PDA

Zobacz pełną wersję : Więcej mocy w 2.0iTD? :)



sacrum
10-01-08, 23:56
Witam.
Od przeszło roku jestem posiadaczem pięknej 5-drzwiówki z 2-litrowym turbodieslem pod maską.

Widzę, że na forum Civicklub zdecydowanie dominują silniki benzynowe i czytając niektóre tematy można przynajmniej wyciągnąć podstawowe info dot. ich tuningu, natomiast... diesli zero i niestety niewiele na ich temat można się dowiedzieć.

Duża część z Was jest już wprawiona w walce o 'konie' i 'niutony' w swoich benzynowych potworach, więc może posiadacie też wiedzę z zakresu dorzucania ich do choćby takiego silnika, jaki posiadam?

Nie powiem, autko jak do tej pory bardzo mi się podoba. 86PS to całkiem słuszna moc, w każdym razie mi jeździ się bardzo dobrze. Jest czym przycisnąć, a i 190km/h osiągnięte na autostradzie jest dla mnie zadowalającym wynikiem, jednak... parę(naście) koników więcej zdecydowanie by nie zaszkodziło, więc... liczę na Was, a raczej na Waszą wiedzę, koledzy.

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie sugestie!
Tomasz.

SPUTNIK1957
11-01-08, 01:29
Ja na Twoim miejscu bym tak strasznie mocy mu niezwiekrzał, oczywiście zawse można spróbować z dolotem i z wydechem tak aby miał więcej powietrza i mniejsze opory wydechu ale na tym bym poprzestał bo gdzieś obiło mi się to o oczy że jak w tych silnikach zwiekrzali moc poprzez zwiękrzanie dawki wtryskiwanego paliwa to skonczyło się to pękaniem i wypaleniem dziur w tłokach, i na tym forum zadużo info nieznajdziesz trzeba szukać na forach Rovera, tam chyba sporo takich eksperymentów przeprowadzili wiec w tej dziedzinie wiedzę mają bogatrzą ;)

tony72
11-01-08, 12:42
Daj spokój stary.Sprzedaj rechotka i kup benzynke.Kilka czy kilkanaście koni więcej nie ma sensu ponieważ nie będziesz tego czuł.Jesteś zadowolony to nie kombinuj bo jeszcze od różnych pseudo czipów turbina Ci padnie albo korba bokiem wyjdzie.Pozdro

Konrad84
11-01-08, 15:19
Daj spokój stary.Sprzedaj rechotka i kup benzynke.Kilka czy kilkanaście koni więcej nie ma sensu ponieważ nie będziesz tego czuł.Jesteś zadowolony to nie kombinuj bo jeszcze od różnych pseudo czipów turbina Ci padnie albo korba bokiem wyjdzie.Pozdro

Odpowiedź nie na temat. Kolega nie pytał czy jest to suszne czy nie, tylko jak i co.

Tak jak SPUTNIK CI DORADZIŁ szukaj na forum rovera, tam napewno znajdziesz cenne informacje i doświadczenia, które będziesz mógł wykorzystać. Potem koledzy z civicklubu posiadający diesle bedą mogli czerpać wiedzę z opisu twojego auta.
Pzdr.
Konrad

saib
11-01-08, 17:27
Temat również mnie bardzo interesujący.

Gdybym chciał kupić benzynę, to bym kupił, ale wolałem kupić diesla i jeździć, ile mi się podoba za niewielkie pieniądze. Wiadomo, zazdroszczę mocnych benzynowych silników vide 1.8 VTi, ale gdybym miał to zalać... to auto pewnie więcej by stało i nie cieszyłbym się już z niego tak bardzo. Spalanie w mieście wychodzi mi ok. 7-7,5, a w trasie 5,5 wysysa - czego chcieć więcej. No, tylko mocy. ;)

Myślicie, że zmiana wydechu i dolot mają sens w dieslu?

Zaglądnę na forum Rovera. Zobaczymy, co tam ciekawego modzą z dieslami. ;)

patyk_lks
11-01-08, 17:32
zadaj to pytanie raczej na forum http://www.tdituning.pl/ .

Konrad84
11-01-08, 21:35
zadaj to pytanie raczej na forum http://www.tdituning.pl/ .
Kwestia dyskusyjna. Nie chodzi o zakup usługi, lecz gratów.

tomi
11-01-08, 23:25
zadaj to pytanie raczej na forum http://www.tdituning.pl/ .

