Zobacz pełną wersję : CIVIC VII D14Z6 z gazem, gaśnie jak zimny, nie równe obroty na biegu jałowm
krzysiek999
20-05-13, 14:02
Problem jak w temacie, mianowicie jak samochód jest zimny to zapala normalnie i obroty 1500, jak nim ruszę i dojadę do skrzyżowania (około 300m), wcisnę sprzęgło i stanę to gaśnie i ciężko zapala. Dzieje się tak tylko jak jest zimny, do tego wywala checka " za bogata mieszanka", wymieniłem już lambdasonde (tą pierwszą regulującą) ale problem nadal występuje (czyli jak narazie 150 euro w du..e). Jak jest ciepły to obroty troche mu pływają, ale nie gaśnie. Do tej pory co zrobiłem to wymieniłem świece, lambdasonde, krokowy + czyszczenie przepustnicy, jedno jeszcze czego nie zrobiłem to regulacja zaworów. Producent zaleca regulacje co 40.000 km, ja ostatnio robiłem to 20.000 km temu ale nie wiem czy przez ten zasrany LPG coś się nie popie......., bo wcześniej jak auto nie miało LPG to chodziło idealnie. Jakieś sugestie ???
Aha i jeszcze jedno pytanie czy w tych hondach też się resetuje ECU i robi jakieś adaptacje ?
Maciek 1991
20-05-13, 17:45
pierwsze jaki masz gaz? sekwencja? czy jeszcze się zdążył przełączyć na gaz jak dojeżdżasz do tego skrzyżowania , często jest tak że jak pulsują obroty to zaczyna ci regulator obrotów siadać ja tak miałem ale że gaśnie to może masz zapchane filtry gazu , a że ciężko zapala to jeszcze z komory spalania nie zdołała cała benzyna się wypalić i masz za bogatą mieszankę to norma , niewiadomo jak ta przepustnica działa przed czyszczeniem była ten problem ?
Żaden zasrany gaz. D14z6 działa na nim bez żadnych problemów (sekwencja na stagu i hana) - u mnie.
Jak auto chodziło idealnie to prędzej macherzy od gazu coś napsuli. Ewentualnie jedź do nich i powiedz żeby choć trochę podregulowali mapę. Mi w ciągu zeszłego roku wywaliło check'a 3 razy (ot tak sobie). Po delikatnej regulacji mapy wywaliło raz (oczywiście sonda lambda), a sporo jeżdżę. Jednak auto mi ani nie gasło ani nic nie robiło (poza świeceniem lampki)
Co do resetu ECU to zobacz to (może pomoże...):
http://www.civicforums.com/forums/182-7th-gen/318879-how-do-you-properly-reset-ecu.html
"this is basically how the honda service manual says to do it. and its only done to correct idle problems caused by tinkering and taking apart intake throttle body and related sensors. this really is called "idle learn" procedure, which is essentially what you are doing by relearning the idle speed of 700 rpms."
krzysiek999
20-05-13, 21:04
Gaz sekwencja niby wszystko z najwyższej półki bo zakładane na niemcy tzn. elektronika Zenit, reduktor Zavoli, wtryski Matrix. Nawet jak wylącze gaz i jade tylko na benzynie to też gaśnie czyli przełączenie z benzyny na gaz nie ma znaczenia. Do gazowników na razie nie jade bo najpierw muszę zrobić żeby na benzynie idealnie chodził. Podejrzewam że ciągnie gdzieś lewe powietrze przez tą instalacje albo któryś wtryskiwacz gazowy. Dzisiaj miałem ją na kompie i parametry map sensora były poza dopuszczalną granicą a co za tym idzie za niskie obroty i itd. Jutro postaram się odłączyć instalacje gazową i puścić ją na samej benzynie. Dam znać co się dzieje. Chyba że ktoś będzie miał jakiś pomysł to pisać.
A mam jeszcze jedno pytanie do kolegów, ile wam pali tego gazu na trasie ?
Sporo...na baku 30l robie niezaleznie czy miasto czy autostrada 300km.
Przy wolniejszej jezdzie (ponizej 120km/h) da sie zrobic kolo 330km. Czyli bez rewelacji...
