Zobacz pełną wersję : EJ6 D16Y7 b seria czy kompresor ?
Siema , chciałbym w moim d16y7 zamontować kompresor , mam kilka pytań w związku z tym . Czytałem ze m62 ma sprzegiełko więc bede mogł jezdzic na n/a ale czy nie wiąze sie to ze zmianą mapy ? czy jest mozliwośc przełączania jej w trakcie jazdy ? Ile mw waży taki kompresor ? I ostatnie pytanie , jaką moc jestem w stanie osiągnąć bezpiecznie na seryjnym silniku ? Rozważam możliwość kupna d16z6 + eaton jeśli bd taka potrzeba , albo po prostu mini-me. Jak myslicie lepiej isc w kompresor czy kupic b16a2 do mojej qpety ? :) Pozdrawiam,Partyk
Rozważam możliwość kupna d16z6 + eaton jeśli bd taka potrzeba , k
to najlepsza opcja
stosunkowo małym kosztem będziesz miał problemu 190-200 koni (jak sie uprzesz to i wiecej ) bez zakuwania
albo minime + kompresor
Z6+kompresor zrobiony tanio to 6 tysięcy licząc sprzedaż gratów. Zrobiony dobrze to 10 tysięcy. Zakuty to 12 tysięcy. I masz 200-220KM. Swap na B-Serię B18C4 z rozrządem itp to 7 tysięcy. Dodaj sprzedane graty ze swojego. Turbo do B-Serii to 5 koła. Za 12 tysi masz 270 KM w mocniejszym z konstrukcji silniku.
te chyba cie fantazja poniosła ostro swap z6 to max 2,5 ciezko sobie wyobrazić więcej niż 4k za kompresor ze strojeniem
wiec z6+m62 zrobiony dobrze to MAX 7k a mozna sporoo taniej
te chyba cie fantazja poniosła ostro swap z6 to max 2,5 ciezko sobie wyobrazić więcej niż 4k za kompresor ze strojeniem
wiec z6+m62 zrobiony dobrze to MAX 7k a mozna sporoo taniej
hahaha
kup zdrowe d16z6, graniczy to z cudem także 1000zł części plus min 500-800zł robocizna i robi się już lekko 4tyś skądś to znam :D a gdzi tutaj jeszcze supercharger plus strojenie nie mówiąc juz o rzeczach, które wyjdą w trakcie
czesci na remont tez sprzedałem niedawno juz pod kompresor i kuciznę za jakies 700
za 2 k 2,5 masz silnik jak nowy
kompresor 1k
reszta gratów 1,5k
strojenie 700
i zostaje 1,5 k na pierdoły
wystarczyło łapać okazje -nie koniecznie u mnie
Kupiłem już dolocik od d16y8 i będe cudować , zostaje d16y7 , zmienie panewki na acl race tylko pytanie czy to starczy jeżeli chodzi o dół ? Są jakieś mocniejsze wały do d serii ?
Rozbierales dol silnika i ogladales panewki? Bez dokladnego dopasowania nowych panewek mozesz zrobic wiecej szkod niz pozytku.
Kupiłem już dolocik od d16y8 i będe cudować , zostaje d16y7 , zmienie panewki na acl race tylko pytanie czy to starczy jeżeli chodzi o dół ? Są jakieś mocniejsze wały do d serii ?
jeśli nic nie stuka to nic nie zmieniaj
Reaktor przestań pieprzyć, bo tylko to potrafisz. Za 2,5 koła swap Z6? Jaki? Zabity? To dmuchnij taki.
"Mam kompresor, co z tego, że panewki się telepią a olej leję razem z benzyną". A rozrząd, płyny, olej? A uszczelki pod ssaka, pod wydech itp? A ktoś to musi wsadzić.
Pan i znawca taki jesteś. Za dychę też można zrobić, jak ktoś Ci silnik sprzeda za piątaka albo dwa piwa.
zmienie panewki na acl race tylko pytanie czy to starczy jeżeli chodzi o dół ?
Nie ma. Ziom - oceń stan panewek. Jedynie śruby korb na ARP można zmienić :)
to kup z6 w dobrym stanie nawet za 2,5 :) tak czy inaczej warto mu zrobic remont przed dmuchaniem, to pokoleji :
Slupek do remontu (aby panewki byly ok) 1 tys
uszczelka pod glowice -160 zł
uszczelka pod miske nie wiem 50-70 zł
pierscienie 180 żł
uszczelniacze + robocizna glowicy 250-350 zł
uszczelka pod ssacy 80 ?
p28 + przejsciowka pod obd 1 - 400
kompresor 1 tys
graty 1,5 tys
---------- ewentualnie zestaw p&p z rozbiorki projektu za 2 tys
skrzynia od y7 jest dluga i pasuje idealnie, dokupic ssacy i wiazke + robota ( glownie elektryka bo z D na D to jest zabawa nie robota) wlasna lub kogos i strojenie 600-700, gdzie tu 10 tys widzisz ?
tak wiem jest jeszcze rozrzad, oleje itd.. najdrozszy w sklepie po rabacie kosztuje 270 zł, 5 litrow Motula 120
mozna sie bawic w ARP, COMETICA czy heatshildy ale to juz duzo wiecej nie wyjdzie od OEM'ow
już ja taki gotowy kit kupiłem niby p&p i przema musiał wszystko przerabiać co wyszło mnie drożej niż zrobienie wszystkiego od podstaw a co do panewek to nie ma co żałować tylko odrazu wymieniaj na acl bo zaoszczędzisz 400zł a jak wystawi kopyto to będziesz żałował, żę tego nie zrobiłeś wiem sam po sobie :/
Silnik miał wymieniane uszczelniacze, planowaną głowice , zmieniony olej , przejechane 2 k i ani grama oleju nie wziął . A panewki po prostu przydało by się wymienić bo podejrzewam ze nikt przedemną tego nie robił, Podejrzewam ze z wszystkim w 2 k bym się zamknął od teraz bo mam kolektor od d16y8 ew minime ale nie koniecznie, chodź vtec by sie przydał .
