Zobacz pełną wersję : Soft Turbo pomocy!
Cześć.
Robię soft turbo w moim EJ2 D15B7 metodą Grabowskiego i mam problem z oszukaniem Map Sensora. W opisie Grabowskiego jest napisane że do oszukania Map Sensora jest potrzebny zaworek zwrotny, który będzie dopuszczał do MAP-a wyłącznie podciśnienie.
Zrobiłem tak jak jest w opisie, czyli założyłem taki zaworek i gdy zapalę silnik to po chwili silnik gaśnie, co może być??
lepiej wymien map sensor.wydumki grabowskiego maja ze tak powiem kiepska opinie...
a zreszta ten co masz powinien Ci starczyc do softa.a probowales bez tego zaworka jezdzic?
seryjny map czyta doladowanie do 0,8 bara. po co jakis zaworek?
po to, ze jak nie bedzie stroil, zeby mu silnik nie gasl
przyjedz lepiej do mnie do warszawy na strojenie a nie bedziesz jakies druty odwalał..
seryjny map czyta doladowanie do 0,8 bara. po co jakis zaworek?
czytac sobie moze , komp juz tego dalej nie interpretuje i wyskakuje blad w kompie , za duze napiecie , tak samo jest jak przewalisz z ustawien VAFC ;) , po to sie wgrywa kod z obsluga doladowania by komp wiedzial jak dalej ma interpertowac napiecie. Zaworek jest po to by MAP nie widzial cisnienia a jezeli sie takowe pojawi to wtedy taki zaworek uruchamia dodatkowe wtryskiwacze , komp chodzi normalnie jako NA + wlasnie te dodatkowe wtryski gdy pojawia sie doladowanie.
a po kiego kompbinowac jak kon pod górkę z patętem sprężynki Grabowskiego skoro można to po prostu wystroić chociażby cromem?
a po kiego kompbinowac jak kon pod górkę z patętem sprężynki Grabowskiego skoro można to po prostu wystroić chociażby cromem?
pewnie ze mozna , ja tylko wytlumaczylem jak to dziala , ale juz sie wiecej nie odzywam.
dobra, ale chlopak mial konkretne pytanie, a nie spor czy mozna czy nie mozna stroic - moze masz podlaczony odwrotnie zaworek ??, albo czesto sie zdaza ze jeden zaworek jest niewystarczajacy i musisz zalozyc 2 czy nawet 3
właśnie zaworek działa dobrze, po tym jak silnik zgaśnie zdejmuje wężyk z Map-a i słyszę że w tym wężyku jest podciśnienie.
Zastanawia mnie na jakiej zasadzie działa zaworek który jest na stronie Grabowskiego?
Arturvf500
08-01-08, 00:29
właśnie zaworek działa dobrze, po tym jak silnik zgaśnie zdejmuje wężyk z Map-a i słyszę że w tym wężyku jest podciśnienie.
Zastanawia mnie na jakiej zasadzie działa zaworek który jest na stronie Grabowskiego?
Ludzie,olejcie taka rzezbe w gownie; to juz prosciej zamiast wtryskow dac oporniki i wstawic gaznik! a jeszce AFR i osiagi beda na lepszym poziomie niz przy wydumce grabowskiego
Na strojenie w tej chwili nie mam kasy więc przez jakiś czas chcę jeździć na patencie Grabowskiego.
Dziś zrobiłem próbną jazdę i są dwa problemy:
1. tak jak wcześniej pisałem jest problem z tym zaworkiem od Map-a, gdzy jest on założony to silnik po chwili gaśnie oczywiście jazda próbna była robiona bez tego zaworka i wszystko jest dobrze do czasu gdy pojawi się ciśnienie w układzie dolotowym i wtedy wyskakuje błąd, dalsza jazda jest możliwa tylko że na biegu jałowym obroty skaczą 1000-1500 a jadąc samochód szarpie do momentu gdy turbo zacznie pompować i wtedy wszystko jest ok. Co zrobić z tym Map-em?
2. zawór upustowy spalin turbiny w ogóle się nie otwiera a ciśnienie które turbo wytwarza zaczynając od około 3000obr. trzyma do samego końca i wynosi 0.4Bara (czyżby niesprawna sprężarka?) jest to używane turbo dedykowane do D-serii firmy Greddy (jeśli dobrze pamiętam to oznaczenie sprężarki TD04-14)
proszę o pomoc a nie o komentowanie
Na strojenie w tej chwili nie mam kasy więc przez jakiś czas chcę jeździć na patencie Grabowskiego.
Dziś zrobiłem próbną jazdę i są dwa problemy:
1. tak jak wcześniej pisałem jest problem z tym zaworkiem od Map-a, gdzy jest on założony to silnik po chwili gaśnie oczywiście jazda próbna była robiona bez tego zaworka i wszystko jest dobrze do czasu gdy pojawi się ciśnienie w układzie dolotowym i wtedy wyskakuje błąd, dalsza jazda jest możliwa tylko że na biegu jałowym obroty skaczą 1000-1500 a jadąc samochód szarpie do momentu gdy turbo zacznie pompować i wtedy wszystko jest ok. Co zrobić z tym Map-em?
MAP jest prawdopodobnie dobry. Wyglada na to, że zaworek jest nieszczelny lub źle zamontowany. Właściwe zamontowanie zaworka jest przedstawione na stronie www.grabowski.com.pl w odnośniku turbo.
Sprawdź ( zatykając palcem wylot zaworka do atmosfery ), czy podczas pracy silnika na wolnych obrotach zaworek zasysa powietrze. Jeżeli zatkanie wylotu zaworka usuwa usterkę przy jeździe bez doładowania, to wymień lub napraw zaworek.
