Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic coupe VI gen diagnostyka



Genax
27-05-13, 12:39
Dzisiaj zrobiłem diagnostykę i kontrolka od silnika zapaliła się 5 razy przy czy 5 raz zapalił się i zgasł szybciej niż pozostałe 4 razy. Czyli to oznacza, że mam szukać kodu nr. 5 tak?

Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód

Gdzie znajduje się ten czujnik? Ostatnio mój mechanik robił mi przy przepustnicy uszczelke ponieważ jej nie było i po tym świeci mi się ciągle check.

piotreek23
27-05-13, 14:50
http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-jak-odczytac-blady-z-komputera-civic-v-gen-vt641.htm
Nagraj na YT dla pewności ale dla mnie to masz kod 41

Genax
27-05-13, 15:52
Tylko, że sonda była wymieniana i nadal się świeci.

piotreek23
27-05-13, 16:02
Zresetuj kompa :) czyli albo bezpiecznik albo odepnij klemę od akumulatora. Podłącz przejedź z 10KM i zobacz znów. Check się świeci na stałe? Bo jeżeli się nie mylę komputer pamięta ostatnie błędy do momentu resetu lub wykasowania.

Genax
27-05-13, 16:03
Oto filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=86bex2ucIT4&feature=youtu.be

Wymieniałem 3x sondy i ciągle świeci się check nawet po resecie kompa. Bezpiecznik na ile się wyciąga? 15 sekund?

piotreek23
27-05-13, 16:05
41 czyli grzałka..hmm trzeba by pomierzyć napięcia na sondzie. Bo problem jest z grzałka, może masa gdzieś nie dochodzi? Rozumiem iż sonde 4 przewodową masz? Bo 1 żyłowe nie mają grzałki :D

Genax
27-05-13, 16:06
Czy przez tą grzałkę możliwe jest większe spalanie? Tak tak 4 żyłowa :D

piotreek23
27-05-13, 16:08
Tak jak najbardziej bo sonda musi być podgrzana aby prawidłowo pracować. IMO woltomierz w rękę i mierzyć :) napięcia chyba +12V idzie na grzałkę ale pewien nie jestem :)


41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?120549-kod-b%B3edu-41-po-samodiagnostyce
Czyli może być problem z obwodem bo nie sadze żeby 3 sondy miały uwaloną grzałkę.

markotny
27-05-13, 16:14
Jednożyłowej nawet by nie podłączył bo jest inna wtyczka. Jak dla mnie to jest ewidentny problem z obwodem elektrycznym skoro:

Wymieniałem 3x sondy i ciągle świeci się check nawet po resecie kompa


Czy przez tą grzałkę możliwe jest większe spalanie?
Sonda z uszkodzoną grzałką lub jej obwodem będzie lub może podawać do kompa złe wartości napięć, które ten przelicza i dobiera właściwy AFR. Tak więc odpowiedź na Twoje pytanie brzmi TAK.

Genax
27-05-13, 16:26
Wiec wina nie leży po stronie sondy lecz np. przy wtyczce pod, która podłącza się sondę? Bo to już trzecia sonda więc wątpię, żeby była wadliwa

markotny
27-05-13, 16:33
Może być wtyczka i tu bym szukał zonka bo dalej we wiązce to wątpie bo jako taka jak jest ułożona i seryjna i nic nie było gmerane to nie jest ona narażona na "urazy" mechaniczne podczas codziennej eksploatacji.

Genax
27-05-13, 16:53
Dziwne jest to, że akurat po wymianie sondy zaczął się palić check. Wcześniej była wadliwa sonda, a nic się nie świeciło. Dopiero po wyjęciu sondy i wsadzeniu nowej, a nawet po wsadzeniu ponownie starej sondy i resecie check i tak się pali. Jakie napięcie ma mieć sonda?

ma1ster
27-05-13, 18:08
Dziwne jest to, że akurat po wymianie sondy zaczął się palić check. Wcześniej była wadliwa sonda, a nic się nie świeciło. Dopiero po wyjęciu sondy i wsadzeniu nowej, a nawet po wsadzeniu ponownie starej sondy i resecie check i tak się pali. Jakie napięcie ma mieć sonda?

Zdaje się, że sonda potrafi wygenerować sygnał napięciowy w ogniwie galwanicznym od 0 do 1V... przy czym sygnał jest, w przypadku współczynnika nadmiaru powietrza lambda 1, sinusoidalny... więc, na oscyloskopie zobaczysz coś na wzór przebiegów sinusoidalnych... natomiast wykonując pomiar woltomierzem będzie pokazywało ok 0,5V przy nagrzanym silniku i sprawnym spalaniu przez silnik... tyle że, pomiar woltomierzem może być nie miarodajny...

Co do grzałki to trzeba sprawdzić, czy ma sprawną masę, oraz jaki pobiera prąd podczas pracy na zimnym silniku, nie wiem dokładnie jaka to wartość, strzelam że, to kilkaset mA do max kilku Amper... jeśli nie pobiera nic, to znaczy, że jest przerwa w obwodzie lub przepalone uzwojenie grzałki... można zmierzyć to np amperomierzem cęgowym.

