szczepar
25-05-13, 19:50
Temat dramatyczny, bo i to co się dzieje na dachu mimo czujnego oka jest dramatyczne.
Najpierw trochę historii - podczas zakładania bagażnika dachowego (taki z łapami na ramę) , znalazłem malutki purchelek rdzy wystający z pod tego czarnego pasa co jest na dachu.
Po zdjęciu tego czarnego paska (w sposób zupełnie inny niż pisze serwisówka - za to bez połamania czegokolwiek) odkryłem piękną rdzę w kanale pod paskiem.
Drapanie rdzy zakończyło się dramatycznie , okazało się że przegniło na wylot.
Powodem tego była wszechobecna breja błota nie wygarnięta pewnie od nowości samochodu.
Dziura na szczęście była jedynie na bocznej części blachy więc po opiaskowaniu, zabezpieczeniu i pomalowaniu wkleiłem na klej do szyb blachę z puszki po piwie :)
Niestety korozja wlazła pomiędzy spojenie blach i aby jej się pozbyć musiałem rozwalić kanał na długości ok 12 cm.
Wszystko pięknie ukryte pod gumą spajającą blachy.
Blach nie doginałem do siebie na siłę, oczyściłem i po pomalowaniu skleiłem tym samym klejem do szyb :)
Zdjęcie listwy dachowej by me :
Uwaga sposób ten nie wymaga demontowania wycieraczek, czy pokrywy podszybia
Chwytamy w pazurki listwę na dachu i delikatnie podnosimy do pierwszego "pyk" (celujemy w okolice miejsc kołków na dachu)
Powtarzamy to kolejno na całej listwie na dachu (tylko na dachu) do momentu aż listwa odejdzie (nie robimy tego za jednym przejściem , a za 3-4)
Zdejmujemy listwę z tylniego zaczepu delikatnie pociągając w kierunku przodu samochodu.
Następnie ciągniemy za listwę w kierunku tyłu ześlizgując ją z kolejnych zaczepów plastikowych (w tym momencie cała listwa od krawędzi szyby do konca dachu powinna swobodnie dyndać :) )
Listwa powinna z delikatnymi oporami dać się ciągnąć do tyłu, plastikowe zaczepy ślizgają się w wnętrzu listwy.
Później zdejmujemy plastiki z zaczepów na ramie samochodu :)
MONTAŻ :
Uwaga : Listwy są wsunięte około 2 cm w osłony podszybia , montaż odbywa się w następujący sposób.
Montujemy zatrzaski do listwy , te kolorowe - te białe montujemy na ramie.
Zakładamy listwę z tyłu na zaczep, następnie wkładamy początek listy z przodu w osłonę podszybia.
Dokładamy pierwszy zatrzask na początek listwy.
Sukcesywnie mocujemy zatrzaski na śrubach w części dachowej.
Dopasowujemy zatrzaski do mocowań na ramie.
Kolejno zakładamy i dobijamy zatrzaski od końca samochodu do początku.
Możliwe ze w ten sposób pierwszy zatrzask jest zamontowany za daleko od końca listwy (nie wiem nie widziałem serwisówki na oczy jak to demontowałem i montowałem)
Jak będę montował drugą listwę to przyjrzę się.
Obserwacje i wnioski
- umycie kanałów (po tym co znalazłem w jednym sprawdziłem drugi) dostarczyło 4 kolejnych punktów z początkową korozją.
- punkty korozji występują w miejscach powtarzalnych - okolice zgrzewów i zgrzewów śrub.
