PDA

Zobacz pełną wersję : Szlif wału



empty212
24-05-13, 22:11
Witam, chciałem się zapytać was forumowiczów, jak ogarnąć temat panewki. Otóż w komórce mam słupek d16z2 który nabyłem za cenę złomu z obróconą panewką. Chciałem się was zapytać czy w silnikach hondy można szlifować wał czy trzeba szukać drugiego. Jak sprawa ma się z korbami ? Wał dostał po dupie ale zapewne też korba. Proszę darować sobie komentarze, że ten silnik to kupa i żeby rzeźbić w czymś nowszym. Nawet jeśli nie zrobię tego silnika to najwyżej oddam go na złom. Póki co z czysto technicznej strony pytam się jak to ogarnąć.

Brylant1
25-05-13, 00:24
W c360 sie szlifuje w hondzie nie.

CRX1
25-05-13, 00:49
Można wał korbowy w Hondach można szlifować,ale po szlifie azotuje się warstwe powierzchniową wału na bardzo małą głębokość ,warstwa taka jest bardzo twarda i odporna na ścieranie.Inaczej wał korbowy nadaje się na stojak pod kwietnik.

81saren
25-05-13, 01:01
To czyli moj silnik po przebiegu ponad 15tys , ktory po szlifie walu na nadwymiarowe panewki korbowodowe nadal smiga jest unikatowy ??

empty212
26-05-13, 13:33
Czyli szlifować można, ale trzeba utwardzić. Co dalej zrobić z korbą która zapewne też dostała w dupe?

Yotomeczek86
26-05-13, 13:45
Zmienić na taką co nie dostała ;) Po szlifie zastosuj panewki nadywmiarowe, spasuj to i voila ;)

empty212
26-05-13, 18:11
Sztukę czy lepiej komplet korb? Czy jest możliwość, że nie dostała ? Czy jest sens ją zmieniać jak w sumie panewka stoi w miejscu na korbie a kręci się wał w panewce?

Co do azotowania. Doczytałem, że pierwszy szlif mieści się w utwardzonej warstwie. Ma ktoś dane jak głęboka jest ta warstwa.

Saiti
02-06-13, 02:50
Sztukę czy lepiej komplet korb?

Każda korba musi być w bdb stanie, aby silnik był w bdb stanie (oczywiście nie same korby decydują). Więc jeśli 3 korby są zdrowe, to nie ruszasz. Ale przy takiej obróbce potem warto wyważyć układ - chociaż ew. uchybienia będą pomijalne. Warstwy utwardzalne zazwyczaj mieszczą się w granicy tolerancji luzu, więc nie kieruj się tym, że jak trochę zeszlifujesz, to nie zedrzesz.

empty212
05-06-13, 23:30
Okej, porozbieram go na czynniki pierwsze porobie fotki w hade i pokaże je. Pierwszy raz będę rozkładał silnik na czynniki pierwsze z zamiarem złożenia go więc wolę się podpytać. Jak z tym nie wyjdzie to mam taki drugi słupek do wzięcia za kolejny psi grosz więc się za bardzo nie przejmę gdy okaże się padliną.

xxxCHADZIAxxx
12-06-13, 21:48
po co szlify robic i za pare tysiey robic znowu to samo :/ silnik bedzie chodzil na nominalnych gratach kup wal nominalny panewki nominalne pomierz blok zobacz czy nie ma jaj na cylindrach dokop uszczelki uszczelniacze i zkladaj i ciesz sie jazda znowu :) pozdrawiam

empty212
15-06-13, 00:21
Zapytam się jeszcze was czy macie gdzieś jakąś stronę gdzie jest opisane jakie wymiary i jak wypadało by sprawdzić aby zobaczyć na czym stoję. Jadę po drugi silnik jednak też i z dwóch złożę jeden. W tamtym wał jest cały ale pewnie kopci. Powybieram najlepsze części i coś się złoży. Słyszałem też, o pompie oleju która w d16y.. są takie sobie i lubią przez nie panewki padać i lepsza jest w d16z6 i czy tak jest w tym wypadku, że lepsza okażę się z d16z6. Czy doły d16z6 oraz d16z2 są identyczne ?

xxxCHADZIAxxx
15-06-13, 01:17
i co ze kopci nie wazne ze kopci bo moga byc pierscienie juz do wymiany:) jak jest wal dobry i nominalny to bierz i nawet sie nie zastanawiaj:)


doly d16z6 i z2 sa inne chyba mi sie wydaje :)

empty212
15-06-13, 13:25
Biorę go mimo tego, że kopci, i tak i tak wymiana pierścieni będzie i tak. Mam dwie szanse, że cylindry nie będą jajowe przy dwóch blokach :D.