Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wariująca temp silnika - ktoś coś wie/miał podobne objawy?



lozek
18-05-13, 20:02
Siemanko

Udało sie wyleczyć 1 fuck-up to wpadł drugi, żeby nie było nudno...
Zupełnie z dnia na dzień zaczęła mi wariować temp. silnika a dokładnie wskazówka temp silnika. Jak jadę to mam tak jakby ciutkę poniżej tego co powinno być (jakby niedogrzany) a jak się zatrzymuję (światła czy coś) to temp. po chwili idzie do góry. Wcześniej włączałem od razu nawiew gorący bo myślałem, że silnik sie zaczyna przegrzewać. Raz stwierdziłem, że poczekam i zobaczę jak daleko będzie szła (oczywiście w granicach rozsądku bym jej na to pozwolił).

Wyniki? Wskazówka idzie mniej więcej do góry o 3-4mm czyli do konca "symbolu" termometru na zegarach i co? nie włączyłem nawiewu a ona sama z siebie zaczeła po chwili opadać... potem znowu do góry wolniutko i znowu zaczęła opadać. Termostat to nie jest bo ciągle by był niedogrzany. Podejrzenia padają na czujnik temp. w głowicy, zegary i pęcherzyk powietrza, który gdzieś sie zakotłował.

Ogólnie straciłem troche płynu o zdejmowaniu i zakładaniu przepustnicy, ale od razu było dolane. Chłodnica ma płynu full. Zbiorniczek wyrównawczy ma na MAXa i znikać płyn nie chce więc wychodziło by na to jakby już wszystko grało...

Ktoś ma jakieś pomysły? ja znowu zdurniałem a nie ukrywam, że lubie jak mi wszystko gra na sto pro. Tym bardziej przed zlotem...

FaziRBK
18-05-13, 20:13
Sprawdź czujnik w bloku, podmień go. 5 minut roboty i wtedy będziesz miał jakiś obraz, a samego termostatu bym nie wykluczał bo może się przycinać i też może być tego taki efekt.

lozek
18-05-13, 20:16
Sprawdź czujnik w bloku, podmień go. 5 minut roboty i wtedy będziesz miał jakiś obraz, a samego termostatu bym nie wykluczał bo może się przycinać i też może być tego taki efekt.

termostat wykluczam, bo przecież musiałby się zamykać po zatrzymaniu, żeby mi temp rosła. dodatkowo wg. objawów musiałby się co pare sekund otwierać i zamykać :D to chyba nie jest możliwe. Czujnik bym podmienił jakbym takowy miał więc póki co pytam, bo może komuś się coś takiego trafiło. Jak nikt nic nie bedzie wiedział to będą kombinacje ;)

lukwycz
18-05-13, 21:13
Objawy wyglądają mi na zapowietrzony układ, tylko, że jak piszesz, że płynu masz max to sam nie wiem...

ygor
18-05-13, 21:21
nie wykluczałbym tak od razu termostatu - mógł się zablokować trochę otwarty - wtedy by pasowało - jedziesz tem spada , stajesz idzie do góry. ponieważ nie jest ani w pełni otwarty ani w pełni zamknięty to nie puszcza całości płynu gdy jest mu gorąco (stoisz) i nie zamyka kiedy jest chłodno (jedziesz). dodatkowo temp nie rośnie na maksa ani nie spada do zera co również by pasowało

chudypiter
18-05-13, 21:43
Wąż górny gorący tak samo jak dolny? Miałem podobnie w C4 po małym fuckupie z obejmą dolnego wężą ( układ był zapowietrzony i były podobne jazdy) Wiatrak się załącza?

Michał102
18-05-13, 23:29
Najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ. Najedź hanką na jakieś dechy oparte na pustakach (chodzi o to, żeby przód uniósł się jak najwyżej i zostaw na jakiś czas zapalony silnik. Ogrzewanie daj na full ciepłe i dmuchawę tez odkręć na max. Jak temperatura silnika osiągnie optimum, to odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego, ale nie wyciągaj wężyka do końca, następnie bardzo delikatnie i ostrożnie (podłóż sobie w okół jakąś szmatę lub ręcznik, a na ręce włóż grube rękawice cobyś się nie oparzył) odkręć korek od chłodnicy na "pierwszą pozycję". Powietrze z układu powinno zejść. Czynność trzeba powtórzyć czasem kilkukrotnie:), aż całe powietrze z układu nie zejdzie. czasem sprawe ułatwia odpowietrznik przy króćcu węża chłodnicy przy głowicy, ale nie każda Honda go ma. Moje D14 to miało, no i zostawiłem to przy swapie na D16 ;-)

Fawor
19-05-13, 00:00
Mnie rowniez wygląda to na zapowietrzenie/za mały stan płynu. Miałem u siebie dokładnie to samo - brak reakcji na otwarcie dużego obiegu. Okazało się, że nagle zniknęło z układu dobre pól litra płynu. Po dolaniu objaw zniknął...nieraz cuda na kiju zdarzają się równiez w motoryzacji ;)

lozek
19-05-13, 08:39
Odpowiem na pytania: oba weze sa gorace, wiatrak sie zalacza, plynu jest max w chlodnicy za kazdym razem jak tam zerkam. Z wyrownawczego nie ubywa... :)
Rem wczoraj mi mowil zeby przyjrzec sie czujnikowi czy wszystko gra i styka. W wolnej chwili zerkne tam. Poki co dzieki za poszlaki

Sent from my ST25i using Tapatalk

Saiti
19-05-13, 10:25
Nie czytałem więc może już to napisałeś - czy przy spadaniu temperatury włącza Ci się wentylator? Wyklarowałoby to, że to nie czujnik, bo dwa na raz współpracują.

mirasek
19-05-13, 11:41
nie wykluczałbym tak od razu termostatu - mógł się zablokować trochę otwarty
miałem niedawno taką sytuacje u siebie i objawy by pasowały
najprościej wyjąć termostat i zagotować go w garnku z wodą :) będzie widać czy się normalnie w pełni otwiera, u mnie był zablokowany niemal zamknięty

żeby było śmieszniej tydzień później padła termozwora wentylatora, jakby części miały obliczoną żywotność :)

lozek
19-05-13, 16:49
Tak tez zrobie. Zawsze prosciej niz sie bawic z czujnikami ;) szkoda tylko ze termostat wymienialem przed zima...

A co do wentylatora kiedy sie zalacza itd to tego nie sprawdzalem. Tez musze obczaic.

Sent from my ST25i using Tapatalk

-=Simon=-
21-05-13, 23:23
Mam identycznie u siebie co prawda w d-serii...walczę z tym od jakiegoś czasu. Kiedy stoi wskazówka się unosi i odkrywa znaczek "wody" na zegarze i dopiero włącza się wentylator.
Podmieniałem chłodnicę z wentylatorem, odpowietrzyłem cały układ, sprawdziłem kompresję (równa wszędzie). Szukam dalej. W weekend planowana podmiana czujnika temperatury i sprawdzenie termostatu. Także można się podzielać informacjami co do poszukiwań przyczyny.

lozek
22-05-13, 20:15
Zaobserwowałem pewną rzecz teraz. Ogólnie wariacje ustały delikatnie (już nie wystepują co chwile, ale jednak występują).

Jak jadę trasą to jest ciut niedogrzany, jak stane to łapie idealną temp. Jak przepałuje trochę i potem gdzieś stane na światłach to temp idzie do góry i po chwili spada.

Tak więc teraz to jednak obstawiam termostat, który "Nie ogarnia" tematu i sie przycina. A wymieniałem 8tys km temu... podmienie dla świętego spokoju niebawem i ogarnę temat.

