Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d14 turbo



Marcel1
26-05-13, 18:56
Mam przy sobie prawie nową, po przelocie 50kkm turbosprężarkę od Iveco Daily z silnika 2,8 u numerach 500372214. Czy da radę ją zamontować do d14z4 bez odprężania i strojenia? Jakim ciśnieniem ona może dmuchać? I jakim powinna dmuchać, żeby tego nie odprężać i nie stroić? Tylko nie pytajcie po co, dlaczego, nie ma sensu. Dla mnie może dmuchać nawet 0,2, 0,3 bara, aby na razie było czuć delikatną poprawę. A strojenie i odprężanie później, o ile tak można. Ma to być soft turbo.

vipek
26-05-13, 19:23
Powodzenia ! :)

marwol
26-05-13, 19:25
Wrzucaj śmiało. Jak ma ****ąć to i tak ****ie :)

Tapatalk

Marcel1
26-05-13, 19:32
Czyli nie da rady? :p

vipek
26-05-13, 19:35
Bez zrobienia tego z głową i bez strojenia nie da sie. Turbina tez nie sądzę aby byla odpowiednia :)

Wysyłane z mojego Sony Tablet S za pomocą Tapatalk 2

Marcel1
26-05-13, 19:37
Dlaczego nieodpowiednia?

Michalll_1991
26-05-13, 19:48
bo z diesla

vipek
26-05-13, 19:53
Sam pomysł dmuchnięcia D14 bardzo głupi nie jest (jest tylko troszkę głupi :p), bo przy 0.3-0.4bara i wystrojeniu całości powinno to w miarę bezpiecznie jeździć, ale zapomnij że można to poskładać na od******* i z byle czego

Marcel1
26-05-13, 19:57
Nie chodzi o to, że na od*******. Chciałem założyć i jeździć do momentu strojenia bez pałowania, ale widzę, że bez zrobienia wszystkiego na raz się nie da.

rafał69
26-05-13, 20:04
Spójrz w mój temat,ja mam w d16 wsadzona spręzarke ze sprintera 2.9 diesla i dmucha jak głupia...
Powiem wiecej,to ze z diesla to nie ma roznicy bo jak ktoś nie wie to zestawy naprawcze uzywane podczas regeneracji są wymienne benzyna-diesel...
jedynie dobór wielkosci jest bardzo wazny,za małe zeliwo z diesla po prostu moze peknąc w benzynowym silniku,inne temperatury pracy niestety...

Marcel1
26-05-13, 20:11
Właśnie zastanawiałem się jaka jest różnica benzyna-diesel, w końcu konstrukcja ta sama, tylko obroty wyższe. Głównie chodziło mi o odprężanie i strojenie.

marcus209
26-05-13, 20:20
Różnica jest taka, że spaliny w benzynie osiągają większa temperaturę. Sprężarka z diesla nie koniecznie musi je wytrzymać. Bez strojenia, komputer głupieje i podaje ilość paliwa zaprogramowaną na podciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu. Mamy wtedy sytuacje, że powiedzmy do silnika wtłaczane jest 100 gram powietrza (w tym 21gr tlenu), a benzyny wtrysk podaje na spalenie 50 gr. Tworzy się uboga mieszanka, która osiąga jeszcze większą temperaturę spalania.

Arturvf500
28-05-13, 14:19
Różnica jest taka, że spaliny w benzynie osiągają większa temperaturę. Sprężarka z diesla nie koniecznie musi je wytrzymać. Bez strojenia, komputer głupieje i podaje ilość paliwa zaprogramowaną na podciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu.
po pierwsze: generalnie roznica polega na tym, ze wiekszosc sprezarek do noweczesnych diesli ma VNT zamiast WG; wirnik jest taki sam - wykonany z iconelu; i wcale diesel nie musi miec nizszego EGT - wystarczy zalac go mocno paliwem i mamy EGT 900; po drugie: gdy pojawi sie boost, zapali sie check i odetnie wtryski, wiec tyle bedzie z doladowania - po prostu nie pojedzie na booscie; kolejna i chyba najwazniejsza sprawa - sam jezdze D14T, juz przy 0.5bar jest od dolu 180Nm wiec auto zbiera sie lepiej jak B18C4; silnik jak silnik, nie ma co demonizowac, wszystko sie da zaturbic

vipek
28-05-13, 14:29
No z plasteliny te silniki nie są. Jaką moc zrobiłeś przy wspomnianych 0.5b?

