Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przegrzewanie silnika!! Pomóżcie!!



Neczek
15-05-13, 19:25
Witam mam problem z moja Hania. Zaczęła mi się przegrzewać.Trasa miasto bez znaczenia temperatura powoli rośnie na maksa. A potem gwałtownie spada do jakiejś połowy i od nowa to samo.Termostat wymieniony nie pomogło(nawet usuniecie go zupełnie nic nie wniosło). Wentylator załącza. Pompę wody już nawet wytarmosiłem bo przyszło mi do głowy że mechanik który robił rozrząd jej nie ruszył. Okazało się że jest ok.Sam już nie wiem czego się teraz czepnąć. Ubytków płynu chłodzącego nie zauważyłem. Pomocy!!!

Dextero
15-05-13, 19:46
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zakamieniona chłodnica.

civic_lsi
15-05-13, 20:00
a może czujnik na zegary szwankuje?

probestic
15-05-13, 20:28
To samo co Dextero :]

Sprawdź to sobie koniecznie !




Chyba że masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą ? czego nie życzę, ale ...
Płynu nie ubywa ?

MikeFoto
15-05-13, 22:14
Czujnik do wyczyszczenia na początek.

Neczek
15-05-13, 22:27
ok sprawdzę propozycje dam znać jutro jak efekty. D

xsysiu
16-05-13, 00:34
Miałem podobnie, okazało się że ubywało płynu ale nie było widocznego wycieku. Wymieniałem termostat i czujnik wentylatora. W zbiorniczku wyrównawczym było ok ale do chłodnicy dolałem kilka setek, oczywiście powolutku. Po dolewce do chłodnicy temperatura wróciła do normy, dodam że "oleju mi nie przybyło"

T0mekk1
16-05-13, 09:24
Ja też obstawiałbym czujnik temp.

Neczek
16-05-13, 20:51
Jeszcze nie przetestowałem . Dam znać jutro.

elton_26
16-05-13, 21:04
Jeśli nic w ostatnim czasie nie robiłeś to możliwe że czujnik szwankuje ale jak wymieniałeś termostat, płyn czy cokolwiek innego to stawiam na zapowietrzony układ, odkręć korek chłodnicy i wyjmij wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego potem odpal silnik

Poll
16-05-13, 22:15
Jeśli nic w ostatnim czasie nie robiłeś to możliwe że czujnik szwankuje ale jak wymieniałeś termostat, płyn czy cokolwiek innego to stawiam na zapowietrzony układ, odkręć korek chłodnicy i wyjmij wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego potem odpal silnik

Co da wyciągnięty wąż ze zbiornika? ; ) Wjedź kołami na krawężnik albo tyłem na zjazd czyli przód pod górę. Odkręć korek i czekaj ; )

klepyn
17-05-13, 01:19
Mi tez płyn nie ubywał ani oleju nie przybywało, ani tez zadnych majonezow pod korkiem nie było, a jednak uszczelka pod głowicą puszczała. Było czuc spalinami ze zbiorniczka wyrownawczego i układ sie zapowietrzał coraz bardziej

duzy 5d
20-05-13, 06:05
ja mam podobnie tylko płyn znika powoli, co trzeba wymienic? sama uszczelka pod głowice wystarczy?

probestic
20-05-13, 06:16
ja mam podobnie tylko płyn znika powoli, co trzeba wymienic? sama uszczelka pod głowice wystarczy?

Technicznie, możesz samą uszczelkę zmienić i też będzie jeździć. Ale doradzam od razu świece, bo w tej chwili najpewniej spalają Ci Twój ubywający płyn ;)

klepyn
20-05-13, 06:51
ale kolego nie rób w ciemno, niech Ci uszczelkę sprawdzi mechanik, a jak się okaże że jest przedmuch to nowa uszczelka, planowanie głowicy, świecie i ewentualnie uszczelnić zawory

duzy 5d
21-05-13, 05:56
no a jak to sprawdzic ze uszczelka, jak to bedzie to to unikne wymiany silnika, troche taniej wyjdzie

Szczur[R]
21-05-13, 07:56
no a jak to sprawdzic ze uszczelka, jak to bedzie to to unikne wymiany silnika, troche taniej wyjdzie

już ze 100 razy było pisane - szukać !

civek
21-05-13, 11:00
Witam miałem podobną sytuację - dziwne wzrosty temperatury tak do 3/4 skali w różnych momentach jazdy, wentylator się włączał ale jakoś za późno dopiero jak już wzrosła temperatura i w sumie zrobiłem tak: wymiana chłodnicy z korkiem i termostatu no i oczywiście całego płynu chłodzącego. Po tym zabiegu spokój wskazówka do niecałej połowy dochodzi i stoi. Szkoda tylko, że nie wiadomo co konkretnie było bo wymieniono kilka rzeczy na raz, chyba że wszystko po trochu dolegało. Dylemat mam jedynie z korkiem chłodnicy bo założono mi zamiast wcześniejszego otwarcia 1,1 otwarcie 0,9 czego nie zauważyłem, nie wiem jaki to ma wpływ na działanie całości układu.

Michał102
21-05-13, 11:03
Być może miałeś tylko zapowietrzony układ i niczego nie trzeba było zmieniać.

klepyn
21-05-13, 18:45
no a jak to sprawdzic ze uszczelka, jak to bedzie to to unikne wymiany silnika, troche taniej wyjdzie

Mi to mechanik sprawdzał. Prosto mówiąc wytwarzał w każdym garze po kolei ciśnienie i na 4.garze jak pompował (chyba sprężone powietrze) to się płyn w chłodnicy zaczął podnosić, co znaczyło ze tam jest przedmuch. Możesz jeszcze zmierzyć obecność co2 w płynie z chłodnicy, ale osobiscie nie znalazłem nikogo co by mi to zrobił.