- zaniedbanie korozji w tym miejscu może być tragiczne jak rdza wejdzie pomiędzy łączenie blach (ma wredną właściwość pełzania pod gumą)
Stosowane środki :
Goła blacha
Novol - Reaktywny + Akryl , Ewentualnie Epoksyd (farby 2 składnikowe)
Miejsca z korozją gdzie nie było mowy o super doczyszczeniu (okolice nitów przy kołkach gwintowanych)
Rust Oleum - 769 Grunt antykorozyjny na powierzchnie wilgotne i skorodowane
Metoda na piaskowanie dziury tak aby nie napchać do samochodu piasku :
3-4 Druty z nawiniętą watą , wkładamy każdy oddzielnie wpychając głęboko do środka (waty na każdym drucie jest tyle że ledwo przechodzi przez otwór)
Następnie każdy z nich przyciągamy tak aby jednoczesne pojawienie się waty klinowało je otworze
Piaskowanie :)
Wyciąganie - wpychamy wszystkie do tyłu i wyciągamy pojedyńczo.
Zdjęcia z naprawy , po naprawie , i miejsca korozji na drugim kanale listwy.
https://lh5.googleusercontent.com/-c433uYZmQjE/UaEBUUjyCtI/AAAAAAAAACQ/YI1y4cuwalo/s912/20130511141.jpg
To obrzydliwe brązowe coś co jest na brzegach , to resztki kleju z taśmy po piaskowaniu.
https://lh3.googleusercontent.com/-GNxqja3_LXs/UaEBVa6gNyI/AAAAAAAAACY/OcHyosHOENA/s912/20130511142.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-CsOxsdtn6fo/UaEBUVSwEnI/AAAAAAAAACU/2NORfz_J65A/s912/20130511143.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-v8lBI5_Pjus/UaEBbkbQ6ZI/AAAAAAAAAC4/ER6zzai0pZ4/s912/20130511145.jpg
Po naprawie , i drugi kanał.
https://lh5.googleusercontent.com/-ILMN_aLyxYs/UaEBYJqjSLI/AAAAAAAAACg/neRt0b4cQZw/s912/20130525155.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-FR4WNe_0D2M/UaEBawD0e6I/AAAAAAAAACw/u_n8OxIxA_0/s912/20130525157.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-B1W3uQcIsv8/UaEBb2NkO2I/AAAAAAAAAC8/Zrl8ZeYmKNw/s912/20130525158.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-aHoB91BMQw0/UaEBdD4GXTI/AAAAAAAAADA/lNGmIweL4Yk/s912/20130525159.jpg
Najpierw trochę historii - podczas zakładania bagażnika dachowego (taki z łapami na ramę) , znalazłem malutki purchelek rdzy wystający z pod tego czarnego pasa co jest na dachu.
Po zdjęciu tego czarnego paska (w sposób zupełnie inny niż pisze serwisówka - za to bez połamania czegokolwiek) odkryłem piękną rdzę w kanale pod paskiem.
Drapanie rdzy zakończyło się dramatycznie , okazało się że przegniło na wylot.
Powodem tego była wszechobecna breja błota nie wygarnięta pewnie od nowości samochodu.
Dziura na szczęście była jedynie na bocznej części blachy więc po opiaskowaniu, zabezpieczeniu i pomalowaniu wkleiłem na klej do szyb blachę z puszki po piwie :)
Niestety korozja wlazła pomiędzy spojenie blach i aby jej się pozbyć musiałem rozwalić kanał na długości ok 12 cm.
Wszystko pięknie ukryte pod gumą spajającą blachy.
Blach nie doginałem do siebie na siłę, oczyściłem i po pomalowaniu skleiłem tym samym klejem do szyb :)
Zdjęcie listwy dachowej by me :
Uwaga sposób ten nie wymaga demontowania wycieraczek, czy pokrywy podszybia
Chwytamy w pazurki listwę na dachu i delikatnie podnosimy do pierwszego "pyk" (celujemy w okolice miejsc kołków na dachu)
Powtarzamy to kolejno na całej listwie na dachu (tylko na dachu) do momentu aż listwa odejdzie (nie robimy tego za jednym przejściem , a za 3-4)
Zdejmujemy listwę z tylniego zaczepu delikatnie pociągając w kierunku przodu samochodu.
Następnie ciągniemy za listwę w kierunku tyłu ześlizgując ją z kolejnych zaczepów plastikowych (w tym momencie cała listwa od krawędzi szyby do konca dachu powinna swobodnie dyndać :) )
Listwa powinna z delikatnymi oporami dać się ciągnąć do tyłu, plastikowe zaczepy ślizgają się w wnętrzu listwy.
