Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrzadu i dziwny dzwiek silnika
Witam, wymienialem uszczelke pod glowica, i rozrzad wraz z pompa wody odrazu, po wymianie (wymienialem ja i moj ojciec, i raczej wiedzielismy co robic) silnik wydaje dziwny dzwiek, cos ala jakby dziwnym trafem znalazl sie w nim kompresor :D - i co to moze byc ? Myslelismy ze pasek obciera o cos no ale wynika z tego ze nie, stawiam na pompe wody no ale zmiennik no i nowy kupiony w sklepie sprzedajacym tylko czesci do japoncow. Problem byl tez z uszczelka pod glowica poniewaz zakupiona uszczelka zakrywala kanaly od wody, pojechalismy do tego sklepu i mowi ze to jest uszczelka z tego katalogu dokladnie, przyjechal mechanik(mial dokrecic dynamometrem glowice) ogarniety i mowi ze te zamienniki tak maja ale nie powinno to robic problemow bo wszyscy takie daja, no i po odpaleniu ten dzwiek - nie jest glosny ale tak jakby cos ocieralo - no i bardzo wlasnie podobny dzwiek do kompresora(tak zebyscie wiedzieli mniej wiecej jaki).
Co do samochodu, odpala raczej normalnie bez problemow, chodzi takze dobrze - rozrzad raczej dobrze ustawiony.
Silnik D14A2
Za mocno naciągnięty pasek?
Nie możesz nagrać i wrzucić tutaj ? Trochę ciężko coś doradzić.
Raczej watpie, nawet jesli to by nie wydawal dzwieku raczej nawet bo jak ;D. Nagrac narazie slabo jak juz to jutro moge, no ale dzwiek no praktycznie mowie - jakby kompresor tak ktos wstawil ;d(moze o czyms nie wiem ^^)
Za mocno naciągnięty pasek rozrządu. Tyle.
Pasek ma dobry naciag - wlasnie patrzalem ma delikatny luzik ale nie za duzy, cos ojciec pogrzebal z pompa wody i jest narazie si.
wlooczykij
22-05-13, 13:17
Bez nagranego dźwięku udzielanie jakichkolwiek porad to wróżenie z fusów niestety :p
stawiam na pompe wody no ale zmiennik no i nowy kupiony w sklepie sprzedajacym tylko czesci do japoncow
Thermotec, czy jak mu tam? ;) Stara OEM pompa przeżyje te badziewie 5x, bywa że już w pudełku jest lipna. Chyba że jakąś inną wstawiliście?
Co znaczy delikatny luzik? Na najdłuższym odcinku skręcisz go palcami o kąt prosty?
Jak może być wyczuwalny luz? Wtedy bałbym się jechać. Nawet paski osprzętu nie są do ruszenia, jezeli chodzi o luzy...
Kolega piszac luz mial chyba na mysli ugiecie paska.
Myślę że jak by kolega napisał jak naciągał pasek wyjaśniło by czy nie jest za mocno napięty. Na ogół nie ma żadnej filozofii - ale jak ktoś naciągnął bardziej niż fabryczna sprężyna to po prostu jest za mocno - taki naciąg może spowodować uszkodzenie pompy wody,czy napinacza (stąd może być również taki dźwięk) - już nie mówiąc o tym że pasek może się rozerwać. Z innej strony taki dźwięk może powodować pompa wspomagania,alternator, czy sprężarka klimy (zużyte łożyska). Wd. mnie jak ktoś nie ma pojęcia czy praktyki nie powinien się brać za takie coś , sama chęć majsterkowicza to za mało.
Akurat pojecie mam(nie jestem ekspertem, ale jest to prosty silnik ;)), zapytalem tylko co moze to powodowac ten dzwiek, ale jak juz mowilem narazie jest ok. Co do naciagu paska to wiem jaki jest odpowiedni - juz troche paskow zakladalem ;), za dzwiek odpowiadala pompa wody, ale jak juz mowilem ojciec cos pogrzebal i jest ok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.