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

Arturvf500
28-05-13, 14:36
160

vipek
28-05-13, 14:56
Kuszące :p Masz jakiś temat z opisem szczegółowym hondy?

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

Arturvf500
28-05-13, 15:02
nie;)

vipek
28-05-13, 15:04
No to pędzikiem trzeba zrobić :)

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

arecki18is
28-05-13, 18:23
Ja widziałem kiedyś takie 1.4 dmuchane 0.5 systemem Grabowskiego i powiem wam że Seat Leon 1.8 Turbo wcale nie uciekał.

mayday-82
31-05-13, 19:00
Ja widziałem kiedyś takie 1.4 dmuchane 0.5 systemem Grabowskiego i powiem wam że Seat Leon 1.8 Turbo wcale nie uciekał.

patent Grabowskiego to wielka dupa nie da się tego wystroić dodatkowy wtrysk leje bo leje ...

arecki18is
02-06-13, 22:30
Mi chodziło o to że 1.4 w sofcie też potrafi zap.....lać a co do Grabowskiego patentu to zgodzę się w zupełności

I Love Civic
10-06-13, 22:43
Co do tematu, czytałem o turbosprężarkach home made do Civic i podobno najrozsądniejsza jest T-18 z Audi A4

Arturvf500
13-06-13, 13:26
kto tak powiedział?

Fawor
15-06-13, 09:36
i co to jest t-18...

luc
15-06-13, 11:42
no a jakby zrobić z głową takie d14t, tzn czy jest dostęp do jakichś gratów do tego silnika (tłoki, korby,panewki, śruby może tuleje)?
i jak z kompem da się go stroić lub zamienić na taki do strojenia?
aha chodzi o to żeby nie robić softa tylko jak dmuchać to porządnie ale żeby bezpiecznie jezdziło

marcus209
15-06-13, 12:16
Kute korbowody pasują z d13, robi je crower i kosztują "tylko" 860 dolarów...

luc
15-06-13, 12:58
no to rzeczywiście tylko:confused:
a co z kompem i resztą?
i ile by z takiego motora można było wydolić?

Yotomeczek86
15-06-13, 13:45
Ja Ci powiem co można zrobić... Jeździć na 1,4, zbierać kasę na jakiegoś D16 nawet non vtec, np Y7. Kupić do niego kucizne, śruby, panewki, uszczelki i inne pierdoły. Poskładać, przejść na OBD I, wystroić i się cieszyć mocnym autem - oczywiście z turbo poskładać ;) A nie rzeźbić w D14.. bo to sensu niema ;)

luc
15-06-13, 15:49
tak masz po cześci racje, żeby dłubać d16, pytałem tylko z ciekawości,bardziej doświadczonych odemnie, a widzisz sa jeszcze maniacy co dłubią d14 i nie płaczą ze sie nie opłaca.

Fawor
15-06-13, 17:18
Tylko ja tego nigdy nie zrozumiem...blok pewnie najsłabszy z możliwych, części nie ma, jeśli są na to na zamówienie opór drogie (patrz d13), a z racji pojemności to i tak ZAWSZE BEDZIE WOLNIEJSZE niż jakiekolwiek 1,6. Do tego droższe. Gdzie jest ten sens? W samym lansie "bo mam turbo D14"? Co z tego. Drugi ma D16 za połowe tej kwoty i jest sekunde szybsze..Poskładać na jakimś zestawie z racji tego, że już siedzi w budzie i dla eksperymentu poczekać kiedy klęknie - jeszcze ok. Ale to i tak jest podwójne płacenie za chociażby strojenie, jeśli nikt nie stroi sobie sam.

luc
15-06-13, 18:11
Fawor i na Twoją wypowiedz czekałem,i jest wystarczająco przekonująca i przemawiająca.
pozdro

Arturvf500
18-06-13, 18:04
ZAWSZE BEDZIE WOLNIEJSZE niż jakiekolwiek 1,6
210Nm i 180KM bez dotykania słupka; potrzebujesz cos jeszcze?;)

jogal
18-06-13, 19:59
pokaż wykres i onboard :)