Kwestia dyskusyjna. Nie chodzi o zakup usługi, lecz gratów.

dlaczego ?? własnie najlepiej zadzwon do Marka z Mastersa czy bylby w stanie napisac ci soft do twojego civica.

Konrad84
12-01-08, 10:36
Ok, jeżeli chodzi o modyfikacje turbo (program). Ale może są tańsze sposoby na podniesienie mocy w tym silniku, za pomocą modyfikacji układu dolotowego/wydechowego itp.
Program da więcej mocy, ale trochę kosztuje. Może na forum Rovera mają jakieś sztuczki magiczki na ten silnik.

tomay
12-01-08, 11:07
naprościej można dorzucić intercooler od silnika sdi,

saib
12-01-08, 14:54
Ile taka zabawka może kosztować? Chodzi o 2.0SDi - silnik Rovera, tak?

_WALDI_
12-01-08, 15:19
Nie chcę się tu za dużo mądrować bo w dieslach za dużo nie siedzę, ale wydaje mi się że jak założysz intercoler do silnika nie przystosowanego do niego to będziesz miał mega turbo dziurę (bardzo wydłuża sie droga powietrza pomiędzy turbiną a silnikiem.

DamianPietras
13-01-08, 16:40
Z tego co sie orientuje (czytając na ROVERki.pl)to wersje 105 KM mają pompe wtyskową boscha , a te bez IC innej firmy , mniemam że róznice jakieś musiały być , po co by stosowali dwie różne pompy wtryskowe?? poza tym inny komputer ... i pewnie jeszcze coś , troche zabawy byłoby z tą przeróbką, ................ale dla chcącego nic trudnego

matmario
13-01-08, 21:01
Nowy program nic tu ci nie pomoże w 86 km jest pompa sterowana mechanicznie w 105 jest pompa z elektonika. Komputery sa inne itp. Na Roverki.pl byl temat i koles montowal IC o 105 km ale nie wiem jak tam postepy bo ostatnio mnie tam niebylo.

P.S.
poszło troche do przoduu to wszystko i sprawy maja sie tak http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15990&start=80 heheh chyba zamiast xenonow przybedzie mi koni w samochodzie :P

sacrum
14-01-08, 14:00
No nieźle. Więc teraz intercooler staję się moim celem, choć zabawy jak widać sporo. Benzyniakom lepiej jednak... ;)

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi, Panowie. Nie spodziewałem się aż takiego odzewu! :piwo2:

Gootstuff
15-01-08, 18:45
oczywiście zawse można spróbować z dolotem i z wydechem

Głupota... totalna...

mirasek
15-01-08, 19:17
Kolega w zwykłym turbo dieslu VW (AAZ) z komorą wstępną i pompą sterowaną mechanicznie z 75KM wyciągnął 101KM bez jakichś mega ingerencji, auto jeździ i ma sie dobrze (ostatnio ukręciła sie półoś ale to szczegół ;)), także tego typu silniki mają nawet niezły potencjał.

SPUTNIK1957
15-01-08, 20:36
oczywiście zawse można spróbować z dolotem i z wydechem

Głupota... totalna...
Głupota? - a dlaczegusz tak kolega sadzi ?

saib
15-01-08, 21:16
mirasek, napisz coś więcej. ;) Co tam namodził?

rafalb33
15-01-08, 21:53
Głupota? - a dlaczegusz tak kolega sadzi

Bo diesel to nei wolnossaca benzyna. Akurat te zeczy to sie robi na koncu prawie. Podstawa to program/turbo/wtryski/ic.
Samym wydechem to nie wiem czy kilka koni przybedzie na seryjnym dieslu.[/quote]

mirasek
15-01-08, 22:24
mirasek, napisz coś więcej. ;) Co tam namodził?
Szczegółów nie znam, z tego co wiem to podniósł ciśnienie doładowania, zmienił albo podszlifował boost pin (w tym grzybku na pompie, nie wiem czy w hondzie jest VBC) aby w miarę wzrostu ciśnienia doładowania pompa podawała więcej paliwa, podkręcił też ogólnie dawke, dodał FMIC, jakoś wyregulował i lata, zbytnio sie nie wypytywałem ale jak będzie na gg to popytam o szczegóły. Był na hamowni i pokazało 101KM i sporo niutków...