PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor 4-2-1 czy z6 ?



bratex
06-01-08, 12:41
który kolektor wydechowy będzie lepszy do d16y7 ? 4-2-1 ebay czy od d16z6 ? i czy od d16z6 podejdzie do d16y7 ?

skolopendra
06-01-08, 12:45
jak większe mody to rurowy
a jak nie to z6 lub y8

havok
06-01-08, 12:45
który kolektor wydechowy będzie lepszy do d16y7 ? 4-2-1 ebay czy od d16z6 ?
ebay, byle spawy były dobre


czy od d16z6 podejdzie do d16y7
tak

patyk_lks
06-01-08, 12:49
poszukaj takiego megan racing na ebayu. Miałem ostatnio w ręku i jest porządnie zrobiony.

Rikoo
06-01-08, 12:49
ja mam ebayowy i sparuje sie super :)

Lcfr
06-01-08, 14:46
oba poprawią cos na pewno
ten od z6 bedzie tanszy i też dobry
ebay bedzie lzejszy+ma wieksza srednice kanałów+wcale juz nie jest drogi(350) wiec jak masz kase to kup ebay tylko poszukaj lepiej wykonanego

bratex
06-01-08, 17:04
cenę mam dobrą, więc decyduję sie na 4-2-1.

tak on wygląda http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/kolektor4-2-11.jpg

czy po tym zdjęciu można stwierdzić o jego solidności wykonania ?

skolopendra
06-01-08, 17:32
czy po tym zdjęciu można stwierdzić o jego solidności wykonania ?
po części tak

nie jest źle ,widziałem gorsze :)

gruszkin
06-01-08, 18:27
racja, rewelacji nie ma ale wygląda w miare solidnie, bym brał gdyby mi nie wpadł d16y8 za śrubki:)

bratex
06-01-08, 19:27
oko, dzięki za rady i opinię :hinczyk:

Lcfr
06-01-08, 19:48
przypatrzyłbym sie spawom/flanszy- zwracając uwagę na wnętrze bo to najważniejsze...

bratex
06-01-08, 19:57
a jakie mają być te spawy od wewnątrz? gładkie i równe ze ściankami rury ?

skolopendra
06-01-08, 19:59
gładkie i równe ze ściankami rury ?

wręcz niewidoczne :d

KluH
07-01-08, 00:11
a co panowie powiecie o czymś takim??

KLIK (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-93-94-95-HONDA-CIVIC-RACING-HEADER-CAT-CONVERTER_W0QQitemZ230203847773QQihZ013QQcategoryZ 33631QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Lcfr
07-01-08, 15:26
cały czas mowa o "czyms takim" więc O co chodzi?

KluH
07-01-08, 16:11
chodzi mi o to czy warto kupić akurat ten, czy może ktoś już kupował ten sam a może nawet od tego gościa?

Lcfr
07-01-08, 16:14
chodzi mi o to czy warto kupić akurat ten, czy może ktoś już kupował ten sam a może nawet od tego gościa?
wszystkie te kolektory to to samo
i raz sie trafiaja z lepszym wykonaniema raz z gorszym
nie ma na to wpływu
tam tez podejrzewam handlarze maja róznych dostawców i co jakis czas pewnie ich zmieniaja...
nawet jak ktos kupował konkretnie u tego gościa nie znaczy, ze tym razem nie przyjdzie shit..

YETI
07-01-08, 18:08
o ile dobrze pamiętam, to rozmawiałem z tym sprzedawcą i okazało się że cena przesyłki do polski w rzeczywistości jest wyższa niż podana na ebay'u. Za przesłanie samego kolektora chciał 120$ :/ Warto się upewnić... ja już wiem że pewnie kupie u kogoś innego.

KluH
07-01-08, 18:49
... ja już wiem że pewnie kupie u kogoś innego.

daj znać to kupimy dwa :)

gruszkin
08-01-08, 00:46
udajcie sie do uzytkownika merfi, albo filon obaj sprowadzają to regularnie.

YETI
08-01-08, 00:56
z merfim już rozmawiałem i okazało się że nawet poznałem go kiedyś osobiście, polecam. Dla siebie, jeżeli zdecyduje się sprowadzać, to pewnie będę zamawiał tylko jedną sztukę... z racji swoich specyficznych, tajnych dojść ;)

sz3rsz3ń
08-01-08, 00:57
jak większe mody to rurowy
a jak nie to z6 lub y8

tak więc się zastanawiam.... jeśli nie planuję żadnych uturbień ani większej ingerencji w mechanikę silnika to powinienem zostać na serii(D16Y8)?? czy może 4-2-1 coś mi poprawi?

havok
08-01-08, 14:08
czy może 4-2-1 coś mi poprawi?
Sam kolektor powinien podnieść moc o około 5%.

