Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulowanie zaworów, a spalanie, ASO.

Alchemiq
09-01-08, 08:55
Od pewnego czasu auto miało tendencję do dławienia się na niskich obrotach, a i przy nagłym przyspieszaniu również było to odczuwalne.
Latem podła mi sonda, wzrosło spalanie do 8 latem i teraz do 10-11.. nie mogłem uporać się z obrotami i ogromnym spalaniem.

Wymienione zostało wszystko co możliwe (filtry,przewody, świece, sonda, kopułka, przeczyszczony gaźnik) aż oddałem auto do serwisu Hondy na regulowanie zaworów i zapłonu. Koszt w ASO w Pile 50zł+50 zł.

Dławienie ustąpiło momentalnie! Bez problemów odpala przy tmp minusowej, płynnie ruszam i kultura pracy silnika wyraźnie sie poprawiła.

W ASO powiedziano mi jednak, że były duże luzy zaworowe i one mogły mieć wpły na spalanie, że mieszanka nie była do końca spalana, tylko wydmuchiwana.
Ponieważ nie jestem mechanikiem, to mam pytanie:
Czy faktycznie luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spalanie??

Gelzak
09-01-08, 08:59
Jak najbardziej mogą

Lcfr
09-01-08, 11:44
Czy faktycznie luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spalanie??

luz zaworowy jest bardzo ważny...
kiedys - moja pierwsza honda - nie miałem ustawionych zaworów(zaraz po kupnie) i auto paliło makabryczne 10-11l
po regulacji schodziłęm do 6,3-6,5l na trasie bez żadnego problemu (1,3)
i wszystko to po regulacji zaworów...

genneralnie jest to bardzo ważna sparwa a wiele osób o niej zapomina...
inna rzecz, że w hondzie tak jest skonstruowana głowica, że żeby doszło do powstania duzych luzów trzeba albo źle cos zrobic (wyregulowac) albo "zapominac" o regulacji przez jakies ponad 80tys km....

Alchemiq
09-01-08, 12:03
No tak.. odkąd jestem właścicielem (40 tys km) nie regulowałem zaworów.. a poprzedni właściciel.. kto wie?
Wczoraj się zatankowałem i teraz zbadam spalanie, mam nadzieję, że zejdę do 9-10l.
Niestety 5 dni w tygodniu poruszam się tylko na odcinku 7 km x 2 (praca-dom) więc 3/4 trasy jadę na zimnym w mieście ....

Homiczek
09-01-08, 16:23