Fawor
18-06-13, 20:40
210Nm i 180KM bez dotykania słupka; potrzebujesz cos jeszcze?
hmm, ale co ta wypowiedz miała mi powiedzieć? Ok, fajnie, ale samcytujesz porównanie do Z6 - miałem na myśli ni mniej ni więcej niż to, że ostatnio robią sie softy, które na takim samym doładowaniu pokazują 200+. I co, to D14 nie będzie wolniejsze? No będzie. I tylko to mi chodziło. Robiąc dwa te same zestawy w D14 i D16, 1,6 zawsze będzie górą. Zarówno pod względem osiągów jak i wytrzymałości.

Arturvf500
18-06-13, 20:40
zrobie jak wymysle mocowanie telefonu;)

kazik2_h9w3
18-06-13, 20:42
Izolacja i do kierownicy he

marcus209
18-06-13, 21:02
zrobie jak wymysle mocowanie telefonu;)

Lub miedzy oparcie, a zagłówek pasażera. Ja tak swój nakreciłem:)

vipek
18-06-13, 21:05
zrobie jak wymysle mocowanie telefonu;)

Myśl szybko bo wielu potraktuje to jak tani wykręt :)

Arturvf500
18-06-13, 21:06
ale zegary z kiera sie nie kreca;) ma ktos lepszy sposob?)

kazik2_h9w3
18-06-13, 21:18
Ja przykręciłem taką nieco inną izolacją do kierownicy i onboard wyszedł dobrze


ale zegary z kiera sie nie kreca
To fakt ale na prostych to nie przeszkadza

Arturvf500
19-06-13, 09:35
hmm, ale co ta wypowiedz miała mi powiedzieć? Ok, fajnie, ale samcytujesz porównanie do Z6 - miałem na myśli ni mniej ni więcej niż to, że ostatnio robią sie softy, które na takim samym doładowaniu pokazują 200+. I co, to D14 nie będzie wolniejsze? No będzie. I tylko to mi chodziło. Robiąc dwa te same zestawy w D14 i D16, 1,6 zawsze będzie górą. Zarówno pod względem osiągów jak i wytrzymałości.
a widzisz, potraktowalelem Twoja wypowiedz zbyt inteligentnie;) myslalem ze porownujesz 1.4FI to 1.6 NA, bo idac Twoim tokiem rozumowania, z popularnych oplaca sie zaturbiac tylko B20, G23 i K24 bo mniejsze i tak beda mialy od nich mniej mocy przy tym samym doladowaniu;)

Fawor
19-06-13, 09:49
a widzisz, potraktowalelem Twoja wypowiedz zbyt inteligentnie
aha..
wcześniej mówiłem koledze, że nie ma sensu traktować turbienia D14 jako silnika docelowego, bo tym samym nakładem kosztów można zbudować coś fajniejszego, więc i moja wypowiedź nadal tyczyła się porównania doładowań w 1.4 i 1.6.

vipek
19-06-13, 09:57
nie ma sensu traktować turbienia D14 jako silnika docelowego

I tak i nie, moje D14 ma przelotu 111kkm i nie chce brać oliwy ani grama, a jakoś szkoda wyrzucać mi coś co działa. Składając softa teraz w D14 po ewentualnym fakapie (który wcale nie musi się zdarzyć przy 0,4bara) można włożyć inną D serie i upalać dalej

Arturvf500
19-06-13, 11:03
I tak i nie, moje D14 ma przelotu 111kkm i nie chce brać oliwy ani grama, a jakoś szkoda wyrzucać mi coś co działa. Składając softa teraz w D14 po ewentualnym fakapie (który wcale nie musi się zdarzyć przy 0,4bara) można włożyć inną D serie i upalać dalej

Wyszedlem z podobnego zalozenia - kupilem auto i nie jechalo;) przy 210kkm nie bierze oleju, wiec po co ladowac sie w niepewny swap za 1000zl, a jak kleknie kupie drugi silnik za 500zl; pali przy (nie)spokojnej jezdzie 10l LPG, gdy chce kogos wyprzedzic po porstu wciskam gaz, nie musze krecic do odcinki - taki elastyczny dupowoz;)