Ogólnie tak jak piszesz, całkiem możliwe że sonda mogła być uszkodzona, a błąd się nie zapalał, bo parametr wyjściowy napięcia mieścił się w granicy przyswajalnej przez sterownik... natomiast błąd sondy, czy to grzałki, czy ogniwa galwanicznego, nie musi oznaczać jej uszkodzenia...

Genax
27-05-13, 18:25
Czyli co mam w tym przypadku zrobić? Pomierzyć jedynie?

ma1ster
27-05-13, 18:55
Grzałka to jest coś, co podgrzewa... sonda 4-przewodowa posiada dwa oddzielne układy w środku... dwa przewody czarne to obwód grzałki, zdaje się, że czarny pod białym to zasilanie 12V grzałki, czarny pod zielonym to masa grzałki...

Zielony to masa ogniwa galwanicznego, a biały to sygnał wyjściowy ogniwa galwanicznego...

Więc... na zimnym silniku na czarnym pod białym, powinno się pojawiać 12V z masą pojazdu... oczywiście od strony sterownika, lub na zapiętej wtyczce...
Na przewodzie czarnym pod zielonym, powinna być masa oczywiście od strony sterownika...

Na przewodzie białym czy to zapiętym, czy od strony sondy powinno być ok. 0.5V (na uśredniającym woltomierzu) i to dodatkowo na ciepłym silniku by było najlepiej...
a na zielonym również powinna być masa, oczywiście od strony sterownika...

markotny
27-05-13, 21:54
dwa przewody czarne to obwód grzałki, zdaje się, że czarny pod białym to zasilanie 12V grzałki, czarny pod zielonym to masa grzałki...

Dokładnie tak. Reszta też się zgadza :)

piotreek23
27-05-13, 23:05
Zdaje się, że sonda potrafi wygenerować sygnał napięciowy w ogniwie galwanicznym od 0 do 1V.
Może też być do 0-5V jak jest szerokopasmowa. Te z grzałkami są właśnie raczej szerokopasmowe.

ma1ster
28-05-13, 10:32
Może też być do 0-5V jak jest szerokopasmowa. Te z grzałkami są właśnie raczej szerokopasmowe.

Jest to nie poprawna odpowiedź, w tych hondach są sondy napięciowe wąsko pasmowe, i nie generują 5V. Sondy których sygnałem wyjściowym może być napięcie ok. 5V, są zasilane dodatkowo. Była sonda szerokopasmowa w hondzie z vtec-e, lecz była ona 5-przewodowa...

Poza tym jaki jest sens stosowania sondy szerokopasmowej do sterowania silnikiem, który nie pracuje na zmiennym parametrze lambda???

Genax
28-05-13, 13:00
To co mierzyć czy kupować najlepiej nową sondę od NGK? Czy mogłem ją uszkodzić podczas montowania? Czy może lepiej przejechać z 50-60km i sprawdzić czy załapie?

piotreek23
28-05-13, 13:07
@Ma1ster nie będziemy robić dyskusji akademickiej ;) uznaje swoją laickość :P w tym temacie.

@Genax masz najprawdopodobniej problem z obwodem jak koledzy pisali wtyczka do sprawdzenia/przeczyszczenia styków w niej..nie ma sensu kupować 4 sondy.

Genax
28-05-13, 13:14
Ok w takim razie jadę do elektryka

ma1ster
28-05-13, 13:22
@Ma1ster nie będziemy robić dyskusji akademickiej uznaje swoją laickość :P w tym temacie.


Nie chodzi tu o laickość, a jedynie o błędne informacje które piszesz...



Te z grzałkami są właśnie raczej szerokopasmowe.

Ta odpowiedź jest błędna, szerokopasmowość sondy nie ma nic do jej obwodu grzałki, więc dlaczego piszesz bzdury i jeszcze potrafisz napisać, że uznajesz swoją laickość...

Najpierw wypada troszkę się dowiedzieć na ten temat, a dopiero później poprawiać forumowiczów... Nie tylko Ty czytasz forum...

piotreek23
28-05-13, 14:27
@ma1ster uznaje twoją wyższość możesz się nacieszyć swoją mądrością...z mojej strony EOT bo nie będę ciągnął tematu..pomyliłem się,napisałem bzdurę możesz się ponapawać.

@Genax daj znać co wyszło :)

Genax
28-05-13, 16:08
Ok byłem u elektryka i przewody do sondy są w pełni sprawne natomiast grzałka sondy grzeje tylko jak dogazuje, a po puszczeniu gazu silnik dostaje ubogą dawkę paliwa. Chrzanić te używki i kupuję nową sondę NGK.

ma1ster
28-05-13, 18:22
Ok byłem u elektryka i przewody do sondy są w pełni sprawne natomiast grzałka sondy grzeje tylko jak dogazuje, a po puszczeniu gazu silnik dostaje ubogą dawkę paliwa. Chrzanić te używki i kupuję nową sondę NGK.