Później zdejmujemy plastiki z zaczepów na ramie samochodu :)
MONTAŻ :
Uwaga : Listwy są wsunięte około 2 cm w osłony podszybia , montaż odbywa się w następujący sposób.
Montujemy zatrzaski do listwy , te kolorowe - te białe montujemy na ramie.
Zakładamy listwę z tyłu na zaczep, następnie wkładamy początek listy z przodu w osłonę podszybia.
Dokładamy pierwszy zatrzask na początek listwy.
Sukcesywnie mocujemy zatrzaski na śrubach w części dachowej.
Dopasowujemy zatrzaski do mocowań na ramie.
Kolejno zakładamy i dobijamy zatrzaski od końca samochodu do początku.
Możliwe ze w ten sposób pierwszy zatrzask jest zamontowany za daleko od końca listwy (nie wiem nie widziałem serwisówki na oczy jak to demontowałem i montowałem)
Jak będę montował drugą listwę to przyjrzę się.
Obserwacje i wnioski
- umycie kanałów (po tym co znalazłem w jednym sprawdziłem drugi) dostarczyło 4 kolejnych punktów z początkową korozją.
- punkty korozji występują w miejscach powtarzalnych - okolice zgrzewów i zgrzewów śrub.
- zaniedbanie korozji w tym miejscu może być tragiczne jak rdza wejdzie pomiędzy łączenie blach (ma wredną właściwość pełzania pod gumą)
Stosowane środki :
Goła blacha
Novol - Reaktywny + Akryl , Ewentualnie Epoksyd (farby 2 składnikowe)
Miejsca z korozją gdzie nie było mowy o super doczyszczeniu (okolice nitów przy kołkach gwintowanych)
Rust Oleum - 769 Grunt antykorozyjny na powierzchnie wilgotne i skorodowane
Metoda na piaskowanie dziury tak aby nie napchać do samochodu piasku :
3-4 Druty z nawiniętą watą , wkładamy każdy oddzielnie wpychając głęboko do środka (waty na każdym drucie jest tyle że ledwo przechodzi przez otwór)
Następnie każdy z nich przyciągamy tak aby jednoczesne pojawienie się waty klinowało je otworze
Piaskowanie :)
Wyciąganie - wpychamy wszystkie do tyłu i wyciągamy pojedyńczo.
Zdjęcia z naprawy , po naprawie , i miejsca korozji na drugim kanale listwy.
https://lh5.googleusercontent.com/-c433uYZmQjE/UaEBUUjyCtI/AAAAAAAAACQ/YI1y4cuwalo/s912/20130511141.jpg
To obrzydliwe brązowe coś co jest na brzegach , to resztki kleju z taśmy po piaskowaniu.
https://lh3.googleusercontent.com/-GNxqja3_LXs/UaEBVa6gNyI/AAAAAAAAACY/OcHyosHOENA/s912/20130511142.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-CsOxsdtn6fo/UaEBUVSwEnI/AAAAAAAAACU/2NORfz_J65A/s912/20130511143.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-v8lBI5_Pjus/UaEBbkbQ6ZI/AAAAAAAAAC4/ER6zzai0pZ4/s912/20130511145.jpg
Po naprawie , i drugi kanał.
https://lh5.googleusercontent.com/-ILMN_aLyxYs/UaEBYJqjSLI/AAAAAAAAACg/neRt0b4cQZw/s912/20130525155.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-FR4WNe_0D2M/UaEBawD0e6I/AAAAAAAAACw/u_n8OxIxA_0/s912/20130525157.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-B1W3uQcIsv8/UaEBb2NkO2I/AAAAAAAAAC8/Zrl8ZeYmKNw/s912/20130525158.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-aHoB91BMQw0/UaEBdD4GXTI/AAAAAAAAADA/lNGmIweL4Yk/s912/20130525159.jpg