Fawor
19-06-13, 11:04
Składając softa teraz w D14 po ewentualnym fakapie (który wcale nie musi się zdarzyć przy 0,4bara) można włożyć inną D serie i upalać dalej

no dokladnie o to mi chodzi :) Nie brać D14tki jako silnika docelowego, tylko ewentualnie złożyć setup turbo z mentalnym przeświadczeniem, ze raczej wyląduje tam D16.

vipek
19-06-13, 11:21
albo kolejne D14 za 500zł :D

luc
20-06-13, 09:24
I tak i nie, moje D14 ma przelotu 111kkm i nie chce brać oliwy ani grama, a jakoś szkoda wyrzucać mi coś co działa. Składając softa teraz w D14 po ewentualnym fakapie (który wcale nie musi się zdarzyć przy 0,4bara) można włożyć inną D serie i upalać dalej

no ja mam podobnie tylko troche większy przebieg ale silnik malina,z tym że mój plan jest nie bawić sie w softa, a tu Fawor rozwiał moje wątpliwości jak zbadałem ceny części do D14(kucizna itd)
mi zależy żeby zrobić w miare bezpieczne i bezawaryjne 300KM i tu cały czas sie wacham między B a D seria...:confused:

Arturvf500
20-06-13, 12:32
nie ma kucizny do czopow 40mm

luc
20-06-13, 13:14
Kute korbowody pasują z d13, robi je crower i kosztują "tylko" 860 dolarów...
np.

Arturvf500
20-06-13, 13:18
nie; sa do d15;na rynku US nie bylo d13

luc
20-06-13, 13:22
mniejsza o to w moim przypadku to i tak jest na niekorzyść D14 bo jak wyżej pisałem nie interesuje mnie soft... chce coś więcej ale z głową,ale nie mam nic do Tych co grzebią D14 powodzenia

Arturvf500
20-06-13, 13:58
mniejsza o to w moim przypadku to i tak jest na niekorzyść D14 bo jak wyżej pisałem nie interesuje mnie soft... chce coś więcej ale z głową,ale nie mam nic do Tych co grzebią D14 powodzenia
D16 ktore robilem jezdza bezawaryjnie z moca 320-360KM od lat, wiec to chyba bedzie najtansza droga do klubu 300+;)

Qzyn
20-06-13, 14:09
Rafal, byc moze chodzi ci o zestawy zawierajace lozyska i uszczelki. Roznice miedzy dieslem a benzyna wcale nie sa w zeliwie a np kącie lopatek. Dieslowska turbina musi miec max doladowanie w okolicy 3ty obrotow a benzyna 6-7 tysiecy. Stad roznica i dlatego dieslowskie turbiny sie nie nadaja do benzynowego silnika.

Fawor
20-06-13, 14:52
mi zależy żeby zrobić w miare bezpieczne i bezawaryjne 300KM i tu cały czas sie wacham między B a D seria...
i to i to może być bezawaryjne, Bseria z racji zrobienia najpierw swapu będzie droższa o cenę silnika. Za to Bserie zrobilbym na okolice 330KM, a D na 300.

marcus209
20-06-13, 15:03
nie ma kucizny do czopow 40mm

http://www.crower.com/connecting-rods/billet-crowerods-honda-1342cc-86-87-press-fit.html

Arturvf500
20-06-13, 15:45
no a poprzesz to jakimis danymi technicznymi? bo korby i tloki do D serii wytrzymuja ponad 500KM...; za B seria przemawia jedynie latwodosteopna skrzynia ze szpera i grubsze poloski, alw to nie ma nic wspolnego z silnikiem


http://www.crower.com/connecting-rods/billet-crowerods-honda-1342cc-86-87-press-fit.html

ale numer;) dzieki za info;) ciekawe ile wytrzyma wal, ale z 300Nm powinien dac rade:D

luc
20-06-13, 21:34
i to i to może być bezawaryjne, Bseria z racji zrobienia najpierw swapu będzie droższa o cenę silnika. Za to Bserie zrobilbym na okolice 330KM, a D na 300.
no tak,ale jak sie to ma wszystko do jazdy,wydaje mi się że przy B seri już pojemność 1,8l jest przemawiająca.