To jest generalnie ciekawe, bo komputer potrafi mi pokazywac kolo 5.2l (na benzynie) wiec jakos zuzycie sie zmienia, a ten gaz - niezaleznie czy jeżdżę szybko czy nie, zawsze pali tyle samo:) czyli kolo 10l.
Maciek 1991
21-05-13, 18:46
dlatego opłacalność instalacji gazowej stawiam pod ścianą , w każdym bądź razie mnie by się nieopylało !!! mój civic jara ok 6 -6,5 lita a gazu by owalił 10 tak jak kolega napisał i przy czym zastaw porządnej sekwencji koszt 3-3,5 tyś , kiedy by mi się to zwróciło !!!
krzysiek999
21-05-13, 20:18
To powiem tak że mój też spali 10L/100km i to jest niezależne czy jade 90 czy 140km, a głównie to robie trasy polska-niemcy czyli praktycznie cały czas po autostradzie z prędkością 140 km/h. Do butli wchodzi mi około 39 litrów gazu i zrobie na tym od 390 do 415 km czyli przyjmuje że spala 10l/100km. Żadna rewelacja to nie jest bo teściu ma Vectre B z silnikiem 125koni, 1.8 16V i pali mu też max. 10l/100km ale przy prędkości 160 km/h. Koszt mojej instalacji to 2900 zł i od momentu założenia zrobiłem na niej 19000 km, nie wiem ile zaoszczędziłem ale powiem szczerze że w sumie to zrobiłem tym autem 22.000km i mam go już dosyć, kupiłem go tylko dlatego że miałem kiedyś civica z 94r. i gdyby nie rdza to jeżdził bym nim chyba do końca życia. A w tym ciągle coś jak nie problem z obrotami to padająca skrzynia biegów którą będę robił w następnej kolejności jak doprowadze ten silnik do normalności. Jak by ktoś chciał kupić mojego civica to chętnie odsprzedam, praktycznie auto będzie do jeżdzenia bo wszystko co się pier.... to będzie porobione, przebieg ma około 110.000km
Hehe, to ja też kupiłem d14z6 awaryjnie bo mi sie moje ulubione EG3 sypało.
Co do gazu - policzcie sobie (po 2 latach na waciki wystarczy...):
http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html?przebieg=3000&lat_eksploatacji=4
bunkerites
23-05-13, 18:36
Dzisiejsza trasa po autostradzie.Predkosci maks 160kmh.srednio trzymalem 130kmh.Na 28litrach przejechalem 344km.
krzysiek999
24-05-13, 21:00
Dzisiaj udało mi się znależć trochę czasu i doprowadzić mojego złoma do normalności tzn. silnik. Powodem tego że auto miało za niskie obroty i falowało były za ciasne w szczególności ssące zawory, kompletnie brak luzu, wydechowe też nie były za specialne. Pasowało by mi to do tego błędu który mi wywalało, a mianowicie "za bogata mieszanka". Nie pomogła wymiana sondy lambda, czyszczenie przepustnicy i krokowca i programowanie. Po ustawieniu zaworów zaprogramowaniu przepustnicy samochód chodzi jak zegarek. Obroty silnika: 650 i cały czas stoją idealnie w miejscu (odczytywane z urządzenia diagnostycznego). Co do reszty to sprawdziłem sobie czy licznik nie przekłamuje mi prędkości i okazało się że pokazuje więcej o 8 km. Zrobiłem sobie też reset komputera tzn. mam taką opcje w komputerze diagnostycznym jak :cofnięcie ECU do wartości początkowych i potem pisze co trzeba zrobić po takiej operacji, czyli: samochod zostawic na 10 min. na wolnych obrotach, wyłączone wszystkie odbiorniki, kierownica do jazdy na wprost.
Tak że to na razie tyle, została mi jeszcze skrzynia biegów do zrobienia i myśle że nic innego nie wyskoczy w najbliższym czasie.
bunkerites
25-05-13, 18:57
po 20tkm miales tak ostro zawory do regulacji?..troche dziwna sprawa..Niech ktos kumaty ci ogarnie regulacje lpg.Z tego co kiedys czytalem to zle wyregulowana instalacja potrafi narobic syfu w zaworach.Np u mnie po przebiegu 60tkm na LPG postanowilem sprawdzic luz zaworowy.Jedynie zawory ssace byly do bardzo delikatnej regulacji.Zawory wydechowe bez zmian.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.