Kompresor - 1000zł
Orurowanie - Posiadam
Kolektor - Posiadam
IC- Jakiś się znajdzie w garażu
Panewki ACL Race - 450zł
Wszystkie uszczelki około 300zł
Olej i inne duperele - 300zł wychodzi coś pod 2,2 k
P28 z przejsciówką jestem w stanie sobie załatwić .
Tylko teraz pytanie czy jest sens ? Podobno kompresor moze nieźle wydmuchać wszystkie uszczelki . I czy to czasem się nie pie**** ?
Tylko teraz pytanie czy jest sens ? Podobno kompresor moze nieźle wydmuchać wszystkie uszczelki . I czy to czasem się nie pie**** ?
zakładanie kompresora do y7 jest delikatnie mówiąc mało sensowne bo efekty będą mizerne
przede wszystkim potrzebujesz głowice od z6 albo y8 ale wątpie żeby doł sie tez nadawał
A panewki po prostu przydało by się wymienić bo podejrzewam ze nikt przedemną tego nie robił,
a co do panewek to nie ma co żałować tylko odrazu wymieniaj na acl bo zaoszczędzisz 400zł a jak wystawi kopyto to będziesz żałował, żę tego nie zrobiłeś wiem sam po sobie :/
a tego *******enia to nawet nie bede komentował polecam sie najpierw zapoznać z tematem panewek to nie są klocki lego
hm zastanowie się bo 700zł na kute korby to nie mało . A ile kosztuje mw remont b serii chodzi o uszelniacze , wszystkie uszczelki , pierscienie itd ?
hm zastanowie się bo 700zł na kute korby to nie mało . A ile kosztuje mw remont b serii chodzi o uszelniacze , wszystkie uszczelki , pierscienie itd ?
kute korby to raczej za 700 ale dolarów
te od z6 wystarczą dlatego ci sugerowałem zakup całego z6 który pod m62 całkiem dobrze sobie radzi
co do remontu to wszytsko zalezy w jakim stanie silnik jest po ile czesci kupisz i kto robi remont
Swap z d serii na d nie wchodzi w gre chyba ze jakaś okazja z samochodem odrazu . A mam pytanie , mozna przerobić głowice od d16y7 na vteca ? klawiature zmienić itd ? Bo z tego co ją oglądałem nie widziałem wyjścia na zawór do vtec'a , moze sie myle .
sam zawór nic nie da potrzebujesz wiązke i komputer który bedzie tym sterował itd..
hm zastanowie się bo 700zł na kute korby to nie mało . A ile kosztuje mw remont b serii chodzi o uszelniacze , wszystkie uszczelki , pierscienie itd ?
Koszt remontu B serii to taki sam koszt co D serii. Uszczelki i pierdoły tak samo.
Dla przykładu mój setup:
B18C4 + S4C 193,4km/190nm na krótkiej skrzyni
C4 bez kompa, wydechowego i skrzyni - 3800zł
Skrzynia - 1000zł
P28 - 300zł
Lekki zamach (zrobienie)- 200zł
Ssak z B16A2 - 70zł (przerobienie - robiłem sam więc koszt 30zł, które wydałem na frez i wiertło ;))
Kolektor wydechowy + bandaż + przerobienie wyjścia na większe - 550zł
wydech na 2 mtechach - 1000zł
CAI + Fujita - 400zł
Olej + świecej rozrzady filtry itd - 400/450zł
strojenie - 500zł
robocizna (mech + elektr) 800zł w moim przypadku. W przypadku D16y7 to pewnie 1200 bo więcej rzeźby z wiązką.
razem 9,5tys robiąc wszystko od zera (wydech to tak czy siak będziesz musiał zrobić co byś nie ruszył ;) )
to tak aby Ci może pomóc w decyzji. Ja zamieniłem D16Z6 na B18C4 i nie żałuję. mega dobra decyzja
widziałem twój projekt i podoba mi się . Czysto teoretycznie masz 200 km z prawie seryjnego silnika (chodzi o bebechy) , musze to poważnie przemyśleć . Wiem jedno kosztów robocizny nie musiałbym liczyc bo chce to sam zrobić . Jaką skrzynie ma integra dc2 z lsd ?
DC2 ma skrzynie S80 z LSD - główne 4,7 bądź 4,4.
ta z 4,4 to koszt 2-2,5tys
ta z 4,7 to koszt 3XXXzł.
No właśnie myślałem ze bedzie koło 3000zł , ale u nas po wymianie tulejek i zalaniu nowym mtf'em , zakochałem się w tym jak wchodzą biegi , nie miałem okazji jezdzić rajdówkami albo co , ale w itr'e wchodziły najprecyzyjniej. Miałeś porównanie b18c4 do c6 ? Czytałem ze różnią sie ponad 60 częsciami .
No różni je wiele rzeczy. Nie miałem porównania, za tydzień po zlocie pewine bedę miał ;) na bank idzie podobnie z seryjnym c6 w ITR. Ogólnie to precyzja będzie taka sama czy to w s80 z integry czy moim s4c. budowa skrzyn jest taka sama tylko biegi inne. Jak przesiadłem sie z D serii to tez zakochałem sie w tej skrzyni :D
to na zlocie moze sie zobaczymy bo tez jade , jestem juz zarejstrowany , i wglądne ci pod maske jak to wszystko wygląda :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.