Zobacz pełną wersję : Planowanie głowicy. Jaki CR po planowaniu??
Potrafi mi ktos obliczyc jaki osiagne CR po splanowaniu głowicy o 0,8mm i uszczelka pod glowice od d16y8. Z tego co mi wiadomo to od d16y8 jest troche cieńsza??
Chodzi oczywiscie o glowice d16z6.
Ile mozna bezpiecznie planowac glowice, zeby zawory nie spotkaly sie z tlokami?
Znam plusy i minusy planowania. Na tloki doprezajace raczej kasy nie bedzie. Do tego dojdzie walek od grabowskiego i lekka obrobka glowicy. O spalanie detonacyjne raczej sie nie martwie, bo samochod docelowo jezdzi na sekwencji lpg ,a gaz ma sporo wyzsza liczbe oktanowa, a na rozruch moge zalewac vpower 99+.
W necie gdzies jakies kalkulatorki byly itp ale nie moge znalesc, zreszta nie pamietam czy uwglednialy planowanie glowicy.
skolopendra
11-01-08, 21:10
po splanowaniu głowicy o 0,8mm
o tyle?
chyba lekka przesada
Znaki sa na grubo ponad 1mm.
Sajmon 1100 mial na bloku d15 i czapce z6 splanowane 1mm. I jezdzilo to to fajnie
Sajmon 1100 mial na bloku d15 i czapce z6 splanowane 1mm. I jezdzilo to to fajnie
tak fajnie jezdzil ze wymienial uszczelke pod glowica 3 razy...
Strzelaj w kompresje max 10,5:1 jak chcesz dluzej pojezdzic.
Kalkulator:
http://www.knology.net/~jediklc/D.htm
Pozwole sobie podłączyć się pod temat.
Jak cr12 z wystrojeniem wpłynie na żywotność w b18c4 ??
ZNam ten kalkulator. Tylko gdzie tam konkretnie wpisac wartosc planowania głowicy( w calach czy milimetrach)?? Bo mi jakos nie bardzo wychodzi obliczenie tego
Mozesz recznie zdejomowac albo z "Head gasket Thickness" albo "Piston-to-Deck Height"
Zmniejszasz powyzsze dane o wartosc w calach o jaka chcesz splanowac glowice
10,1 z uszelka od d16y8 i splanowana glowica o 0,8mm
No mi wyszlo CR 10.042
Wiec nie jest to chyba jakis hardcore.
Z tego kalkulatorka wychodzi, ze sajmon mial ~12.3 na tym setupie.To faktycznie juz sporo.
Z tego kalkulatorka wychodzi równiez, ze glowica d16z6 na bloku d15 to CR 10.9 , wiec chyba nie mam sie czego obawiac. Myslalem, ze bede mial wyzszy CR po splanowaniu o 0,8.
Sa jeszcze jakies niuanse o których nie wiem?
Jako ciekawostke dodam, ze civic 6 gen na hameryke z dedykowana instlacja cng mial stopien kompresji 12.5
Konrad zadał pytanie odnośnie cr12 w b18, czy ktoś potrafi odpowiedzieć?
Ja wiem konrad jak się dowiemy. Zakładasz, jeździsz pół roku i zobaczymy co będzie. :aloha:
A jaka maksymalna kompresja do paliwa Pb 95?
Maxymalna kompresja dla danego paliwa to sprawa indywidualna danego silnika, zaplonu itp. Ciezko jest jednoznacznie okreslic ze np do 95 moze byc np CR 10,5 a potem juz stuka. W jednym bedzie, a w innym mozna podniesc jeszcze wiecej.
Konrad zadał pytanie odnośnie cr12 w b18, czy ktoś potrafi odpowiedzieć?
Ja wiem konrad jak się dowiemy. Zakładasz, jeździsz pół roku i zobaczymy co będzie. :aloha:
Chyba tak musi być ;)
Jak cr12 z wystrojeniem wpłynie na żywotność w b18c4 myślę, że da radę na tym poganiać bez większych problemów, pytanie tylko w jaki sposób chcesz się czegoś takigo dorobić :)
a poco chcesz cr 12? pozatym na tlokach pctx to wyjdzie sporo wiecej niz 12.
Ja niewiedzieć, to podobno są tuningi ?
można ogarnąć dobry wynik bez kucia :aloha:
można ogarnąć dobry wynik bez kucia
'panie a o czym pan mowisz?
