Zobacz pełną wersję : D14A3 Jaki olej?
Witam, od niedawna jestem posiadaczem hondy civic 1.4i 1996 , jej przebieg to 250 000, jest zalana olejem mineralnym i wypadało by go zmienić bo już kiepsko wygląda. Proszę doradźcie mi jaki olej wlać , na pewno mineralny , ale motula czy coś innego? I druga sprawa to jak sprawdzić czy autko jest odblokowane , bo wiadomo ta wersja silnika ma 75KM , jeśli jest przyblokowana to chciałbym ją odblokować.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Takich tematów jak Twój jest milion pińcet sto dziewińcet ... poszukaj trochę, to nie boli.
Szukałem , szukałem każdy jeździ na syntetyku bądź pół . O mineralnym jest niewiele
na pewno mineralny
Niby czemu? Pije Ci go na potęgę? Lał bym 10w40 jak nie ma żadnych objawów zużycia...
Zresztą jak @2up temat 131553715731x wałkowany
Szukałem , szukałem każdy jeździ na syntetyku bądź pół . O mineralnym jest niewiele
Bo każdy normalny człowiek go unika i nie karci tak swojego auta.
Na razie zrobiłem 1000km i żadnego ubytku nie zauważyłem, czyli wlać 10w40 ? jaki polecacie ?
Kujawski z pierwszego tłoczenia. Ewentualnie z dodatkiem oliwy z oliwek.
Rozumiem, że sam na takim jeździsz , proszę powiedz czy czuć frytki wewnątrz auta a może rybę ?
Kolega poll,miał chyba na myśli,że jak chcesz mineralny wlać,to równie dobrze,mógłbyś kujawskim zalać. Ja jeżdżę na valvoline 10w40.
pzdr
ps. Używaj szukajki.
Chodzi o to że teraz auto jest zalane mineralnym i obawiam się że po zalaniu pól syntetykiem mogę zauważyć jego braki.
Chodzi o to że teraz auto jest zalane mineralnym i obawiam się że po zalaniu pól syntetykiem mogę zauważyć jego braki.
Widze że jesteś bardzo opornym człowiekiem http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
Marcin2000
01-06-13, 22:57
Może Valvoline MaxLife 10W/40 się nada...odpuść mineralny szczególnie w zimie to masakra...
Chodzilo o to, ze co 2 watek to jaki zalac olej. Wszyscy sie produkuja a po tygodniu od nowa. W dziale 6 gena japan jest watek o olejach, ze ksiazke mozna napisac : )
Tak jest tego w mnóstwo. Mała lektura na ten temat i wiesz co i jak. Wlej półsyntetyk poniewaz im lepszy olej tym lepiej dla silnika. A po wymianie oleju jak sie bedzie cos działo to i tak pewnie by to wyszlo predzej czy pozniej.
Teraz mam mały problem , ponieważ nie wiem czy z bagnetu nie ubywa oleju , wcześniej tego nie zauważyłem , ale gdy dziś spojrzałem to jest jakby troszkę mniej niż ostatnio . I nie wiem teraz czy jeździć jeszcze na mineralnym i sprawdzać stan , czy zalać pół syntetykiem. Co sądzicie ?
nie wiem czy z bagnetu nie ubywa oleju
Co sądzimy ? A co my mamy sądzić ? Skoro nie wiesz czy z bagnetu ubywa, to sprawdź przede wszystkim silnik pod kątem wycieków/ nieszczelności.
Możesz zmienić ten olej, a g***o to zmieni, bo znowu będzie "troszkę" mniej.
Lepiej zainteresuj się tym przed wymianą oliwy.
Na pewno są ubytki, nie wiem ile dokładnie ale ubywa.
Żadnych wycieków nie ma , jedynie przy pokrywie mokro.
no to masz usczelke od pokrywy do wymiany nie jest to duzy koszt a moze w tym tkwi przyczyna ubytku
Jutro się za to wezmę. I Będę kontrolował stan, chciałem na dniach wstawiać gaz , ale w takim razie muszę się wstrzymać.
Marcin2000
03-06-13, 19:29
OEM uszczelkę kup! Bo inne w Hondzie na ch... się nadają
Nie chcę OEM , ponieważ kosztuję ok 100 zł , a nie wiem czy silnik już nie jest już zmęczony i nie warto w niego wkładać.
OEM uszczelkę kup! Bo inne w Hondzie na ch... się nadają
G***o prawda. Pewnie sam innych nie próbowałeś ... ;)
Marcin2000
03-06-13, 21:23
oryginalna wytrzymuje długo u mnie 13 lat i wciąż pełni swoją rolę, nic nie cieknie, wciąż jest elastyczna nie wymaga na razie wymiany...
G***o prawda. Pewnie sam innych nie próbowałeś ... ;)
probestic krynico wszechwiedzy, odpowiem ci w sposób który zrozumiesz bo już mnie męczą twoje chamskie wtręty i argumenty w dyskusje w stylu "g.... prawda" , widać to ty CH.... generalnie się znasz.