2. zawór upustowy spalin turbiny w ogóle się nie otwiera a ciśnienie które turbo wytwarza zaczynając od około 3000obr. trzyma do samego końca i wynosi 0.4Bara (czyżby niesprawna sprężarka?) jest to używane turbo dedykowane do D-serii firmy Greddy (jeśli dobrze pamiętam to oznaczenie sprężarki TD04-14)
Skąd wiesz, że zawór upustowy turbiny w ogóle się nie otwiera? Jest zablokowany w pozycji zamknięte, czy ma odłączoną rurkę pod/nadciśnienia?
.
zaworek jest sprawny i działa tak jak powinien działać, czyli wytwarza podciśnienie przed Map-em , może to musi być jakiś inny zaworek niż ten który mam, bo mój jest podobny do akwarystycznego (czyli w jedną stronę przepuszcza powietrze a w drugą nie ma takiej możliwości) a ten Grabowskiego ma chyba jakieś pokrętło do regulacji?
co do zaworu upustowego spalin to jest on całkowicie zamknięty i jest podłączony wężykiem do muszli sprężarki (sprawdzałem pod sprężarką i działa prawidłowo tylko jest trochę twardy)
zaworek jest sprawny i działa tak jak powinien działać, czyli wytwarza podciśnienie przed Map-em , może to musi być jakiś inny zaworek niż ten który mam, bo mój jest podobny do akwarystycznego (czyli w jedną stronę przepuszcza powietrze a w drugą nie ma takiej możliwości) a ten Grabowskiego ma chyba jakieś pokrętło do regulacji?
Jeżeli bez zaworka silnik pracuje dobrze na wolnych obrotach, a po zamontowaniu zaworka silnik gaśnie lub pracuje nierówno, to z całą pewnością zaworek jest zły.
Zaworki stosowane przez Grabowskiego nie mają żadnej regulacji.
co do zaworu upustowego spalin to jest on całkowicie zamknięty i jest podłączony wężykiem do muszli sprężarki (sprawdzałem pod sprężarką i działa prawidłowo tylko jest trochę twardy)
To w takim razie skąd wiesz, że się podczas jazdy nie otwiera pod działaniem wytwarzaniego przez turbopsrężarkę nadciśnienia? Zdejmij wężyk i sprawdź czy nadal będzie 0,4 bar podczas jazdy.
.
witam.
napisz jak zamontowales zaworek bo nie wolno go montowac bezposrednio przed map sensorem ale dajesz trojnik i zaworek ma wypuszczac nadnisnienie do atmosfery wtedy gdy turbo tloczy i zamykac sie na podcisnieniu ,zeby map sensor mogl prawidlowo czytac.
inaczej zassie podcisnienie a skad ma sie dostac do niego powietrze jak w druga strone nie puszcza? mialem ten zaworek na chwile i dobrze gadał ale nie ma to jak wystroic kompa seryjnego i zaworki wkladasz do akwarium.
wreszcie rozgryzłem problem z tym zaworkiem, po prostu źle go podłączałem teraz jest wszystko tak jak być powinno, tylko że jeden zaworek nie wystarcza. Ogarnę to i przez jakiś czas będę jeździł na tym patencie, a jak wszystko będzie ok to za jakiś czas wystroje wszystko na seryjnym kompie.
co do sprężarki wszystko cacy a auto jeździ jak wściekłe :D
dzięki wszystkim za pomoc. :piwo:
Ludzie,olejcie taka rzezbe w gownie; to juz prosciej zamiast wtryskow dac oporniki i wstawic gaznik! a jeszce AFR i osiagi beda na lepszym poziomie niz przy wydumce grabowskiego
Mowisz to na podstawie??Pokaz swoj jakis projekt? albo cos co robil Ci grabowski i nie dziala,a jesli masz jakies opinie bo uslyszales/przeczytales to...
Mialem patnety grabowskiego u siebie,i jakos to jezdzilo..jedyne co mialem jakies zastrzezenie to do starranosci wykonania.bo z patentem grabowksiego auto jezdzilo u mnie i jezdzi dalej u macieja...
Mialem patnety grabowskiego u siebie,i jakos to jezdzilo..jedyne co mialem jakies zastrzezenie to do starranosci wykonania.bo z patentem grabowksiego auto jezdzilo u mnie i jezdzi dalej u macieja...
dobrze mówisz !!! (może poza tą starannością, ja nie miałem zastrzeżeń) a wczesniej ten sam patent seniora Grabowskiego (bo całe turbo wziołeś używane przecież ode mnie) sprawował się przez ponad 20.000 km u mnie bez zarzutu i spalanie na poziomie 7,5 -9,0 l /100km !!! przy 180 KM :aloha:
[ Dodano: Sob 12 Sty, 2008 ]
Mowisz to na podstawie??Pokaz swoj jakis projekt? albo cos co robil Ci grabowski i nie dziala,a jesli masz jakies opinie bo uslyszales/przeczytales to...
tu się troszke nabrałeś .... natenczas, akurat troszke cos o turbo wie ;)
natenczas, akurat troszke cos o turbo wieto nie natenczas tylko arturvf500 napisal to, co cytowal redrac
natenczas, akurat troszke cos o turbo wieto nie natenczas tylko arturvf500 napisal to, co cytowal redrac
rzeczywiscie nie sprawdziłem :speszony: .... ale redrac źle cytował :afro:
Ja mam patenty G.Grabowskiego i od samego początku dobrze jeździ. Ale natenczas akurat cos o turbo i tak wie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.