Brylant1
22-05-13, 20:36
Wszystko wskazuje na termostat teraz. Termostaty mi sie dwa trafily co byly juz w pudelku popsute.

karas
23-05-13, 11:49
Jak jadę trasą to jest ciut niedogrzany, jak stane to łapie idealną temp. Jak przepałuje trochę i potem gdzieś stane na światłach to temp idzie do góry i po chwili spada.

miałem identyczne objawy jak mi padl termostat co prawda w d serii ( w dodatku jak zjezdzałem z jakiejs gorki bez gazu na wysokim biegu to temp silnika rowniez spadala pod polowe skali ) Zmieniłem na oem - nie sa duzo drozsze od zamienników i mam spokój

FaziRBK
24-05-13, 20:44
Mówiłem Ci, żebyś nie wykluczał termostatu, ja ostatnio miałem taki przypadek, czasem się tylko przycinał. Wymiana zlikwidowała problem.

drvtec
24-05-13, 22:52
podstawowe kroki
1. ilość płynu + odpowietrzenie
2. termostat
3. czujnik temp

lukwycz
26-05-13, 20:42
Pytanie do autora tematu, czy problem już zdiagnozowany?

lozek
26-05-13, 23:48
Jutro mam plan podjechać do Dzidy po oem termostat. Słabo z czasem stoję więc się wszystko ciagnie. Jak już zdobędę termostat to podmienie i obczaje :)

kris00011
27-05-13, 06:12
Lozek , wyczysc skrzynke odbiorcza :D

-=Simon=-
27-05-13, 10:41
Jutro mam plan podjechać do Dzidy po oem termostat. Słabo z czasem stoję więc się wszystko ciagnie. Jak już zdobędę termostat to podmienie i obczaje :)

Ja już Dzidę odwiedziłem po termostat ale gorzej z czasem na podmiankę;) Może jutro...Jeśli będę przed Lozkiem to dam znać czy pomogło.

lozek
27-05-13, 12:52
Będziesz szybciej, bo ja dziś dzwoniłem do Dzidy i termostatów BRAK ! ;) będą pod koneic tygodnia lub na początku następnego. im szybciej tym lepiej bo i spalanie mam wyższe przez to wieczne niedogrzanie a no i do zlotu chcę zdążyć :D

Michał102
28-05-13, 13:53
Ja mam u siebie jakiś włoski termostat i nie mam z nim najmniejszych problemów. W przypadku tego elementu chyba nie ma co przesadzać i koniecznie zakładać OEM. Moim zdaniem dobry zamiennik (ale nie najtańszy szajs) spokojnie da radę.

Jak tak dalej pójdzie, to ludzie zaczną do opon pompować tylko OEM powietrze:p

ygor
28-05-13, 15:14
też bym kupił jakiś zamiennik , wadliwe egzemplarze zdarzają się i tu i tu , jest to dosc specyficzne urzadzenie jednak, wiele jest takich ktore nowe sa zepsute , inne psuja sie zaraz :) jak ci padnie zamiennik to i tak masz jakas gwarancje na niego (no chyba ze nie ma na termostaty , ale wtedy OEM pewnie tez nie). ja kupowalem w intercarsie , Pan dal mi do wybory trzy o roznej cenie - wybralem srodkowy i tak juz smiga 3 lata bez problemu

karas
28-05-13, 15:22
Ja mam u siebie jakiś włoski termostat i nie mam z nim najmniejszych problemów
wiadomo mozna zakładac zamienniki ale skoro cena oema jest nieduzo wyzsza od zamiennika to dlaczego go nie zalozyc. U mnie oem wytrzymał 10 lat , po tych 10 latach zalozylem oema od happarts i mam spokój na kolejne 10 lat - mam taka nadzieje. Niestety z zamiennikami jest różnie a co oem to oem- tyczy sie to tulejek zawieszenia, wszelakich uszczelek, układu hamulcowegoo oraz m.in termostatu. Inne czesci mogą byc w zamiennikach.