Ja niewiedzieć, to podobno są tuningi ?
ale czego eni wiedziec? albo moze co wiedziec ;>
'panie a o czym pan mowisz?
podrośniesz to porozmawiamy, nie ujawniam moich tajnych sposobów ot tak byle fajkom jak ty!!!
rem36
Zbiło mnie z tropu twoje pytanie "po co chcesz cr12 ?" Myślałem, że większa kompresja to większa moc, a konióf nigdy za dużo. Skąd wiesz, że dużo więcej niż 12 ?
wysoka kompresja nie znaczy ze duzo koni (sama kompresja).
A do tego wszystkiego to te dywagacje o wysokiej kompresji tyczą sie tylko N/A ;)
Napewno juz było kiedys o tym.
wysoka kompresja nie znaczy ze duzo koni (sama kompresja).
A do tego wszystkiego to te dywagacje o wysokiej kompresji tyczą sie tylko N/A ;)
Napewno juz było kiedys o tym.
Toja odpowiedź nie jest wyczerpująca, dwója siadaj.
Tak bez żartów to pozostawia ona więcej niewiadomych niż miałem do tej pory, czyli dezinformacja. Czy mógłbyś proszę rozwinąć swoją myśl.
wez tolki od c6 jesli chcesz zwiekszyc kompresje, bedzie zdaje sie kolo 11,4 i to bedzie w zupelnosci wystarczalo do seryjnego walkow a i walki z c6 lub jakies stage 1 dobrze pocignie, na tolkach pct kompresja bedzie wieksza niz 12 ( mimo ze wiekszosc kalkulatorow tak pokazuje) bo tloki sa kolo 1mm ( nei chce mi sie znowu liczyc ile dokladnie) wyzsze niz te z b18 wiec w kalkulatorach trzeba zmienic piston to deck height zeby meic prawidlowy wynik w kazdym razie kompresja na pct bedzie ponad 13 zdecydowanie zaduzo do seryjnego silnika.
Myślałem, że większa kompresja to większa moc
eh :/ czemu wiec nei chcesz CR 19?
wlasnie! i rope lac, bo to bedzie jak w dizlu :lol:
dziękuje za odpowiedź. Ale z was są chamy człowiek czegoś nie wie i od razu szyderka :speszony:
wystudz zapedy. to nie jest tak, ze im wyzsze cr tym lepiej. do normalnego silnika, ktory sluzy do codziennego jezdzenia szczytem mysle, ze powinno byc 11.5. 12 to juz absolutny max i oczywiscie tylko 98 oktanow + strojenie. przyjmujemy, ze b18c4 to zwykly silnik, bo w zasadzie tak jest.
A wiec rozwijam mysl:
Po pierwsze wyzsza kompresja spręzania nie ma wielkiego sensu przy seryjnym silniku.
Trzebaby było pozmieniac czasy zamkniecia i otwarcia zaworów, moze pogrzebac z zapłonem i mapami zeby miało to rece i nogi.
PS. jest to moja opinia i mozna sie z nia nie zgadzac.
PS.2.
Z teorii co mi przychodzi na myśl (jesli nie wiesz jak ugrysc temat):
Bardzo wysoka kompresja bedzie niosła z soba problem z spalaniem stukowym. Np. zasada działania diesla polega własnie na spalaniu stukoym spowodowanym bardzo wysoka kompresja.
Niby dopręzenie silnika da jakies tam koniki ale podbijanie samej kompresji tak troszke jak zakładac turbo do D14 (nic wielkiego z tego nie bedzie).
Znowu w silnikach doładowanych (wiecej niz soft) zmniejsza sie kompresje. Odprężajavc silnik mozna go potem dopręzyc cisnieniem z kompresora czy sprężarki mechanicznej.
Bardzo wysoka kompresja bedzie niosła z soba problem z spalaniem stukowym
to prawda
Np. zasada działania diesla polega własnie na spalaniu stukoym spowodowanym bardzo wysoka kompresja.
to nei prawda, spalania w dieslu nie mozna nazwac stukowym.
Wyzsza kompresja jest dobra do momentu w ktorym silnik przy optymalnie ustawionym zaplonie ciagle spala paliwo normlanie, jesli przekroczy si eten pulap to zeby spalanie bylo nromalne trzeba zmniejszyc zaplon a spadek mocy zwiazany ze zmienieszeniem zaplonu bedzie wiekszy niz wzrost z powodu kompresji.
to nei prawda, spalania w dieslu nie mozna nazwac stukowym.
Napisałem tak dla uproszczenia. Wiem ze powinienem nazwac to samozapłonem, bo zapłon nie jest wywolany jak w silniku benzynowym iskrą z swiecy. Ale to juz sie robi powoli OT. :hinczyk:
o stukowym wiem, i tak zawsze leje 98 albo 99. Czyli mówicie że najlepiej wstawić te od c6?
