PDA

Zobacz pełną wersję : Sonda Lambda



dawid666
08-01-08, 15:14
witam szanownych kolegów.Ponieważ moja Hanka pali prawie 15 litrów na 100 (D16y7 1.6 105 KM 98 rok coupe) co jest swoistym rekordem swiata doszedłem do wniosku że odłącze sonde lambda i pojeżdże jakiś czas bez niej....i zobacze czy spalanie spadnie...Nadmieniam ze silnik jest po kompleksowej regulacji,auto jeżdzi jak nowe ,zadnych problemów z ukladem wydechowym ,dolotowym,komputer sprawdzany,brak bledów,uklad hamulcowy sprawny,uklad zaplonowy sprawny,filtry wymienione,plyny wymienione....Wiem ze sonde mozna sprawdzic jedynie na oscyloskopie..czy ktos juz odłaczał ją od swojej Hanki?

plakon83
08-01-08, 17:34
manual się kłania
sondę powinieneś mieć w rurze przed katalizatorem, jak nie to pod maską na kolektorze.
"przewód sondy nie powinien być lutowany i naprawiany"
1.Odłączyć złącze przewodu elektr.
2.Wykręcić sonde

Przy zakładaniu posmarować gwint specjalnym smarem odpornym na wysokie temperatury, bo będzie później lipa z wykręceniem.
Paluchy oraz smar i brud z dala od korpusu sondy.

Tu chyba nie ma co sprawdzać sondę, bo nie wiem co innego mogłoby spowodować takie spalanie, zwłaszcza jeśli piszesz, że Hania jest wylizana :)

muzammil
08-01-08, 17:40
odlaczali....wystarczy :szukaj: .jest obszerny temat o tym. moze cos zle Ci wyregulowali(np zaplon)? a poza tym to watpie czy po wykreceniu spadnie Ci spalanie;raczej wzrasta jak jezdzisz bez sondy. nastepna sprawa-nie jest to takie bezpieczne latac sobie bez sondy.....

robertt
08-01-08, 18:44
manual się kłania
sondę powinieneś mieć w rurze przed katalizatorem, jak nie to pod maską na kolektorze.
"przewód sondy nie powinien być lutowany i naprawiany"
lanie, zwłaszcza jeśli piszesz, że Hania jest wylizana :)

A co będzie jak będzie lutowany?

Whiplash
08-01-08, 18:54
A co będzie jak będzie lutowany?

Wlasnie, co ??

A allegro sprzedaja wlasnie sondy NGK http://allegro.pl/item294744569_uniwersalna_sonda_lambda_1_przewodow a_ngk_ntk.html

a na dole jest sposob montarzu

tomekk
08-01-08, 19:12
Sondę uniwersalną wpina się w przewody za pomocą odpowiednich złączek, które powinny być dołączone do zestawu. Potem koszulki termokurczliwe, jakaś izolacja i jest ok.
Lutowanie przewodów nie wchodzi absolutnie w grę, bo może spowodować zmianę rezystencji na kablach (czy jakoś tak :/ ), co spowoduje błędną pracę sondy.

Whiplash
08-01-08, 19:19
Sondę uniwersalną wpina się w przewody za pomocą odpowiednich złączek, które powinny być dołączone do zestawu. Potem koszulki termokurczliwe, jakaś izolacja i jest ok.

mam nadzieje ze taka zlaczka bedzie, bo juz ta sonda do mnie jedzie :)

piotrstrojek
08-01-08, 19:46
Złączka czyli kawałek aluminiowej rurki - nie spodziewaj się Bóg wie czego :d

skolopendra
08-01-08, 20:07
Lutowanie przewodów nie wchodzi absolutnie w grę, bo może spowodować zmianę rezystencji na kablach (czy jakoś tak :/ ), co spowoduje błędną pracę sondy.

no prawie tak :d

przy lutowaniu powinniśmy dysponować kawałeczkiem rurki miedzianej (najlepiej srebrzonej )

dwa końce przewodu najpierw mocno, przy pomocy jakiś kleszczy zacisnąć w owej ;) rurce,
a potem zalutować
:aloha:

tomekk
08-01-08, 20:19
Na mój gust to nic się nie lutuje, jak się ma, co trzeba :agent: , ale ja tam elektrykiem nie jestem :)

skolopendra
08-01-08, 20:39
Na mój gust to nic się nie lutuje, jak się ma, co trzeba

a jak przewód sondy jest za krotki ,i jak było np u mnie, to co takiego trzema mieć :agent:

szlafencug ??

