Zobacz pełną wersję : Pytanie od mechanika do specialstów :)
Witam
Mam pytanie po wymianie oleju z 15w40 na 10w40 (tak doradził mi mechanik )w mojej hondzie na zimny silniku zaczęło coś trochę stukać przy starcie
po przejechaniu chwili i rozgrzaniu silnika stuku ustają.
I z tu moja pytanie po przeszukaniu internetu trafiłem na ślad odnośnie regulacji zaworów chciałem sie umówić na regulację tych zaworów niestety mój mechanik nie wie czy w tej hondzie nie ma autoregulacji tych zaworów .
Pytanie czy ktoś mi może doradzić czy w ogóle w hondach jest coś takiego jak autoregulacja zaworów ???? czy jednak regulacja jest manualna
Posiadam Hondę civic 6 generacji 5d mb27 1.4i 75 km
Z góry dzięki za pomoc , dodam ze jest to moja pierwsze auto :) i wszystkiego się uczę dopiero :) :o
Zawory musisz w d14 wyregulowac sam.
Jezeli nie wie ze w civach zawory reguluje sie manualnie to znaczy ze nigdy tego nie robil co za tym idzie bardzo prawdopodobne ze zrobi to zle.
niestety mój mechanik nie wie czy w tej hondzie nie ma autoregulacji tych zaworów .
Zmień mechanika, bo na Hondach to się on nie zna :)
Sam to zrób kolego. Jak umiesz kręcić kluczem i masz szczelinomierze to:
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5487-demontaz-pokrywy-zaworow-i-regulacja-luzow-zaworowych-honda-civic-lsi.html
Luz ssące: 0,20
Wydechowe:0,25
Dzięki za odpowiedz .
No niestety trudno w moim mieście o dobrego mechanika który zna się na hondach ;/
Bardzo chętnie zrobił by to sam ale nie mam warunków i na dodatek nie mam szczelinomierza :/ hmmm a jeszcze odnośnie tego oleju nie bedzie teraz problem z powodu zmiany tego oleju z 15 na 10 ????
To akurat plus dla mechaniora duży, że zaproponował 10W, a nie 15W. Nic się nie stanie. Wtedy miałeś gęsty olej i zawory były cicho. Teraz są rozregulowane i klepią. NA tym oleju dłużej Ci silnik pozyje.
Kup szczelinomierze jakieś polskie w dobrej cenie (nie china), a warunki? Jakie warunki. Maskę otworzyć, pokrywę rozrządu ściągnać, pokrywę zaworów i kręcić kluczek silnikiem i w odpowiedniej kolejności regulować. Naprawdę prosta robota, tylko trudno brzmi ; ) Kogoś do pomocy możesz, żeby Ci np szczelinomierzem ruszał a Ty będziesz regulował.
Jak wciśniesz sprzęgło podczas jazdy to obroty nie lecą mocno w dół?
wlooczykij
29-05-13, 19:14
Tylko trzeba uważać aby nie skręcić za mocno. Lepiej zostawić za duży luz niż za mały. Poza tym dostać się do zaworów jest stosunkowo prosto ale porządna ich regulacja to nie taka prosta sprawa :P
Jeśli chodzi o obroty tak trochę spadają ale nie brałem tako za jakąś złą oznakę bo tylko świeżo po odpaleniu tak sie dzieje ale nie drastycznie jeśli chodzi o obroty to moja honda ma chyba znany przypadek zbyt dużych obrotów po odpaleniu przejadę kawałek i wszystko się normuje :)
Zbyrt dużych obrotów? 1500 na zimnym to norma, jeżeli o to chodzi. Zawory wyreguluj, nie pożałujesz. Polecam sam. Nawet cały dzień 3 razy sprawdzić i będzie hulać jak marzenie ; )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.