PS.
Wcześniej mówiłem, że będzie strojenie. :hinczyk:
Dla cebie Konrad84, to słyszałem ze od B16 podbijają kompresje (są wyzsze niz te z C4) a duzo łatwiej je zdobyc niz te od B16C6.
No chyba ze tak podchodzisz :d To też bym dawał od C6 :d
czy moze mi ktos powiedziec o ile mm splanować glowice w d14a8 zeby osiagnac kompresje około cr10,5-11???
czy moze mi ktos powiedziec o ile mm splanować glowice w d14a8 zeby osiagnac kompresje około cr10,5-11???
Policzyłem to tak na szybko i dla stopnia sprężania 11 wyszło mi że trzeba splanowac o 0.28mm (przyjalem że seria ma st. spręż. 9.0 i pojemnośc 1396 - takie dane na szybko znalazłem).
PS> Mogłem sie gdzieś pomylic bo z pamięci to robiłem, jak chcesz to ci wrzóce fotke z obliczeniami
pojemnosc silnika nie ma tu nic do rzeczy. musiałbyś znać objętość komory spalania.
Obiętośc Komory spalania można obliczyc mając stopień sprężania i pojemnośc skokową
to mówisz ze splanowac 0,28mm? mi sie wydaje ze seryjnie jest stopien sprezania 9,2, to przy tym silniku wystarczy tylko tyle splanowac zeby az tak podwyzszyc stopien sprezania??? :O To splanuje chyba 0,25mm i bedzie najlepiej :)
jakies bledy w tych obliczeniach byly, 1 milimetr sciecia to w przyblizeniu dosc dokladnym 1CR i to sie tyczny calej d seri.
No i faktycznie był byk w obliczeniach (w odejmowaniu:o). A wyszło chyba sensownie bo niecałe 2mm.
http://img530.imageshack.us/img530/954/dsc00054iz0.jpg
no to dzieki, teraz bede juz wiedział co i jak :)
od d16y8 jest troche cieńsza??
witam podepne sie pod temat, w najbizszym czasie chce robic moje d16z9 (pierscienie, uszczelniacze) i tez chce troche splanować głowicice, szukalem dzisiaj takiej uszczelki od d16y8 2-layer ale nic takiego nie widzialem, normalna d16z6 z9 y2 y8 mają w zależności od producenta 0,65 lub 0,7 mm :( gdzie dorwac tą cienką ?
olac ta cienka i sciac glowice tyle ile sie chce uzyskac.
ja bede miał te cienkie za jakis czas - musze uzupełnić zapasy :)
wolał bym jednak nie planowac za duzo gdyby w przyszłości np z powodu przegrzania itp była by koniecznosc planowania...
a taki mały OT do rem36 niedawno miałem okazje jezdzic twoją byłą zieloną EJ6 d16y7-z6 nigdzie na forum nie moge sie doszukac co tam bylo robione z głowicą i kolektorem ssącym, jaki tam był CR ??
ma ktos moze nr org tej cienkiej uszczelki d16y8 ?
nie panuj zaduzo, splanuj tak zeby bylo dobrze :) poznie roznica 0,2 w ta czy w tamta to wzasadzie nic mozna sobie nato pozwolic zwlaszcza przy D seri.
Co do moejego bylego cifa to widzialem go ostatnio w modlinei ale jakis masakrycznie kiepski czas zrobil 16,5 czy cos takiego :( wiec to chyba juz nie to co kiedys... co do glowicy i koelktora to byly stare zapomniane juz czasy ;) ssak byl przeszlifowany caly w srodku glowica mial troche poogarniane kanaly i tyle CR byl jakies 10,X
Mam jeszcze jakas fotke koelktora...
http://img239.imageshack.us/img239/4688/pict0413vj3.th.jpg (http://img239.imageshack.us/my.php?image=pict0413vj3.jpg)http://img239.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
ja bede miał te cienkie za jakis czas - musze uzupełnić zapasy :)
dalej nie moge znalezc tej uszczelki, dzwonilem do ASO HONDA w Rzeszowie ale nie umieli pomóc gosc z działu czesci z ktorym rozmawiałem powiedzial ze jemu trzeba nadwozie bez nadwozia nie da rady znalezc
Pati moze masz nr orginału tej uszczlki ?
a nie wystarczy wam uszcezlka od d16y8 ?? przeciez ona jest juz niziutka 0.6 mm podajze??
ale podbija CR o jakies grosze. za malo zeby to robilo roznice.