bo korby i tloki do D serii wytrzymuja ponad 500KM...;
jak chodzi o seryjne tłoki i korby to w to nieuwierze

Fawor
20-06-13, 21:44
no a poprzesz to jakimis danymi technicznymi? bo korby i tloki do D serii wytrzymuja ponad 500KM...; za B seria przemawia jedynie latwodosteopna skrzynia ze szpera i grubsze poloski, alw to nie ma nic wspolnego z silnikiem
to do mnie bylo? Jeśli tak to w gruncie rzeczy nie rozumiem co mam 'popierac'..

luc
20-06-13, 21:52
to do mnie bylo? Jeśli tak to w gruncie rzeczy nie rozumiem co mam 'popierac'..
ja też nie do końca rozumie co...

a tak z drugiej strony to 300KM w D serii to chyba takie maximum jak chodzi o w miarę bezawaryjne jedzenie

Arturvf500
21-06-13, 08:54
to do mnie bylo? Jeśli tak to w gruncie rzeczy nie rozumiem co mam 'popierac'..
no jak nie rozumiesz? dlaczego Twoim zdaniem B16 akurat 330 a D16 300? tak strzeliles? to jest forum stricte techniczne, nie gdybologia humanistow; skoro stawiasz jakies tezy, poprzyj je czyms

jak chodzi o seryjne tłoki i korby to w to nieuwierze
przeciez o kuciznie mowimy

Fawor
21-06-13, 09:36
no jak nie rozumiesz? dlaczego Twoim zdaniem B16 akurat 330 a D16 300? tak strzeliles? to jest forum stricte techniczne, nie gdybologia humanistow; skoro stawiasz jakies tezy, poprzyj je czyms
Oj nie czytasz dokładnie moich postów, umyśle ścisły..Napisałem wyraźnie "ja bym zrobił". Zrobiłem kute D16 i B16, naczytałem i naoglądałem się troche setupów na seryjnych tulejach i takie są po prostu moje wnioski: żeby było bezawaryjnie nie zrobiłbym klientowi w D16 dużo więcej niż 300 i w B16/18 niż 330. Taka zdroworozsądkowa granica. Moja. Wytrzymują i jeżdżą przypadki mocniejsze? Nie przeczę. Ale też kilka takich D16 na 300+ i B16/18 na 330+ oddało tuleje. Ja wolałbym zrobić 20KM mniej, ale 20tys km więcej. Thats all.

Arturvf500
21-06-13, 10:44
ok, teraz rozumiem;) tuleje jak najbardziej przemawiaja za B16;)

Saiti
21-06-13, 13:48
A koszt utrzymania i moment za D16 :) I zaczynam również iść w tą stronę :) Nie wiem ile w tym prawdy, ale "słabsze" w granicach rozsądku D pogoni mocniejsze B - prawda to według Was?

Yotomeczek86
21-06-13, 14:07
A koszt utrzymania i moment za D16 :) I zaczynam również iść w tą stronę :) Nie wiem ile w tym prawdy, ale "słabsze" w granicach rozsądku D pogoni mocniejsze B - prawda to według Was?

Przykład D16 Niutona i B16 Sawczena, przy mocy 250KM masz 300NM z D serii, a B seria potrzebuje do tego ponad 300KM aby te 300NM było.. Oczywiście to też zależy od setupu, ale więcej momentu jednak z SOHC wychodzi. 0,8 Bara w D16 , 1 Bar w B16

luc
21-06-13, 14:19
i coraz więcej argumentów idzie w strone D serii chyba zaczne poszukiwać jakiejś D16??

