PDA

Zobacz pełną wersję : ITB



andrev
04-01-08, 19:06
Witam. Jako ze nie ma takiego tematu (uzylem opcji szukaj :agent: ) wiec postanowilem zalozyc. Moze sie kiedys komus przyda, mnie napewno bo mam kilka pytan. A mianowicie zamierzam zalozyc ITB do mojego b16 ( bedzie to home made ITB). Po wielu godzinach spedzonych w poszukiwaniu informacji na ten temat wiem juz troszke, chyba. Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, co robimy z map sensorem? Bo TPS to wiem jak zamocowac. Ale nic nie znalazlem na temat map-a w ITB. Bo z tego co wiem to jest potrzebny do kontroli parametrow silnika, wiec wyrzucic chyba nie mozna.
Za wszelkie informacje bede wdzieczny

Gr00bY
04-01-08, 19:14
Jeżeli będzie to homemade to pewnie użyjesz przepustnic z motoru. Do b-serii pasują np z GSX-Ra od 750 w góre. Tam masz po dwa wyjscia z pojedynczej przepustnicy. Jedno wykorzystujesz na mapa, drugie na regulator ciśnienia paliwa, a trzecie podciśnienie na wspomaganie hamulców musisz sobie dorobic ;)

Tu masz wszystko co i jak: :aloha:

http://homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

patyk_lks
04-01-08, 19:25
oświec mnie ktoś co to jest ITB?

Gr00bY
04-01-08, 19:31
Individual Throttle bodies - czyli po jednej przepustnicy na cylinder. Lepsza reakcja na gaz itp....

RDK
04-01-08, 19:35
oświec mnie ktoś co to jest ITB?tu masz "trąbki" w ek20
http://pl.youtube.com/watch?v=y4jniePRzLE
gdzieś czytałem że do codziennej jazdy to raczej niezbyt

andrev
04-01-08, 20:05
Jeżeli będzie to homemade to pewnie użyjesz przepustnic z motoru. Do b-serii pasują np z GSX-Ra od 750 w góre. Tam masz po dwa wyjscia z pojedynczej przepustnicy. Jedno wykorzystujesz na mapa, drugie na regulator ciśnienia paliwa, a trzecie podciśnienie na wspomaganie hamulców musisz sobie dorobic ;)

Tu masz wszystko co i jak: :aloha:

http://homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

Wlasnie ten projekt z linka ktory podales juz dobrze przeswietlilem :aloha: i najprawdopodobniej zrobie tak samo , pomimo to dzieki
Dokladnie bede stosowal przepustnice z gsx-r 1000 najpewniej. Moglbys troszke wiecej opisac co z tymi podcisnieniami. Wystarczy z jednej przepustnicy podciagnac do mapa, czy trzeba laczyc z kazdej i wtedy podlaczac do mapa?? Tak samo, czy do regulatora cisnienia paliwa wystarczy z jednej przepustnicy?
Podobno sie nie nadaje do codziennej jazdy, przekonam sie na wlasnej skorze, albo sie potwierdzi albo zdementuje to gdybanie ;)

Gr00bY
04-01-08, 20:34
Jezeli znajdziesz przepustnice w miare kompletne to bedzie mial przewody podcisnieniowe połączone trójnikami w całość.

nitro20
04-01-08, 20:59
Powietrze wpadające do silnika będzie w jakis sposób filtrowane ?? Twój silnik to całkowita seria ?? Jakies bolt-on-y ??

andrev
04-01-08, 21:07
Powietrze wpadające do silnika będzie w jakis sposób filtrowane ?? Twój silnik to całkowita seria ?? Jakies bolt-on-y ??
Na poczatku same trabki, pozniej pomysle moze nad jakims air boxem. Narazie seria ale z ITB pojda pewnie walki ITR, sprezynki, wydech, kolektor. Ja wiem ze ITB to juz taki troche hardcore, ktory powinien byc zwienczeniem prac nad N/A. Ale sproboje, jak to sie bedzie sprawowalo przy codziennej jezdzie, zwazywszy na niewygorowane koszty wykonania.

Efyr
05-01-08, 12:15
Ale te trąbki nie mają żadnych filtrów? Ssie wszystko jak popadnie?

andrev
05-01-08, 12:22
Ale te trąbki nie mają żadnych filtrów? Ssie wszystko jak popadnie?
Dokladnie

nitro20
05-01-08, 13:14
W codziennej jeździe myśle ze moze być duże ryzyko zajechania silnika, jeśli nie bedize tam zadnego filtra. Radze o tym pomyśleć wcześniej, bo jesli są opinie że słabe stożki mogą się szybko przyczynić do zassania syfu do silnika i np porysowania gładzi cylindrów, to brak jakiegokolwiek filtra to według mnie samobójstwo dla silnika i sam bym się na to w życiu nie zdecydował na codzień, no chyba ze i tak sie przygotowujesz do kapitalki.

andrev
05-01-08, 13:19
Dzieki za rade, pomysle nad tym. Na streetracing.pl nawet byl temat o filtrach do ITB. Jak zaloze i bedzie to sie sprawowalo to wtedy pomysle nad filtrami. Ale jezeli nie bedzie, to powrot do serii, wiec nie ma sensu wydawac odrazu kasy na filtry
ale zastanawiam sie nad czyms takim http://www.itgairfilters.com/downloads/JC50.pdf

Wooyyek
05-01-08, 13:42
Efyr napisał/a:
Ale te trąbki nie mają żadnych filtrów? Ssie wszystko jak popadnie?

Dokladnie

No filtr to koniecznie bo zamordujesz silnik.......
A tak ogólnie to fajna sprawa z tym ITB, koniecznie opisz wrażenia jak jak zamoncisz :]

andrev
05-01-08, 14:49
Efyr napisał/a:
Ale te trąbki nie mają żadnych filtrów? Ssie wszystko jak popadnie?

Dokladnie

No filtr to koniecznie bo zamordujesz silnik.......
A tak ogólnie to fajna sprawa z tym ITB, koniecznie opisz wrażenia jak jak zamoncisz :]
Jak zamontuje to sie napewno podziele wrazeniami, ale to pewnie troche zejdzie :/

[ Dodano: Sob 05 Sty, 2008 ]
A jeszcze jedo ;) pytanie. Silniczek krokowy przy ITB idzie w zapomnienie? Jak wtedy sie ustawia wolne obroty? No i jak jest z ssaniem, przy zimnym silniku?

sadam
05-01-08, 23:36
Na streetracing.pl nawet byl temat o filtrach do ITB.
zaloz na kazda trabke malutki stozek :aloha:
;)

andrev
05-01-08, 23:44
Pewnie masz na mysli stozki motocyklowe, wiec moga miec zbyt mala przepustowosc i caly efekt poszedl by na marne :/

Furious
06-01-08, 15:58
Czym bedziesz stroił to ITB? :agent:

andrev
06-01-08, 16:42
Czym bedziesz stroił to ITB? :agent:
No i wlasnie tu jest dylemat bo ma to byc home made wiec budzet ograniczony :/ . A crome dalo by rade, tzn. wystroil bys to ;) ? Bo myslalem nad JHM, mam chyba najblizej ( jakies 100km za Lublinem jadac od Warszawy)

Furious
06-01-08, 17:18
Mozemy sprobowac ogarnac to w JHM :)

andrev
06-01-08, 18:36
A moglbym dostac orientacyjna wycene za taka usluge na PW. Bo jestem w trakcie kompletowania gratow wiec musze wiedziec ile mam szykowac srebrnikow :aloha: