Zobacz pełną wersję : Tarcie tylne prawe koło
Czesc, mam problem może ktoś miał podobny i mi pomoże , podczas wchodzenia w zakrety z tylnego koła dochodzi niepokojący dzwiek, jakby coś o coś ocierało, dzwiek w reugralnych odstępach, im szybciej jade w zakrecie to tarcie powtarza sie z większą czestotilwością, najbardziej intensywnie odczuwane gdy mam komplet na pokładzie, na prostym odcinku drogi nic nie słychać. Najlepsze jest to że takie odgłosy mam odrazu kiedy pojeżdze autem po postoju, w dalszej jeździe po zrobieniu juz kilku kilometrów tarcie znika tak jakby sie wszystko ułożyło. Raz wybrałem sie z tym do mechanika i po dotarciu okazało ze już nic nie słychać i nie bardzo wiemy co z tym zrobić :confused: prośba o pomoc
Robertos23
01-06-13, 19:43
Jak masz z tyłu hamulce tarczowe to może masz rant z rdzy na tarczy, który ociera. Mógłbyś sobie usunąć we własnym zakresie. Jak nie jeździsz chwilę to na tarczy robi się nalot z rdzy i przy pierwszej jeździe szura tarcza o klocki, dopóki się nie przytrze. Sprawdź też osłony tarczy, może Ci gdzieś obciera.
Jak masz z tyłu hamulce tarczowe to może masz rant z rdzy na tarczy, który ociera. Mógłbyś sobie usunąć we własnym zakresie. Jak nie jeździsz chwilę to na tarczy robi się nalot z rdzy i przy pierwszej jeździe szura tarcza o klocki, dopóki się nie przytrze. Sprawdź też osłony tarczy, może Ci gdzieś obciera.
Roberto na tyle mam bęben :(
Nie ma luzu na lozysku w tym kole co trze?
Nie ma luzu na lozysku w tym kole co trze?
Brylant1 możesz podpowiedzieć mi jak to sprawdzić ?
Złap rękami za koło i spróbój gwałtownie poruszac szarpiąc na boki :P Jak będzie luz na łożysku to powinno byc go czuc.
nie na boki..... podnosisz auto na lewarku żeby to kolo co sprawdzasz było uniesione. Łapiesz kolo na gorze i na dole i ruszasz przód tył jak wyczujesz luz to masz luz na lożysku
dzięki za podpowiedzi ;) ;) spawdze tą opcje - na wszelki wypadek zapytam :) ile takie łożysko jaka firme polecicie i czy wymienia sie tylko uszkodzone czy komplet na oba koła. pozdr :)
uszkodzone sie wymienia to nie amortyzatory :D
Także w bębnowych hamulcach przyczyną chrobotania może być rdza. Zanim wymienisz niepotrzebnie łożysko, co wiąże się z niepotrzebnymi kosztami oraz ryzykiem pogorszenia sytuacji, zwłaszcza w przypadku problemów z demontażem starego łożyska lub niefachowej naprawy, przeszlifuj rant bębna szlifierką kątową itp.
W moim Civicu VII ES pomogło na kilka lat.
Pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.