160 km w civicu VI gen. sedan 1998 r.

Dzięki z góry ! :D

Pozdrawiam

wwljohn
04-06-13, 00:27
Skrzynia, półosie, komputer, wiązka, HAMULCE, łapa, drążek, a przy okazji swapa..płyny, rozrząd, sprzęgło, uszczelki itd..

redcode
04-06-13, 00:51
Koszt takiej zabawy przerasta obecne koszty zakupu egzemplarza EJ9.

FaziRBK
04-06-13, 01:01
Koszt takiej zabawy przerasta obecne koszty zakupu egzemplarza EJ9.
Zależy jak dla kogo :) Ale prawdopodobnie dla autora tematu owszem.
Musisz mieć kolego kompletny silnik, pisząc kompletny mam na myśli, silnik ze skrzynią, kolektorem ssącym + przepustnica, zaworem vtec'a, kolektorem wydechowym, alternatorem, pompą wspomagania, półosiami, łapami od ek4(civic vti 6g), wiązką elektryczną silnikową(możesz przerobić swoją obecną), komputerem, grubszą chłodnicą.
Do tego oczywiście przydałoby się wymienić kompletne sprzęgło, oleje, płyny, filtry, jakiś dolot powietrza(chociażby seryjny), zrobiony wydech bo na tym z 1.4 ewentualnie będziesz tracił na mocy, przy okazji również wymienić rozrząd, pompę paliwa na taką np: z vti bo Twoja obecna nie będzie domagała. I co najważniejsze jak kolega wwljohn napisał HAMULCE, tj. kompletny swap na przednie większe tarcze oraz tylne wraz z serwem i pompą, ponieważ Twoje obecne 1.4 przegrzejesz po kilku hamowaniach i jedynie do czego się będą nadawały to oczywiście na szrot.
Swoją drogą, jeżeli nie będziesz tego robił sam to dolicz jeszcze koszta roboty. A jeżeli chodzi o mnie to pewnie zapomniałem jeszcze czegoś napisać.

kacza1982
04-06-13, 04:02
Zapomniałeś dopisać o zdrowym dawcy... ciężko dziś już o takiego, a to się wiąże jeszcze z kosztem dobrego remontu (dobry=na oem częściach, a nie od kazika z stodoły)... kosztowna, czaso- i pracochłonna zabawa, ale efekt i zadowolenie kierowcy bezcenne :) jeżeli Cię stać to inwestuj, ale z głową

ŁukaszoF1
04-06-13, 11:20
Czyli trochę zabawy jest :D Hmmm...to doradźcie mi co tu można ciekawego w tym silniku 1.4 16v 90 km wymodzić tak żeby podnieść trochę tej mocy gdzieś w okolice 130, 120 km :D

Arturvf500
04-06-13, 13:34
zaturbic;)

_Mucha_
04-06-13, 14:04
Czyli trochę zabawy jest :D Hmmm...to doradźcie mi co tu można ciekawego w tym silniku 1.4 16v 90 km wymodzić tak żeby podnieść trochę tej mocy gdzieś w okolice 130, 120 km :D

Przeczytać forum, jest wątek o D13A3,od początku do końca, z wykresami i zakresem prac i użytych materiałów.
Poza tym jest to podobny silnik, a btw. to należało by się przywitać w odpowiednim dziale.

Jaro1607
04-06-13, 22:07
d14a4 ciezko cos uzyskac w mocy sam taki mam ;/ wydech dolot to podstawa a czy dalej cos sie oplaca? to juz koledzy wiedza wiecej no i jak kolega wyzej napisal jest caly opis modyfikacji tego silnika :P

kazik2_h9w3
04-06-13, 22:36
kazika z stodoły
Ja nie rozumiem dowcipu??%%##@@
A tak na poważnie to sporo można osiągnąć we własnym zakresie wystarczy chcieć
A na forum sporo można się dowiedzieć

_Mucha_
05-06-13, 09:02
Porządnie zrobiony dolot i wydech(obliczony) na pewno zrobi swoje, nie będzie fajerwerków. Zmiana skrzyni, lekki zamach i będzie lepiej przyspieszał. Można by się też pokusić o jakieś strojenie po tym wszystkim jeśli by się zakładało kółko regulowane od rozrządu ale nie wydaje mi się aby był sens jego montowania bez większej ingerencji. W pewnym momencie temu silnikowi od przeróbek zbraknie paliwa we wtryskiwaczach, i tutaj zaczyna się dalsza zabawa, czy się opłaca, sam musisz policzyć :)

vipek
05-06-13, 14:51
Nie opłaca się grzebać w D14. Krótka skrzynia i zbierać kasę na B serie

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2