Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulowanie zaworów, a spalanie, ASO.



Alchemiq
09-01-08, 08:55
Od pewnego czasu auto miało tendencję do dławienia się na niskich obrotach, a i przy nagłym przyspieszaniu również było to odczuwalne.
Latem podła mi sonda, wzrosło spalanie do 8 latem i teraz do 10-11.. nie mogłem uporać się z obrotami i ogromnym spalaniem.

Wymienione zostało wszystko co możliwe (filtry,przewody, świece, sonda, kopułka, przeczyszczony gaźnik) aż oddałem auto do serwisu Hondy na regulowanie zaworów i zapłonu. Koszt w ASO w Pile 50zł+50 zł.

Dławienie ustąpiło momentalnie! Bez problemów odpala przy tmp minusowej, płynnie ruszam i kultura pracy silnika wyraźnie sie poprawiła.

W ASO powiedziano mi jednak, że były duże luzy zaworowe i one mogły mieć wpły na spalanie, że mieszanka nie była do końca spalana, tylko wydmuchiwana.
Ponieważ nie jestem mechanikiem, to mam pytanie:
Czy faktycznie luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spalanie??

Gelzak
09-01-08, 08:59
Jak najbardziej mogą

Lcfr
09-01-08, 11:44
Czy faktycznie luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spalanie??

luz zaworowy jest bardzo ważny...
kiedys - moja pierwsza honda - nie miałem ustawionych zaworów(zaraz po kupnie) i auto paliło makabryczne 10-11l
po regulacji schodziłęm do 6,3-6,5l na trasie bez żadnego problemu (1,3)
i wszystko to po regulacji zaworów...

genneralnie jest to bardzo ważna sparwa a wiele osób o niej zapomina...
inna rzecz, że w hondzie tak jest skonstruowana głowica, że żeby doszło do powstania duzych luzów trzeba albo źle cos zrobic (wyregulowac) albo "zapominac" o regulacji przez jakies ponad 80tys km....

Alchemiq
09-01-08, 12:03
No tak.. odkąd jestem właścicielem (40 tys km) nie regulowałem zaworów.. a poprzedni właściciel.. kto wie?
Wczoraj się zatankowałem i teraz zbadam spalanie, mam nadzieję, że zejdę do 9-10l.
Niestety 5 dni w tygodniu poruszam się tylko na odcinku 7 km x 2 (praca-dom) więc 3/4 trasy jadę na zimnym w mieście ....

Homiczek
09-01-08, 16:23
a w VI gen i D14A3 też to może występować ? bo wydaje mi sie że nowsze konstrukcje mają automatyczną regulację luzu zaworowego ?

A i chyba jakie nieustawione zawory powinny wyraźnie klekotać ?????

Lcfr
09-01-08, 16:28
a w VI gen i D14A3 też to może występować ? bo wydaje mi sie że nowsze konstrukcje mają automatyczną regulację luzu zaworowego ?

żle Ci się wydaje...
prawie wszytskie hondy maja manualna regulacje (oprócz bodajrze najnowszego legenda)

a klekot słychac szczególnie jak jedziesz na za wysokim biegu do danej prędkosci i chcesz przyspieszyc wciskając mocno gaz...
wtedy najłatwiej to usłyszec...

wrapped
09-01-08, 17:41
żle Ci się wydaje...
prawie wszytskie hondy maja manualna regulacje (oprócz bodajrze najnowszego legenda)

Racja racja !! Po wyregulowaniu, na moim spalanie spadło z około 10/100 do +/- 9/100 :aloha:

Homiczek
09-01-08, 17:47
żle Ci się wydaje...
prawie wszytskie hondy maja manualna regulacje (oprócz bodajrze najnowszego legenda)

no zajrzałem do serwisówki i jak byk co 15 tyś stoi regulacja luzu zaworowego :)

Dotychczas miałem do czynienia głównie z oplem, a tam to siedzi jeden murzyn pod deklem i na bieżąco reguluje luz ;p

wastag
09-01-08, 18:15
pozwólcie że się podepne. moja honda spala na razie 12l gazu, fakt że jeżdzę na krórkich odcinkach ale to chba przesada.. po przeczytaniu tego posta seryjnie pomyślałem o zaworach. jak myślicie czy trzeba z tym iśc do ASO?(a skoro w pobliżu takiego niema) to czy zwykły mechanik sobie poradzi>?jakaś większa filozofia niż wsadzić blaszke i dokręcić?

airman
09-01-08, 18:16
Przy okazji tematu zapytam się czy ten opis jest waszym zdaniem poprawny?

http://dagg3r.republika.pl/luzyzaworowe.htm

Mam chęć sprawdzić sobie luz samodzielnie, troche to ogarniam więc manualnie dam rade.