Napisz jak ten Twój elektryk to sprawdzał, bo mnie to zaciekawiło, skąd się dowiedział, że przewody do sondy są w pełni sprawne?
Grzałka sondy grzeje jak dogazuje????
A po puszczeniu gazu silnik dostaje ubogą dawkę paliwa???
Może jak mierzyliście ogniwo galwaniczne to takie coś się dzieje, wiadomo że jak paliwo nie leci to jest ubogo, ale nie można tego wiązać z grzałką, która nie jest potrzebna jak silnik jest nagrzany...

Ogólnie kiepsko wyjaśniłeś... przecież jak masz ten cudowny błąd grzałki to można zewrzeć, przewody od grzałki opornikiem 20 Ohm (do jakichś 10W, żeby się nie nagrzewał za bardzo), i zobaczyć czy dalej będzie błąd, czy nie. Można to pomierzyć zwykłym multimetrem za 10zł...
A Ty idziesz od razu na łatwiznę i chcesz kupić nową sondę... leń jesteś i tyle :p:p:p

markotny
28-05-13, 19:47
Ta odpowiedź jest błędna,

Jezu normalnie jak w starych teleturniejach :p


idziesz od razu na łatwiznę i chcesz kupić nową sondę... leń jesteś i tyle

Dziwisz mu się??...Ja nie. Piszecie tutaj takim akademickim bełkotem że jakbym sie nie znał i miał ten problem to też bym te wasze porady komisyjnie olał i poszedł kupić nową sondę. Napiszcie chłopakowi "po polsku" co i jak ma posprawdzać i czym czyli coś na zasadzie "weź dwa druty wsadź je w gniazdko i zobacz jak cie pięknie pierd*lnie". Napewno Genax jakieś tam pojęcie o elektryce ma ale skoro i tak pojechał z tym do elektryka to w tym konkretnym przypadku jednak sie nie zna i paplaniem o ogniwach galwanicznych i różnicach potencjałów za wiele mu nie pomożecie. Tyle ode mnie. Peace :)

Genax
28-05-13, 20:09
Jezu normalnie jak w starych teleturniejach :p



Dziwisz mu się??...Ja nie. Piszecie tutaj takim akademickim bełkotem że jakbym sie nie znał i miał ten problem to też bym te wasze porady komisyjnie olał i poszedł kupić nową sondę. Napiszcie chłopakowi "po polsku" co i jak ma posprawdzać i czym czyli coś na zasadzie "weź dwa druty wsadź je w gniazdko i zobacz jak cie pięknie pierd*lnie". Napewno Genax jakieś tam pojęcie o elektryce ma ale skoro i tak pojechał z tym do elektryka to w tym konkretnym przypadku jednak sie nie zna i paplaniem o ogniwach galwanicznych i różnicach potencjałów za wiele mu nie pomożecie. Tyle ode mnie. Peace :)
Fakt nie znam się za bardzo na elektronice ale podstawowy myślę, że znam lecz z sondą nie miałem nigdy styczności więc jestem zielony w to. Gdyby nie to, że potrzebuje szybko auto do pracy to bym się pobawił z sondą ale na prawdę nie mam czasu na majstrowanie i zabawę z tym do tego z moją wiedzą na ten temat.

markotny
28-05-13, 20:19
Ziom czasem nie bierz tego zanadto do siebie. Poprostu czasem mnie troche drażni jak ktoś potrzebuje jakieś szybkiej porady jak zdiagnozować przyczynę jakiegoś błedu "Check engine" a w odpowiedzi dostaje wykład o I i II prawie Kirchoffa zakończony wisienką na torcie w postaci "A dalej śmiało poradzisz już sobie sam".:)

Tyle mojego off-topa bo daje zły przykład:). Powodzonka z sondą i daj znać jak sie uda pokonać problem.

ma1ster
28-05-13, 21:30
Napiszcie chłopakowi "po polsku" co i jak ma posprawdzać i czym czyli coś na zasadzie "weź dwa druty wsadź je w gniazdko i zobacz jak cie pięknie pierd*lnie".

Na szczęście, nie wszyscy operują tak prostym językiem w tym kraju... :D:D:D

piotreek23
28-05-13, 21:43
@Genax czy wszystkie te sondy były używane?

Genax
29-05-13, 14:58
Tak były używane

piotreek23
29-05-13, 16:03
No to z używkami to różnie bywa.niestety sonda ma to do siebie że wraz z użytkowaniem się zużywa.

Genax
29-05-13, 16:16
Sprzedawcy zapewniali mnie, że działa. Podobno hondy są uczulone na inne sondy ale to chyba jedynie na słabe zamienniki ale zakupiłem NGK i jutro ją otrzymam także dam znać czy wszystko działa :)

piotreek23
29-05-13, 16:47
Tam uczulone...nie ma wielkiej filozofii w działaniu sondy :) ok testuj i daj znać.

markotny
29-05-13, 23:02
Mi własnie kiedyś padła grzałka sondy. Zakupiłem nówkę sztukę uniwersalną BOSCH, działa bez problemu do dziś a będzie już ponad 3 lata od wymiany. Spalanie OK.

