Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przepalajaca sie żarówka



BartGT
04-01-08, 02:36
Od jakiegos czasu zauważyłem ze w mojej Qupecie Vgen dosc szybko leci zarówka mowa o H4 od strony pasażera. Juz w sumie spalily sie 4szt. i to w dosc krotkim czasie i za kazdym razem tylko od strony pasazera. Nowka Philips Vision+ wytrzymala raptem z 1,5 miesiaca :/ Dodam ze z tamtej strony wymieniałem kostke ktora juz byla dosc mocno sfatygowana.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że moze gdzies lampa sie rozszczelniła lekko i jest jakas zmiana temp. podczas jazdy :bicie:

Macie moze jakis pomysł w czym moze byc problem? :/ :piwo2:

Konrad84
04-01-08, 10:27
1. Żarówki typu Vision + i inne super rewelacje palą się szybciej, ale to nie nowość.
2. Sprawdź napięcie na kostce na włączonym silniku.

skolopendra
04-01-08, 10:57
Sprawdź napięcie na kostce na włączonym silniku.
gdyż regulator napięcia może szwankować,ale ja bym obstawiał jednak na kiepskie wykonanie żarówek +jazda po dziurach

BartGT
04-01-08, 19:27
To ze te zarowki szybciej sie przepalaja to wiem, ale poprzedni komplet wytrzymał 7 miesiecy, a od jakiegos czasu pala siesrednio co miesiac półtora i tylko z prawej strony :/

javor
05-01-08, 12:58
niewidać żeby czasem mrugała? jak niewidać to zapewne przygasa na tak krótko że niewidać ale to musi być twój problem, czyli sprawdź czy wszystkie styki w kostce którą wymieniłeś są dobrze pozaciskane itp, najlepiej pozaciskaj jeszcze raz nowe styki.

majdan
17-04-08, 00:07
Moja sytuacja:

Żarówki przepalają się zarówno z jednej jak i drugiej strony:
http://img217.imageshack.us/img217/6694/img5721ht5.th.jpg (http://img217.imageshack.us/my.php?image=img5721ht5.jpg)
Sa to jakies no-name`y, ale żeby az tak? Szkło się tak nagrzewa, że puchnie. Dodam ze nie dotykam szkła paluchami, wiec nie ma mowy o przepaleniu przez np. zatłuszczenie.



Sprawdź napięcie na kostce na włączonym silniku.
Jakie powinno być? 12V-14V? Jeśli więcej - co wtedy?


gdyż regulator napięcia może szwankować,ale ja bym obstawiał jednak na kiepskie wykonanie żarówek +jazda po dziurach
Powiedz, czy możesz mi pomóc zlokalizowac ten regulator? To sie wymienia? Ustawia?
Co ma jazda po dziurach do przepalania się żarówek?

Przyszło mi do głowy zalanie żarówek? No deszczówką, kałużą itp. Ale generalnie mam gumowe osłony, więc to chyba odpada. Zresztą teraz jest sucho, a problem nadal jest.

Konrad84
17-04-08, 08:35
Książkowo powinno być 14.2 V jeżeli masz 14.3 lub 14.1 to też norma. Regulator napięcia masz w alternatorze, ale nie wiem jak jest w Hondzie zamontowany, tj. czy trzeba rozbierać alternator czy mozna go wykręcić z zewnątrz jak w większości staqrych alternatorów Bosha.

Jazda po dziurach? Może spowodować szybsze od standardowego, odłączenie drucika od reszty ( :oops: nie znam fachowych nazw).

[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 ]
Nigdy nie widziałem tak zjaranej żarówki, czy to był jakiś model mega ultra 6000K ?? Czy jaka ?

pit
17-04-08, 09:43
a może po prostu nie łączy ci kostka na którymś styku i może się ( tzw "spawać") wtedy też są szanse że polegnie żarówka w przerażającym tempie.

Sprawdź samą kostkę czy nie jest jakaś stopiona ośniedziała, pokryta jakimś dziwnym nalotem spalenizną albo innym świństwem..

majdan
17-04-08, 12:11
Konrad84, to są żarówki z seri taniatandeta, bo nie będę inwestował w dobre, skoro tak sie pala szybko

pit, kostki sa w stanie kiepskim, jakies tłuste, popalone plastiki. Zbieram sie, żeby je wymienic. Tylko nie chcę tego robic zeby znowu sie poprzepalały.

Sprawdzę napięcie wieczorem i zobaczymy.
Ps: ile moze kosztowac regulator v ?

Konrad84
17-04-08, 12:16
spoko sam używam tanich Tungsgramów bo nie zmieniają odcienia odbłyśnika.
Jeżeli jest wymienny z zewnątrz alternatora to pewnie w granicach 40 zł. Jeżeli jest w alternatorze to sam regulator będzie dużo tańszy, ale np. ja bym go sam nie wymienił. Bałbym się rozkładać alternator bo nie jestem mechanikiem :)

majdan
17-04-08, 14:53
A czy ktoś moze mi pomóc zlokalizowac ten regulator v? Może jakims spy-foto? Dzieki.

MoRrIs
19-04-08, 09:01
nie chcialem zakladac nowego tematu wiec pytam was tutaj. wlaczam swiatla i z tylu prawa lampa mi sie nie pali zarowka jest ok bo przekladalem ja na druga strone i swieci. Gdy naciskam hamulec to stop pali sie po obu stronach .obie lampy sie pala a na mijania prawa strona nie chce. Moze ktos wie co to moze byc ( Civic HB d13b2 ). Znalazlem jeden przepalony bezpiecznik czerwony 10. Czy to moze byc powodem tego ze jedna strona sie nie pali ? Tylko tyl nie swieci prawa strona

karpik85
19-04-08, 09:04
Znalazlem jeden przepalony bezpiecznik czerwony 10

A nie możesz wstawić nowego bezpiecznika i sie przekonać ? Nawet na chwile możesz wyjąć z innego gniazda jak nie masz zapasowych.

MoRrIs
19-04-08, 09:19
no wlasnie wyjalem siedzacy nizej i nadal 1 strona sie pali :/