Michał102
28-05-13, 15:40
Tuleje w zawieszeniu, uszczelki pod głowicę i tego typu części - wiadomo - tylko OEM, bo to dość drogie części i ich wymiana jest kosztowna. Jednak taka pierdoła jak termostat, który możemy wymienić pod blokiem w 2 minuty, to wg mnie śmiało można zapodać w zamienniku. I nie chodzi mi tutaj o cenę, bo to groszowe sprawy, tylko o dostępność. na upartego przez te kilka dni można by było pojeździć z całkiem wywalonym termostatem, ale teraz znowu zrobiło się zimno i szkoda jeździć na niedogrzanym silniku, bo i paliwa ciągnie sporo no i szybciej się zużywa.

Tak czy owak - nie ma pod ręką OEMa, to ja był zakładał dobry zamiennik.

lozek
28-05-13, 15:58
max 5tys km temu założyłem dobry zamiennik i co? no własnie muszę zmieniać termostat kolejny raz ;)

Wiem, że to loteria. Jak nie będzie do konca tygodnia termostatów u dzidy to kupuje zamiennik i tyle :)

-=Simon=-
28-05-13, 23:03
No więc tak. Wymieniłem termostat na OEM i BEZ ZMIAN. Także może spróbuj w między czasie z czujnikiem temperatury.
Tak jak wcześniej pisałem (chłodnica podmieniana była, układ odpowietrzany), więc pozostaje mi jeszcze czujnik temperatury.
Ewentualnie myślę też nad podłączeniem zegara by sprawdzić temp rzeczywistą a nie sugerować się falującą wskazówką;/
Na zdjęciu uchwyciłem moment w którym włącza się wentylator u mnie (czasem jeszcze delikatnie wyżej).

http://img801.imageshack.us/img801/760/tempqa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/tempqa.jpg/)

sadam
02-06-13, 22:33
koniecznie sprawdź drożność chłodnicy.
jak miałem civica było podobnie.Jak zdjąłem starą chłodnice to nawet powietrze ciężko było wdmuchać.po podmianie jak ręką odjął

-=Simon=-
02-06-13, 23:26
Na dwóch różnych chłodnicach dzieje się to samo ;)

luchuma
02-06-13, 23:44
No więc tak. Wymieniłem termostat na OEM i BEZ ZMIAN. Także może spróbuj w między czasie z czujnikiem temperatury.
Tak jak wcześniej pisałem (chłodnica podmieniana była, układ odpowietrzany), więc pozostaje mi jeszcze czujnik temperatury.
Ewentualnie myślę też nad podłączeniem zegara by sprawdzić temp rzeczywistą a nie sugerować się falującą wskazówką;/
Na zdjęciu uchwyciłem moment w którym włącza się wentylator u mnie (czasem jeszcze delikatnie wyżej).

http://img801.imageshack.us/img801/760/tempqa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/tempqa.jpg/)

czujnik wlaczenia wentylatora jeszcze mogl pasc

-=Simon=-
03-06-13, 20:31
No wlasnie to mi pozostalo do sprawdzenia. Moze jutro/pojutrze.

Bogi
14-06-13, 17:48
No wlasnie to mi pozostalo do sprawdzenia. Moze jutro/pojutrze.


Mam podobny problem w b16. Nawet czujnik na niższą temperaturę kupiłem. Termostat na 68stopni i przy upalaniu wskazówka potrafi lecieć nawet w górę na H. Temp. zbijać mogę ogrzewaniem na full i spada od razu. Stojąc w korkach czy jezdząc normalnie wskazówka nie rusza się wyżej niż za obrazek termometru. Wymieniłem prawie cały układ chłodzenia. Pomiar ciśnienia sprężania 13 12 13 12, więc padnięta upg chyba odpada.
Jeśli załącza Ci się wiatrak to czujnik jest okej. Nie mam pomysłu a szkoda auta.

lozek
16-06-13, 21:53
U mnie problem odpadł po wymianie termostatu na OEM ;) tak więc u mnie była najdelikatniejsza opcja

-=Simon=-
19-06-13, 00:46
U mnie jest jeszcze bardziej delikatna;) Zwariował czujnik wskazówki. W międzyczasie zrobiłem obd1 i kiedy wskazówka idzie wysoko w górę temperatura na kompie jest około 92-93 stopni. Także diagnoza jest. Czas podmienić czujnik.