Genax
30-05-13, 17:30
Tylko mnie ciekawi to czemu dwaj poprzedni sprzedawcy zapewniali mnie, że sondy działają, a u mnie jak widać nie.

ma1ster
30-05-13, 18:26
Tylko mnie ciekawi to czemu dwaj poprzedni sprzedawcy zapewniali mnie, że sondy działają, a u mnie jak widać nie.

Są tylko dwie możliwe odpowiedzi, jedna to że, sprzedawali Ci świece z uszkodzonym obwodem grzałki, a druga to że masz w samochodzie uszkodzony obwód grzałki, tj. w instalacji od wtyczki do sterownika...

Powiedz mi dlaczego nie spróbujesz zewrzeć obwodu grzałki od strony sterownika opornikiem 20 Ohm???? tylko nie jakimś nisko prądowym, tylko takim w granicach 10W...
Kupisz taki w każdym sklepie elektronicznym, i się dowiesz czy masz uszkodzoną sondę, czy może gdzieś dalej w instalacji jest problem...

Również można sprawdzić obwód samej grzałki wyciągniętej z samochodu, gdzieś pisałem o tym wyżej...

Genax
30-05-13, 19:10
Możesz mi napisać jak to dokładnie zrobić? i czy to taki opornik?
http://allegro.pl/opornik-dale-1-om-10w-1-precyzyjny-i3256518639.html
Gdybyś mógł to napisz tak jak dla kogoś kto się na tym nie zna :) co pod jaki kabelek :)

ma1ster
30-05-13, 19:47
No o takie coś chodzi, tylko ten ze zdjęcia jest przygotowany do ciągłej pracy i między innymi dlatego producent zastosował w nim radiator... takie coś bez radiatora kosztuje 1zł w elektronicznym...

Z tego opornika wychodzą dwa przewody... i podłączasz te dwa przewody opornika, do dwóch kabli (najlepiej za wtyczką) obwodu grzałki (czyli czarne)...

Musi to być na zapiętej wtyczce, bo jak odepniesz to się zapali błąd obwodu ogniwa galwanicznego...

Więc podsumowując najprościej jak się da, nacinasz na zapiętej sondzie dwa przewody, za wtyczką od strony sterownika, tamte kable nie są już czarne, ale musisz ocenić które to są, i jak masz już nacięte czy oskórowane na króciutkiej odległości, to zwierasz te dwa przewody, zakupionym opornikiem, a właściwie wychodzącymi z niego dwoma drucikami. Nie musisz tego lutować, bo to tylko próba...

Ja takie coś zawsze wykonuję najzwyklejszymi dwoma szpilkami... przebijam te dwa czarne kable, przy sondzie, czy tam już za wtyczką, tak żeby się nie zwierały, i te szpilki owijam drucikiem opornika...

Prościej tego nie umiem napisać...
Jak nie załapiesz, to Ci koledzy z wątku pomogą...

AAAA jeszcze ten na zdjęciu ma 1 Ohm aaa Ty masz mieć 20 Ohm, jak dasz ten ze zdjęci to dalej się zaświeci błąd...

Genax
01-06-13, 23:59
Więc jak to zrobie to check powinien w tym momencie zgasnąć tak? Zamontowałem nową sondę, a check nadal się pali(błąd 41).. Spalanie w trasie jest normalne lecz w mieście 15l. Więc to wina chyba kabli.

ma1ster
02-06-13, 11:04
No widzisz... Mówiłem, że warto sprawdzić wszystko przed kupnem nowej... Kupiłeś nową sondę i masz dalej błąd obwodu grzałki... Teraz nic tylko do przeglądnięcia wiązka elektryczna...

Genax
02-06-13, 11:40
Od grzałki jest jeden kabelek?

piotreek23
02-06-13, 12:58
Z tego co wiem (i chyba ktoś pisał wyżej) to 2 na pewno zasilanie +12V i masa.

markotny
02-06-13, 14:14
Od grzałki jest jeden kabelek?

Dwa. Oba są(a przynajmniej powinny być)czarne. Na Google Image jak wpiszesz powiedzmy "civic lambda" to znajdziesz schematy i dojdziesz który jest który. Nie jest to jakiś mega-skomplikowany obwód więc z pewnością sobie poradzisz:).

Genax
02-06-13, 15:50
Gdzie znajduje się przekaźnik od grzałki?

zuczek342
02-06-13, 19:50
Mam podobny problem jak kolega. Jeśli podłączyłem opornik jak wyżej i check engine zgasł to znaczy że mam zepsutą sonde czy że grzanie sondy ??

Genax
02-06-13, 20:20
Robiłeś samodiagnostykę?
Tak poza tym jeśli podłączę opornik i check zgaśnie to co dalej mam robić z tym fantem? :)

piotreek23
02-06-13, 20:43
Jak na wtyczce zewrzesz i zgaśnie to szukać przyczyny w stykach,masie.