Whiplash
09-01-08, 19:16
Na to wyglada ze jest dobrze to samo jest w ksiazce Sam Naprawiam Honda Civic

Ktora masz tu http://www.grupa.shou.pl/eftep/inne/Sam%20naprawiam%20honda%20Civic.pdf

qba1983
09-01-08, 20:15
Przy okazji tematu zapytam się czy ten opis jest waszym zdaniem poprawny?

http://dagg3r.republika.pl/luzyzaworowe.htm

Mam chęć sprawdzić sobie luz samodzielnie, troche to ogarniam więc manualnie dam rade.
jest jak najbardziej ok, mam tylko jedna podpowiedz:
1 zeby latwiej bylo obracac wal, wykrec sobie swiece, nie bedzie takich oporow
2 ja obracalem wal krecac za srobe od pompy wspomagania, dzieki temu nie musialem zdejmowac kola.

Whiplash
09-01-08, 20:21
jest jak najbardziej ok, mam tylko jedna podpowiedz:
1 zeby latwiej bylo obracac wal, wykrec sobie swiece, nie bedzie takich oporow
2 ja obracalem wal krecac za srobe od pompy wspomagania, dzieki temu nie musialem zdejmowac kola.

Znam czlowieka ktory obrucil rekami kolo zamachowe ze swiecami wkraconymi, w Skodzie rapid :d :aloha:

mozes
25-01-08, 13:13
opis dobry tylko ten luz nie do końca powinno być: ssący 0,2, wydechowy 0,25 a kolega w opisie ustawiał ssący 0,25 a wydechowy 0,30 :(
pozdr

Pawelss
26-01-08, 09:14
no ja sobie tez bym chciał ustawić zawory to jakie mają być te luzy ??? moze ktos ustawiał albo wie cos więcej na ten temat ??

Lcfr
26-01-08, 10:46
no ja sobie tez bym chciał ustawić zawory to jakie mają być te luzy ??? moze ktos ustawiał albo wie cos więcej na ten temat ??
nie załamuj mnie....
cały temat jest o tym
a jak wpiszesz w :szukaj: "luz zaworowy"
to wyskoczą tematy i o wartość luzu i jak to zrobic....

Pawelss
26-01-08, 11:59
oj sorki mam coś dla następnych zapominalskich :aloha: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29211&highlight=luz+zaworowy

aki
27-01-08, 22:50
Witam!
Ostatnio testowalem spalanie mojej Hani w miescie.
Po przejechaniu 100 km spalila 10 litrow. Zawory mialem regulowane jakies 4000 km temu.
w tescie moja jazda glownie polegala na odpaleniu samochodu przejechaniu 2 km do pracy i to samo z pracy do domu. A wiec silnik zimny, czyli chodzil na ssaniu. Test przebiegal w dosc zimne dni. A wiec wydaje mi sie ze 10 litrow podczas takiej jazdy to wynik poprawny. Co o tym sadzicie?

muzammil
27-01-08, 23:03
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29211&highlight=luz+zaworowy
ten temat jest calkiem niezly i jest w nim wiele info ale nie ma na temat d15b7-ktos wie jakie powinny byc wartosci zaworowe??

Lcfr
28-01-08, 09:11
A wiec wydaje mi sie ze 10 litrow podczas takiej jazdy to wynik poprawny. Co o tym sadzicie?
Myśle, że przy takiej jeździe to dobry wynik
To auto ledwo zaczyna sie nagrzewać....


http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29211&highlight=luz+zaworowy
ten temat jest calkiem niezly i jest w nim wiele info ale nie ma na temat d15b7-ktos wie jakie powinny byc wartosci zaworowe??
ssący: 0,18-0,22 mm
wydechowy: 0,23-0,27mm