TheWitcher
19-06-13, 16:49
Czytam i czytam i widze brak odpowiedzi które cokolwiek rozwiązują.

Otóż mam identyczną sytuację Wymieniony termostat na oem wymieniony czujnik temp ecu i wiatraka odpowietrzony układ chłodnica 45mm ebay (na pierwszym silniku i na 2 też tak samo jest) nic nie zmieniło tylko chłodnica opóźnia czas podgrzania temp gdy stoję w korku
Mam pewną teorię którą musze sprawdzić a mianowicie to ze projekt hondy jest niedoskonały i jak mamy kolektor wydechowy gdzie spaliny ogrzewają całą komorę silnika (ponad 1000st c) a chłodnica jest jakieś 10 cm od niego to gdy jedziemy oczywiście nie ma problemu ale gdy stoimy w korku powietrze stoi ogrzane przez kolektor oddziały wuje na chłodnicę silnik i od tego nam wariuje wskazówka gdyżczujnik wykrywa że jest za gorąco włącza nam się wentylator i zbija temp wyłącza się znów nam temp wzrasta i tak w kółko.
Nie wiem czy to dobra teoria ale tylko to wymyśliłem... Mam zamiar zrobić jakiś heat shield i zobaczyć czy nie będzie różnicy.
Powodzenia

karas
19-06-13, 17:11
Mam pewną teorię którą musze sprawdzić a mianowicie to ze projekt hondy jest niedoskonały i jak mamy kolektor wydechowy gdzie spaliny ogrzewają całą komorę silnika (ponad 1000st c) a chłodnica jest jakieś 10 cm od niego to gdy jedziemy oczywiście nie ma problemu ale gdy stoimy w korku powietrze stoi ogrzane przez kolektor oddziały wuje na chłodnicę silnik i od tego nam wariuje wskazówka gdyżczujnik wykrywa że jest za gorąco włącza nam się wentylator i zbija temp wyłącza się znów nam temp wzrasta i tak w kółko

kilka razy byłem ek3 w chorwacji gdzie stałem około 5 h w korku na granicy słowenia- chorwacja z cały czas włączonym silnikiem i chodząca klimatyzacją gdzie żar sie z nieba lał 40st C w cieniu ( upał w polsce to pikuś ) i jakoś nie miałem problemów z rosnącą temperaturą silnika. Wskaznik ani drgnał był cały czas równo na środku i wtedy kiedy wentylator chłodnicy był wyłączony i wtedy kiedy się właczał , więc raczej twoja teoria jest błedna.

TheWitcher
19-06-13, 17:45
Więc może to być cos związanego z ? może teoria

Saiti
19-06-13, 17:59
spaliny ogrzewają całą komorę silnika (ponad 1000st c)

Na pewno nie aż tysiąc - spaliny mają jednak sporo mniej :) Chyba, że w korku trzymasz pod odcinką, ale do tysiąca to i tak daleko :) Pod maską nie ma nawet 80 stopni - wsadź termometr :)

TheWitcher
19-06-13, 20:53
Mi się wydaje więcej :P ale nie mam osłony hehe
To comoże to powodować ?
80 stopni też zrobi swoje jak nie ma wiatru i stoi się w korku

Seba27
19-06-13, 21:54
ja podstawilem podkladki pod zawiasy maski - na angielski styl - zrobila sie szpara przed szyba na pare centow - teraz jak sie otwiera maske jest duuuuzo lepiej niz bylo przed... ALE, jest ale... poprzez podniesienie tej maski cale gorace powietrze wylatuje z komory silnika wprost na przednia szybe... a spod niej wlasnie lapie powietrze do dmuchawy ;]
wiec zimny nawiew = letni / cieply - w zaleznosci jak bardzo sie da po obrotach.
Na szczescie moge sciagnac dach wiec mi to nie przeszkadza a roznica we wskazaniach temperatury plynu -2kreseczki, podniose ja jeszcze wyzej po montazu dodatkowych gadgetow ktore zwieksza temperature.