Genax
02-06-13, 20:59
Jeśli nic nie znajdę to czy moźna pociągnąć do tego inny kabel podlączony pod masę? To działa tak jak przy podłączaniu np. wzmacniacza?

piotreek23
02-06-13, 21:05
Wydaje mi się iż w celu sprawdzenia tak. Najprościej będzie woltomierz :) plus we wtyczkę +12V a minus do bloku silnika (bezpieczniej) :) albo nawet ujemnej klemy akumulatora.
Zresztą jak wtyczkę przemierzysz zwykłym woltomierzem to będzie widać czy podaje +12V czy nie.

Genax
02-06-13, 22:37
Tylko, że od zasilania są 2 kable. W jednym jest 12V (sprawdzane) lecz ten drugi jest od grzałki tak czy jak?

piotreek23
02-06-13, 22:40
Wedle googla 2x białe obwód grzałki (+12V i masa grzałki) , czarny sygnał sondy, szary masa sondy.

ma1ster
03-06-13, 00:00
Robicie za duże zamieszanie...
Poczytajcie trochę... bo niewiedza jest ogromna na tym forum... na niektóre odpowiedzi, to nawet nie wiem jak odpowiedzieć...
http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/sonda1.htm
http://www.youtube.com/watch?v=jN0LlVpDZNo

Genax
06-06-13, 13:01
Sprawdziłem opornikiem lecz z tego po chwili zaczął on się kopcić

ma1ster
06-06-13, 15:12
ehhhh... nie jest to możliwe, jeśli opornik był 20 ohm 10W... musiał mieć mniej niż 10W... i dlatego...

Podczas tego palenia się opornika był błąd?
Znowu dziwna sytuacja, bo prąd zasilający jest zapewne jeśli pali opornik, to dlaczego na nowej sondzie świeci błąd...?
Może problem tkwi w przekaźniku pompy paliwa, może są zaśniedziałe styki, lub jakiś zimny lut, powodujący spadek przepływu prądu i dlatego się świeci błąd...

W ogóle dobrze odczytujesz kod usterki???

Genax
06-06-13, 15:18
Tak dobrze odczytałem błąd. Koleś w sklepie elektrycznym Dał mi 22 ohm, ale ile miał W to sam nie wiedział.. Podczas tego palenia kontrolka nadal się świeciła. Kontrolka zaczęła mi się świecić jak mechanik wymienił mi za pierwszym razem sondę. Wtedy na drugiej zaczął się palić check i teraz świeci się na każdej nawet na NGK.

http://elstore.pl/80-133-thickbox/rezystor-56kohm-10szt.jpg

Dał mi taki o mocy 22 ohm

piotreek23
06-06-13, 15:56
Heh to nie dziwota że się spalił :) powinien wyglądać np. tak
http://zap-audio.pl/sklep/images/kategorie/CERAMICZNE%2010.JPG
Masz może możliwość podmiany ECU?

Genax
06-06-13, 16:07
Niestety nie mam. Jestem jedyną osobą w mieście, która posiada takiego Civica. Zajdę do tego sklepu jeszcze raz i powiem mu dokładnie jaki ma być

piotreek23
06-06-13, 16:14
A nie masz może dwóch sond? Wedle http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?130146-Dwie-sondy-lambda-w-kolektorze-D16Y7 mogą być dwie. Obejrzy te drugą i ją odepnij. Zapal i potem zobacz czy nowe błędy dojdą czy zostanie tylko ten stary?

ma1ster
06-06-13, 20:41
Niestety nie mam. Jestem jedyną osobą w mieście, która posiada takiego Civica. Zajdę do tego sklepu jeszcze raz i powiem mu dokładnie jaki ma być

Ale wstawianie opornika w obwód grzałki nic nie da, jeśli masz kilka dobrych sond w garażu, w tym jedną nową :D
Tak jak kolega pisze... może masz dwie sondy, tylko wtedy dla pierwszej i drugiej sondy, błędy ECU mają inny numer kodu...

Jeśli masz jedną sondę to problem jest w obwodzie zasilania, może w sterowniku...

zuczek342
06-06-13, 21:38
Bardzo prosze o pomoc ! D16Y7 wywalało błąd sondy, po podpięciu opornika check znikł, więc za radą ma1ster chciałem podpiąć jeden z przewodów czarnych do silnika ( do masy ? ). Nie wiedząc do którego podpiąłem do pierwszego- auto zapaliło(check nadal świecił ) podpiąłem do drugiego i już nie odpaliłem auta. Kontrolka imobilaisera nie świeci sie tak jak poprzednio, po wyciągnięciu kluczyka nie mruga, auto kręci jednak nie zapala, kontrolka immo z boku mruga cały czas jednolitym tempem, przedtem z tego co pamiętam mrugała co jakiś czas. Jakieś pomysły ? Wygląda na imobiliser, nie mam jednak pojęcia jak to zlikwidować ! Pomocy ! Auto potrzebuje na sobotę rano.

Genax
06-06-13, 21:55
Mógłby mi ktoś pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduje się druga sonda? Jak sprawdzić błąd dla drugiej sondy? 4 wolne mrugnięcia i 1 szybkie

ma1ster
06-06-13, 23:01
Bardzo prosze o pomoc ! D16Y7 wywalało błąd sondy, po podpięciu opornika check znikł, więc za radą ma1ster chciałem podpiąć jeden z przewodów czarnych do silnika ( do masy ? ). Nie wiedząc do którego podpiąłem do pierwszego- auto zapaliło(check nadal świecił ) podpiąłem do drugiego i już nie odpaliłem auta. Kontrolka imobilaisera nie świeci sie tak jak poprzednio, po wyciągnięciu kluczyka nie mruga, auto kręci jednak nie zapala, kontrolka immo z boku mruga cały czas jednolitym tempem, przedtem z tego co pamiętam mrugała co jakiś czas. Jakieś pomysły ? Wygląda na imobiliser, nie mam jednak pojęcia jak to zlikwidować ! Pomocy ! Auto potrzebuje na sobotę rano.

no to wychodzi na to że zrobiłeś zwarcie... sprawdź wszystkie bezpieczniki, możliwe że bezpiecznik od pompy paliwa, ewentualnie przekaźnik pompy paliwa, możesz również prostymi znanymi przez Ciebie sposobami sprawdzić czy pompa podaje paliwo...

Genax
06-06-13, 23:59
Chciałem jeszcze dodać, że mechanik jak sprawdzał mi napięcie sondy to powiedział, że na niskich obrotach dawała ona ubogą dawkę

zuczek342
07-06-13, 09:23
Pompa paliwo podaje, słychać ją, bezpieczniki sprawdzone, auto nadal stoi..

piotreek23
07-06-13, 09:58
@Zuczek spróboj odłączyć akumulator na 3 minuty i podpiąć ponownie. Jak dalej kontrolka IMMO będzie migać to być może immo poszło z dymem. Bez wizyty speca od alarmów sam niewiele zrobisz.

@Genax po czym to stwierdził? Oglądał parametry na komputerze?

Genax
07-06-13, 10:47
Mierzył sondę bo sprawdzał mi napięcie itp. Powiedział, że przy gazowaniu sonda pracuje prawidłowo lecz na postoju daje ubogą dawkę

piotreek23
07-06-13, 10:57
Mierzył oscyloskopem?? czy zwykłym woltomierzem....jak tym 2 to można sobie wróżyć. Wiesz co znajdź dobrego elektryka/elektronika i jedź z Hondą do niego, bo albo jest problem jak Ma1ster pisze styki etc..albo cos z ECU. (raczej bym stawiał na styki/masę) dobrze by było wszystkie masy poczyścić.

Genax
07-06-13, 11:19
Zwykłym woltomierzem. Dzisiaj sprawdzę jeszcze czy może mam druga sondę. Bo poczytałem na google i okazuje się, że po lifcie w D16Y7 jest druga sonda więc akurat u mnie. Spalanie w trasie mam w normie lecz po mieście właśnie pali trochę za dużo. ~16l gazu na mieście mi pali, a w trasie z 8l i to samo jest z benzyną

piotreek23
07-06-13, 13:16
Hmm może jakiś problem jest z instalacją LPG. Z tego co slyszałem przy LPG na te drugą sondę to się montuje emulator. Może odwiedź gazownika niech sprawdzi instalacje.

zuczek342
07-06-13, 13:36
Problem rozwiązany- spalony bezpiecznik :D

ma1ster
07-06-13, 20:39
haha... zuczek342 jednak miałem rację, że bezpiecznik... działa Ci ten patent z opornikiem?

A co do sprawdzania woltomierzem składu mieszanki za pomocą sondy napięciowej, to życzę powodzenia :D...
Poza tym jak masz błąd zaświecony to i tak jedziemy na mapie w pętli otwartej, więc regulacja mieszanki jest podawana z czasów zapisanych w mapie...
Więc, wtedy nie ma co w ogóle patrzyć na skład spalin...

Nie ma co tu radzić... musisz się uporać z błędem grzałki... później dopiero możemy dywagować na temat leżącego napięcia sondy...

Genax
07-06-13, 23:30
Ludzie ja dopiero się dowiedziałem, że mogę mieć drugą sondę także spokojnie :D jutro z rana sprawdzę bo cały tydzień pracowałem :)

zuczek342
11-06-13, 13:57
ma1ster, u mnie obstawiałem błąd sondy bo taki mi wyczytali mechanicy, nie wiedziałem jednak czy grzałki czy zczytywania składu mieszanki, check zgasł wraz z przyłożeniem opornika przy wtyczce od strony silnika.Idąc za ciosem chciałem to zamontować na stałe, przyłożyłem przewód masy z silnika do przewodu od strony wtyczki sondy i spaliło bezpiecznik. W tym samym czasie doszła sonda od Genaxa, przełożyłem, i działa bezproblemowo.Wymoczyłem w takim preparacie do mycia silnika, wkręciłem i tylko musze podjechać na ustawienie gazu, ale wynik już jest zadowalający bo wyszło 8L/100km

Genax
11-06-13, 16:18
Ja wciąż walczę ze swoja hanią. Dzisiaj pojechałem na podnosnik i nie widać drugiej sondy. Nowa sonda jest na 100000000% sprawna. Już nie mam pojęcia co robić. W trasie pali jak marzenie bo za 100km na prawdę ekonomiczną jazdą zapłaciłem leciutko ponad 20zł. Jeśli ktoś z forum byłbym tak dobry i pomógł mi z dostępem do tego opornika to byłbym wdzięczny. Oczywiście wykonałbym przelew na wysyłkę i opornik bo u mnie na prawdę nie idzie tego dostać. W sklepie zrobili oczy jak złotówki jak powiedziałem, że potrzebuję opornika o mocy 10 W 20 ohm. Tylko jeśli sprawdzę opornikiem i kontrolka zgaśnie to co wtedy? Na sete coś z kablami? Jak tam to jadę do elektryka i powiem, żeby mi pociągnął na nowo kable.

markotny
11-06-13, 16:38
Kurde wklejałem tu zdjęcie z googla gdzie szukać drugiej sondy w poliftowym D16Y7 ale ktoś tego posta wywalił. Druga sonda powinna być zaraz za katalizatorem ale......jeśli w obrazku z awatara jest Twoja Honda to ty mistrzu nie masz polifta tylko przedlifta a tam jest tylko jedna sonda ponieważ przedlifty chodziły na OBD2a.

Genax
11-06-13, 16:47
No ok mój błąd. To co w takim razie mam walnięte kable ?

piotreek23
11-06-13, 18:17
@Genax :) http://allegro.pl/rezystor-ceramiczny-10w-1r-12r-15r-22r-27r-po-50gr-i3299062334.html tylko ostrożnie bo będzie się grzał!!
22R cię z tej aukcji interesuje. :)
http://allegro.pl/rezystor-27r-10w-5-63608-i3258513325.html
http://allegro.pl/6222-rezystor-22-om-10w-i3291001735.html

ma1ster
11-06-13, 19:02
ehhhh... niestety po przyłożeniu opornika również działało nie będzie, bo na nowej sondzie też nie działa, masz przerwany obwód zasilania i przykładanie opornika nic Ci nie da. Musisz zmierzyć napięcie zasilania grzałki , oraz masę... a jak to zrobić to raczej wiesz...

Genax
16-06-13, 20:52
Sprawdzone. Kable nie są nigdzie uszkodzone i napięcie jest prawidłowe wszędzie.

piotreek23
16-06-13, 21:19
To w takim razie jedź do gazownika. Jak gaz zakładasz to montują emulator sondy lambda. Być może z nim co jest nie tak i przez to ECU szaleje.
Dodatkowe pytanie :) zresetuj ECU i pojeździj tylko na benzynie? Czy błąd wyskoczy?

Wedle tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65257-30.html brak emulatora lub zła jego regulacja może powodować zapalenie się check-a.

Genax
16-06-13, 21:47
Może i nie mam emulatora bo u mnie przy kompie są jakieś pocięte kable, a nie widze niczego co wygląda jak emulator.

piotreek23
16-06-13, 21:56
Aż tak się nie znam na instalacjach gazowych ale chyba do Hond typu I nie montowali. Być może tak jak piszą masz to zintegrowane z sterownikiem gazu. Wiesz może której generacji masz te instalacje? No bo jeśli to nie instalacja gazowa ani emulator ani przewody ani sama sonda to zostaje walnięte ECU w co mi się za bardzo wierzyć nie chce choć takie przypadki się zdarzają.
IMO jedź do gazownika niech sprawdzą instalację wraz ze sterownikiem.

Genax
17-06-13, 01:14
To jest jakaś stara instalacja bo nie ma komputera do gazu nawet. Spróbuję dopaść jakieś ECU. Może ktoś ma na zbyciu w celu sprawdzenia

marek44em
20-03-14, 17:33
Auta już nie masz chyba ale czy problem rozwiązałeś?
Mam problem z błędem 41. Wziąłem miernik i tak:
na jednym czarnym mam 12V
na drugim masa
na zielonym masa
na białym zależy jak przyłożę masę to pokazuje od 0.02 do 0.9-1.0 czasem wskoczy jakiś wynik 1.8-2.1.
Po zapaleniu zimnego silnika na białym przewodzie napięcie wzrasta od 0.01 do 0.62 do całkowitego wyłączenia ssania i nie zmienia się.
Nie próbowałem jeszcze manewru z opornikiem. Spalanie jeszcze dokładnie nie zmierzyłem ale nie wydaje mi się żeby się zwiększyło. Resetowałem na 2 sposoby efektu nie ma.
https://www.youtube.com/watch?v=jN0LlVpDZNo
Ten zakres 0,1-0,9V z filmiku ma być na włączonym silniku czy nie?

