Zobacz pełną wersję : Zaślepiona Odma
Witam
Krótko: silnik D15B2. Mam go od niedawna. Trochę duzo palił, zrobiłem reset i jest lepiej, ale nie idealnie.
Dzis miałem trochę czasu, więc skoczyłem do garazu, i odkryłem taki czar
http://img409.imageshack.us/img409/6194/silnik11sg3.th.jpg (http://img409.imageshack.us/my.php?image=silnik11sg3.jpg)
Widać zaślepioną odmę, zaznaczyłem rurkę, do której jest przymocowana inna, wieksza, która prowadzi donikąd :) Jest ucięta, zostało jej jakies 15 cm.
Pytanie: Czy to jest problem? Czy się nie przejmować? Ewentualnie co zrobić?
http://img245.imageshack.us/img245/5913/silnik22yj4.th.jpg (http://img245.imageshack.us/my.php?image=silnik22yj4.jpg)
Przepraszam za fotki, strzelone przy słabym swietle telefonem, ale widać o co chodzi.
Pozdrawiam Piotr
odma opłucnowa (http://pl.wikipedia.org/wiki/Odma_op%C5%82ucnowa)
odma silnikowa (http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html)
YETI, Nie odpowiedziałeś na pytanie tylko podałeś link do kiepskiego artykułu. Po przeczytaniu można zrozumieć tyle, że najlepiej wywalić wężyk od odmy w świat i się nie przejmować ale myślę, żetroopp, czeka na konkretną odpowiedź która w 100% da mu pewność, że może tak jeździć. Sam się nad tym zastanawiam i nasuwa mi się pytanie czy przez to nie zubożeje mieszanka i nie będzie auto gorzej jeździć
ok, przyznaje się, to kiepska pomoc... próbowałem znaleźć jakiekolwiek wytłumaczenie czym jest w ogóle odma, przez analogie medyczną i ww. artykuł.
znalazłem jeszcze taki tekst:
"Odma jest to rura(średnicy do 1 cm) którą odprowadza sie cisnienie i gazy (być moze też miesznake paliwową) z komory korbowodowej czyli tam gdzie jest wał , poniewaz jak wiadomo w związku z tym ze pierscienie na tłokach coś tam zawsze popuszczą (niewiele ale nigdy nie jest to do końca szczelne) i równiez odporwadza sie ciśnienie które jest wytwarzane przez ruch tłoków w góre i w dół."
wg mnie, warto pozbyć się zbędnego ciśnienia, które może powodować drobne zakłócenia.
w 100% można powiedzieć, że jeżdżą zarówno samochody z wężykiem odmy podczepionym do dolotu, samochody z filtrami na otworze odmy jak i samochody z zaślepioną odmą.
Dzięki.
Myślę, że ta ucieta rurka kiedyś była odmą.
Tylko jakoś nie zauwazyłem otworu w korpusie :)
Ale pewnie sie mylę.
Nigdzie nie wyczytałem, ze ma wpływ na spalanie, a szkoda :P
Bo miałbym z głowy.
Auto nie ma zadnych problemów z jazdą, obrotami itp.
Po resecie z 15 zeszło na 10-11 L/100.
Zimą ujdzie
Pozdrawiam
Po resecie z 15 zeszło na 10-11 L/100. Panie to i tak torche duzo>>7-8 rozumiem. Moj pali tyle 10 - 10,5 w zime
Nigdzie nie wyczytałem, ze ma wpływ na spalanie, a szkoda :P
więc czas abyś sam coś napisał. popraw odme i zobacz czy spalanie spadło...
aktualne zapotrzebowanie na paliwo twojej hondy jest masakryczne! musisz znaleźć gdzieś rozwiązanie problemu.
Byłem u mechanika.
W moim modelu brak wejścia na odmę w pokrywie :) (fabrycznie nie ma, nikt nic nie zaspawał)
Podrapał sie po głowie i "nie umiem powiedzieć o co chodzi".
Wywnioskował, że ta cienka rurka to odma.
Jutro pojadę do innego.
Pozdrawiam
wiec ziom zazwyczaj w tym miejscu sa 2 małe metalowe rurki i jedna jest od odmy i idze wezyk do niej krótki i potem wchodzi z drugiej strony do dolotu a druga to jest od cieczy chłodzacej i musi być połaczona !! wiec ktos ci wywalił jedna rurke a ta drugą połączył włąsnie w taki sposób bo musi byc połaczenie bo by ciecz chłodzaca uciekała a odme masz poprostu w ogóle nie podłaczana i to tyle :)
Czy to normalne zjawisko, że na filtrze ,którym jest zakończona odma jest niewielka ilość oleju? W zasadzie to przeczytałem w tym artykule, który podesłał Yeti ,że może się na odmie - szczególnie w okresie zimowym taka zawiesina z oleju i pary wodnej. U mnie takie coś właśnie występuje. Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą bo wydawało mi się ,że może gdzieś jest uszkodzona między kanałem olejowym i wodnym i stąd ta zawiesina.
Oleju nie dolewam w ogóle. Zmieniam jedynie co 10.000. Więc w zasadzie są to jakieś opary.
skolopendra
06-02-08, 00:37
Czy to normalne zjawisko, że na filtrze ,którym jest zakończona odma jest niewielka ilość oleju?
normalne
W takim razie skąd wziąć wkład tego filtra? Zestaw odpowietrznika - bo tak się nazywa ta plastikowa obudowa wraz z filtrami ( wewnątrz są 3 filtry ) kosztuje w ASO 96,- Może można to zastąpić jakimś włókniwem, tylko że też nigdzie nie mogę znaleźć materiału z którego samemu można by dociąć taki filterek :/
Martin_urs
06-05-08, 16:37
Czy ktoś ma foto, gdzie szukać tej odmy w d15b2? bo chciałbym ją sprawdzić - mi dodatkowo jeszcze bierze olej...
Poszukaj wężyka ,który prowadzi z pokrywy zaworów do układu dolotowego ( gdzieś przed kolektorem ssącym ).
Jamam d13b2, i ta gąbka od odmy jest cała zapaprana olejem, bedzie to miało jakis wpływ na prace silnika. mam to rozkręcić i wyczyścić??
skolopendra
31-01-10, 13:34
bedzie to miało jakis wpływ na prace silnika
nie.ale przeczyścić nie zaszkodzi
W moim przypadku po odpięciu odmy z pokrywy zaworów i zaślepieniu wężyka do zaworu PCV silnik stał się bardziej elastyczny. Spalania większego nie zauwarzyłem, więc tak jeżdże. :)
Są 2 odmy jedna - górna to przewietrzenie pokrywy zaworów idzie od pokrywy do rury dolotowej a druga odma - dolna to przewietrzenie skrzyni korbowej i kieruje się od czarnej skrzyneczki pod kolektorem ssącym do kolektora ssącego, wszystko w temacie.
podepne sie do tematu. jak sie objawia i co może być następstwem zatkanych odm? czy wystarczy zdjąć zaciski i dmuchnąć w wężyk i już bede wiedział czy nie są zatkane?
Odświeżam temat.
Złożyłem właśnie D15Y8 i przez odme w pokrywie zaworów silnik wciąga powietrze jeśli nic nie jest nałozone na odme to obroty są ok 3 tysięcy jeśli przytka się ja palcem spadają. O co może chodzić?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.