Kekacz
09-01-08, 09:52
Potem koszulki termokurczliwe, jakaś izolacja i jest ok.

Nie ma co przesadzac. Sama koszulka termokurczliwa jest wystarczająca izolacją.

dawid666
09-01-08, 10:39
witam....wracajac do głownego watku.sonda zostala sprawdzona i jest w porzadku..powiedzcie co to moze byc?dodaje ze silnik nigdy nie był przerabiany,zadnej ingerencji w mechanike i elektronike.....moze ktos z was podejmie sie diagnozy i ogledzin autka?;-)_

rafalb33
09-01-08, 10:54
Jedz na stacje diagnostyczna niech zbadaja ci spaliny. Zaplacisz jakies grosze.
Moze masz bak nieszczelny ;)

plakon83
09-01-08, 11:02
Masz podciśnienie w baku?
może bez kitu masz jakiś wyciek..

muzammil
09-01-08, 11:13
moze naprawde masz cos zle wyregulowane. a moze rzeczywisice tak jak kolega mowi gdzies Ci paliwo spierdziela? a moze cos z kompem!!? robiles reset po tym calym ustawianiu silnika? moze komputer ma jakies bledne dane i tak steruje mieszanka. a jak wogole z moca samochodu?? sprobuj zatankowac jakies lepsze paliwo(98 lub vpower) ale nie raz tylko ze dwa albo trzy zbiorniki pod rzad(gwarantuje ze spalanie spadnie jesli jezdzisz caly czas na 95).

dawid666
09-01-08, 13:51
auto po regulacji chodzi jak nowe,zadnych problemów z moca,wzoecowe kompresja - 13.przed regulacją tez duzo palil..w listopadzie mial przeglad.spaliny w normie,

muzammil
09-01-08, 14:08
mowie Ci zatankuj vpowera kilka razy(po pierwszym razie nie bedize roznicy jeszcze), spalanie spadnie, samochod bedize mocniejszy.moze tankujesz jakies trefne paliwo 20% benzyny,80% wody:P
a zaplon byl ustawiany?? moze ktos cos pokopal i zle ustawil.

dawid666
09-01-08, 14:39
sprobuje zatanakowac inne paliwo ale przy takiej róznicy w spalaniu od przyjetych standardów to raczej nie wina paliwa ,,zaplon byl ustawiany ..na wtorek jestem umowiony u mechanika .ma posprawdzac jescze raz wszystko..chya ze polecacie kogos kto robi z hondami w wawie

muzammil
09-01-08, 15:04
naprawde ciezko cos zdiagnozowac.sprawdz czy naprawde cos nie przecieka.
a po tej regulacji zmieniales olej????
po kupnie auta(infiniti j30-silnik Nissana 3ltry V6) po jakis 4 mcach uzytkowania przsyszedl czas na zmiane oleju(nie wiedizalem jaki byl zalany). Zalalem silnik Valvoline i...samochod oslabl znacznie i zaczal zlopac jak smok!!! po tygodniu zmienilem na Castrol GTX i wszystko wrocilo do normy. wiem ze jest to dziwne bo nawet mechanik mowil ze to niemoazliwe ale jednak(valvoline i castrol mialy identyczne parametry, zeby nie bylo ze zmienilem na inna gestosc).
To tylko taki moj pomysl, nie mowie ze musisz to miec ale jesli np spalanie Ci wzroslo po tej regulacji silnika(i zmianie oleju,filtrow) to moze jednak??

dawid666
09-01-08, 15:46
oleju nie zmieniałem juz dosyc dawno..pryzmierzam sie do wymiany,ze 2 razy moze robilem dolewke

muzammil
09-01-08, 15:51
nie pomoge w takim razie wiecej. ja bym sprawdzil raz jeszcze zaplon, czy czasem gdizes cos nie cieknie i zalal innym paliwem.

dawid666
10-01-08, 09:52
kontynuując wątek od kilku dni w aucie czuć paliwem ,szczególnie rano po uruchomieniu silnika....jakies 2 miesące temu byl spawany kolektor (miał malą szczeline tuz przy sondzie).....

muzammil
10-01-08, 10:27
moze naprawde cos cieknie skoro smierdzi wacha.