Wklej sobie np. miskę olejową pod zamiennik uszczelki i zobaczymy... Jak komu zależy na aucie to uszczelki, paski stosuje OEM w Hondzie.
Jak ktoś jest takim zaje.....ym mechaniorem jak ty to pakuje pod głowicę zamiennik, zamiast trzy warstwowego OEM-a wzmacnianego metalem. :mad:
Nie wiem - mnie osobiście wizja przyszłego zmieniania i cena u sivego ok 140 zł przeraża(pod miskę olejową). A czeka mnie to wkrótce, albo uszczelniacz wału/rozrządu.
Hm , kupię teraz erlinga za 20 zł . Na chwilkę wystarczy i zobaczymy. Jeśli to nie pomoże to nowy silnik ? Uszczelniacze zaworów ?
Ile tego oleju ubywa że chcesz coś z tym robić? Zmień olej, zrób 10000km pilnując stanu i napisz nam ile dolałeś, wtedy poszuka się problemu o ile jakiś istnieje.
oryginalna wytrzymuje długo u mnie 13 lat i wciąż pełni swoją rolę
Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to długofalowo najbardziej opłaca się OEM, na cudzych autach przetestowałem już chyba wszystkie zamienniki jakie można wymyślić (takie dostawałem) i wszystkie zaczynają puszczać prędzej czy później. Erling coś tam nawet pojeździ, ważny jest staranny montaż.
pakuje pod głowicę zamiennik, zamiast trzy warstwowego OEM-a wzmacnianego metalem.
Akurat nie jest problemem dostać zamiennik pod głowicę takiej konstrukcji jak OEM
Tak zrobię, zmienię olej i użyję go jako płukanki np kupię castrola 10w40 , a gdy będzie wszystko ok zmienię na valvoline.
A powiedzcie czy wstawiać gaz ? Czy wstrzymać się?
Jak nie jesteś pewien stanu to głupiego robota. Potem sobie wstawisz słupek zdrowy najwyżej za 500-700 zł i wtedy gaz ; )
oryginalna wytrzymuje długo u mnie 13 lat i wciąż pełni swoją rolę, nic nie cieknie, wciąż jest elastyczna nie wymaga na razie wymiany...
probestic krynico wszechwiedzy, odpowiem ci w sposób który zrozumiesz bo już mnie męczą twoje chamskie wtręty i argumenty w dyskusje w stylu "g.... prawda" , widać to ty CH.... generalnie się znasz.
Wklej sobie np. miskę olejową pod zamiennik uszczelki i zobaczymy... Jak komu zależy na aucie to uszczelki, paski stosuje OEM w Hondzie.
Jak ktoś jest takim zaje.....ym mechaniorem jak ty to pakuje pod głowicę zamiennik, zamiast trzy warstwowego OEM-a wzmacnianego metalem. :mad:
Spoko, nie spinaj się, bo Ci jeszcze coś pęknie ... jak napisał mirasek, najważniejszy jest staranny montaż. I czy to pokrywa zaworów, czy to miska - OEM to nie jest żadna świętość. Nie mam pod deklem, nie mam pod miską, nie mam też pod głowicą - Civic ma się świetnie :) możesz spać spokojnie.
Nie będę się z Tobą sprzeczał. Tematem o filtrach już i tak pokazałeś, że nie wiadomo o co Ci chodzi, tak że tego ... koniec :]
ja polecam uszelke Erling sam zakładalem i od 20 tys nic nie cieknie i jest dobrej jakosci i cena nie jest kosmiczna ;] a co do oleju valvoline maxlife to producent podaje ze niby jest do samochodow z wiekszym przebiegem bo cos tam poprawia uszczelki i podobno na tym oleju jest mniej ubytkow ;) ja zmienilem z 10w40 na 5w40 mam 280 tys przebiegu i ubytkow nie ma wiec mysle probowac mozna ;]
Nie zmieniłem jeszcze oleju a widzę ubytek , ostatnio gdy sprawdzałem było gdzieś na 1/3 między min a max , teraz jest już prawie na min.
A ile przejechałeś od tamtego czasu?
Hm 300 km...
Sprzedający twierdził , że od wymiany do wymiany coś ubędzie , ale on chyba wymieniał co 1000 km.
Wymień ten olej i filtr bo raczej nie wiesz kiedy ostatnio ktoś go wymieniał. Zalej górny stan, zrób trochę km, obserwuj poziom i dolewaj w razie potrzeby. 300km to trochę mało żeby coś sensownego powiedzieć o silniku.
Olej i filtr kupiony, jutro jeszcze jadę po uszczelkę i na weekend wymieniam.
a z wydechu niebieski dym ci nie idzie?
Z wydechu nic nie ma , jak auto z salonu 0 czegokolwiek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.