nr czesci to: 12251-P2J-004
powtorze tez moja prosbe :)
a jesli dac cienka uszczelke od d16y8 i splanowac glowice o 1mm to jaki wyjdzie cr obliczyl by mi ktos to na kalkulatorze bo ja tego za nic nie kumam :)
Ktoś sie orientuje ile można max splanować w D15Z6 zeby ładnie to chodziło ale zeby nie była za duza komprecha ??
powtorze tez moja prosbe :)
a jesli dac cienka uszczelke od d16y8 i splanowac glowice o 1mm to jaki wyjdzie cr obliczyl by mi ktos to na kalkulatorze bo ja tego za nic nie kumam :)
wychodzi cos 1:10,28 jak byś spanował 1mm i został przy seryjnej uszczelce bedzie 1:9,95 (tak też mam u siebie:) róznica wychodzi nie wielka bo 0,33. W kalkulatorach przy d16 wartość "Stroke (mm)" jest źle podawana powiino być 90,50
nie chce zakladac nowego tematu wiec prosze was o rade tu.
w poniedzialek zdejmuje glowice, musze znalesc przyczyne stukania...ale mniejsza z tym.
jak juz znajde chce, poszerzyc lekko kanaly wydechowe wymienic uszczelniacze i tak sie zastanawiam, jak juz bede planowal glowice to moze zrobic to jakos pod kontem uzyskania wiekszej mocy... bo rozumiem ze mozna na to liczyc... tyle ze cos mnie meczy.:
moj silnik to d15z8 VTEC-E dziala na zubozalej mieszance i pytanie teraz... czy jak podbije CR (standard 9,6) do tych 10,5 maksymalnie to czy nie bedzie stukowego?
i o ile powinienem splanowac by uzyskac te 10 -10,5 CR
uszczelka juz nic nie zrobie, bo w d15z8 jest ta sama jak w d16y8.
jakiego przyrostu KM/Nm mozna sie spodziewac...
szuakalem - czytalem ale nikt wyraznie nie napisal a jak znalalzlem jakis link to odwolywal sie do starego forum.... dlatego postanowilem zadac te pytania.
a i jeszcze jedno pytanie, tak przy okazji... czy zeby zamontowac uszczelniacze musze miec jakis specjalistyczne narzedzie do ich osadzenia, czy wystarczy odpowiednia tuleja o odpowiedniej srednicy.
czy jeszcze cos warto zrobic przy rozebranej glowicy?(oczywiscie by dluzej chodzila i silnik dawal wiecej z siebie)
Ja tez sie podepne do tematu
zastanawiam mnie jedno.
Gdy splanujemy głowice + ciensza uszczelka, zmienia sie jednoczesnie odległosc kół pasowych wału i wałka rozrzadu.
Jak wtedy ustawic rozrzad jesli powiedzmy ze znak na wale sie zgadza a na wałku rozrzadu wychodzi w połowie zeba ?
W kalkulatorach przy d16 wartość "Stroke (mm)" jest źle podawana powiino być 90,50
Dlaczego tak uważasz?? Manual mówi co innego:
http://img209.imageshack.us/img209/3094/manualk.jpg
Dlaczego tak uważasz?? Manual mówi co innego:
http://img209.imageshack.us/img209/3094/manualk.jpg
Nawet po trzech latach wyszło na jaw:)
Jak wtedy ustawic rozrzad jesli powiedzmy ze znak na wale sie zgadza a na wałku rozrzadu wychodzi w połowie zeba ?
Może regulowane koło wałka rozrządu pomoże?
he he nie spojrzałem na daty, to przez to podpinanie się do tematów :P
he he nie spojrzałem na daty
tak czy inaczej porządek musi byc:)
A wracajac do tematu, w tych "mega" kalkulatorach do D-serii nie ma silnika d16y3, nie wiem czy jakis inny ma podobne wymiary ale nie moge sobie policzyc jaki mi wyjdzie stopien sprężania. Planuje głowicę 0.2mm i do tego uszczelka od d16y8...
Jaka jest wysokość planowania nowej głowicy do ogranicznika? Nowa głowica w D16Z6 ma wysokosc wg manuala 92.95-93.05 a jaka jest wysokość na ograniczniku? Mierzył ktoś może? Potrzebne mi do wyliczenia kompresji a nie mam jak zmierzyć.
chyba 0,8mm coś w tych granicach.. wtedy jeszcze zostaje na planowanie w przypadku ponownego zdjęcia głowicy.
0,8 to chyba mało troche bo niektórzy planują po ponad 1,5mm :eek:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.