skolopendra
08-01-08, 20:45
to powinienem zostać na serii(D16Y8)
ja bym został
zmienił bym za to resztę wydechu na 50mm i przelot na końcu

gruszkin
08-01-08, 21:52
d16y8 nie ma 4-2-1?:>

sz3rsz3ń
09-01-08, 01:02
zmienił bym za to resztę wydechu na 50mm i przelot na końcu

oprócz seryjnego kata reszta jest 2 cale ...no i oczywiście tył na przelocie. Pochwalę się moją hanką jak tylko przeskoczę ze stalówek na normalne cywilizowane alusy..... no i będę mógł wklejać wreszcie tutaj fotki :agent:

skolopendra
09-01-08, 13:09
reszta jest 2 cale

skoro tak to wiele juz nie zrobisz bez wiekszej ingerencji w silnik

można jeszcze wwalić kata jak jest w złym stanie ,

to może jedynie pozostaje skrzynia hybrydowa
.a ile ona zmienia to dopiero powiem jak dotrze do mnie i ją zamontuje ;)

artek0903
09-01-08, 16:50
a ile ona zmienia to dopiero powiem jak dotrze do mnie i ją zamontuje

heh to juz chyba wiem kto mi ja sprzatnal sprzed nosa :/

skolopendra
09-01-08, 16:54
heh to juz chyba wiem kto mi ja sprzatnal sprzed nosa

jak to ;)

zamówienie sprzed wielu tygodni ,oj wielu :speszony:

sz3rsz3ń
10-01-08, 00:19
a wracając do kolektora.... to kiedyś słyszałem, że polerka wnętrza może coś pomóc....co wy na to?? bo skoro mam nie wymieniać to miło by było go poprawić :agent:

skolopendra
10-01-08, 00:23
to kiedyś słyszałem, że polerka wnętrza może coś pomóc

dolotu owszem

wydechowy nie jest w tak tragicznym stanie
niedawno jak zmieniałem na z6 to poddałem go lekkiej obróbce
ale o polerowaniu żeliwa ,to mowy raczej nie ma ;) ;)

Lcfr
10-01-08, 10:29
myśle, ze taka "polerka" żeliwniaka oz z6 to tylko dla poprawienia sobie samopoczucia....

gruszkin
10-01-08, 16:45
jesli chodzi o dolot to faktycznie dowiedziałem się ze polerka wnętrza to pomysł niedobry i hamujący, wręcz lepiej byłoby rowki zrobic by wprowadzic powietrze w ruch wirowy.nie wiem czemu tak jest ale slyszalem tak z pewnego pewnego źródła:)

sz3rsz3ń
10-01-08, 16:57
jesli chodzi o dolot to faktycznie dowiedziałem się ze polerka wnętrza to pomysł niedobry i hamujący, wręcz lepiej byłoby rowki zrobic by wprowadzic powietrze w ruch wirowy.nie wiem czemu tak jest ale slyszalem tak z pewnego pewnego źródła:)

a jest tak dlatego że na polerowanej powierzchni skrapla się wilgoć z powietrza i hamuje przepływ.

a co do polerowania kolektora to rzeczy wiście głupotę palnąłem. :(

Dowiedziałem się jednak że niektóre fabryczne kolektory są pokrywane powłoką z jakiejś dziwnej ceramicznej substancji która ma zapobiegać przegrzewaniu i poprawiać dynamikę przepływu gazów. Ciekawe czy można sobie czymś takim kolektor sprawić we własnym zakresie.

skolopendra
10-01-08, 17:11
Ciekawe czy można sobie czymś takim kolektor sprawić we własnym zakresie.

widziałem kiedyś polską stronę jakiejś firmy, co natryskiwała na rożne powierzchnie powłoki ceramiczne
ale ceny mieli chore :d

rafalb33
10-01-08, 17:32
jesli chodzi o dolot to faktycznie dowiedziałem się ze polerka wnętrza to pomysł niedobry i hamujący, wręcz lepiej byłoby rowki zrobic by wprowadzic powietrze w ruch wirowy.nie wiem czemu tak jest ale slyszalem tak z pewnego pewnego źródła:)

Chodzi o mieszanie sie paliwa z powietrzem na lekko chropowatej powierzchni skroplone paliwo lepiej miesza sie z powietrzem. Zadnego tam ruchu wirowego nie zrobisz delikatna chropowata powierzchnia....

A co do natryskiwania tych powierzchni. To nie jest to zadna rewelacja. A ta firma z warszawy odstawila ostatnio neizla lipe u jednego urzytkownika i zaczela sie łuszczyc ta powierzchnia. Dobrze, ze szybko sie zorientowal ze schodzi z zewnetrznych stron( pokryte byly wnetrza muszli turbo itp.) Bo jakby cos takiego wpadlo do silnika, to srednio by to wygladalo.

Duzo lepiej pozatym sprawdza sie tasma w roli izolatora

skolopendra
10-01-08, 17:47
to chyba jedna z tego rodzaju firm

http://www.adrem.torun.pl/napawanie.html

sz3rsz3ń
11-01-08, 10:29
To ja sobie daruję pomysły z kolektorem ... najwyżej kiedyś zainwestuję i jakiś porządny sobie wstawię. Póki co z dolotem się pobawię ....może to coś pomoże... bo ostatnio mi koni braknie :afro: