Zobacz pełną wersję : Regulowanie zaworów, a spalanie, ASO.
Od pewnego czasu auto miało tendencję do dławienia się na niskich obrotach, a i przy nagłym przyspieszaniu również było to odczuwalne.
Latem podła mi sonda, wzrosło spalanie do 8 latem i teraz do 10-11.. nie mogłem uporać się z obrotami i ogromnym spalaniem.
Wymienione zostało wszystko co możliwe (filtry,przewody, świece, sonda, kopułka, przeczyszczony gaźnik) aż oddałem auto do serwisu Hondy na regulowanie zaworów i zapłonu. Koszt w ASO w Pile 50zł+50 zł.
Dławienie ustąpiło momentalnie! Bez problemów odpala przy tmp minusowej, płynnie ruszam i kultura pracy silnika wyraźnie sie poprawiła.
W ASO powiedziano mi jednak, że były duże luzy zaworowe i one mogły mieć wpły na spalanie, że mieszanka nie była do końca spalana, tylko wydmuchiwana.
Ponieważ nie jestem mechanikiem, to mam pytanie:
Czy faktycznie luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spalanie??
Czy faktycznie luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spalanie??
luz zaworowy jest bardzo ważny...
kiedys - moja pierwsza honda - nie miałem ustawionych zaworów(zaraz po kupnie) i auto paliło makabryczne 10-11l
po regulacji schodziłęm do 6,3-6,5l na trasie bez żadnego problemu (1,3)
i wszystko to po regulacji zaworów...
genneralnie jest to bardzo ważna sparwa a wiele osób o niej zapomina...
inna rzecz, że w hondzie tak jest skonstruowana głowica, że żeby doszło do powstania duzych luzów trzeba albo źle cos zrobic (wyregulowac) albo "zapominac" o regulacji przez jakies ponad 80tys km....
No tak.. odkąd jestem właścicielem (40 tys km) nie regulowałem zaworów.. a poprzedni właściciel.. kto wie?
Wczoraj się zatankowałem i teraz zbadam spalanie, mam nadzieję, że zejdę do 9-10l.
Niestety 5 dni w tygodniu poruszam się tylko na odcinku 7 km x 2 (praca-dom) więc 3/4 trasy jadę na zimnym w mieście ....
a w VI gen i D14A3 też to może występować ? bo wydaje mi sie że nowsze konstrukcje mają automatyczną regulację luzu zaworowego ?
A i chyba jakie nieustawione zawory powinny wyraźnie klekotać ?????
a w VI gen i D14A3 też to może występować ? bo wydaje mi sie że nowsze konstrukcje mają automatyczną regulację luzu zaworowego ?
żle Ci się wydaje...
prawie wszytskie hondy maja manualna regulacje (oprócz bodajrze najnowszego legenda)
a klekot słychac szczególnie jak jedziesz na za wysokim biegu do danej prędkosci i chcesz przyspieszyc wciskając mocno gaz...
wtedy najłatwiej to usłyszec...
żle Ci się wydaje...
prawie wszytskie hondy maja manualna regulacje (oprócz bodajrze najnowszego legenda)
Racja racja !! Po wyregulowaniu, na moim spalanie spadło z około 10/100 do +/- 9/100 :aloha:
żle Ci się wydaje...
prawie wszytskie hondy maja manualna regulacje (oprócz bodajrze najnowszego legenda)
no zajrzałem do serwisówki i jak byk co 15 tyś stoi regulacja luzu zaworowego :)
Dotychczas miałem do czynienia głównie z oplem, a tam to siedzi jeden murzyn pod deklem i na bieżąco reguluje luz ;p
pozwólcie że się podepne. moja honda spala na razie 12l gazu, fakt że jeżdzę na krórkich odcinkach ale to chba przesada.. po przeczytaniu tego posta seryjnie pomyślałem o zaworach. jak myślicie czy trzeba z tym iśc do ASO?(a skoro w pobliżu takiego niema) to czy zwykły mechanik sobie poradzi>?jakaś większa filozofia niż wsadzić blaszke i dokręcić?
Przy okazji tematu zapytam się czy ten opis jest waszym zdaniem poprawny?
http://dagg3r.republika.pl/luzyzaworowe.htm
Mam chęć sprawdzić sobie luz samodzielnie, troche to ogarniam więc manualnie dam rade.
Na to wyglada ze jest dobrze to samo jest w ksiazce Sam Naprawiam Honda Civic
Ktora masz tu http://www.grupa.shou.pl/eftep/inne/Sam%20naprawiam%20honda%20Civic.pdf
Przy okazji tematu zapytam się czy ten opis jest waszym zdaniem poprawny?
http://dagg3r.republika.pl/luzyzaworowe.htm
Mam chęć sprawdzić sobie luz samodzielnie, troche to ogarniam więc manualnie dam rade.
jest jak najbardziej ok, mam tylko jedna podpowiedz:
1 zeby latwiej bylo obracac wal, wykrec sobie swiece, nie bedzie takich oporow
2 ja obracalem wal krecac za srobe od pompy wspomagania, dzieki temu nie musialem zdejmowac kola.
jest jak najbardziej ok, mam tylko jedna podpowiedz:
1 zeby latwiej bylo obracac wal, wykrec sobie swiece, nie bedzie takich oporow
2 ja obracalem wal krecac za srobe od pompy wspomagania, dzieki temu nie musialem zdejmowac kola.
Znam czlowieka ktory obrucil rekami kolo zamachowe ze swiecami wkraconymi, w Skodzie rapid :d :aloha:
opis dobry tylko ten luz nie do końca powinno być: ssący 0,2, wydechowy 0,25 a kolega w opisie ustawiał ssący 0,25 a wydechowy 0,30 :(
pozdr
no ja sobie tez bym chciał ustawić zawory to jakie mają być te luzy ??? moze ktos ustawiał albo wie cos więcej na ten temat ??
no ja sobie tez bym chciał ustawić zawory to jakie mają być te luzy ??? moze ktos ustawiał albo wie cos więcej na ten temat ??
nie załamuj mnie....
cały temat jest o tym
a jak wpiszesz w :szukaj: "luz zaworowy"
to wyskoczą tematy i o wartość luzu i jak to zrobic....
oj sorki mam coś dla następnych zapominalskich :aloha: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29211&highlight=luz+zaworowy
Witam!
Ostatnio testowalem spalanie mojej Hani w miescie.
Po przejechaniu 100 km spalila 10 litrow. Zawory mialem regulowane jakies 4000 km temu.
w tescie moja jazda glownie polegala na odpaleniu samochodu przejechaniu 2 km do pracy i to samo z pracy do domu. A wiec silnik zimny, czyli chodzil na ssaniu. Test przebiegal w dosc zimne dni. A wiec wydaje mi sie ze 10 litrow podczas takiej jazdy to wynik poprawny. Co o tym sadzicie?
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29211&highlight=luz+zaworowy
ten temat jest calkiem niezly i jest w nim wiele info ale nie ma na temat d15b7-ktos wie jakie powinny byc wartosci zaworowe??
A wiec wydaje mi sie ze 10 litrow podczas takiej jazdy to wynik poprawny. Co o tym sadzicie?
Myśle, że przy takiej jeździe to dobry wynik
To auto ledwo zaczyna sie nagrzewać....
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29211&highlight=luz+zaworowy
ten temat jest calkiem niezly i jest w nim wiele info ale nie ma na temat d15b7-ktos wie jakie powinny byc wartosci zaworowe??
ssący: 0,18-0,22 mm
wydechowy: 0,23-0,27mm
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.