Genax
20-03-14, 22:23
Auto jeszcze mam pod blokiem i tak rozwiązałem problem :) Okazało się, że miałem walnięte ECU i po wymianie wszystko działa jak należy. Pierw sprawdź czy na innej sondzie też wyświetla się błąd. Pamiętaj, żeby po wymianie sondy zrobić restart czyli odpięcie klemy na 12-15min lub wyciągnięcie bezpiecznika od radia 7,5A. Jeśli check nadal będzie się świecić to wyciągnij ECU, rozkręć i sprawdź czy coś nie jest przepalone bo u mnie po rozkręceniu komputera od razu zauważyłem jakieś przepalone części :) Dopiero po tym zaopatrz się od kogoś z forum lub jeśli masz znajomego z taką hondą to podmieńcie ECU i sprawdźcie czy check nadal będzie się świecił. Pamiętaj, że jak podłączysz inny komputer to nie odpalisz samochodu przez IMMO. Jak wymiana kompa pomoże to daj komuś do przelutowania płytkę od immobilisera ze starego ecu do nowego Nie polecam wyłamywania płytki immo bo jest 50% szansy, że będzie się palił check. Jednym się pali jednym nie :) Jakby co to pisz do mnie na priv.

piotreek23
21-03-14, 05:30
robić restart czyli odpięcie klemy na 12-15min
Raczej na 12 do 15 sekund :D. Tam nie ma magii :D

marek44em
21-03-14, 12:08
Zrobiłem zdjęcia kompa. Michał jak mógłbyś ocenić byłbym wdzięczny ale wydaje mi się ok.
http://images63.fotosik.pl/785/98bffbf7fe68ec1fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=98bffbf7fe68ec1f)
http://images63.fotosik.pl/785/b581e4c3ad8abad5m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b581e4c3ad8abad5)

Jaką sondę wybrać? W używki chyba nie będę się bawił.
Zastanawiam się nad tą http://allegro.pl/sonda-lambda-honda-civic-95-01-1-6-logo-nowa-ngk-i4070589099.html
Nie napisał jaki ma symbol ale to jeszcze do dogadania.

Genax
21-03-14, 18:45
Nie widzę żadnych śladów przepalenia więc komputer bym wykreślił. Najlepiej kup sondę NGK bo z tańszymi zamiennikami różnie bywa :)

http://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-ntk-oza686-ee4-honda-civic-v-vi-i4058591409.html

marek44em
21-03-14, 21:18
Dzieki za odpowiedź jutro będę działał

Genax
21-03-14, 21:51
Daj znać jak wymienisz sondę :)

marek44em
30-03-14, 21:19
Hej wymieniłem dzisiaj sondę. Jakiegoś większego problemu nie było (odkręcałem cały kolektor). Po założeniu profilaktycznie wyjąłem bezpiecznik 7.5A i po odpaleniu błędu już nie ma. Mam subiektywne wrażenie jakby auto lepiej się zbierało. Po wymianie sondy zmieniłem koła z zimowych 175/65/14 na 195/50/15 i zawsze auto dostawało zamułki, później już jakoś się jeździło i nie zwracało uwagi. A na jesieni po ponownej zmianie subiektywnie auto lepiej przyspieszało; takie miałem wrażenie. Najważniejsze, że wszystko działa a sondę kupiłem stąd http://www.swiece-zaplonowe.pl/authentication.php?back=order.php?step=1 i wyszło mnie 245 zł z przesyłką. Sonda NTK OZA686-EE4

pablo__89
30-03-14, 21:55
Grzałka tylko pomaga w szybszym rozgrzaniu sondy tak by osiągnęła swoją tem. pracy. Nie działająca grzałka nie powinna mieć większego wpływu. Skoro utrzymuje się ciągle wysokie spalanie to uszkodzona jest sama sonda lub jej obwód. cztery przewody sondy to +12 grzałki, masa grzałki, + sondy, masa sondy, Ja bym sprawdził czy po odpaleniu na sondzie pojawia się zasilanie grzałki oraz napięcie sondy, następnie sprawdził bym czy sygnał dociera do kompa.

Genax
30-03-14, 22:47
Czy po założeniu zimówek wymieniałeś może świece lub kable zapłonowe? To ma duży wpływ na moc bo sam u siebie w VI gen zauważyłem to jak wymieniłem świece. Wcześniej na 16 zamulało okropnie, a po wymianie akurat świec dostało trochę mocy ale też nie jechało jak na 14 bo 16 mam szerokie założone na starej i oczywiście są cięższe :)

piotreek23
31-03-14, 07:48
Nie działająca grzałka nie powinna mieć większego wpływu.
Jak by nie miała to by jej nie montowali. Ma znaczenie bo sonda żeby pracować poprawnie musi mieć odpowiednią temperaturę, od tego jest grzałka.

pablo__89
31-03-14, 11:39
Są wersje które grzałki nie mają i działają, a od prawidłowej temp. pracy sondy są spaliny.

piotreek23
31-03-14, 22:04
To są wersje jedno żyłowe wtedy. Jak jest grzałka znaczy że jest to typ sondy która potrzebuje podgrzania i bez sprawnej grzałki nie będzie działać prawidłowo?? W czym problem?

pablo__89
31-03-14, 23:30
W tym ze jesteś bez pojecia i wmawiasz ludziom głupoty.