mirasek
25-06-13, 12:31
to teraz ja mam problem :)

wentylator się załącza, termostat wymieniony na sprawny, oba węże gorące, płyn jest, wycieków nie widać, układ odpowietrzony po akcjach:

miałem niedawno taką sytuacje u siebie i objawy by pasowały
najprościej wyjąć termostat i zagotować go w garnku z wodą :) będzie widać czy się normalnie w pełni otwiera, u mnie był zablokowany niemal zamknięty

żeby było śmieszniej tydzień później padła termozwora wentylatora

...i od tamtej pory był spokój, auto przejechało może 4000km, zaliczyło zlot ckpl, miasto, trasy i wszystko ok - do dzisiaj, kiedy znowu temp. zaczęła lecieć w górę, potem spadać albo i nie, reszta j.w.

silnik lekko przestygł, dolałem bezpośrednio do chłodnicy trochę płynu ze zbiorniczka, może z max do min, odpaliłem, nie bąbelkował, zakręciłem korek, rozbiłem 30km i w porządku O_o

co mu kurde jest?

z walniętą upg raczej nie zrobiłby tyle km, cała reszta działa, korek? chłodnica? była płukana, jest drożna

karas
25-06-13, 17:32
Obstawiam termostat pewnie sie przycial na chwile. Oem kupiłes czy zamiennik

-=Simon=-
25-06-13, 20:08
Jeśli masz obd1 to podepnij sie pod kompa...jesli nie warto zainwestowac w osobny zegar temperatury.
Tak jak pisalem wyzej u mnie wskazówka pokazuje 3/4 skali jak by się miał zagotować a na kompie pieknie 90-92 stopnie;)
Jutro wymienie sam czujnik odpowiedzialny za wskazowke na zegarach. I ciekawe czy problem minie.

mirasek
25-06-13, 20:33
termostat oem ale używka (taki miałem w zapasie), z tym że sprawdzony i sprawny, może gdyby dolny wąż do chłodnicy był mniej gorący niż górny to bym go podejrzewał ale obieg raczej otwiera, tym bardziej że silnik był już normalnie rozgrzany po jakiejś godzinie jazdy i nagle zaczęła świrować temp.

czujnik w głowicy do wskaźnika wg mnie odpada, raczej ciągle pokazywałby bzdury

no nic, pojeżdżę i zobaczę co dalej

-=Simon=-
26-06-13, 00:28
No właśnie u mnie różnie...raz jest dobrze, raz się grzeje. Nie jest tak, że od razu po rozgrzaniu już źle pokazuje.

mirasek
26-06-13, 22:16
No i zaczynam sie przekonywać że to wskaźnik czasem pokazuje pogodę.

Chciałem sprawdzić co drugi czujnik podaje dla kompa jak wskazówka leci wzwyż, wykonałem wszystkie znane mi techniki męczenia motora i temp. jak zaklęta stała w normie, więc nic nie sprawdziłem.

Bogi
27-06-13, 17:35
ja wymieniłem jednopinowy czujnik temperatury w głowicy, który okazał się inny niż ten co był w głowicy, więc miałem nadzieję że po sprawie i teraz wskazówka sterczy cały czas na H i nie opada nawet jak wyłączę zapłon :/ szlag mnie już trafia. Pozostał teraz problem z masą i ewentualnie przeczyszczenie wtyczki, tylko że masę poprawiałem już dużo dużo wcześniej i takiej dobrej masy to żadna hania wychodząca z fabryki nie miała. Tylko czym mogę przeczyścić tą wtyczkę, jak tam nawet nie widać czy ona jest zaśniedziała.