PDA

Zobacz pełną wersję : Pomóżcie zidentyfikować problemy - stukanie, rzzęienie (film na yt inside)



Dave_Zworka
22-05-13, 19:43
http://youtu.be/iCWgiJcFgck


Pomóżcie zdiagnozować dwa problemy - pierwszy stukanie rytmiczne, szybkie słychać je najgłośniej koło 30 - 34 sekundy bodajże - panewki ?? Drugi problem mocno słyszalne "rzęzienie" (?) jakby coś ocierało/blokowało o jakiś trybik albo coś w ten deseń - może coś haczy w alternatorze ? Bo dźwięk ten dochodzi własnie z okolic alternator - rozrząd. I druga wskazówka - rzęzi tak nie cały czas a pojawia się z nieokreślonych przyczyn na kilka minut (z tego co obserwuję nie zależy od temp. silnika), przy zwiększeniu obrotów rzęzienie też przyspiesza. Ten pierwszy dźwięk (to pukanie) jest cały czas (dlatego stawiam na panewki ?)

Jookoozzz
22-05-13, 20:41
Panewka....;(

RRa
23-05-13, 22:11
no panewka. wał pewno już do kosza (skoro palisz go żeby pokazać jak to brzęczy). także silnik out i wkładaj drugi blok.

CRX1
24-05-13, 01:35
Nie pchaj się w naprawę,szukaj słupka ,albo całego silnika.

Gozdo
24-05-13, 21:25
cytując "rzęzienie" może bym od kółka alternatora... jakbyś zdjął pasek to można by sprawdzić czy równo i cicho kółko pracuje ale skoro skora chyba panewki poleciały to mało cię to teraz interesuje^^

Dave_Zworka
25-05-13, 01:33
Skoro mówicie, że cały silniczek trzebaby było wymienić to może od razu wsadzić coś innego ? Jakieś D15, D16 ? Chociaż z drugiej strony do nich już trzeba by było wszystko wymienić i bak i wydech, prawda ? Najszybciej i najtaniej chyba wymienić wał ? I wybaczcie za durne pytanie, ale co się kryje pod pojęciem "słupek" ?

Guscioren
25-05-13, 02:04
Skoro mówicie, że cały silniczek trzebaby było wymienić to może od razu wsadzić coś innego ? Jakieś D15, D16 ? Chociaż z drugiej strony do nich już trzeba by było wszystko wymienić i bak i wydech, prawda ? Najszybciej i najtaniej chyba wymienić wał ? I wybaczcie za durne pytanie, ale co się kryje pod pojęciem "słupek" ?

Blok silnika + głowica. Czyli silnik bez osprzętu

Gozdo
25-05-13, 07:40
wydech jak masz na 2 cale to i d16 na tym dobrze będzie jeździć z bakiem też dużo problemów nie powinno być no chyba że sam tego nie będziesz robił bo ja patrze z perspektywy samych $$ na graty.

Dave_Zworka
27-05-13, 11:47
Mój znajomy ma D16A9 i warsztat jego ojciec ma więc po godzinach mógłbym sobie go tam wrzucić. Silnik kompletny z wiązkami itd, bez wydechu tylko jeśli dobrze pamiętam więc tylko bak i wydech musiałbym zmienić. Wie ktoś jak wygląda zmiana D13 na D16A9 ? Tzn. czy dużo problemów, czy dużo przeróbek trzebabby było wykonać, jak z łapami, czy wchodzi plug'n'play itd ?

FaziRBK
27-05-13, 18:17
Elektryka do przeróbki, musisz mieć kompa od d16a9, a silnik musi być kompletny tj. kolektory, aparat zapłonowy itd. Bak musisz wymienić wraz z pompą + dorobienie kabli od baku do skrzyneczki i kilka innych pierdółek.

Dave_Zworka
27-05-13, 19:35
Elektryka do przeróbki, musisz mieć kompa od d16a9, a silnik musi być kompletny tj. kolektory, aparat zapłonowy itd. Bak musisz wymienić wraz z pompą + dorobienie kabli od baku do skrzyneczki i kilka innych pierdółek.


Tak jak pisałem wyżej - koleszka ma silnik kompletny - nawet z dolotem, komputerem, wiązkami itd. Tylko bez wydechu, więc teoretycznie wydech i bak tylko więc finansowo nie aż taka tragedia. Bardziej chodziło mi o to jak wygląda wsadzenie silnika - czy łapy pasują czy jakieś mechanizmy trzeba przerabiać itd.

FaziRBK
27-05-13, 23:25
Co nie zmienia faktu, że elektryke musisz zrobić pod swoją budę, więc kabinówka nie podejdzie jeżeli to z 4g/crx no chyba, że jeździł tym już w 5 genie i dał Ci wiązkę z 5g hatcha gotową pod ten setup silnika.

Dave_Zworka
27-05-13, 23:33
Co nie zmienia faktu, że elektryke musisz zrobić pod swoją budę, więc kabinówka nie podejdzie jeżeli to z 4g/crx no chyba, że jeździł tym już w 5 genie i dał Ci wiązkę z 5g hatcha gotową pod ten setup silnika.

Ahh racja - silnik z 4g to jest, więc faktycznie tak jak mówisz kabinówka będzie do zrobienia, ale to jeszcze nie taka straszna operacja. Dalej jednak najbardziej mnie interesuje sama kwestia osadzenia silnika ;p