Arturvf500
21-06-13, 17:01
Przykład D16 Niutona i B16 Sawczena, przy mocy 250KM masz 300NM z D serii, a B seria potrzebuje do tego ponad 300KM aby te 300NM było.. Oczywiście to też zależy od setupu, ale więcej momentu jednak z SOHC wychodzi. 0,8 Bara w D16 , 1 Bar w B16

hehe, pokielbasilo Ci sie;) moc jest pochodna momentu, nie odwrotnie;)


A koszt utrzymania i moment za D16 I zaczynam również iść w tą stronę Nie wiem ile w tym prawdy, ale "słabsze" w granicach rozsądku D pogoni mocniejsze B - prawda to według Was?
nic z tych rzeczy;) d16 przy takim samym doladowaniu i zblizonych mapach zaplonu bedzie mialo zawsze gorszy powerband bo ma znacznie gorsza glowice; tam gdzie w D16 moc bedzie szla juz plasko, w B16 wciaz bedzie rosla

Fawor
22-06-13, 12:10
nic z tych rzeczy d16 przy takim samym doladowaniu i zblizonych mapach zaplonu bedzie mialo zawsze gorszy powerband bo ma znacznie gorsza glowice; tam gdzie w D16 moc bedzie szla juz plasko, w B16 wciaz bedzie rosla

dokładnie - przestańcie głosić jakieś herezje ;) Bseria buduje więcej mocy z niższego doładowania i utrzymuje ją dłużej dzięki głowicy i konstrukcji bloku (R/S ratio). Mniej Nm, ale dłużej, przez co mamy szerszy powerband i lepsze osiągi, niż ten sam setup na tym samym doładowaniu, gdyby siedział w D.

seba8121
26-01-15, 19:25
Witam, z zawodu nie jestem archeologiem ale odkopuje, bo po co nowy temat. Może jest jednak na forum ktoś kto uturbil silnik d14 i mógłby przekazać kilka wskazówek :)

Arturvf500
27-01-15, 12:19
Witam, z zawodu nie jestem archeologiem ale odkopuje, bo po co nowy temat. Może jest jednak na forum ktoś kto uturbil silnik d14 i mógłby przekazać kilka wskazówek :)

np ja - kilka; ale D14 nie jest czymś wyjątkowym, poczytaj wątki o zaturbianiu d serii i masz wszystko co potrzebujesz, poza doświadczeniem

DRFT
28-01-15, 11:16
Panowie a dmuchnięcie D14z na powiedzmy 130km byłoby bezpieczne? Oczywiście jeżeli cała ta operacja byłaby tańsza niż swap na D16 to czemu nie, na swap liczę tak ok 6k z wydechem trzeba mieć, a jeżeli się mylę to poprawcie.

pozdrawiam :)

Młody ŁDZ
28-01-15, 12:21
Panowie a dmuchnięcie D14z na powiedzmy 130km byłoby bezpieczne? Oczywiście jeżeli cała ta operacja byłaby tańsza niż swap na D16 to czemu nie, na swap liczę tak ok 6k z wydechem trzeba mieć, a jeżeli się mylę to poprawcie.
nie bedzie taniej

RobertVTI
28-01-15, 12:49
d14 180km upalane przez dwa lata i nic się nie działo, więc czemu nie.

-piter-
29-01-15, 20:32
a da się połączyć korby np z d16a1 czyli grube na wał z d14? wtedy mamy od razu odprężone ponieważ korby d16 są krótsze o 1mm

RobertVTI
29-01-15, 21:07
nie da się, w d14 są inne panwie

AlexmotoBG
06-06-15, 23:52
Turbo z dostawczaka nie jest czasem za duże jak na nasze silniczki? Nie ma laga?

Hektor139
08-06-15, 10:20
A co ma do tego ze z dostawczaka dizel ma inne zapotrzebowanie na wiatr a benzyna inne

landpol
28-03-19, 08:56
Odgrzewam kotleta .
Mam zamiar na poczatek uturbic Civica VII 1.6 110 ps moze ktos doradzic czy trzeba tez duzo przerabiac elektroniki ?
Dziekuje

krzysiek50
29-03-19, 15:42
trzeba dołożyc DETa

landpol
30-03-19, 19:10
Dzieki kolego sprawdzilem w necie DET3 i sprawdzilem tez schemat podlaczen.
Nie roumie bo jest np wyjscie na wtryski ale po odcieciu wtryskow od orginalnego ecu bedzie wywalac blad na desce.
Np w LPG jest emulator wtyskow tu w DET3 nie widze w wiazce wyjscia na wtryski do orginalnego ecu ?
Podlaczles kiedys tego DETa ?

krzysiek50
01-04-19, 15:51
jesli wwali błąd to wpinasz rezystor.
podpinałem w kilku autach, ale głownie to było BMW